Rinkan paino

(Luettu 20399 kertaa)

LCHawk

• Himoreissaaja
    • Profiili
Rinkan paino
« : 01.10.2004, 15:13:18 »
Miten painavan rinkan kanssa reissuatte? Entä paljonko paino kasvaa matkan aikana erilaisista ostoksista?

tazka

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tatuv
    • Sähköposti
Rinkan paino
« Vastaus #1 : 01.10.2004, 15:37:23 »
Viimeks tais painaa 65litran rinkka n. 10kg lähtiessä. Ja joku 12-13 kg tullessa. Tyttöystävällä jotain saman verran.

Sitä edellisellä kerralla varmaan 14-15 kg lähtiessä... mutta tavaraakin oli vähän enemmän ja yksin olin matkassa.

henttu

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Rinkan paino
« Vastaus #2 : 01.10.2004, 15:39:42 »
Mun rinkka paino lähtiessä jos oikein muistan ni 12,4 kg ja tullessa ihan saman verran.  8)
Mä tahdon jotain muuta, jotain suurempaa. Tahdon nähdä kaiken ja oon valmis maksamaan. Tuntea sateen ja tuulen ja auringon."

Tiktak - Jotain muuta

Pi

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - typo@arabuusimiehet.com
    • Profiili
Rinkan paino
« Vastaus #3 : 01.10.2004, 17:11:06 »
65-litrainen rinkka oli reissussa. Lähtöpaino 9.5kg, kotiin palatessa 11.5kg.

.pi.
Minä poika se reilaan ja reivaan, turhat huolet mäelle heivaan.

Suvih

• Reissaajaguru
    • Profiili
Rinkan paino
« Vastaus #4 : 01.10.2004, 21:47:01 »
40l haltin reppu (kylläkin tuettu samaan tapaan kuin rinkka), lähtiessä painoa 7kg, palatessa kai 9kg (ne tuliaiset).

tiiviX

• Vieras
Rinkan paino
« Vastaus #5 : 06.10.2004, 18:37:24 »
Kuukauden Intian ja Nepalin reissulla 60 l rinkka painoi lähtiessä kymmenisen kiloa, mutta tavaraa pitikin löytyä piposta uikkareihin. Kotimatkan paino saattoi olla viisi kiloa enemmän. Viime kesänä kuukauden reilille lähtiessä sama rinkka painoi kentän punnituksessa 5,2 kiloa ja lisäksi oli kilon verran käsimatkatavaraa. Rinkasta oli täytettynä noin kolmannes ja se näytti tosi pieneltä. Palatessa rinkka pursusi ostoksia ja tuliaisia, paino luultavasti jotain 12 - 15 kiloa. Suurin osa täydennyksestä tuli hankittua kolmen - neljän viimeisen matkapäivän aikana, joten kovin moneen otteeseen ei painavaa rinkkaa tarvinnut raahata selässä. Mikä oli ihan hyvä, sillä säät suosivat helteillä koko reissun ajan.

Anonymous

• Vieras
Rinkan paino
« Vastaus #6 : 07.10.2004, 00:21:57 »
Lähtiessä rinkka painoi noin 10 kiloa.

Palatessa painoero tavaroiden kanssa ja ilman oli 20 kiloa. :D Tosin siihen sisältyi takki ja olkalaukku. Painoa kertyi kuitenkin ihan matkan viimeisinä päivinä mm. Irn-Brusta ja kukkasipuleista. :p

J&J

• Tosireissaaja
    • Profiili
Rinkan paino
« Vastaus #7 : 10.01.2005, 14:51:06 »
viime reissulle lähtiessä paino oli jotain 10-11kg, tullessa 16,5kg. mutta olihan siellä painoa tuomassa kaiken maailman tuliaiset, joululahjat ja kaikki muu (tarpeeton).

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Rinkan paino
« Vastaus #8 : 10.01.2005, 15:24:13 »
Jaa, mulla taisi juttu mennä ihan väärin päin! Nimittäin rinkka painoi 13 kiloa lähtiessä, mutta vain 11 takaisin tullessa!  :wink:  En nimittäin ostele matkamuistoja, vaan mennessä vein "tuliaisia" Suomesta ulkomaan ystäville, ja ulkomailla ostetut "tuliaiset" olivat kaikki syötäviä, joten ne kuluivat loppuun matkan edetessä!  :D
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

Lonely rider

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Matkakuvia
Rinkan paino
« Vastaus #9 : 10.01.2005, 17:31:01 »
Viime reissulta  tullessa rinkka tais painaa 14 kg. Lähtiesä painoi kyllä vähemmän, mutta ei tullut katsottua paljonko se painoi.

