Lufthansa?

 (Luettu 208640 kertaa)

Nakeli

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 193
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #120 : 27.04.2011, 08:46:51 »
Onko kukaan kirjeen saanut ottanut yhteyttä mediaan? Ihmettelen jotenkin sitä, että alkuun tästä oli paljon kirjoittelua, mutta nyt kun kirjeitä on alkanut tulla, niin lehdistö vaikeneekin kokonaan näistä epäkohdista, joita täälläkin on mainittu, kuten eri allekirjoittajat, huonoa englantia, vedottuja lakipykäliä ei ole perusteltu jne.

Kun omani saan, niin yritän skannata sen ja laittaa eteenpäin kaikille mahdollisille tahoille, jos siitä jotain hyötyä olisi.

mumu

  • Aloittelija
  • Viestejä: 6
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #121 : 27.04.2011, 11:14:34 »
Jep tein jo eilen hetimiten valitukset niin lufthansalle (josta ei ole mitään kuulunut) ja EKK:lle ja olen valmis valittamaan kaikille mahdollisille tahoille, koska lentoyhtiön menettely on ollut niin tökeröä. Mä jo ehdin miettiä oikeasti olisko toi kirje ollu jotain teekkarijäynää mutta kai se on uskottava että ihan sieltä Luffelta se on tullu, kyllä vaan yhtiön pisteet ropisee silmissä...

Mulla on tosiaan tässä allekirjoittajina ppa. Nicolai Von Ruckteschell (Senior Vice President and General Counsel) ja ppa. Urser Reininger (Vice President Corporate Executives), noi nimet kuulosti niin kummeli-huumorilta että sekin hämäsi..:D

ja todentotta voisin ottaa medioihin yhteyttä ja suosittelen kaikkia tekemään niin!

Samuel84

  • Aloittelija
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #122 : 27.04.2011, 11:23:32 »
Mitä kautta kirjeen saaneet tallaajat ovat reklamoineet luffea?
Itse kun olen lufthansan sivuilta löytyvällä yhteydenottokaavakkeella reklamoinut pyytäen
heitä vastaamaan sähköpostitse he kehoittavat vain soittamaan asiakaspalvelunumeroon vedoten siihen,
etteivät he vastaa muusta kuin teknisestä tuesta.

Onko kukaan saanut sähköpostitse mitään vastausta Lufthansalta?
Jonkinlainen kirjallinen palaute olisi hyvä saada liitteeksi Euroopan kuluttajakeskuksen reklamaatioon...

altteri

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 374
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #123 : 27.04.2011, 11:37:44 »
Ottakaa ihan rauhassa yhteyttä mediaan ja valittakaa kuinka Hansa kohteli teitä kaltoin, mutta älkää nyt kamalasti ihmetelkö, jos se ei ylitä uutiskynnystä. Veikkaan että esim. iltapäivälehden saa päivittäin mitä ihmeellisimpiä yhteydenottoja, kuinka kuluttajaa on taas niin kusetettu. "Vein nokialaiseni takuuhuoltoon, mutta väittivät, että siinä on kosteusvaurio eikä korjanneet, vaikka ei salettiin ollut!!!". Tälläiset jutut menee läpi ainoastaan, jos se sattuu koskettamaan toimittajan lähipiiriä, muuten ketään ei kiinnosta.

Ja vaikka menisikin, niin eipä se juuri Hansaa hätkäytä. Liikematkustajia se, ettei joku turre saanutkaan lentoja 250e Bogotaan ja takaisin, ei kiinnosta sentin vertaa ja turistiluokkalaiset lentää vastaisuudessakin sillä josta halvimmalla lentonsa saavat.

