Uhkaavin tilanne matkalla

(Luettu 227431 kertaa)

katjab

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.flickr.com/photos/katjafin/
Vs: Uhkaavin tilanne matkalla
« Vastaus #340 : 07.12.2009, 22:51:51 »
Omat kuumoitukseni ovat liittyneet lähinnä kulkukoiriin. >:(

Bukarestissa yksi koira melkein puri minun poikaa. Meni hölmö silittelemään sitä, kun baarin omistajakin näin teki enkä tajunnut varoittaa. Constantassa ei meinattu tapahtuneen jälkeen terassilta uskaltaa lähteä pois, kun kolmen kulkukoiran liiga hyökkäili ihmisten mm. pikkulapsen kimppuun ja paikalliset heitteli niitä kivillä. Jotakin kiertoreittiä siitä sitten selvittiin...  :-X

Ikiliikkuja_

• Himoreissaaja
  • Aivot narikassa ja lappu hukassa
    • Profiili
« Vastaus #341 : 08.12.2009, 20:21:54 »
Kulkukoirat on kylla valilla tosi rasittavia.
Taalla E-Amerikassa ne ovat yleensa ottaen
ihan leppoisia iltasellakin mutta Cobacabana
Boliviassa oli semmoinen paikka jossa eivat
olleetkaan. Niita oli paljon, ja muutaman
kymmenen koiran laumoja naki valilla.. Ihan siina
keskustan turistikadulla, ja rannalla niita pyori
kanssa. Paivalla eivat piinanneet mutta yolla..

Kannattaa ottaa kivia tai katta pitempaa
mukaan jos meinaa pimean jalkeen siella
liikkua.. Yhta kundia yksi piski puraisikin reiteen.
Ainoa kahleeni olet Sinä, kulkurin iltakalja
  -Hassisen Kone

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #342 : 08.12.2009, 20:51:36 »
Bangkokissa oli semmonen hurtta kun suoraan kauhuelokuvista. Täysin verestävät silmät ja vaahtoa suupielet täys.

Oli aika "terhakkaa" se käytös muutenkin.

Muutenkaan diggaile koirista pahemmin niin tommonen kun tulee vastaan....äh....

Mahlainen

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #343 : 15.12.2009, 14:32:48 »
Äkkiseltään tulee mieleen veitsi kädessä ympäri hylättyä sairaalaa minua jahdannut narkkari. Myöskään aution sotilastukikohdan piiritys aseistettujen miliiisien toimesta ei ollut niitä mukavimpia kokemuksia.

Kenyah

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #344 : 06.01.2010, 22:17:14 »
Tulipa mieleen taas yksi tilanne tuolta Keniasta. Olimme mombasan pohjoispuolella yhdes kyläs pari päivää. Meillä oli jokaisella omat huoneet omilla sisäänkäynneillä pienessä pihapiirissä. Olimme tutustuneet yhteen mieheen aikaisemmin, joka sitten sattui myös asumaan tässä hostellissa. Jollain ovelalla tavalla hän oli onnistunut saamaan huoneeni avaimen. Oltiin hiukan huolestuneita tilanteesta siinä päivän aikana ja eipä taidettu siitä huoneitten luota juuri poistua. Valitimme hostellin omistajalle miehestä, arvasimme lopulta että kyseessä on pakko olla tuo tapaamamme mies. Onneksi kuitenkin sain sitten avaimen takas ennen iltaa eikä mittään ehtiny sattua.
Elämä laajenee tai kutistuu oman rohkeutemme mukaan.
(Anais Nin)

imoT

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #345 : 23.01.2010, 18:58:59 »
Taitaapi olla ne tilanteet aina kun poliisi pysäyttää, kun sellaisen kuvat saanut, että elävät jotain ihme huumehysteriaterroristiparanoiaansa niin ei niistá koskaan tiedä mihiin tilanne johtaa vaikka ei olisi tehnyt mitään.

Ja yleensäkin tuo liikenne tuntuu uhkaavalta aina kun sinne pitää láhteä sekaan, aina välillä pieniä vaaratilanteita ollutkin.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #346 : 23.01.2010, 23:25:24 »
Taitaapi olla ne tilanteet aina kun poliisi pysäyttää, kun sellaisen kuvat saanut, että elävät jotain ihme huumehysteriaterroristiparanoiaansa niin ei niistá koskaan tiedä mihiin tilanne johtaa vaikka ei olisi tehnyt mitään.

