Lufthansa?

 (Luettu 187893 kertaa)

Reissu Ripa

  • Reissaaja
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #40 : 20.04.2011, 18:37:46 »
Kyllä lennot oli maksettu ja kaikki ok.

Vaikee sanoa mitä tolle hommalle voi muuta ku hyväksyä ja alkaa säätää niitä rahoja takaisinpäin ja tietty voi ostaa noi lennot jos haluu..heh


Tässä toi kirje..


" You have purchased Lufthansa tickets **** in Economy Class to South America.
We are sure you must have been surprised that your ticket was free of charge, you paid taxes and fees only. A technical error was the cause for this problem.

For this reason we regret to inform you that we cannot accept your ticket for transportation according to the flights booked. We hereby legally refute this contract.

We will hold your flight reservation for the next 7 days. Please do not hesitate to contact any Lufthansa service center should you wish to buy a new ticket at a further reduced special fare offer of 150 Eur instead of 188 Eur(excluding already paid taxes and fees).

If we have not heard from you within the next 7 days,we will cancel your reservation.Your tickets will be refunded (paid taxes and fees only) without fee.

Please accept our apologies for any inconvenience this error may have caused to you"
« Viimeksi muokattu: 20.04.2011, 18:39:27 kirjoittanut Reissu Ripa »

Vandit

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 798
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #41 : 20.04.2011, 19:19:39 »
We are sure you must have been surprised that your ticket was free of charge, you paid taxes and fees only.

Hehe, pientä v**tuilua havaittavissa  ;D
Tuo nyt on tietysti ihan vaan tuollaista "periaatteen vuoksi" touhua, haluavat vähän näpäyttää. Rahallisesti Luftwaffen kokoiselle firmalle ihan yksi lysti.

Kolumbian reissuun orientoituneille suosittelen maksamaan sen 150 eur lisää  :) Omaa Caracasin tikettiä pitää vähän funtsia jos Luffelta tulee kirjettä.


matkamies31

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 329
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #43 : 20.04.2011, 22:40:41 »
http://www.iltasanomat.fi/matkat/200%20euron%20yll%C3%A4tys%20postiluukusta%20-%20Suomalaisten%20ilmaislennot%20peruttu%20/art-1288384213206.html


Pääsi lehteenkin tämä! Miten jonkun toimittajan mielestä 250 euron lippu on ilmainen!
Miksi nämä jutut aina kirjoitetaan Lufthansan näkökulmasta?!

Edmundo

  • Moderaattori
  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 735
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #44 : 20.04.2011, 22:50:58 »
Ei tullut kirjettä tänään. Kolme lippua varattu. Jos tulee kirje, niin lähtee kyllä huimaa vittuilupalautetta ja homopornoa Lufthansalle kymmenen kertaa päivässä.

talkkari

  • Aloittelija
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #45 : 20.04.2011, 23:03:23 »
Ei oo tullut kirjettä mutta joku voisi alkaa vääntämään jotain joukkokannetta.... >:(

Mr. Voyageur

  • Moderaattori
  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 331
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #46 : 20.04.2011, 23:03:33 »
Juuri kun päivä pari sitten ajattelin, että enää tuskin voi tapahtua mitään. Mun mielestä LH:n olisi pitänyt reagoida paljon nopeammin, olkoon kuinka iso yhtiö hyvänsä. Mitäs tapahtuu niille, jotka eivät ole tajunneet hintavirhettä (jos Johannesburgiinkin pääsee 399 eurolla, niin kaipa sitä saattaisi uskoa tätäkin hintaa oikeaksi?) ja jotka ovat ostaneet jo jatkolentoja tai muuta sellaista, josta rahoja ei saa takaisin?

En ole saanut kirjettä toistaiseksi, mutta näiden tietojen valossa pelkään pahoin, että se on kaikille tulossa.

Vähän kyllä jo ehdin orientoitumaan Etelä-Amerikkaan, pitää nyt miettiä ostaisko ne liput pois kuitenkin, koska tosi halvathan ne on jokatapauksessa.

