Mistä signaturesi?

(Luettu 44713 kertaa)

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Mistä signaturesi?
« : 18.10.2004, 02:18:38 »
Olen tässä jo kauan suunnitellut aloittavani tälle omaa topicia, mutta en ole vaan ennen saanut aikaiseksi. Huomasin nimittäin juuri äsken tuossa Blossomin sigin ja se alkoi hymyilyttämään, niin muistin sitten tämänkin aiheen..

Eli kuinka olet juuri päätynyt omaan sigiisi, mistä sen löysit, kenen lause se on ja miksi koet sen juuri niin omaksesi? Mitä se mahdollisesta tarkoittaa, jos se on ulkomaankieltä tai muuten vaan pimeä! Niin ja toki tässä topicissa saa hehkuttaa muidenkin sigivalintoja, jos siltä tuntuu. :D

Aloitetampa siis omastani. Joskus muinoin tapasin tytön joka asui useamman sadankilometrin päässä omasta asuinpaikastani. Ja kun toisella henkilöllä oli aikamoinen eläintarha kotona (pari akvaariota, viisi koiraa, muutama marsu, pari kania jne jne..), niin aika pitkälle touhu meni siihen, että minä olin se joka sitten reissasi toisen luo. Tämä kyseinen tyttö oli kuitenkin sitten kerran ostanut minulle ajatuksella pikkujoululahjaksi mukin mistä tuo Elmer Diktoniuksen Only the tame birds have a longing. The wild ones fly-lause löytyi. Olin siitä niin otettu, että omin sen sitten välittömästi omaan käyttööni, minun fraasikseni! Kääntämään tuota en viitsi alkaa, koska uskoisin keskiverto pallontallaajan tajuavan mitä tuo tarkoittaa, vaikka ulkomaankieltä onkin; ja voitte sen tarkistaa jonkun (en muista kenen (tarkistin: pikkumyyn)) sigistä, koska on sen suomenkielisenä versiona multa "varastanut".. :shock:

Niin ja jos noita muiden sigejä alan arvostelemaan, niin juuri tuo Blossomin oli mielestäni aika hauska, ja jollakulla on se John Lennonin loistava lause, jonka meinasin itsekkin laittaa joskus, mutta huomasin sen jo "varatuksi".

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mistä signaturesi?
« Vastaus #1 : 18.10.2004, 05:25:34 »
Tein aikanaan töitä päiväkodissa, jossa keräsimme talteen lasten sutjattakaita toteamuksia. Olimme olleet jollain pidemmällä kävelyretkellä, kun Ellen aivan yhtäkkiä tokaisi minulle tuon ajatelman, oli siinä sitten itselläni pokassa pitelemistä. Matkailuun liittyen ajattelin laittaa sen signatureksi. Menee varmasti monella hetki miettiä, mitä tuo lause oikein tarkoittaa  :D

Cachorro

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mistä signaturesi?
« Vastaus #2 : 18.10.2004, 08:28:17 »
Miuta kutsuttiin Brasiliassa tuolla "lempinimellä" Cachorro, joka tarkoittaa koiraa. Hän, joka tämän nimen miulle lanseerasi, antoi myös tuon lisäosan. Kokonaisuudessaan Cachorro sem vergonha takoittaa jotakuinkin "Säälimätön koira"...  :roll:

Me olemme erittäin hyviä ystäviä hänen kanssaan.
quot;Cachorro sem vergonha"

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Mistä signaturesi?
« Vastaus #3 : 18.10.2004, 09:33:59 »
Paremman puutteessa keksin ihan itte omiin kokemuksiin pohjautuen. :lol:
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Coe

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - coe@luukku.com
    • Profiili
Mistä signaturesi?
« Vastaus #4 : 18.10.2004, 10:58:32 »
Hyvä kysymys!

Mistähän signatureni löytäisin.
ou can't see the world if the terrorists cut your f*cking head off.

gattina

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Mistä signaturesi?
« Vastaus #5 : 18.10.2004, 11:30:54 »
Päämäärätön haahuilu on mun lempipuuhia ja kun kaverini ton Tolkienin mulle joskus paukautti niin otin sen lopulta täälläkin käyttöön.

"Kill your darlings" taas on opiskeluun liittyvä pakollinen tekniikka, jota  en kyllä noudata reissussa sitten niin mitenkään! :lol: Fisun sigiin törmäsin myös koulussa, tai oikeastaan siihen pikkumyyn suomi-versioon.

