Pitkät vakuutukset

(Luettu 92354 kertaa)

CodeShare

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Pitkät vakuutukset
« Vastaus #180 : 26.09.2015, 11:24:54 »
Jos edes vähän jaksaa itse nähdä vaivaa ETUKÄTEEN eikä mene vain olettaen sitä tätä tota ja vähän muuta vaan lukee sopimuksen oikeasti läpi ja sitten vielä SOPIMUSEHDOT, missä sanotaan seuraavasti kohdassa kaksi ja kolme.

Kaksi: "Vakuutuskirjaan on merkitty, kuinka monta vuorokautta matkan alkamisesta lukien Eurooppalaisen Matkustajavakuutuksen kukin turva on enintään voimassa. Vakuutusturva päättyy alkaneen matkan osalta vakuutuskirjaan merkityn ajan kuluttua, vaikka matka jatkuisi."
Kolme: "Vakuutetulla tulee olla tosiasiallinen ja kotikuntalain sekä väestötietojärjestelmän mukainen vakinainen kotikunta ja asuinpaikka Suomessa vakuutustapahtumahetkellä, jotta hänelle otetusta vakuutuksesta maksetaan korvausta. Jos kuitenkin on erikseen sovittu määräaikaisesta voimassaoloajan pidennyksestä jonkin Eurooppalaisen Matkustajavakuutuksen turvan osalta ja siitä tehty merkintä vakuutuskirjaan, ei edellä kerrottua vaatimusta sovelleta pidennyksen aikana." 

Idioottimaista odottaa virkailijan kertovan joka helkkarin poikkeuksen poikkeus kun sulla on ollut tieto koko ajan saatavilla.. jos käy näin niin toimi näin ja näin.. ja jos sittenkin käykin näin ja näin.. mutta jos kuitenkin olet silloin täällä tai tuolla niin saatetaan jotakin korvata.. Eihän tuollaisessa "opastuksessa" for dummies mene kaikki sekaisin.
Vähän sitä vastuuta omasta toiminnasta.

Jos edes vähän haluaisi järkeillä vakuutusten jatkamisia niin usein vakuutus tullee olla otettuna 3vrk ennen matkan alkamista KOTIMAASSA. (En nyt jaksanut lähteä perkaamaan OP:n ehtoja tältä osin mutta usein on tällainen ehto) Itselläsi oli rauennut sopimus ja kun olet jo matkalla niin juuri mainittu ehto kumoaa jatkon koska ET OLE ENÄÄ SUOMESSA, joten jatko tulee hoitaa voimassaolevan sopimuksen puitteissa.

kid

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Blogiin!
« Vastaus #181 : 27.09.2015, 20:35:42 »
Sähän hermostuit. Ostin siis 12kk vakuutuksen, sanottiin että asia ok. Kuvittelin, että sillä selvä kunhan maksan laskut. Kysyin vielä erikseen, että onko nyt oikeasti niin että vakuutus on voimassa pidemmällä kun 3kk matkalla. Sanottiin, että on. Eipä ollut, mutta eipä sillä nyt enää mitään väliä ole. Sanoin lähinnä niille, jotka ottaa OP-Pohjolan kautta vakuutuksen, että muistavat uusia sen ettei käy niinkun mulle.  ;)
reality was never my thing anyway

Matkailijoitsija

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #182 : 27.09.2015, 23:30:24 »
Sähän hermostuit. Ostin siis 12kk vakuutuksen, sanottiin että asia ok. Kuvittelin, että sillä selvä kunhan maksan laskut. Kysyin vielä erikseen, että onko nyt oikeasti niin että vakuutus on voimassa pidemmällä kun 3kk matkalla. Sanottiin, että on. Eipä ollut, mutta eipä sillä nyt enää mitään väliä ole. Sanoin lähinnä niille, jotka ottaa OP-Pohjolan kautta vakuutuksen, että muistavat uusia sen ettei käy niinkun mulle.  ;)

En oikein hiffaa. Mulla on matkavakuutus joka on voimassa juurikin aikavälillä X-Y joka on mustaa valkoisella ja vieläpä maksettu koko ajalta etukäteen. Miksi minun pitäisi vahvistaa heille 3 kuukauden jälkeen erikseen että se on voimassa?