Mikähän tässäkin on, kun mua ei ole koskaan pysäytetty muusta syystä kuin auton papereiden ja ajokortin tarkistamista varten...  ::) Tullut sentään ihan jonkin_verran Eurooppaa ja vähän muutakin kierrettyä.

imoT

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #347 : 26.01.2010, 01:07:02 »

Mikähän tässäkin on, kun mua ei ole koskaan pysäytetty muusta syystä kuin auton papereiden ja ajokortin tarkistamista varten...  ::) Tullut sentään ihan jonkin_verran Eurooppaa ja vähän muutakin kierrettyä.

En todellakaan tiedä, mutta multa alkavat heti kysellä ja tivaamaan huumeista, että käytänkö tai onko niitä jossain taskussa piilossa. Ja jos autolla ollaan liikkeessä niin kaikki aina levälleen, takakontit, lokerot, reput ja kaikki mahdolliset piilot aina tutkitaan tienvarressa. En sitten tiedä että mistä syystä alunperin pysäyttávät.

Mitäán henkilöpapereitakaan en useimmiten kanna mukana ja sitä ne kanssa alkavat tivaamaan että miksi ei ole ja miten voin nyt tietää että kuka olet ja blaa blaa blaa...

kims1500

• Himoreissaaja
  • Дзержинск, Город Шахтеров!! :*
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #348 : 22.03.2010, 16:33:45 »
Kulkukoiria ja räksyttäviä taskupuudeleita vastaan voi taistella kätevästi Dazer 2-nimisellä laitteella. Kuulemma toimii. Netistä voi tilailla: www.dazer2.com
Go Shahtar!!!!!!!!!!!!

eppis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #349 : 28.03.2010, 14:35:16 »
Uhkaavimmat tilanteet ovat liittyneet Aasian kulkukoiriin ja kaoottiseen liikenteeseen, onneksi ei ole pahasti kuitenkaan käynyt (koputtaa puuta). Uhkaavaksi/pelottavaksi oon myös kokenut omaa terveyttä uhanneet tilanteet, esimerkiksi meduusan poltto ei ollut se kaikkein mukavin kokemus. Lisäksi eräs sukeltamiseen liittyvä juttu säikäytti ja pahasti.

Storm

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #350 : 30.03.2010, 05:12:27 »
Argh, täällä Berliinissä tulee jatkuvasti jotain tilanteita.
No jopas, itse siellä just puoli vuotta asuneena ja vaikka missä tuiskeessa olleena en onnistunut tuollaista kokemaan - itseasiassa onnistuin välttämään neonatsijoukot kokonaan. :o En edes pahamaineisessa Marzahnissa - tosin siellä en liikkunut kuin päiväsaikaan...

dragu

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #351 : 30.03.2010, 17:15:03 »
Kaikkein äkillisin uhkatilanne oli varmaan Gambiassa kun turistibussi koukkasi pellon puolelle tietöiden takia ja kuljettajan arvio tienpenkareen jyrkkyydestä meni sen verran pieleen että seurauksena bussi veti pienen matkan kahella renkaalla pisin peltoa :) .

Thaimassa tuli raapastua jalka koralliin/johonkin roskaan matalassa ja likasessa rantavedessä siinä määrin että yhteen varpaaseen tuli syvä haava. Siinä sitten nilkutin takasin bungaloviin n. kilsan päähän puhdistamaan sitä ja odottamaan että minkä hirmuisen bakteeriarmeijan sain sisääni siitä likavedestä. Haava parani parissa päivässä ilmaan minkäännäköistä tulehtumisreaktiota... pisti hieman kummastuttamaan.

illlya

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #352 : 21.04.2010, 15:30:37 »
Ite oon säästyny pahoilta tilanteilta mutta muutama pelottava hetki on ollu.

Olin 17-vuotiaana saksalaisen vaihtarikaverin kanssa saapumassa Ecuadorissa Cuencaan. Molemmille kaupunki oli uusi paikka ja perillä olimme vasta puolen yön maissa. Hotellin olimme varanneet jo aikaisemmin ja otimme taksin bussilta hotelille. Sinne päästyämme hotelli näytti täysin kuolleelta, ja jykevä ovi ei avautunut vaikka kuinka soittelimme summeria. Siinä iski sitte pieni paniikki että mitäs nytte, kaksi ulkomaalaista tyttöä kahdestaan keskellä yötä vieraassa kaupungissa ilman yöpaikkaa. katu oli aivan tyhjä ja silmissä vilisi jo mielikuvia kuinka joudutaan yöpyy jossain puistossa vaaran keskellä. Onneksi lopulta töyntekijä tuli avaamaan oven ja kerto nukkuneensa ni ei kuullu että oltiin ovella.

