Bed bugs ja muut kihisevät (yäks)

(Luettu 335467 kertaa)

carrus301

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #160 : 14.09.2007, 23:37:37 »
Mitenkähän mahtais toimia ne töpseliin laitettavat itikan karkotus kapistukset? Viipurissa mulle ainakin lykättiin hotellissa sellainen kouraan kun valitin joidenkin minkä lie öttiäisten syöneen meikäläistä yöpalaksi  :shock:

Arawn

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #161 : 08.10.2007, 16:11:46 »
Lainaus käyttäjältä: "carrus301"
Mitenkähän mahtais toimia ne töpseliin laitettavat itikan karkotus kapistukset? Viipurissa mulle ainakin lykättiin hotellissa sellainen kouraan kun valitin joidenkin minkä lie öttiäisten syöneen meikäläistä yöpalaksi  :shock:

Ne on itse asiassa mainioita kapineita. Itse käytän aina sellaista, koska kesäisin ei kerta kaikkiaan voi nukkua ikkuna kiinni.

Entisessä kämpässäni ei ollut hyttysverkkoja tuuletusikkunoissa ja koska se sijaitse toisessa kerroksessa, itikoita tulvi valtoimenaan sisään. Kun iski kapineen seinään, jo muuttui ääni kellossa - kirjaimellisesti. Se inhottava ininä muuttui selvästi tuskalliseksi ja itikat pakenivat kaukaisiin nurkkiin mahdollisimman kauas itse laitteesta. Sen lähellä kun nukkui, turvassa oli.

Minkä lisäksi pääsi tietysti hyvin listimään itikoita, kun tiesi, mistä etsiä.

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #162 : 08.10.2007, 18:42:28 »
Kahteen edelliseen kirjoitukseen viitaten: Mistäs tuollaisia kapistuksia saa? Hinta? Ei välttämättä ollenkaan hullumpi laite mukana reissussa, jos todella toimii. (Lähinnä malariasääskiä ajattelen)

Olen kuullut myös luteita estävästä peitosta, jonka voi laittaa makuualustaksi sänkyyn - luteet eivät pysty etenemään peitolla sen materiaalin vuoksi, joten nukkuja säästyy puremilta. Tuskin kuitenkaan mikään kovin kätevä juttu, ihminen kuitenkin kääntyilee ja pyörii nukkuessaan jonkin verran eikä alusta välttämättä pysy paikoillaan. Ludesängyssä en sitäpaitsi tykkäisi nukkua missään tapauksessa, vaikka kuinka olisi "turvapeite" alla! Helpompi ja miellyttävämpi tapa on tarkistaa sänkynsä hyönteisten varalta.

carrus301

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #163 : 08.10.2007, 20:57:40 »
Ihan löytyy isompien kauppojen itikkamyrkky hyllystä, ei ole sen omituisempi kapistus. Tai rautakauppa myös,, siellä näkyy olevan. Täytyypä ostaa myös itselle seuraavaa matkaa varten varalle, ei paina paljoa rinkassa,,

Tinttalilli

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #164 : 05.11.2007, 12:47:53 »
Hitsin hitsi, kun en muista hotellin nimeä, mutta kairossa asusteltiin ***** tähden hotellissa ja silti oli aamulla reidet syöty ja kutisi niin pirusti. Tosin mulla oli ajatus, että olisin voinut saada nuo örkit mukaani jo taksista. Oli sen verran mielenkiitoinen tuo taksin sisustus karvoineen...  :shock:

Myös Hurghadassa olen törmännyt jonkun sortin ötököihin. Sielläkin iskivät reisien ulkopinnoille (hmm, mielenkiintoinen sijainti), ja kutisivat niin, että samassa huoneessa yöpyneet ystäväni eivät pystyneet nukkumaan mun raapimiselta. Tuollakin olin ainoa, jota syötiin. Kiva kiva!

