Musiikkimaku = leffamaku ??

(Luettu 6521 kertaa)

Simbelmyne

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #20 : 10.08.2004, 17:13:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Tony X"
Huumori on tosiaan erikoinen asia. Kummaa, kuinka englantilaiset osaavat repiä hyvää komiikkaa jopa viinanjuonnista (tv-sarjat Men behaving badly ja Absolutely fabulous), mutta muunmaalaiset eivät niinkään.

Brittien komediasarjat ovat mielestäni suurin osa aivan loistavia.
Suosikkini on kyllä ehdottomasti Pokka pitää, se on hulvaton.
hä nurkan takana jossain lie
jokin salainen portti tai uusi tie.
---------------------------------------

Amélie

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #21 : 10.08.2004, 20:06:14 »
Pi:
Koneilua, olettaisin? En pahemmin tunne genreä, mutta lähenteleekö Zero 7, Morcheeba, Massive Attack? Kenties Portishead, Air, Sigur Rós? Vai odotatko ehkä myöskin NIN:in uutta?
Liippaako? :?

Pi

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - typo@arabuusimiehet.com
    • Profiili
« Vastaus #22 : 11.08.2004, 12:29:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Amélie"
Pi:
Koneilua, olettaisin? En pahemmin tunne genreä, mutta lähenteleekö Zero 7, Morcheeba, Massive Attack? Kenties Portishead, Air, Sigur Rós? Vai odotatko ehkä myöskin NIN:in uutta?
Liippaako? :?

Kerkesi tuo Juspu spoilaamaan välissä *soosoo*, mutta kyllä, konemusa on lähimpänä sydäntä. Zero 7, Morcheeba ja Sigur Rós eivät mulle pahemmin sano mitään, mutta Massive Attack, Portishead ja Air menettelevät silloin tällöin rentoutumiseen.

Normaalisti kuitenkin musiikkini on pääasiassa trancea sen monissa eri muodoissa (kiksu, psyke, proge, hard), housea (proge, tribal), teknoa ja ambienttia - ihan fiilisten mukaan. Ko. genreihin mahtuu niin paljon loistavia tuottajia ja soittajia, että en ala tässä mitään kattavaa listaa esittämään tai tämä viesti tukkii yksinään koko pallontallaajien kaistan, mutta muutamia suosikkeja mainitakseni säännöllisen epäsäännöllisesti kuunneltavien joukosta löytyvät mm. Markus Schulz, Perry O'Neill, Infected Mushroom, Native Radio, Vibrasphere, Paul van Dyk, Steve Lawler, Sander Kleinenberg, Valentino Kanzyani, Carl Cox, Chris Liebing, John '00' Fleming, Armin van Buuren, Nick Warren, M.I.K.E., Max Graham, Anthony Pappa, James Holden, Above & Beyond, Chris Fortier jne jne jne. Hieman härömpiä (konemusa-)artisteja minun listallani edustavat mm. Future Sound of London, Front 242, Delerium, ja joskus aiemmin myös mainitsemasi Nine Inch Nails. Kaiken tuon lisäksi musamakuuni mahtuvat myös vaikkapa Johann Strauss Jr. ja Dire Straits.

Eiköhän tuossa ollutkin jo riittävä artistilistaus jonkinlaisen kuvan muodostamiseksi - jos nuo nimet nyt ylipäätään kenellekään mitään sanovat. :lol:

.pi.
Minä poika se reilaan ja reivaan, turhat huolet mäelle heivaan.

Tigalily

• Himoreissaaja
    • Yahoo Instant Messenger - tiger_lily1980
    • Profiili
« Vastaus #23 : 11.08.2004, 13:56:33 »
American History X on todella hyvä leffa! Mutta muhun(kin) puree Monty Python-komiikka (samoin kuin uudemmista mm. The Fast Show), katsoin eilen Viimeisen Samurain ja sekin oli hyvä, vähän samalla tavalla kuin Braveheart (ei ne Samurait nyt ihan yhtä hyviä ollu kun skotit), yks all time favourite leffa on ehdottomasti The Usual Suspects, ikinä en ole katsonut yhtäkään Star Wars-leffaa enkä E.T.:tä... Ja minkäköhänlaista musiikkia MÄ sitten kuuntelen..? Kertokaa ihmeessä, niin voin karsia kaikki turhat levyt hyllystä pois. (voitte sitten kattoa tuolta osto&myynti-kohdasta...)
quot;Happiness is in the journey, not at the end of the road."
- Quilter's saying

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #24 : 12.08.2004, 15:08:49 »
maailmanmusiikkia tai sitten jotain "aikuisten" musaa varmaan.

Simbelmyne

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #25 : 12.08.2004, 15:15:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
maailmanmusiikkia tai sitten jotain "aikuisten" musaa varmaan.

Mitä muuten on "aikuisten musa"?  :?

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #26 : 12.08.2004, 15:35:04 »
blues, soul, jazz :lol:

Simbelmyne

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #27 : 12.08.2004, 17:58:30 »
Se tekisi minustakin aikuisen... :shock:
Mitä en ole, vaikka tuo laki niin tahtookin sanoa :D

bebe

• Vieras
« Vastaus #28 : 14.08.2004, 19:25:24 »
pink floyd
deep purple
jethro tull
frank zappa
jimi hendrix
the doors
dire straits
led zeppelin
bad company
supertramp
yngwie malmsteen
rhcp
lou reed
joe cocker
jean michael jarre
joe satriani
guns`n roses
iron maiden
pearl jam
radio head
nirvana
cob
diablo
in flames
uriah heep
ym.....................

god father 1&2
requiem for a dream
platoon
taxi driver
deer hunter
y tu mama tambien
fight club
snatch
aurevoir les enfants
les enfants du marais
antoine doinel 5x moavies
reservoir dogs
pulp fiction
dogville
pianist
american pie
magnolia
ym........................