Starbucks

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #183 : 28.09.2015, 05:41:41 »
Mulla on OP-Pohjolasta otettu vakuutus joka on voimassa 360 vrk kestävällä matkalla, eikä sitä ole erikseen tarvinnut uusia tai vahvistaa matkan aikana. Vakuutuksen voimassaolo päivät näkyvät myös sopimuksessa. Maksoin vakuutuksesta reilu 300 euroa. Kymppi tai kaks tuli lisähintaa kun korotin myöhästymiskorvausta. Samoin vakuutukseen sisältyy matkatavaravakuutus.
Puutun sen verran myös aiempaan keskusteluun että tuo yeren mainitsema matkavakuutus on hyvin todennäköisesti normi 12 kk jatkuva matkavakuutus joka uusiutuu automaattisesti vuosittain ja on voimassa max 3 kk matkoilla, ei siis pitkä matkavakuutus josta tässä ketjussa keskustellaan. Itse kävin vuosi sitten Lähitapiolassa vuoden kestävää matkavakuutusta kysymässä ja hinta olisi ollut 700-800 euroa.

Eliette

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - Tua_totus@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #184 : 28.09.2015, 09:37:07 »
Samoin kysyin juuri viime viikolla Lähitapiolan matkavakuutusta vuodeksi ja hintaahan olisi tosiaan ollut sen 600e pintaan. Päätin, että otan DANilta vakuutuksen, koska se kattaa myös sukelluksen. Lähitapiolan vakuutus käsittääkseni ei olisi kattanut kuitenkaan sitä, vaikka hintaa oli rutosti. Tässä voi olla, että muistan väärin. En kuunnellut niin tarkkaan enää hinnan kuulemisen jälkeen.  :P
Mitä pidempi matka sitä pidemmälle mennään!

kid

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Blogiin!
« Vastaus #185 : 29.09.2015, 02:32:56 »

En oikein hiffaa. Mulla on matkavakuutus joka on voimassa juurikin aikavälillä X-Y joka on mustaa valkoisella ja vieläpä maksettu koko ajalta etukäteen. Miksi minun pitäisi vahvistaa heille 3 kuukauden jälkeen erikseen että se on voimassa?

En tiedä. Näin kävi mulle, ilmeisesti väärinkäsitys. Näitä sattuu  :)
reality was never my thing anyway

Toshi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #186 : 28.12.2015, 21:46:16 »
Oma matkavakuutukseni Pohjolasta maksoi 50,64 euroa vuodelle. Normaalisti kattaa 90 päivää putkeen, mutta hinta sisältää myös yhden pidennyksen 90 -> 146 päivää. Kyseessä ei ole listahinta, vaan hintaa tiputti easy-, maksutapa-, keskittämis- ja op-bonusasiakkaan lisäalennukset sekä etuasiakkaan alennus nuorelle.  Kiva toki saada alennuksia, mutta helvetin vaikeaksi on tehty vakuutus- ja pankkipalveluiden vertailu. Olisin halunnut irtisanoa kotivakuutuksen reissun ajaksi kun mulla ei ole Suomessa edes kämppää, mutta sitten olisin mennettänyt Easy-asiakkuuteni. Edullisen matkavakuutuksen vuoksi maksan kotivakuutusta mamman vaatekaappeihin varastoidusta vähäisestä omaisuudestani.