Alkuvuodesta lähtö Intiaan ja tarkoitus majoittua halvalla jossain vaan... Saa nähdä kuinka akan taas käy. Ainakin varaan nyt myrkkyjä mukaan. :D
aailma on erilainen sosiaalitantan silmin katsottuna...

joogamarsu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #165 : 19.12.2007, 08:05:38 »
Menee ehka OT, mutta viime yona kohtasin varsinaisen "bed bugin".

Herasin yolla tiukasti makuupussiini kaariytyneena, moskiittoverkon alle tukittuna ja tunsin jotakin tukassani. Vasytti, en valittanyt. Seuraavaksi olin varma, etta jotakin juoksentelee lahkeessani, reiden sisapinnalla.

Hyppasin ylos ja tarkistin makuupussin taskulampulla. Ei mitaan. Tarkistin moskiittoverkon. Se sisapinnalla monki melkein kymmensenttinen torakka!! Kiljiun kamppikseni hereille ja saimme elukan ulos.

Mista hiivatista tuollaisia sikiaa?! Luulin nahneeni isoja torakoita ennenkin, mutta tama oli jaanne jurakaudelta, mutantti tai torakan ja koiran risteytys.

Tuleekohan enaa uni omassa sangyssa?
Step right up and shoot the pasties off the nipples of a ten foot bull dyke! Win a cotton candy goat!

matkallaaina

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #166 : 21.12.2007, 23:39:13 »
Itse heräsin ekana yönä siihen, että vastaavan kokoinen torakka mönki kasvoilla. Hämärässä sitä sitten vaan paniikissa tappamaan. Seuraavana yönä sama toistui viisisenttisen kanssa ja naamaa pestessä meinasin myös kuivata yhteen yksilöön. Nykyisin aina verkko yötä päivää patjan joka puolelta tiiviisti laitettuna, kaikki myrkyt huoneessa ja valot päällä, korvatulppia unohtamatta. Sellaisen torakkapelon olen saanut.

Nimismies

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - IikkaKivi@hotmail.com
    • Profiili
    • Reissublogi
« Vastaus #167 : 23.12.2007, 19:40:25 »
Lainaus käyttäjältä: "matkallaaina"
Itse heräsin ekana yönä siihen, että vastaavan kokoinen torakka mönki kasvoilla. Hämärässä sitä sitten vaan paniikissa tappamaan. Seuraavana yönä sama toistui viisisenttisen kanssa ja naamaa pestessä meinasin myös kuivata yhteen yksilöön. Nykyisin aina verkko yötä päivää patjan joka puolelta tiiviisti laitettuna, kaikki myrkyt huoneessa ja valot päällä, korvatulppia unohtamatta. Sellaisen torakkapelon olen saanut.

Hiihaa. Mahta-vaa!

Itse kohtasin Romaniassa Vama Vechessä pienempien koppisten invaasion. Parin sentin mittaisia mustia kännäreitä ropisi yöllä tyynyyn ja hiuksiin ja lymyili rinkassa ja vaikka missä. Ajoittain meni hermo, paniikkiin ei inhoni karannut. Asenteella mentiin.

Lonely Planet Eastern Europe oli suureksi avuksi.
Itä enemmän, sitä enemmän. Reissusivusto osoitteessa http://nimmarireissaa.blogspot.com/

Mervi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #168 : 11.02.2008, 12:34:53 »
Olen juuri nyt bed bugsien eli luteiden kourissa! Muutin syksyllä HOASin asuntoon ja aloin saada paukamia. Luulin hyttysiksi ja myöhemmin syksyllä allergiaksi tai ihottumaksi. Nyt tilanne paheni sen verran että tyynyliina on täynnä pieniä veriläiskiä ja muutaman kerran näin ötököitä.

Eilen hain tietoa netistä ja pemmastin sängyn. Luteita löytyi sekä sängystä että seinällä olevasta kankaasta. Kämppiksen huoneessakin teimme löytöjä. Nukuin viime yön keittiön lattialla kun en iljennyt sänkyyni mennä. Tänään sitten soitellut viranomaisille (ympäristökeskus) sekä HOASille, joka lupasi lähettää jonkun myrkyttämään.