Toinen juttu oli kun olin Ecudorissa istumassa autossa paikallisten kanssa. Yhtäkkiä näemme kaukana juoksevan paljon poliiseja ja sotilaita. Paikalliset meni ihan paniikkiin että nyt on joku rikollinen karannu, koska kaupungin keskellä sijaitsi vankila. Siinä vaiheessa iski pelko, koska huomasi miten paikallisetkin olivat peloissaan, joten ymmärsi että kyse ei ookaan mistään pienestä.

himpsu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #353 : 22.04.2010, 14:08:54 »
Potentiaalisesti uhkaavia tilanteita on ollut, mutta aina niistä on selvitty.  Kerran Tallinnassa alkoi kaksi kaveria seurata minua yökerhon ovelta, mutta eivät tohtineet tulla hotellin pihaan asti. Alunperin oli tarkoitukseni hakea vanhankaupungin joltain pankkiautomaatilta rahaa mutta huomattuani perässä tulevat kaverit vaihdoin suuntaa ja menin nukkumaan.
 Tansaniassa pienenä oltiin metsästysreissulla poistumassa jostain pikkukaupungista autolla kun paikalliset sotilaat pysäyttivät meidät ja vaativat painokkaasti kyytiä seuraavaan kaupunkiin. Eipä siinä auttanut muu kuin ottaa solttupojat pickupin lavalle kyytiin kun heillä oli paremmat aseet. Pojat tulivat kyydissä seuraavan kaupungin laitamille ja poistuivat.

Anacon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #354 : 24.04.2010, 12:59:23 »
En muista oonko joskus vuosia sitten tän kirjottanu tänne, en jaksa selata. Mutta siis uhkaavin tilanne mulla oli Tongan pohjoissaarilla vuonna 2002. Lähdettiin isän kanssa eräällä autiolla saarella (viimeinen saari ennen avomerta) kiipeämään pystysuoraa laavakalliota jossa meni pieni mukava virta/putous. Kiipesimme varmaankin 10m ylös, suunnilleen siihen missä seinämä loppui. Yhtäkkiä valtavat aallot iskivät koko saaren yli päällemme, kengät lähti saman tien veden mukana. Virrasta tuli älyttömän voimakas ja aaltoja iski toinen toisensa perään. Alla oli suora pudotus terävien korallien päälle. Pidimme laavakivestä niin kovaa kiinni että kämmenet oli aivan veressä. Mutta sitten aallot lopettivat ja pääsimme alas. Äiti oli vihainen. ;) Selvittiin siis säikähdyksellä, mutta lähellä oli. Olen monta kertaa sen jälkeen miettinyt että minkä ihmeen takia me lähdettiin sinne kiipeilemään... Ei ollut fiksu veto...

Brasiliassa kävelin liian pitkälle rannalla ja mut tultiin ryöstämään. Otti kaulakorun ja korvalappustereot ja juoksi pois, niskaan tuli iso verinaarmu. Mutta onneksi ei ollut muuta ryöstettävää.

Malesiassa oltiin vesiputousten yläpäässä olevassa "luonnon kylpylässä" jossa pysty liukumaan kallioita ikään kuin olisi vesiliukumäkiä. Siinä oli aita hyvän matkan päästä ennen putousta viestittäen että sinne ei ole enää hyvä mennä. Meninpä kuitenkin, liukastuin jä lähdin valumaan "vesiliukumäkeä" pitkin kohti putousta kovalla vaudilla. Onneksi putosin lammikkoon ennen putousta ja mitään ei siis käynyt. Mutta kyllä pelotti!

Go where you want to be.

mattila

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #355 : 28.04.2010, 16:27:06 »
No täähän on tapahtunu ihan tossa naapurissa eli Viipurissa. Miliisi ajaa Lenininkatua ainaki 80 km/h ja vetää ladan sitte kässärikäännöksellä pankin eteen poikittain. Kaks ukkoa autosta ulos, kypärät päähän, rynnäkkökivääri, lipas kiinni, lataa ja varmista, ei välttämättä kyl varmistanu  ;) Toine jäi ladan taakse suojaamaan ja toine lähti pankkia kohti. Koska ei haluttu todistaa kymmenen metrin päästä pankkiryöstäjien ja poliisin tulitaistelua, mentiin lähimpään kauppaan "suojaan". Kaupassa nähtiin, et kukaan paikalline ei kiinnitä koko episodiin mitään huomiota ja kaupan myyjäki sano, että kyseessä on ihan tavalline harjotus  ;D No, mutta vaikutti uhkaavalta.