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
« Vastaus #29 : 14.08.2004, 19:56:02 »
Pitanee tuo ekan viestin oletus aika hyvin paikkansa. Monien lempibandien musiikkia soi lempileffojen soundtrackeilla. Esim. Sofia Coppolan elokuvissa soi Airia, Trainspottingissa mm. Pulppia ja Elasticaa, Girl Interruptedissa on yksi Wilcon biisi jne.

Lempimusaa: Suede, Pulp, Manics, Joy Division, Nick Cave, Tindersticks, Air, Interpol, Belle & Sebastian, Wilco, David Bowie etc.

Lempileffoja: Casablanca, Virgin Suicides, alkuperaiset Tahtien sodat, Tunnit, Fucking Amal, ranskalaiset elokuvat (vaikea valita yhta)...
Ylipaatansa elokuvat, joista loytaa uusia juttuja useammalla katselukerralla.

Olen yllattavan huono listaamaan lempileffoja. Lempikirjat tai -naytelmat onnistuisi paremmin.
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

Anna-Julia

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 17.08.2004, 11:54:51 »
Amelien teoriassa on perää. Minä en kuuntele juuri mitään musiikkia, ja elokuvia katson vielä vähemmän.

Minulla ei ole mitään musiikin kuulemista vastaan, mutta harvoin panen itse mitään soimaan. Kaverit ovat oppineet, että minua on turha houkutella elokuviin. Omistan telkkarin, mutten katso muuta kuin joskus uutisia.

Olen siis outo tyyppi.  :wink:

Crack Hitler

• Tosireissaaja
    • ICQ Messenger - 216947566
    • Profiili
« Vastaus #31 : 17.08.2004, 12:19:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Ajattokoj Ahyaj"

Fiksut ihmiset tykkäävät fiksusta musiikista ja katselevat fiksuja elokuvia. Ylipäätään fiksut ihmiset tykkäävät kaikesta fiksusta. Muut käyvät katselemassa Levottomia ja kuuntelevat Radio Novaa ja NRJ:ä. Ei vaikkapa John Woon elokuvien ystävä yksinkertaisesti voi ymmärtää minkään vähääkään monimutkaisemman musiikin päälle. Ei se vaan onnistu.

Tätä en kyllä voi ymmärtää, vaikkakin oli ehkä hieman provokatiivisesti ilmoille lataistu.

Mikä on monimutkaisempaa musiikkia, jota minä en voisi ymmärtää, vaikka mieluusti aina silloin tällöin laitankin esim. Woon Killerin tai Hardboiledin (ja Bullet In the Headin kunhan saan rahaa dvd:seen, jos on edes vielä ilmestynytkään) pyörimään? Myös Face/Off on mielestäni loistava popcorn-elokuva, sujuva liikkeissään ja äärettömän viihdyttävä.

Itse kuuntelen mieluusti mm. Pink Floydia, tai ankaran mielentilan iskiessä Meshuggahin ns. matikkametallia, ja olipa Dillinger Escape Plan Graspopin parhaimpia keikkamuistoja tältä vuodelta ja uutta levyä varten kovasti yritän säästää. Mr. Bungleakin syöksyin raketin lailla Tukholmaan katsastamaan livenä.

Mitään ylläolevia yhtyeitä ei parhaimmallakaan tahdolla voi kutsua 'yksinkertaiseksi', ihan kuin termi edes olisi laaduttomuuden tae.
Ei aina jaksa laittaa lappuihin pyörimään esim. Goldien Mother-biisiä, joka kestää lähemmäs tunnin (?), vaan jotain 4/4 jytkettä, jalan nopeaksi iskevää humppaa. Vaikka sitten teini-iän suosikkia Pennywisea.

Myöskään Woosta tai muista toimintaleffoista pitäminen ei tarkoita ettenkö arvostaisi syvemmälle luotaavia elokuvia, esim. korealaiset draamat ovat iskeneet viime vuosina aika kovaa, ja lynchista olen tainnut pitää aina.

Ei se, että ymmärtää 'monimutkaisemman' taiteen päälle (mitä ikinä tuo pitääkään sisällään) tarkoita, etteikö välillä osaisi arvostaa aivan puhdasta, hyvin tuotettua viihdettä, vaikka herra Chanin Drunken Master II:sta tai jopa Bad Boys II:sta (jonka aikana räkätin aivot nollilla onnellisena että väkivaltainen kasari/ysäri toimintakomedia on nostanut päätään) tai musiikkipuolella rehtiä rokkia tai puhdasta poppia. Eihän herra siunaa aina jaksa olla niin kompleksinen ja syviä pohtiva taiteen suuri ystävä. Päähän siinä räjähtäisi.

toisin sanoen minä kuulun niihin harvoihin jotka eivät juuri yhtäläisyyksiä näe musiikki- ja elokuvamaun välillä.

Dela

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #32 : 17.08.2004, 13:23:41 »
Laitetaan vielä pari lempi artistiakin, leffoja ehdin jo kommentoidakkin :arrow:

The Charlatans, The Stone Roses, Ride, Primal Scream, Suede, Radiohead, Belle & Sebastian, Oasis, New Order, BRMC, The Kinks, The Rolling Stones (1964-1974), The Who, The Doors, Nancy Sinatra, The Supremes, Martha Reeves & The Vandellas, Etta James, The Byrds, The Hollies, The Box Tops, Beach Boys, The Smiths, Liekki ja many many muu.

:D
Ilmaisia matkoja ja majoitusta käyttäjien välillä: www.freetrippers.com