Hitto, en edes uskalla ajatella mihin tämä johtaa. Joudunko lemppaamaan suuren osan huonekaluista/tavaroista? Usklallanko kyläillä ilman levittämisen pelkoa?

Kaipaisin nyt kokemuksia, onko joku onnistunut tuhoamaan luteet kotoaan? Millä keinoin ja kauanko se kesti?

Ensimmäinen ajatus oli että muutan pois tästä loukosta, mutta miten teen sen niin etten siirrä ötököitä mukanani?

Tää on just tätä mun paskaa mäihää, miten päädyinkin tällaseen kämppään! Ei ole siis mitään ulkomaantuliaisia nuo ötökät vaan edellisen asujan jäljiltä/kämppikseltä levinny.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #169 : 11.02.2008, 13:22:05 »
Tässä ketjussa aika monikin korostaa, että asennetta on ja torakoita yms. ei pelätä. Outoa. V-i-h-a-a-n torakoita :twisted: .

Niitä, jotka ovat taipuvaisempia asumaan halvoissa hotelleissa tai B&B -paikoissa dormien sijaan auttaa lukuisten hotellihakukoneiden käyttäjien arviot-osastojen lisäksi www.tripadvisor.com . Jos arviointeja on riittävästi ja maininnat huoneen ylimääräisistä asukkaista puuttuvat voi olla kohtuullisen vakuuttunut siitä, että saa nukkua yönsä rauhassa.

Ja pidetään ne valot päällä yöllä. Tuon opin jo muinaisella valmismatkalla Rethymnonissa, jossa otin torakan kanssa matsia parin yön ajan. Sähköllä pelaavasta karkottimestakaan ei ole ainakaan haittaa, mutta isoimpia veijareita se ei välttämättä karkota.

Nikitita

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #170 : 19.02.2008, 23:44:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Illusion"
Singaporen halvimmat majapaikat tuntuivat muutenkin olevan tasoltaan suorastaan kuvottavia. Mm. Hawaii Hostellin Bencoleen Streetilla (Rough Guide -05 suosittelee) hylkäsimme, koska vilkaisu lakanan alle patjan saumoihin sai kymmenet pienet, mustat ötökät juoksemaan vilkkaasti patjan uumeniin. En tiedä mitä olivat, ei tehnyt mieli jäädä tutkimaan. Loimme silmäyksen myös useisiin muihin yhtä epämääräisiin hostelleihin ja päädyimme epätoivoisina kalliihkoon South East Asia Hoteliin. (Ah, puhtaat, rapeat lakanat ja siistit patjat.)

HYYYYIIIII!! Nyt ällöttää! Juuri tuolla Hawaii hostellissa yövyttiin kaverin kanssa pari yötä :shock: Onneksi ei kuitenkaan nähty mitään elukoita, kun ei tajuttu tutkia sen tarkemmin patjoja, mutta ei kyllä saatu puremiakaan. Mutta oli ehkä karsein hostelli missä olen yöpynyt. Kaakkois-Aasiassa on tullut reissattua jonkin verran, enkä ole vielä toistaiseksi törmännyt bed bugseihin. En tosin ole niitä tajunnut etsiäkään, mutta jatkossa tulee kyllä tsekattua tarkemmin, kun erehdyin lukemaan tämän ketjun :D

Menee ehkä vähän off-topic, mutta Malesissa useampi kaverini sai MATOJA ihon alle, yleensä jalkoihin. Madot olivat yhden teorian mukaan lähtöisin rannalta hiekasta... Niitä sitten tapettiin erilaisin keinoin riippuen lääkäristä. Onko kenelläkään muulla kokemuksia näistä? Näkyivät iholla useamman sentin (->10cm) pituisena kiharana kohollaan olevana juovana.

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #171 : 20.02.2008, 00:14:32 »
Lainaus käyttäjältä: "alan_mies"

...Ja pidetään ne valot päällä yöllä.

