Ketään tien päällä?

(Luettu 4162 kertaa)

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Ketään tien päällä?
« : 25.09.2002, 13:39:18 »
Ihan sitä vain kyselisin, että onko kaikki jo lopettaneet reilaamisen/matkustelun maailmalla ja tulleet takaisin Suomeen tylsään arkeen? Kun ei tuolla päiväkirjoissa ole mitään uutta. Tai onko joku ajatellut lähteä vaikka talveksi reilaamaan. Voisi olla melko mielenkiintoinen kokemus. Ja loppuun kysely: Kuinka moni haluaisi lähteä takaisin matkalle? MINÄ!

tazka

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tatuv
    • Sähköposti
Re: Ketään tien päällä?
« Vastaus #1 : 25.09.2002, 16:19:33 »
Vähän hiljasta näyttäis täällä olevan...

Mutta minäpä oon lähössä vielä tänä vuonna! ;D Itse-asiassa 1.10 lähtee lento Roomaan ja reissun päällä voin olla maksimissaan 1.5 kk.

Meen ekaks vapaaehtoistyötä tekeen pariks viikkoo ja siitä sitten interreilaamaan. että semmonen reissu.

Ei viittis kehuskella, mut pakko oli kun sitä kerran kysyttiin. No, on tässä kolme edellistä kesää mennykkin pelkästään töissä ja muu aika opiskellessa tai muuten vaan rahattomana. Kerran oli viikon loma kesällä ja sillonkin tuli vettä, että ansaittu on!

Markus

• Himoreissaaja
    • Profiili
:(Re: Ketään tien päällä?
« Vastaus #2 : 25.09.2002, 19:42:53 »
Joo, lähtöpuuhissa ollaan. 3 ja puoli viikkoa vielä odotusta ja sitten n. 6kk ympäri Etelä-Amerikkaa. Tarkoitus oli lähteä jo tämän viikon perjantaina, mutta matkakumppani sairastui joten lykättiin lääkärin määräyksestä lähtöä kolme viikkoa  :(

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #3 : 25.09.2002, 20:14:16 »
Ensi kesää joutuu odottelemaan  :-[

Halut olisivat kylläkin kovat... Keväällä joutuu puurtaamaan pääsykokeiden, esitehtävien ja nykyisen koulun kanssa. Sekavaa, eikö olekin? Rankkaakin tulee luultavasti olemaan.

Mutta ensi syksynä olisin melkein valmis lähtemään vaikka vuodeksi pois täältä. Sama miten nuo edellä mainitut jutut sujuvat.  Arki on niin puuduttavaa. Ei vain ole ketään kaveria löytynyt. Yksin en kuitenkaan haluaisi lähteä töitä ja sellaista etsimään suuresta maailmasta, vaikka saahan sitä aina kavereita. Kuitenkin kyseessä olisi hieman isompi projekti kuin kuukauden tai hiukan pitempi reili tms.

Kuitenkin, jos jatkan nykyisessä koulussa, niin ajattelin lähteä vuodeksi vaihto-oppilaaksi Saksaan. Tämä on siis vasta ajankohtaista vuoden 2004 syksyllä, on myös monen jos-sanan takana. On tämä elämä vaikeaa...

Uusien paikkojen ja ihmisten kokeminen on vain niin puoleensa vetävää. Islantiin kuitenkin on PÄÄSTÄVÄ!!! Voisinkin tehdä otsikon Islannista.

Berlin

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : 26.09.2002, 06:34:39 »
Tulin justiinsa 5 viikon Itä-Euroopan reissulta, toistaiseksi olen vielä Berliinissä, paluu tylsään Suomeen koittaa ensi viikolla...

Mitä talvella reilaamiseen tulee niin meikäläiselle kyllä riitti jo muutama päivä syksyisessä Puolassa. Jessus mitä kärsimystä! Asiaa ei tietysti yhtään auttanut se että tulin suoraan +30 asteen helteestä lähes pakkaseen, mutta tuskinpa olisin pehmeämmän laskunkaan jälkeen sateessa, tuulessa ja viimassa reissaamisesta nauttinut. Talvella voi reissata korkeintaan tropiikissa, tätä mieltä olen minä, Suuri Talvenvihaaja!

PS. Takaisin lähtisin silti samantien jos vain voisin, kaikesta huolimatta...

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 26.09.2002, 11:35:01 »
Minusta talvella reissaamisessa on aivan oma viehätyksensä. Olin viime helmikuussa viikon kiertomatkalla Baltian maissa ja oli mukavaa, kun näki Vilnan ja Riikan lumisena. Puhumattakaan yöjunan tunnelmasta - ulkona kylmää ja lunta, sisällä lämmintä ja kodikasta.