Loordi

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 683
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #47 : 20.04.2011, 23:56:44 »
Kai jokainen ymmärtää, että vaikka joku joukkokanne väsättäisiin, niin lennot ovat silti mennyttä tältä erää. Kyllähän tämmöiset asiat tietysti pitäisi katsoa loppuun, mutta se ei montaa päivä ole mitä porukka jaksaa melskata jostain kanteesta ja sitten se vain jää.

Sekin on totta, että lisää maksamalla lippu olisi edelleen aika halpa, mutta ei tämä nyt näin vain toimi. En ole maksamassa.

Mr. Voyageur

  • Moderaattori
  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 331
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #48 : 21.04.2011, 00:23:17 »
Mikä tässä hintasekoilussa on niin erilaista KLM:n vastaaviin verrattuna? Onko LH:n lippuja yksinkertaisesti ostettu vaan niin paljon enemmän? Kun en todellakaan usko, että KLM:llä ollaan painettu asia villaisella vain sen takia, ettei kukaan nyt vaan joutuisi pettymään matkojensa peruutuksista vaan ihan puhdasta bisnestä sielläkin ajatellaan (KLM vielä aika paljon pienempi pulju). Enkä usko sitäkään, että mikään yhtiö jättäisi mokiaan korjaamatta vain sen takia, että pari lentokoneellista ihmisiä vetäisi herneet nenään ja kirjoittaisi adressin ja juttu päätyisi ehkä jonkun maan juorulehteen, vaan pakkohan asiassa on olla jotain muutakin mutkikasta?

LH:n kirje asiasta (kuten yllä postattu) kuulostaa muilta osin ihan asialliselta (jos vielä selittäisivät, miksi heiltä kesti niin kauan lähettää se), mutta "We are sure you must have been surprised that your ticket was free of charge, you paid taxes and fees only." on vähän liian paksua ja vastuun vierittämistä asiakkaan harteille. Ei kai valtaosa ihmisistä tajua lentolippujen hinnoittelusta yhtään mitään, saati sitten jaksa perehtyä mihinkään hintaerittelyyn. Perusjamppa jaksaa katsoa total amount inc. taxes and fees  -kohdan ja ymmärtää sen sitten matkan kokonaishintana. Ei lentoyhtiö voi vedota siihen, että asiakkaan pitää ostotilanteessa tarkistaa hintaerittelystä, ovatko kaikki summan osiot balanssissa keskenään. Juuri tämän takia on typerää puhua tässä yhteydessä mistään ilmaisista lennoista, kun suurin osa ei niitä sellaisiksi miellä.

Hankalia juttuja tällaiset, kun vastaavaa ei vissiin ole paljonkaan päässyt tapahtumaan. Joku tässä silti vähän haiskahtaa, ja ihan mielenkiinnolla odotan, mihin lakipykäliin LH vetoaa kirjoittaessaan "We hereby legally refute this contract."

Edit. Ja sekin on mielenkiintoista, että jos tästä tulee LH:n hyväksi ennakkotapaus, niin onkohan tällaisten virheellisten lippujen aika kokonaan ohi?
« Viimeksi muokattu: 21.04.2011, 00:47:12 kirjoittanut Mr. Voyageur »

Vandit

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 798
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #49 : 21.04.2011, 00:36:06 »
Mikä tässä hintasekoilussa on niin erilaista KLM:n vastaaviin verrattuna? Onko LH:n lippuja yksinkertaisesti ostettu vaan niin paljon enemmän? Kun en todellakaan usko, että KLM:llä ollaan painettu asia villaisella vain sen takia, ettei kukaan nyt vaan joutuisi pettymään matkojensa peruutuksista vaan ihan puhdasta bisnestä sielläkin ajatellaan. Enkä usko sitäkään, että mikään yhtiö jättäisi mokiaan korjaamatta vain sen takia, että pari lentokoneellista ihmisiä vetäisi herneet nenään ja kirjoittaisi adressin ja juttu päätyisi ehkä jonkun maan juorulehteen, vaan pakkohan asiassa on olla jotain muutakin mutkikasta?

