Matkavakuutus Kelaan kuulumatta

(Luettu 13525 kertaa)

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Matkavakuutus Kelaan kuulumatta
« Vastaus #20 : 05.07.2013, 15:35:01 »
veikkaan etta kelaa alkaa kiinnostamaan kun monen vuoden jalkeen palaat takaisin kotimaahan ja jos meinaat jotain tukia saada etta mites et ole ollut toissa etka nostellut tukia vuosikausiin.

Ei kelaa kiinnosta oletko nostellut tukia vai et, ainoastaan se, missa asut silla hetkella vakinaisesti, ja liittyyko muuttoon Suomesta tai Suomeen joku karenssiaika. Mulla on ollut tuloja Suomessa viimeisen viidentoista vuoden ajalta ehka noin kolme tonnia yhdelta kesalta, tukia en ole hakenut, mutta muuttaessani kirjat Suomeen matkan ajaksi saan Suomesta matkavakuutuksen joka kerta. Eihan matkavakuutuksen ehtona ole, etta olet tehnyt toita tai nostanut tukia, kunhan maksat vakuutusmaksut. Jos et koeta kusettaa Kelaa hakemalla korvauksia jotka eivat sinulle kuulu, ne jattaa sut 99% rauhaan. Toita niilla riittaa muutenkin.

ahh, oon nyt kirjotellut mita sattuu.
olen miettinyt siis sita etta verottajaa voi kiinnostaa miten olen elanyt viimeiset 4 vuotta kaymatta toissa tai nostelematta tukia. jos en halua ilmoittaa kelalle etta olen ollut reissussa niin sanon etta enm halunnut hakea toita ja nain ollen en ole oikeutettu tyottomyysetuuteen. enka mennyt sossuunkaan kun mutsi makso kaikki kulut. nainollen kukaan ei valttamatta tieda etta olen ulkomailla edes ollut ja ei tartte selitella kenellekkaan mitaan :)

joskus kuulin tornihuhua etta yksi viinatrokari sai isot rapsut kun trokas viinaa ja bensaa venajalta ja kauppasi muutaman vuoden ja tienasi niin hyvin etta ei jaksanut nostella tukia tai kayda toissa. sit kun alettiin kyselemaan et mites olet elanyt viime vuodet kun ei rahaa ole mistaan saanut. taa nyt ei suoraan liity asiaan mitenkaan tai  vakuutuksen saantiin. mutta jos nain en tippuisi kelan piirista ollenkaan kun kukaan virallinen taho ei tieda missa olen ollut ja luulevat etta olen vaan asunut kellarissa :D

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Matkavakuutus Kelaan kuulumatta
« Vastaus #21 : 25.07.2013, 06:35:15 »
joskus kuulin tornihuhua etta yksi viinatrokari sai isot rapsut kun trokas viinaa ja bensaa venajalta ja kauppasi muutaman vuoden ja tienasi niin hyvin etta ei jaksanut nostella tukia tai kayda toissa. sit kun alettiin kyselemaan et mites olet elanyt viime vuodet kun ei rahaa ole mistaan saanut.

Miksi ihmeessa tuo tornihuhu olisi? Pitaahan ihmisella rahaa olla ja totta kai sita voi laillisistakin lahteista olla, mutta taustalla voi myos olla jotain rikollista.

Yritan hankkia jatkuvaa vakuutusta NZ:sta, mutta jopas on taas halpaa. Ja mita vittua (anteeksi) tama nyt on: "EXCLUDING the Arctic Circle." :D

Suomen reissulla ei sitten juuri Keha kolmosen ulkopuolella ilmeisesti kayda. Kai siella vain on liian kylma tai jotain.