Muita suosikkeja on Mae Westin kuolemattomat lausahdukset (ei välttämättä oikea foorumi niille ;)) ja Mahatma Gandhin "An eye for an eye makes the whole world blind"
ot all who wander are lost
- J.R.R. Tolkien -
"Kill your darlings", "jos sen voi piirtää sen voi toteuttaa"

Pi

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - typo@arabuusimiehet.com
    • Profiili
Mistä signaturesi?
« Vastaus #6 : 18.10.2004, 11:35:01 »
Ihan eka signature osui silmiin Lipton -teepussin pahviläpyskän takaa ja se osui tuonne jonnekin sisälle. Optimistinen lause, joka kannustaa selviämään itse, mutta ei välttämättä yksin.

Aikaisempi signatureni ("Värähtely on liikettä, joka ei tiedä mihin suuntaan lähtisi") osui joskus silmiin jossain netissä ja sen humoristisuus matkailuun verrattaessa kosketti mun nauruhermoa siinä määrin, että oli pakko laittaa se.

.pi.
Minä poika se reilaan ja reivaan, turhat huolet mäelle heivaan.

Anna-Julia

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mistä signaturesi?
« Vastaus #7 : 18.10.2004, 12:21:56 »
Hmm, Elmer Diktonius taisi olla suomenruotsalainen. Miksiköhän mukissa luki teksti englanniksi?!

Olen ollut aina vähän erilainen. Kun muut ostivat viikkorahoillaan kynnenkovettaja-ainetta, koruja, levyjä ja videoita, tunsin itseni huonommaksi. Yritin kovasti keksiä kaupoissa, mitä haluaisin ostaa, mutta en halunnut mitään. Sukulaisille piti aina kertoa, mitä aikoo ostaa lahjarahoilla tai minkä tavaran haluaa lahjaksi. Kavereiden vaatekaapit ja levyhyllyt pursuivat, ja minä tunsin itseni kummalliseksi. Minua syytettiin pihiydestä. Löysin muutama vuosi sitten Tiimarista postikortin, jossa lukee: "Omistaminen merkitsee vain huolia ja matkalaukkuja, joita joutuu raahaamaan mukanaan. Pikku Myy." Se kolahti, ja kiinnitin kortin huoneeni oveen. Kesti 21 vuotta ennen kuin ymmärsin, ettei minun ole pakko haalia tavaroita, jos en halua. Matkustan mieluummin.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Mistä signaturesi?
« Vastaus #8 : 18.10.2004, 12:50:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Anna-Julia"
Hmm, Elmer Diktonius taisi olla suomenruotsalainen. Miksiköhän mukissa luki teksti englanniksi?!

Aivan, Elmer Diktonius oli suomenruotsalainen. Mutta syy englanninkieliseen muotoon lienee se, että mukin valmistaja ei välttämättä ole suomalainen eikä ruotsalainen. Ja koska noita saman "sarjan" mukeja olen nähnyt myynnissä ympäri maailmaa, niin se saattaisi rajata hieman liikaa mahdollista asiakaskuntaa, jos tuo teksti olisi ollut suomeksi tai ruotsiksi, kumpikaan noista kun ei mahdu maailman puhutuimpien kielien joukkoon. :wink:

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
Mistä signaturesi?
« Vastaus #9 : 18.10.2004, 13:16:56 »
Puunaaja-Esa tuoksuu aina hyvalle ja raikkaalle ja kayttaa hoitoainetta ja harjaa hiuksiaan, ja sannoo etta Tura-Tinja haisee, johon Tura-Tinja, etta mina

anicca

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mistä signaturesi?
« Vastaus #10 : 18.10.2004, 15:33:13 »
Ajattelin, että joku matkailuaiheinen ois kiva... niinpä Egotripin Matkustaja-biisin sanat tuntuivat enemmän kuin sopivilta. Ja tykkään biisin tuosta kohdasta, kun rakastan juna-asemia ja kuulutuksia ja silloin tekee aina mieli itsekin hypätä junaan ja matkustaa kauas... :)
 következö buszon
Rajta leszek én is

keis78

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mistä signaturesi?
« Vastaus #11 : 18.10.2004, 16:47:36 »
Koska pidän kahvista ja lähtemisestä. Ja Saisiosta.  8)
ou need chaos in your soul to give birth to a dancing star. -Nietzsche