Toinen on Barcelonassa tapahtunu. Siellä olin sitte yksin liikkeellä keskellä yötä ja eksyin sitte sille pahamaineiselle huorakadulle. Prostituoidut tulee aika iholle kiinni ja yks kävi jopa aggressiivisesti käsiks, vaikka sanoin, etten tarvi palveluja. Lompakkoa se yritti siinä taskusta nyhtää, mutta sain ninjaliikkeillä itteni irrotettua siitä tilanteesta sellain, ettei kummallekkaan käyny kuinkaan. Älkää menkö keskellä yötä yksin huorakadulle Barcelonassa.
53650

komppi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #356 : 28.04.2010, 17:51:03 »
Taksikuski Kiinassa, joka sammu rattiin moottoritiellä ajaessaan.

pettter

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #357 : 30.06.2010, 01:13:43 »
Ei nyt niin kovinkaan kaukana, nimittäin Tallinnassa, sattui tossa reilu viikko sitten seuraavanlainen tapaus.

Olin jo juonut jokusen kaljan parissakin eri happy hour -baarissa ja etsiskelin sieltä vanhastakaupungista vielä jotakin kivaa baaria, jossa kävisin yhden tai kaksi kaljaa juomassa ennen kuin menisin hotellille. Yhden baarin edessä yksi ihan mukavan näköinen nainen alkoi juttelemaan mulle ja pyysi drinkille. Noh, en mä oikein hirveästi innostunut, mutta menin kuitenkin siihen baariin sisälle. Tilasin kaljan ja menin yksin istumaan. Tämä sama nainen tuli siihen ja pyysi tulla istumaan niiden pöytään, kaverinsa kanssa kun se istui siinä lähellä. Noh, mähän menin. Siinä sitten juteltiin niitä näitä. Se kysyi, että oonko mä ihan yksin reissussa ja että mitä työtä mä teen jne, suht tavallisia kysymyksiä siis. Se nainen kertoi pariinkin otteeseen, että se on kiinnostunut musta. Jännää, ajattelin, ja varmaankin hymyilin tai jotain. Yhdessä vaiheessa se pyysi mua istumaan sen viereen, noin reilun metrin päässä kun aiemmin olin ollut. Noh. Sitten yhdessä vaiheessa se tuli ihan muhun kiinni, siis istumaan ihan mua vasten. Ohhoh, ajattelin. Ne naiset kertoivat olevansa kotoisin Latviasta, ja että nyt yöpyvät hotel metropolissa. Mielessäni mietin, että ovatpa he paljon hienommassa hotellissa kuin minä. Taas se nainen kertoi olevansa kiinnostunut musta, ja kädestäkin se otti jossakin vaiheessa kiinni. Uulalaa. Niin ja yhdessä vaiheessa nämä naiset ottivat paksummat paitansa pois, jonka jälkeen olivat sellaisissa hieman paljastavimmissa. Pariinkin otteeseen se nainen ehdotteli, että ottaisimme vodkapaukut, mutta parikin kertaa mä sanoin, etten halua nyt väkeviä kun olen juonut jo niin paljon kaljaa ja muutenkin kun reissussa usein vaivaa pieni nestehukka, niin on parempi juoda miedompia. Noh, jotenkin se tilanne vaan meni siihen, että se toinen nainen haki meille kolmelle vodkapaukut ja pisti sen yhden mun eteeni. Tämä toinen nainen sitten kertoi, että se yleensä juodaan kerralla alas tai jotain sellaista, ja kysyi vielä erikseen, että juonhan mä sen ykkösellä alas, johon mä vastasin vaan että joojoo tai jotain ja sitten me juotiin se. Muistan ajatelleeni, että onpas oudon ja pahan makuinen vodka. Mietin sen olevan jotain maustettua, esimerkiksi pippurivodkaa, jota olin nähnyt kaupassa. Siinä vaiheessa sitten rupesin miettimään tarkemmin asioita. Yleensä naiset ei mulle silleen tule ehdottelemaan. Ja vissiin muutenkin harvemmin naiset pyytävät kadulla ohikulkevaa miestä silleen drinkille. Eikä yleensä selvinpäin olevat ihmiset halua silleen jutella ihmisen kanssa, joka on jo melko paljon juonut kaljaa. Ja muutenkin mä olin jo kolmatta päivää kaljottelemassa, joten varmaankin silmät hieman seisoi päässä ja parransänki rehotti jne. Ja muutenkin noi kaikki tapahtuneet vaikuttivat niin epäilyttäviltä, ja varsinkin se vodkapaukku, joten mä sanoin, että taidan lähteä hotellille, johon se nainen sanoi, että älä vielä lähde, meillä kun on hauskaa ja siitä tulee vielä tosi kiva ilta. (Kaksi naista ja mä ja hotelli metropol ;D.) Hmm, mä kuitenkin sanoin, että kyllä mä lähden nyt ja nousin seisomaan. Siinä vaiheessa tämä nainen sanoi komentelevalla äänensävyllä, että sä et lähde minnekään, jonka jälkeen mä melkeinpä kävelin sen naisen yli ja lähdin pois. Kaksisataa viron kruunua (13e) mä heitin lähtiessä siihen pöytään ja sanoin, että se on niistä paukuista. Muistan vielä sen, kun lähdin siitä pöydästä kävelemään kohti ovea ja seuraava muistikuva on kun herään aamulla hotellista. Kaikki rahat oli tallella ja kännykkä ja kamera kans. Normaalin krapulan lisäksi sinä päivänä oli jotenkin hieman sellaisen pyörryttävä olo. Ja 3-4 päivää närästi tosi kovasti, ensimmäistä kertaa ikinä.