Tuo on toimiva kikka torakoita vastaan, jos vaan nukkumasa jaksaa
vaivautua paikalle. Niin pian kuin valot sammuvat, niin hotellihuone
saattaa herätä aivan uuteen elämään. Omahassa löysin kerrankin
oikein edullisen huoneen, ja aivan Greyhound assan kulmilta vielä,
mutta kun valot sammutin, niin vain muutaman minuutin kuluttua
pikku vipeltäjät olivat jo löytäneet sekä rinkkani, että sänkyni.

Ai, sitä shokkia minkä näköelimeni vastaanottivat, kun räpsäytin
valot päälle !

:shock:
I dont care going nowhere, as long as it´s an interesting path.

ciruz

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #172 : 26.02.2008, 14:32:38 »
Yks hyva kikka on pitaa lamppu päällä yöllä ja päästää mahdollisuuksien mukaan geckoja tai muita hyönteisiä syöviä liskoja sisälle huoneeseen.

Tämän jälkeen valokeilan ympärillä käy kuhina ku Moskovan Mäkissä kun liskot pitää europowerjuhlat!
I still believe in paradise. Its not some place you can look for, cause its not where you go. Its how you feel for a moment in your life. And if you find that moment...it lasts forever!

luruluru

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - lurkki@modeemi.fi
    • Profiili
« Vastaus #173 : 26.02.2008, 16:12:50 »
Itse ostin reissuun lähtiessäni Biokilliä (http://www.biocycle.com.hk/english/pr_products.htm), permethriiniä sisältävää ötökkämyrkkyä. Sitä on sitten tullut suihkuteltua torakka-alttiissa paikoissa.

"Parhaimpana" yönä aine oli tappanut neljä torakkaa vessaan. Voi siis todeta ainakin toimivan, vaikka kyllä kaverin haikkibootsit toimivatkin tehokkaammin akuutimpaan hätään :) Märkä pyyhe nurkkaan -kikka yhdistettynä biokilliin voisi olla kokeilemisen arvoinen tempaus torakka-invaasion alla.

Singaporessa tänään näin kaupassa gekko- ja torakka-ansoja, jotka ilmeisesti eivät kuitenkaan tapa "uhrejaan" vaan vain vangitsevat. Öh.

ciruz

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #174 : 26.02.2008, 16:47:13 »
Torakoissa vittumaista on se kun tapat yhden, niin loput tulee hautajaisiin.
I still believe in paradise. Its not some place you can look for, cause its not where you go. Its how you feel for a moment in your life. And if you find that moment...it lasts forever!

joogamarsu

• Reissaaja
    • Profiili
Gekkoja kumppaniksi!
« Vastaus #175 : 27.02.2008, 11:35:01 »
Gekkoset on aivan mahtavia otokkakarkoittimia, minulla on huoneessani kaksi (nimeltaan Wallace ja Gromit).

Ne maiskuttelevat menemaan muun muassa ne allottavat rimpihamahakit, jotka ilmestyvat paivittain katonrajaan. En tieda syovatko ne torakoita, minun huoneeni torakat on pikkuliskoja suurempia.

Liskoistani lahtee sellainen hauska nakstutusaani kun ne pyydystaa jotakin, ja ovat turkasen sopoja!

Gekot rules!
Step right up and shoot the pasties off the nipples of a ten foot bull dyke! Win a cotton candy goat!

Electra

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: Gekkoja kumppaniksi!
« Vastaus #176 : 27.02.2008, 12:57:06 »
Lainaus käyttäjältä: "joogamarsu"
Gekkoset on aivan mahtavia otokkakarkoittimia.....

....mutta houkuttelevat käärmeitä.

ciruz

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #177 : 27.02.2008, 13:01:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Electra"

Miksi näin?

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #178 : 27.02.2008, 13:08:20 »

Pitää hommata haukka huoneeseen niitä varten.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Morf

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #179 : 27.02.2008, 13:09:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Juzt"

Pitää hommata haukka huoneeseen niitä varten.

Hehehehheee  :lol: