AirNgo johti harhaan, mutta korjasi tilanteen

 (Luettu 2947 kertaa)

samulijp

  • Aloittelija
  • Viestejä: 7
    • Profiili
AirNgo johti harhaan, mutta korjasi tilanteen
« : 27.11.2018, 14:07:45 »
Muunmuassa Momondon kautta löytyvä Ruotsalainen Airngo huijaa lippuostoksilla. Lentolippu ostosta tehdäessä pyydetään valitsemaan "normaalilippu" tai "lightlippu", mutta vaikka valitsetkin kalliimman normaalilipun, sinulle myydään aina light lippu. Normaalilippu on kuulemma heidän palvelutasonsa, ei lentolippu! Et tule näkeemään enään loppuostoksien aikana lippuluokasta mitään viittausta. Selvä huijaus.

Airngo on Ticket.se yrityksen omistuksessa.

edit:. ja juu, nykyään kannattaa käyttää lentoyhtiön omia sivuja lippujen ostamiseen. Tästä sitä taas ottaa opikseen.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2018, 16:00:25 kirjoittanut samulijp »

conard

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 427
    • Profiili
Vs: Varoitus: Airngo huijaa lipun ostajaa
« Vastaus #1 : 27.11.2018, 18:07:13 »
Tää ulkopuoliset matkatoimistot toimii kyllä ihan hyvin, mutta niissä pitää tietää mitä tekee. Vaikka en ole käyttänyt juuri tota nettimatkatoimistoa, mun on erittäin vaikea uskoa, että ne tarjoaisivat finnairin basic-lippua. Yleensä maksat extraa nimenomaan (usein täysin hyödyttömästä) palvelupaketista. Näistä saa lippunsa ostettua hyvin, jos ei ole tarvetta millekään lisäkikkailuille. Eli halvin lippu matkaan, kiitos ei kaikkiin lisämaksukyselyihin ja hoitaa sitten tarvittaessa esim. Matkatavarat suoraan lebtoyhtiön kanssa. Jos tätä ei ymmärrä, kannattaa asioida suoraan lentoyhtiön kanssa. Samasta syystä, että moni ei tätä ymmärrä, osasta näistä on netti pullollaan katkeria asiakaspalautteita. Niissä on yleensä aina kyse siitä, että asiakas ei ole osannut. Niin nytkin

samulijp

  • Aloittelija
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Varoitus: Airngo huijaa lipun ostajaa
« Vastaus #2 : 27.11.2018, 22:31:43 »
Näin on tullut aina toimittua ja skipattua kaikki lisämaksut ilman ongelmia, mutta en olisi ikinä uskonut asiakaspalvelun palvelupaketteja myytävän lippu-termillä. Häviävät kyllä varmasti oikeudessa asiaa puitaessa.

Sehän on sama kun kaupan ulkopuolella huomaisi maidon olevan vettä. Kaupassa sitten vain väitettäisiin, että ostit maito nimisen palvelupaketin, kun ostit vettä!  ;D

Kun asiakaspalvelu ei voinut asialle mitään, otin yhteyttä kyseisen emoyrityksen johtoryhmän jäseniin ja lupasivat laittaa termit vaihtoon, sekä vaihtaa light liput normaali lippuihin. Ehkä kuluttajien palaute voi auttaa suitsimaan röyhkeimpiä yrityksiä hyötyä hämäräperäisistä kikkailuista. Toivottavasti muutkin jaksavat vaatia oikeutta selkeissä huijaus/sekaannus yrityksissä, niin eivät onnistu huijaamaan kovin pitkään. Täytyy seurata, että todella ottavat onkeen tästä.

Zambba

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 147
    • Profiili
Vs: Varoitus: Airngo huijaa lipun ostajaa
« Vastaus #3 : 28.11.2018, 10:37:04 »
Noh - jos huonoa mainetta alkaa kertyä liikaa, Ticket.se ottaa taas yhden uuden nimen käyttöönsä. Ei yksi matkatoimisto tarvitse 16 eri brändiä, jos tarkoitus ei ole loata niitä yksi kerrallaan. Mutta näinhän kaikki nettimatkatoimistot toimivat.

Asiakkaita tulee, kun pistää sentin tai kahden erolla oman lippunsa myyntiin Momondon tapaisiin palveluihin ja pääsee sillä listan ensimmäiseksi. Parhaassa tapauksessa asiakas kuvittelee ostavansa lippua Momondosta, ja suuntaa kiukkunsa sinne.

samulijp

  • Aloittelija
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Varoitus: Airngo huijaa lipun ostajaa
« Vastaus #4 : 28.11.2018, 15:59:38 »
Ovat nähtävästi reagoineet ja nyt siellä lukee "valitse peruutuskelpoinen lippu" tai "valitse lightlippu". Tuohan on jo selvempi. Tosin kummassakin tapauksessa asiakas taitaa saada saman light lipun edelleen, vaikka puhutaan että lippu on peruutuskelpoinen. No mutta eipähän mene enään luokat sekaisin ja lippu saattaa olla jollain hinnalla peruutuskelpoinen, joten tämä ei ainakaan täytä suoranaisen huijauksen merkkejä. Kuluttajia ei enään johdeta harhaan, hyvä juttu.