Enhän mä nyt 100-prosenttisen varma voi olla, että yrittikö ne ryöstää mut tyrmäystipoilla tai jotain, mutta kovasti epäilen.

Täysin oma mokahan toi on, ettei sen puoleen. Nyt oikein ihmetyttää oma hölmöyteni.

Ja sori kun mä kirjoitin noin pitkästi.

Ruusa

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #358 : 30.06.2010, 08:58:51 »
Pettterin kertomus ei kyllä minua oikein yllätä. Olin 2008 Tallinnassa vaihdossa, jolloin kuulin kyllä kaikenmoista juttua kaupungista. Yleensä kaikki huumerikollisuus ja väkivalta sijoittuu lähinnä Kopliin (keskustasta länteen), mutta justiinsa porojen ällyytys on tosi yleistä Vanhassa kaupungissa. Todistin kerran, kun yhdeltä kivetykselle sammuneelta jurpolta varastettiin lompakko - siinä vaiheessa tosin asialle ei ollut enää mitään edes tehtävissä.

Yleisesti ottaen Tallinna vaikuttaa rauhalliselta paikalta. Mitään ihmeempiä ongelmia ei itsellä ollut, yhden kerran yöaikaan joku mies koetti hieman kovakouraisesti houkutella mukaansa. Vaikka asuin aivan Vabaduse väljakin lähettyvillä, ihmiset usein ihmettelivät, etten kanna mukanani kääntöveistä tai pippurisumutetta. Itsepuolustusvärmeiden pitäminen taskussa on ilmeisesti aivan tyypillistä. Riigikogussa vieraillessa puolet vaihtareistakin jätti stilettejä ja muita vartijalle seiffiin. Melkoisen erikoista näin suomalaisesta näkökulmasta. En koskaan tullut hankkineeksi edes sitä pippurisumutetta, sillä pelkäsin, että tämmöisenä puolustuskyvyttömänä hippinä oma ase kääntyisi taistelukentällä itseä vastaan.

Tallinnassa, kuten muissakin paikoissa, itseään ja omaisuuttaan taitaa suojella parhaiten olemalla kosteuttamalla itseään liikaa :)

Vandit

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #359 : 30.06.2010, 10:00:35 »
Balilla jälkikäteen tajuttuna aika paha tilanne...oli kaikki kortit samassa lompakossa kun se nyt on sen verran turvallinen paikka, ettei moinen tunnu tyhmältä. Olinpahan vaan aika hemmetin kipeenä hotellin viereisessä kaupassa hakemassa lääkkeitä ja juotavaa. Siinä sitten ilmeisesti jotenkin pyörryin kassalle, ja vaikka omasta mielestä tuntui kuin aikaa ei olisi kulunut, niin siinä kun tokenin niin vanhalla paikallisella miehellä oli mun lompakko kädessä, pisti sitä mun taskuun ja sanoi että "mene nyt hotellille nukkumaan"  :)