Ihmettelen toki, kuinka Hansa ylipäätään vaivautuu vaatimaan jotain lisämaksuja, koska ei tämä nyt niiden budjettia varmasti olisi kaatanut. Mutta 100% varmasti siellä on konsultoitu lakimiestä, tai kahta ja kysytty, että voidaanko näin tehdä. Ilmeisesti siis voivat ja niin siis myös saksalaisen piheyden nimissä tekevät.

matkamies31

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 332
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #124 : 27.04.2011, 11:42:27 »
Itse lähettänyt reklamaatiota näihin osoitteisiin:

[email protected]; [email protected]; [email protected]
[email protected]; [email protected]

Nämä siis allekirjoittaneet ainakin osan kirjeistä.
Lisäksi myös [email protected]

Tässä myös Lufthansan puhelinnero 49 69-696-0   , juttelin eilen christoph.klingenbergin sihteerin kanssa.
Ei mitään vastauksia.  Mutta noihin paikkoihin vaan viestejä ja soittoja.

Nakeli

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 193
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #125 : 27.04.2011, 12:37:10 »
Kiitos matkamiehelle kattavasta yhteystietolistasta. Täytyy tutkia, ketkä ovat allekirjoittaneet sitten oman kirjeeni. Minusta on todella outoa, että kirjeen on allekirjoittanut eri henkilöt!

Reklamaation tehneiltä olisi mukava kuulla, miten jutut ovat edistyneet.

Vandit

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #126 : 27.04.2011, 12:52:08 »
Eipä ole vielä näkynyt mitään kirjeitä, muuten kuin Ebookersin pahoittelu siitä että he eivät voi asialle mitään eivätkä toki voikaan.

Henk. koht. en rupea kinastelemaan asiasta kenenkään kanssa vaikka tulisikin, arvostan Luftwaffea firmana eikä tämä sitä muuta mihinkään, varmasti tulee jatkossakin lenneltyä heidän koneilla koska heillä sattuu niin usein olemaan hyviä tarjoushintoja (myös ilman hintavirheitä :P ). Varmaan sekin mahdollista mitä loordin viestissä oli huhuiltu, eli että Lufthansa lähettelisi kirjeitä asiakasprofiilin mukaan, kuulostaa itse asiassa ihan fiksulta. Kanta-asiakkaita ei kauheasti kannata kyykyttää.

Lähinnä haluaisi asialle jonkinlaista lopetusta ja selkiytystä. Minulla on 260 euron Caracasin lennot, siihen ajattelin yhdistää Trinidadin lentoja, todennäköisesti tulee Venezuelassakin pari yötä mikä tarkoittaisi aika kovia departure tax- maksuja, siihen jos vielä kolmannen valtakunnan ilmavoimat alkaa satunnaisesti joskus syyskuussa lähettelemään jotain 200 euron lisämaksuja niin tulee aika helvetin kalliit "ilmaiset lennot" (IS-termiä käyttäen) ja vähenee se ko. firman arvostus täälläkin päässä...

LateX

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 465
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #127 : 27.04.2011, 12:56:05 »
Mulla on tosiaan tässä allekirjoittajina ppa. Nicolai Von Ruckteschell (Senior Vice President and General Counsel) ja ppa. Urser Reininger (Vice President Corporate Executives), noi nimet kuulosti niin kummeli-huumorilta että sekin hämäsi..:D
Ota yhteyttä  ;)
http://de-de.facebook.com/people/Nicolai-von-Ruckteschell/1605820806

matkamies31

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 332
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #128 : 27.04.2011, 15:27:43 »
Soitin lufthansaan kun viikko oli nyt kulunut.
Sanoin etten tiedä mitä tulen tekemään. Sanoi että oliskin aikaa kuukausi päättää
Ja maksu matkatoimistoon!!!

matkamies31

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 332
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #129 : 27.04.2011, 20:47:58 »
Vastaus Lufthansalta :


First of all we would like to ask you to accept our apologies for the inconveniences we have caused. We refer to your e-mails below in which you ask us to clarify our reasons of contestation.

As Lufthansa was mistaken about the contents when making the declaration of intent, we are allowed by law (Voidability for mistake) to avoid the declaration as it is to be assumed, that we would not have made the declaration with knowledge of the factual position and with a sensible understanding of the case. That is what we did by the letter dated April, 13th 2011.