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
Rinkan paino
« Vastaus #10 : 10.01.2005, 20:56:00 »
suomeen jos ravaan ees takas ni briteist lähties on 10 kilon paikkeilla ja käsimatkatavarat saman verran, takas tulles on riippuen siit millä lentää 15 tai 20 kiloa rinnka ku ruisleipää, salmaria ja suklaata pitää tuoda niin paljon kun pystyy :)

pahin on ollut sillo ku muutin britteihin, matkatavarat paino samanverran ku itse  :D
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Rinkan paino
« Vastaus #11 : 10.01.2005, 21:07:52 »
edellisellä reissulla lähtöpaino 11 kg, tulopaino 14 kg. Mukana oli paljon turhaa vaatetta, joita en käyttänyt. Takaisin tullessa oli yksi ylimääräinen talvitakki ja nahkahousut.

tico

• Himoreissaaja
    • Profiili
Rinkan paino
« Vastaus #12 : 13.01.2005, 23:06:16 »
Vetaisenkin tahan sitten pohjat ihan varmuuden vuoksi :D Islanti, 2004 kesalla oma reppu painoi about 110L 32kg, tyttoihmisen 75L 26kg... Paluupaino oli vahan vahemman... :)

No joo, ei siella ihan tavallista salaa ollutkaan mutta kuitenkin. Kolmen viikon muonat ja varusteet yhden ihan pienen jaatikon ylitykseen....
Mirrors and copulation are obscene, for they increase the numbers of mankind." -- Borges

Hiia

• Vieras
Rinkan paino
« Vastaus #13 : 19.01.2005, 10:16:02 »
Itse selvisin kohtalaisen kevyellä pakkauksella kolmen ja puolen viikon reissustani. Lähtiessä painoa oli 7,5 kg ja tullessa kirjaostosten takia hieman enemmän.

Nana

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - nanaotus@hotmail.com
    • Profiili
    • Facebook profiili
Rinkan paino
« Vastaus #14 : 09.02.2005, 20:29:52 »
Kun lahdimme reissuun yhdella rinkalla, painoa siina oli 17 kiloa (kahden ihmisen tavarat) ja nyt rinkkani, jonka ostimme matkan varrelta, painaa 15 kiloa ja poikaystini rinkka painoi 19.8 kiloa kun asken lahti kohti kotia. Niin... liikaa on tullut shoppailtua selkeesti  :D

Saa sitten nahda paljon rinkka painaa kun kotia kohti kurvaan kahden viikon kuluttua...
It's not what you look at, but what you see.

Siiselit

• Reissaaja
    • Profiili
Rinkan paino
« Vastaus #15 : 01.05.2005, 19:33:50 »
Aika pieniä painon lisäysiä on tullu monilla...  :)
Me oltiin Sri Lankassa vuos takaperin, lähtiessä mun rinkka paino n.6 kiloa ja takas tullessa 19kg. ja käsimatkatavarat päälle. Ja vaimolla tuli suunnilleen samanverran kiloja lisää. No kantamukset sisälsi kylläkin esim. 2 nahkaista lepakkotuolia...

Ally

• Reissaaja
    • Profiili
Rinkan paino
« Vastaus #16 : 04.05.2005, 12:50:46 »
Lähtiessä ei ole rinkka juurikaan painanut, mutta palatessa siinä sitten onkin ollut jo raahaamista. Varmasti tavaran määrä aina vähintäänkin tuplaantuu!

undertaker

• Tosireissaaja
    • Profiili
Rinkan paino
« Vastaus #17 : 06.05.2005, 17:23:27 »
60 litran rinkka painoi viime talven Etelä-Intian matkalle lähdettäessä noin 6 kg. Tuliaisista tuli pari kiloa matkan lopussa lisää. Kevyillä kantamuksilla oli mukava liikkua ja pieni rinkka mahtui hyvin bussissa jalkatilaan. Matkan varrelta voi hankkia kaikkea tarpeellista, ei sitä kotia tartte mukaan ottaa. :roll:
Atlantaan lähtiessä päätin, että en perkele puhu koko matkalla englannin sanaa - suomella on pärjättävä."
- Seppo Räty

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
Rinkan paino
« Vastaus #18 : 06.05.2005, 19:09:55 »
Mulla vahan sama kuin Sipriksella, mutta kumpaakiin suuntaan rinkka joko15kg (nyt 18kg kun lensin easyjetilla), koska Briteista vien systerille kirjoja yms ja takas tullessa safkaa (leipaa, salmiakkia yms.). Kasimatkatavarat on yleensa joku 10kg kun tulen takas, Suomeen pain ei kasimatkatavaroita kun parin kilon edesta.

Reissussa semmonen 10kg on aika hyva, koska sita rinkkaa pitaa kantaa joskus pitkiakin matkoja.
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

lyta

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Rinkan paino
« Vastaus #19 : 07.01.2009, 14:29:10 »
Olen lähdössä reissuun viideksi kuukaudeksi ja rinkka painaa n.10 kiloa. Olin jo huolissani, että josko se on vähän liian painava, mutta näitä lukiessani olen tullut siihen tulokseen, että painoa on aikas lailla sopivasti. Ja jos matkan aikana rinkka alkaa tuntua liian painavalta niin kaipa sitä voi heittää jotakin menemään.