Syyssateet ovat minusta kyllä viheliäisiä, siitä huolimatta lokakuun loppuun on suunnitteilla jälleen viikon Baltia-kierros. Täältä tullaan, Riika, Liepaja, Klaipeda, Vilna ja minne matka viekään...  :)
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Urho_Kekkonen

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Kuvia
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 26.09.2002, 12:22:40 »
Lainaus
Mitä talvella reilaamiseen tulee niin meikäläiselle kyllä riitti jo muutama päivä syksyisessä Puolassa. Jessus mitä kärsimystä! Asiaa ei tietysti yhtään auttanut se että tulin suoraan +30 asteen helteestä lähes pakkaseen, mutta tuskinpa olisin pehmeämmän laskunkaan jälkeen sateessa, tuulessa ja viimassa reissaamisesta nauttinut. Talvella voi reissata korkeintaan tropiikissa, tätä mieltä olen minä, Suuri Talvenvihaaja!
Minä taas en voi sietää lainkaan yli +25 celsiuksen lämpötiloja. Viihdyn maissa joissa on kylmää, tuulista, sateista ja paljon lampaita kuten Islannissa, Norjassa ja Irlannissa.

Sen sijaan Vihaan Vihaan Vihaan hikisenä kulkemista etenkin pölyisissä kaupungeissa, joissa puoleenoäivään mennessä koko keho on hiestä ja ilmansaasteista koostuvan harmaan tahnan peitossa ja on pakko juoda 12 litraa vettä päivässä ettei kuivu hengiltä ja metroissa ja busseissa ym ei ole lainkaan happea ja aurinko paahtaa päätä niin ettei järkikään kulje.

Juuri niinkuin oli kuukausi sitten Budapestissa ja Istanbulissa. Mutta muuten reissussa oli tosi hianoa. Taidankin lähteä takaisin het...
http://ihmeellisiaasioita.blogspot.fi/

Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen. Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen.
-Ääntenlaskija 1956

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #7 : 26.09.2002, 14:32:24 »
Lainaus
Minä taas en voi sietää lainkaan yli +25 celsiuksen lämpötiloja. Viihdyn maissa joissa on kylmää, tuulista, sateista ja paljon lampaita kuten Islannissa, Norjassa ja Irlannissa.

Minä en ihan noin rajusti sitä sanoisi. Nautin myös lämmöstä. Syksy Suomessa on kuitenkin se jokin. Varsinkin Hangossa (jossa asuin ennen) oli uskomatonta mennä pimeänä myrkyisenä iltana kallioille meren äärelle kuuntelemaan ja kastumaan. Sitä fiilistä ei täällä pk-seudulla ole vaikka meri onkin läsnä. Luultavasti viihtyisin UKK:n edellä mainitsemissa paikoissa liiankin hyvin.

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 27.09.2002, 16:33:51 »
Vielä siis jotkut ovat liikkeellä. Kuusi kuukautta Etelä-Amerikassa kuulostaa hauskalta! Ei muuta kuin turvallista matkaa. Myös kaikille muille hyvää matkaa. Täällä yksi kateellinen näyttöpäätteen takana ;) Pistäkää sitten matkapäiväkirjaa tänne muidenkin nähtäväksi...

Markus

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 28.09.2002, 19:56:11 »
Juu, jospa sitä aina välillä vähän matkapäiväkirjaa tänne vois kirjoitella. Ei nyt mitään romaania mutta kuulumisia ainakin. Sen verta mukavaa luettavaa tämä palsta tarjosi kesän ratoksi, että yritän osaltani piristää teidän muiden talvea. Toivottavasti efekti ei vaan ole päinvastainen...

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #10 : 10.11.2002, 15:50:24 »
??? Tuli mieleen kun joku puhui Balttiassa reissaamiseta talvella, kun kesällä siis heinäkuussa olin reilaamassa keskisessä Euroopassa niin yöjunissa mielettömän tunnelman lisäksi oli lähes aina hyytävän kylmää siis makuupussi piti aina kaivaa jossain vaiheessa että mitenkähän asia on nyt talvella???? Muuten yöjunissa matkaaminen on kyllä asia jonka kaikkien tulisi kokea ainakin kerran!!!

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 11.11.2002, 09:48:59 »
Lainaus
??? yöjunissa mielettömän tunnelman lisäksi oli lähes aina hyytävän kylmää siis makuupussi piti aina kaivaa jossain vaiheessa että mitenkähän asia on nyt talvella???? Muuten yöjunissa matkaaminen on kyllä asia jonka kaikkien tulisi kokea ainakin kerran!!!

Kyllähän venäläisissä vaunuissa lämmintä on, kun vain hiiliä riittää.  :) Harvemmassa paikassa Suomessakaan enää nykyään tuntee nenässään kivihiilisavun tuoksua...

Aivan mahtava tunnelma oli viime tammikuussa Moskovassa, kun ulkona oli 25 astetta pakkasta ja nousimme Pietariin menevään yöjunaan, sisällä oli kodikkaan lämmintä.

Kahdella ensimmäisellä reilillä minulla oli mukana vain lakana, sen kanssa oli välillä hiukan kylmä, mutta yleensä ongelmana oli kyllä kuumuus eikä kylmyys.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

coppola

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : 12.11.2002, 06:29:19 »
Juuh kohta olen 2kk ollut tien paalla :) taalla australian lammossa poimin mustiokoita ja rikon puhelimia. Juuri tossa kuulin etta olin jattanyt puhelimen tyopaikan parkkipaikalle ja nyt se on siella pirstaleina jossain. Hyvin se pirisee kun siihen soittaa mutta missaan ei kuulu aanta.. no siina meni ne numerot. Tulee taas vaan sitten lisaa syyta tehda toita.. prkl! Ihan kun ei kameran hajoaminen ollut jo tarpeeksi no muuta lopetan taalta tahan.