When assessing what a person "should have realised", the assessment is also to be made based on what can generally be expected of a customer acting prudently and in good faith. As described in our letter dated April, 13th 2011, there was a technical error in our system, which led to the price for the ticket being zero. You paid taxes and fees only. Thus, the error gave our offer a different content to what was intended. On this basis, and as you were informed of this error as soon as practically possible after it was discovered by Lufthansa, we consider the agreement on purchase of the ticket to be invalid. We can therefore not accommodate your claim to keep your booking at the erroneously price. However, you may of course reserve the ticket at the special price we have offered to you in our letter.

We kindly ask you to view the unfortunate incident as an exception to our high service standards. As a customer oriented gesture we would like to offer you a fare reduction for one of your next bookings with us. You will receive your personal promotion code with a separated e-mail. We place great value in your continued patronage and gladly welcome you on board of a Lufthansa flight soon.

Best Regards
Andrea Wienold-Neubert

Kate

  • Aloittelija
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #130 : 27.04.2011, 21:05:40 »
Kaikille väärinkohdelluille tiedoksi:

Viron päivälehdessä on ilmestynyt lähipäivinä artikkeli asiasta. Referoitu versio tässä linkissä (viroksi) http://www.epl.ee/artikkel/596677.

Tämän mukaan yksi Viron suurimman matkatoimiston Estravelin head of PR toteaa, että Lufthansa oli tiedustellut myös heiltä mahdollisuuksia periä lisämaksuja "ilmaisista" lennoista, joita virolaiset olivat ostaneet. Estravel kieltäytyi tästä toteamalla, että he eivät ole aikaisemminkaan ottaneet niskoillensa lentoyhtiön omia vikoja ja eivätkä tee nytkään niin. Näin ollen Lufthansa ei lähde perimään virolaisilta ylimääräisiä maksuja. "Ilmaismatkojen" varaajia on kuulemma myös huomattavasti vähemmän kuin Suomessa.

Tasavertaisuus?

Testailija

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 803
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #131 : 27.04.2011, 22:18:16 »
Onko kukaan Luffen omilta sivuilta lippunsa ostanut saanut yhteydenottoa heiltä?
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

Kate

  • Aloittelija
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #132 : 27.04.2011, 22:24:06 »
Tilasin Luffen sivuilta. En ole saanut kirjettä vielä, eiköhän se ole tulossa, jos asuinmaan perusteella lähetään lisämaksuja perimään :) Damn, olisi pitänyt heittää yhteystietoihin toinen osoitteeni :D

Edit: Sorry, pakko vetää huumoria tästä, tämä odottelu on vaan niin hermoja raastavaa
« Viimeksi muokattu: 27.04.2011, 23:26:47 kirjoittanut Kate »

paug

  • Aloittelija
  • Viestejä: 6
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #133 : 28.04.2011, 11:21:05 »
Otin yhteyttä Helsingin yliopiston oikeusapuun, sieltä sanoivat että ovat täysin samoilla linjoilla kuluttajaliiton kanssa. Kuluttajan ei voi odottaa huomaavan 250 euron hintaisessa lennossa mitään outoa tai hälyyttävää. Ihan mukava tuo pari viestiä ylempänä oleva Luffen viesti, mutta sisältö on täyttä kuraa. Ei kuluttajan voi olettaa tunnistavan virheellistä hintaa jos se virheellinen hinta on kohtuuden rajoissa eikä edes ennennäkemätön. Tässä vastaavanalainen tapaus parin vuoden takaa:

Lainaus
Yhtiö myi edestakaista lentoa reitillä Helsinki-Amsterdam Singapore halvimmillaan hintaan 59 euroa, kun se normaalisti maksaa 610 euroa.

...

- Siinä oli tapahtunut ohjelmointivirhe hintoja syötettäessä, toteaa KLM:n Pohjois-Euroopan kaupallinen johtaja Oliver Hours Iltalehdelle.[...] - Liput kelpaavat sellaisenaan. Virhe oli meidän.


mumu

  • Aloittelija
  • Viestejä: 6
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #134 : 28.04.2011, 16:54:35 »
Ompas epäjohdonmukaista Lufthansalta periä lisärahaa kansalaisuuden nojalla..aina vaan menee kummallisemmaksi.

Itse en usko tuohon asiakasryhmittelyn mukaan perimiseen, koska me esimerkiksi olemme asuneet jo vuosia Etelä-Amerikassa (ja sitä ennen asuin Saksassa) ja siksi olen Lufthansallakin erittäin paljon lennellyt.

Mulle tuli matkatoimistosta tänään tälläinen vastaus (Lufthansa ei ole edelleenkään vastannut mitään valituksiini)

"Lufthansan maajohtaja on tänään ilmoittanut meille että muutokset ja maksut tulee tehdä suoraan lentoyhtiön kanssa. Mikäli lennot perutaan me voimme hakea rahanpalautusta lentoyhtiöltä. Tällä hetkellä varaus on edelleen voimassa. Varaustanne koskevat lisätiedustelut ja mahdolliset reklamaatioit tulee tehdä suoraan Lufthansalle.
Ystävällisin terveisin,
Supersaver" 

matkamies31

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 332
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #135 : 28.04.2011, 16:54:35 »
Kysyin virosta matkatoimistosta asiasta kun lufthansa oli yrittänyt periä rahoja :
 

Yes, Lufthansa wrote to get the contact information of our clients, but we explained to Lufthansa, that it is not so good idea to ask extra money from the customers. That would be a bad PR and also the mistake was not made by the customers. We explained as well that we are not giving out the personal data of our customers.

So Lufthansa gave up of the money claim.

 

Best regards

Mari-Liis Rüütsalu

Marketing and Communications Manager

Estravel AS/ Ltd

 

joorinainen

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 348
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #136 : 28.04.2011, 18:07:37 »
Hahhahah, on kyllä saanut farssin piirteet koko tämä soppa. Yllättäen suomalaiset maksumiehinä tässäkin, kun siellä on varmaan joka matkatoimistosta vastanneet, että "joo joo peritään, kyllä jokainen maksaa kiltisti parisataa lisää". Eipä ole kirjettä näkynyt ja varattu on Lufthansan omilta sivuilta. Ei näytä kellekkään joka on sieltä varannut tulleen kirjettä. Luultavasti  tapauskohtaisesti noita käsittelevät kuten näkyy olevan tuossa Vironkin tapauksessa. Ne ketkä ovat saaneet kirjeen: onko teillä lufthansan kanta-asiakas korttia tai Miles & More jäsenyyttä tai muuta star alliance lentoyhtiön etukorttia jonka olette ilmoittaneet varaukseen?

Mr. Voyageur

  • Moderaattori
  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 330
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #137 : 28.04.2011, 19:31:49 »
Kysyin virosta matkatoimistosta asiasta kun lufthansa oli yrittänyt periä rahoja...

Oikea asenne siellä. Asiastahan voisi laittaa vähän infoa itse kunkin matkatoimiston suuntaan, että voisivat olla aktiivisemmin asiakkaittensa puolella ja pistää LH:lle hanttiin.

mumu

  • Aloittelija
  • Viestejä: 6
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #138 : 28.04.2011, 22:05:18 »
jep viron vieti on välitetty matkatoimistolle, josta kommentoidaan että "me ei voida ottaa kantaa virolaisten matkatoimistojen asioihin ja meidän täytyy toimia LH:n ohjeiden mukaisesti. LH lähetti meidän tietämättämme kirjeet asiakkaillemme."

Jännä mitenköhän LH on saanut asiakkaitten yhteystiedot jos matkatoimisto ei muka tiennyt etukäteen asiasta, kun nuo virolaiset sanoo ettei suostuneet antamaan yhteystietoja.

toden totta, täyttä farssia....mielenkiinnolla seuraan tilanteen kehittymistä.

matkamies31

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 332
    • Profiili
Vs: Lufthansa?
« Vastaus #139 : 28.04.2011, 23:05:29 »
Eikai se osoitteista voi olla kiinni? Eikö Lufthansan omillakin sivuilla kysytä osoitetiedot?


Yes, Lufthansa wrote to get the contact information of our clients, but we explained to Lufthansa, that it is not so good idea to ask extra money from the customers. That would be a bad PR and also the mistake was not made by the customers. We explained as well that we are not giving out the personal data of our customers.

So Lufthansa gave up of the money claim.