Kuvittelisin, että tällaiset ovat yleensä aika pienen piirin juttuja, nyt sitten tieto levisi laajemmin. Nykyään sosiaalisen median takia tällaiset leviää aika nopeasti. Itsekin kuulin tästä sellaisilta tahoilta, jotka eivät edes reissaa Eurooppaa pitemmällä (vaikka tiesinkin silloin jo ennestään). Lisäksi Iltapaskojen sekaantuminen vaikuttanee asiaan, todennäköisesti ovat soitelleet kaikenlaisille Luftwaffen pomoille kun yleensä tällaisista hintavirheistä vastaavat haluavat pitää siitä mahdollisimman matalaa profiilia, nyt se ei ollut mahdollista.

jonssoni

  • Reissaaja
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #50 : 21.04.2011, 01:48:04 »
Hankalia juttuja tällaiset, kun vastaavaa ei vissiin ole paljonkaan päässyt tapahtumaan. Joku tässä silti vähän haiskahtaa, ja ihan mielenkiinnolla odotan, mihin lakipykäliin LH vetoaa kirjoittaessaan "We hereby legally refute this contract."

Yllättävän pitkään asian kanssa kyllä nysväsivät, kait ne on selvitelleet missä voi/kannattaa mihinkin toimenpiteisiin ryhtyä. Saapi nähdä alkaako samoja kirjeitä tippua myös esim. Saksassa, kaverit buukkasivat sieltä käsin (ex cph). Hyvin sana halvoista lipuista näytti kv-foorumeilla kiirineen.

Aika hässäkkä on Luffella varmaan odotettavissa, enpä olisi uskonut että moiseen rumbaan viitsivät ryhtyä..

joorinainen

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 348
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #51 : 21.04.2011, 01:53:49 »
Näyttää siltä, että Lufthansa luottaa siihen, että säyseät suomalaiset + muut skandinaavit suostuvat mihin tahansa pompotteluun. 3viikkoa lippujen varauksesta ilmoitetaan tällaista, eihän tällainen käy päinsä! Jokuhan on saattanut jo varata jatkolentoja ja hotelleja luottaen siihen, että ostettu ja maksettu lippu on käyttökelpoinen. Takuulla en ala maksamaan Lufthansalle senttiäkään siitä voivat olla varmoja.

Aivan älytön tuo argumentti, että asiakkaan pitäisi ymmärtää, että lipun pitäisi maksaa 400e eikä 250e ja vieläpä ymmärtää katsoa mistä hinta "koostuu". Ryanair ja muut mainostavat 0e lentoja ja taitaa Lufthansalla itsellään olla useasti noita 3xx kaukohintoja kampanjoissaan. Tätä ei todellakaan kannata kenenkään purematta niellä sillä, jos huomaavat, että tällainen menee läpi ja ihmiset hyväksyvät, niin yhtiö jatkaa tätä samaa linjaa jatkossakin.

talkkari

  • Aloittelija
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #52 : 21.04.2011, 09:03:09 »
Tulee vaan mieleen, että joko tästä lähtien voi vedota vahinkoon jos on sattunut ostamaan kalliit lennot itselleen. No, todellisuudessa ei tietenkään. Mutta jos näiden sopimusten tulisi olla molemmin puolin sitovia niin luulisi että Luftwaffe nielee oman tappionsa nyt vaan. Itse tulen ainakin viemään asian kuluttajaviranomaisille, jos kirje tippuu postista tänään. En tule maksamaan penniäkään tuollaiselle puljulle joka vaan isomman oikeudella peruu tehtyjä sopimuksia. Ja eihän tässä mistään ilmaisista lennoista ole kysymys jos katsoo kuinka suuret polttoainemaksut yhtiö perii itselleen +verot ja sun muut.