supi_

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #187 : 24.05.2016, 10:52:43 »
Oliskos tuoreempia kokemuksia pitkien vakuutusten hinnoista, kun kohteena Afrikka (vaihtarivuosi Sambiassa + matkustelua lähimaissa)? Tarjouskilpailutus on nyt menossa ja tähän astiset tarjoukset vajaan 11 kk reissulle on ollut huomattavasti hintavampia kuin odotin, 700e ja ylöspäin (sis. matkatavarat 3000e). Vertailukohteena kun on parin vuoden takainen Aasian turnee 7 kk, jolle vakuutukset kahdelle kustansi yhteensä reilut 300e...

clubi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #188 : 24.05.2016, 10:57:36 »
Noi lisä kk tuovat kyllä hintaa roimasti lisää yleensä n 60€->kk.
Mikäli matkatavaravakuutus ei välttämätön niin hinta pienenee..

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #189 : 24.05.2016, 14:41:25 »
Oliskos tuoreempia kokemuksia pitkien vakuutusten hinnoista, kun kohteena Afrikka (vaihtarivuosi Sambiassa + matkustelua lähimaissa)? Tarjouskilpailutus on nyt menossa ja tähän astiset tarjoukset vajaan 11 kk reissulle on ollut huomattavasti hintavampia kuin odotin, 700e ja ylöspäin (sis. matkatavarat 3000e). Vertailukohteena kun on parin vuoden takainen Aasian turnee 7 kk, jolle vakuutukset kahdelle kustansi yhteensä reilut 300e...

Ehka sinun kannattaisi kertoa, mista olet niita vakuutuksia jo kysynyt ? Ja paljonko oli matkatavaroiden osuus?

supi_

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #190 : 26.05.2016, 11:18:59 »
Ehka sinun kannattaisi kertoa, mista olet niita vakuutuksia jo kysynyt ? Ja paljonko oli matkatavaroiden osuus?
Tässä tällä hetkellä saadut tarjoukset edullisimmasta kalleimpaan:
Turva (liittoedut): 511€
POP: 676€
If: 726€
Pohjoja/OP: 743€
Fennia: 832€

Kaikki ovat siis määräaikaisia, sisältäen matkatavaroita n. 3000 euron edestä. Tuo on ehkä hieman yläkanttiin arvioitu, mutta kun kuvauskalustoa ja tablettia nyt ainakin täytyy mukana raijata, ei sitä kovin paljon pienentääkään viitsisi. Ehkä yllättävintä oli tuo Fennian hinta, se kun oli edellisellä pidemmällä reissulla ehdottomasti edullisin. Aktialta ja LähiTapiolalta vielä odottelen tarkennuksia tarjouksiin.

Ilmeisesti noi lisäkuukaudet tosiaan voi hintaa nostaa noinkin paljon; mitä pidempi reissu sitä todennäköisemmin jotain ehtii tapahtumaan?

lentojäbä

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #191 : 13.10.2016, 19:39:09 »
Hei mitenkäs nämä terveysselvitykset? Minulla ainakin Pohjolalla vaadittiin sellainen tekemään 6 kuukauden vakuutusta varten. Terveysselvityksessä kysyttiin, olenko kärsinyt mielenterveysongelmista viimeisen viiden vuoden sisällä, johon vastasin, että kyllä. Minulla on ajoittain ollut masennuskausia jotka on diagnosoitu, minulla on myös Rivatril 2mg lääkitys ahdistusoireisiin tarvittaessa. Olen työkykyinen ja tykkään työstäni. Masennuslääkkeitä en syö, ne on kuolemaksi. Pointtini siis on, että onko muilla vakuutusyhtiöillä terveysselvityksiä ja kuinka pitkille vakuutuksille? Jos rehellisyydessään oikein täytetty Pohjolan hakemus kaatuu, niin pitääkö minun vastaisuudessa venkoilla ja kusettaa, vai saanko pitkän vakuutuksen jostain muualta ilman terveysselvityksiä?

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #192 : 13.10.2016, 21:11:06 »
Jos rehellisyydessään oikein täytetty Pohjolan hakemus kaatuu, niin pitääkö minun vastaisuudessa venkoilla ja kusettaa, vai saanko pitkän vakuutuksen jostain muualta ilman terveysselvityksiä?
Aina voi venkoilla ja kusettaa, mutta riski voi realisoitua siinä vaiheessa, kun vakuutuskorvauksia hakee (jos esimerkiksi lääkärin lausunnosta käy ilmi joku sellainen vanha vaiva, jota ei ole ilmoittanut).

Lelu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #193 : 13.10.2016, 22:59:53 »
Jos rehellisyydessään oikein täytetty Pohjolan hakemus kaatuu, niin pitääkö minun vastaisuudessa venkoilla ja kusettaa, vai saanko pitkän vakuutuksen jostain muualta ilman terveysselvityksiä?
Aina voi venkoilla ja kusettaa, mutta riski voi realisoitua siinä vaiheessa, kun vakuutuskorvauksia hakee (jos esimerkiksi lääkärin lausunnosta käy ilmi joku sellainen vanha vaiva, jota ei ole ilmoittanut).

Ja aika nopsaan sitten jos venkoilusta (tai sen suunnittelusta) jää kiinni, niin ko. vakuutusyhtiöltä tuskin saa jatkossa mitään vakuutusta. Vaihtoehtoja toki on  :)

Suosittelen lämpimästi vastaamaan näihin terveysselvityksiin rehellisesti. Yleensä käy niin, että näitä jo olemassa olevia sairauksia ei sitten vakuutus kata, jos se myönnetään. Enpä ole aiemmin törmännyt terveysselvityksiin matkavakuutuksissa, yleisiä kyllä henki- ja terveysvakuutuksissa. Itse en ole joutunut moista aikoinaan täyttelemään LähiTapiolalle (lisäkuukausia jatkuvan matkustajavakuutuksen lisäksi, matka 6kk) eikä OP:n (Pohjola poistui vakuutusyhtiön nimestä jo huhtikuussa  :P) jatkuvaan matkustajavakuutukseen ole sitä vaadittu.

rasmussen

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #194 : 10.01.2017, 22:16:54 »
Hei mitenkäs nämä terveysselvitykset? Minulla ainakin Pohjolalla vaadittiin sellainen tekemään 6 kuukauden vakuutusta varten. Terveysselvityksessä kysyttiin, olenko kärsinyt mielenterveysongelmista viimeisen viiden vuoden sisällä, johon vastasin, että kyllä. Minulla on ajoittain ollut masennuskausia jotka on diagnosoitu, minulla on myös Rivatril 2mg lääkitys ahdistusoireisiin tarvittaessa. Olen työkykyinen ja tykkään työstäni. Masennuslääkkeitä en syö, ne on kuolemaksi. Pointtini siis on, että onko muilla vakuutusyhtiöillä terveysselvityksiä ja kuinka pitkille vakuutuksille? Jos rehellisyydessään oikein täytetty Pohjolan hakemus kaatuu, niin pitääkö minun vastaisuudessa venkoilla ja kusettaa, vai saanko pitkän vakuutuksen jostain muualta ilman terveysselvityksiä?

Miten kävi? Itseltäni Pohjola eväsi pitkän matkavakuutuksen, koska diagnosoitu kaksisuuntainen mielialahäiriö. Tilanne hyvä ja tasainen jo useamman vuoden, mutta koska vikasta psykiatrikäynnistä ei ole vielä kulunut viittä vuotta, siitä piti terveyssevitykseen ilmoittaa, ja hylky tuli. Toisen vakuutuksen shoppailu siis käynnissä. Olisin toivonut, että psyykkiset ongelmat olisi vaan voitu rajata vakuutuksen ulkopuolelle (vaikka ainakin joissakin vakuutuksissa ne ilmeisesti automaattisesti on ulkona korvattavista), mut ei onnistu.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2017, 22:29:55 kirjoittanut rasmussen »

Siciliano

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #195 : 20.01.2017, 20:24:06 »
e. väärä ketju.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2017, 20:30:06 kirjoittanut Siciliano »