Loordi

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 683
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #53 : 21.04.2011, 09:11:33 »
Aivan älytön tuo argumentti, että asiakkaan pitäisi ymmärtää, että lipun pitäisi maksaa 400e eikä 250e ja vieläpä ymmärtää katsoa mistä hinta "koostuu". Ryanair ja muut mainostavat 0e lentoja ja taitaa Lufthansalla itsellään olla useasti noita 3xx kaukohintoja kampanjoissaan. Tätä ei todellakaan kannata kenenkään purematta niellä sillä, jos huomaavat, että tällainen menee läpi ja ihmiset hyväksyvät, niin yhtiö jatkaa tätä samaa linjaa jatkossakin.

Yleisesti ottaen asia menee niin, että olisiko kuluttajan pitänyt ymmärtää lipun olevan liian halpa. Ei tietenkään olisi, jos näitä olisi myyty 26 eurolla, niin sitten olisi.

Ei sillä varsinaisella lipun hinnalla voi olla merkitystä (tai ei saisi olla), koska kokonaishinta oli aivan järkevä, vaikkakin halpa.

Lion

  • Reissaaja
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #54 : 21.04.2011, 09:53:10 »
Onko nyt siis niin, että Luftwaffen kirjeenvaihtokaveriksi päätyneet ovat ostaneet lippunsa nettimatkatoimistosta järkiään? Oma tikettini on LH:n sivulta hankittu, enkä ainakaan toistaiseksi ole postia saanut.

matkamies31

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 329
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #55 : 21.04.2011, 10:53:50 »
Soitettu kuluttaja neuvontaan ja reklamaatio tehdään.
He sanoivat samaa, ettei ole asiakkaan vika tämä.  Lufthansa ei ole oikeutettu lähettämään jälkikäteen lisälaskua!

Numero on 071-8731901

reissumän

  • Aloittelija
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #56 : 21.04.2011, 11:28:07 »
Supersaverin kautta ja tänään tuli.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2011, 16:57:01 kirjoittanut reissumän »

Loordi

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 683
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #57 : 21.04.2011, 11:30:06 »
Onko nyt siis niin, että Luftwaffen kirjeenvaihtokaveriksi päätyneet ovat ostaneet lippunsa nettimatkatoimistosta järkiään? Oma tikettini on LH:n sivulta hankittu, enkä ainakaan toistaiseksi ole postia saanut.

Minäkin ostin suoraan yhtiöltä, onko tämän päivän posti jo tullut? Vaan ei kai ole mitään syytäkään olettaa, että kaikille tulisi postia samana päivänä, eiköhän sieltä tule kirje viimeistään joskus ensi viikolla.

Edmundo

  • Moderaattori
  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 735
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #58 : 21.04.2011, 11:32:05 »
Minäkin ostin suoraan yhtiöltä, onko tämän päivän posti jo tullut? Vaan ei kai ole mitään syytäkään olettaa, että kaikille tulisi postia samana päivänä, eiköhän sieltä tule kirje viimeistään joskus ensi viikolla.

Ostettu Travelstartin kautta, eikä ole vielä tullut postia (tosin tämänpäiväistä vielä odotellaan). Jos ei tänään tule, niin en ole kykenevä vastaanottamaan kirjettä, enkä varsinkaan maksamaan lisämaksuja viikon kuluessa, sillä en ole kotona.

kekkuli

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 720
  • Dec 93 AUS
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #59 : 21.04.2011, 11:41:35 »
Lufthansa.fi etusivulla selaimen otsikkopalkissa: "Lufthansa - Book cheap flights online..."

Mnjoo olen reissussa vapunaattoon asti, mielenkiintoista miten tilanne kehittyy ennen kuin ehdin postilaatikolle... Itse olen sopinut jo lomani lentojen mukaan.
Salud, amor y dinero - y tiempo para gozarlos.