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
Mistä signaturesi?
« Vastaus #12 : 18.10.2004, 17:25:35 »
Reggaeta kun kuuntelen ja Bob Marleyn levyja joskus selanneena yontunteina, jai tama lausahdus  paahani, koska juuri mietin mita tekisin tulevaisuudessa. Mietin mennako Suomeen, koska kaverit ja perhe kovasti haluaisi, pitaisko menna opiskelemaan, koska sen yleensa kuvitellaan olevan jarkevaa ja hyodyksi ymsymsyms..Niin paadyin siihen, etta mulla on oikeus ja velvollisuus teha elamallani just sita ma haluun. Asua siella missa viihdyn ja olla opiskelematta niin kauan kun huvittaa.
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

Tirppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Viinipullopostia Lontoosta
Mistä signaturesi?
« Vastaus #13 : 18.10.2004, 18:06:48 »
Kaverin poikaystävän ruonosuoni kukassaan. Liittyy myös eteläpohjalaisuuteeni.

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
Mistä signaturesi?
« Vastaus #14 : 18.10.2004, 22:18:56 »
Mukaillen ystäväni upeita kotisivuja perustelen signatureni näin:

Päivisin olen aikuinen ja käyn töissä. Muutoin keskityn olemaan lapsellinen ja hymyilen kaikelle :)

Signaturetekstini on kyllä alunperin jostakin kirjasta vohkittu. En muista mistä.
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.

Pixie

• Reissaaja
    • Profiili
Mistä signaturesi?
« Vastaus #15 : 18.10.2004, 22:23:13 »
Mulla on itse asiassa kotona aika pino kirjasia, joihin oon kerännyt ajan mittaan kirjoista, leffoista, yms. saamiani hyviä runoja, tarinanpätkiä ja ajatelmia. Toi mun nykyinen signature on tuossa siksi että ajatus itsessään on mun mielestä niin tosi ja hyvä, ja yhdistin sen matkailuun sellaisella "tee päivästäsi muistettava - lähde matkalle" - assosiaatiolla  :wink:

Signature voi siis mun mielestä olla joko hyvin osuva/ kuvaa hyvin minua/ on vaan tosi hauska. Muita kivoja kuin tuo Pavlenkon on mm:

"Aika - se mitä aina yritetään tappaa, mutta mikä lopulta tappaa jokaisen" (en muista kenen sitaatti)

"Kun tanssit, tanssi kunnolla ja tanssi niin kuin nainen, älä laske askeleitas, anna mennä" - Zen café
Hyvä naiset, antakaa mennä!!! Hyvä fiilis-sigi

"Don´t let your fears get in the way of your dreams"
 Siksi englanniksi, että sointuu paremmin.

"The coldest winter I´ve ever experienced was the summer of 1970´ that I spent in Finland."
Jonkun tunnetun henkilön haastattelusta, en nyt ilman kirjasiani muista kenen.

"Täytyi olla Newton nähdäkseen, että Kuu putoaa, kun kaikki aivan selvästi voivat nähdä, että se ei putoa." -Paul Valéry

"A chance shot will not kill the Devil" -irlantilainen sananlasku.
Siinä mielessä kiva, että on todella paljon ihmisiä, jotka on vittumaisia 29 päivää kuukaudesta ja yhtenä päivänä mukavia ja kilttejä, ja ajattelevat että olenpa hyvä ihminen.

"Luulen, että itsensä löytämisen vaikeutta liioitellaan. Uskon, että monet ovat löytäneet itsensä, mutta eivät ole kehdanneet kertoa, mitä ovat löytäneet." (en muista kenen sitaatti, mutta hauska)

"Olet jättänyt minuun valtakunnan, jota ei miehitetä."
Puhukoon puolestaan.

"Laugh like you never laughed before, love like you never loved before, dance like no one´s watching"
(tän oon nähny aika monessa paikkaa, vähän eri variantteina. Hyvä fiilis-sigi)

"How many loved her moments of glad grace/ Loved her beauty with love false or true;/ But one man loved the pilgrim soul in her/ And loved the sorrows of her changing face." -W.B.Yeats
(Kaunis, niin kaunis)

Noh, ehkä tää riittää tältä erää, nyt mieleen ei enää kaivelematta tule uusia ajatuksia  :D Mutta toivottavasti joku tykkäsi  :wink:
s gibt zwei Grundwahrheiten:
1. Männer sind klüger als Frauen.
2. Die Erde ist eine Scheibe.

miumau

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mistä signaturesi?
« Vastaus #16 : 19.10.2004, 12:01:01 »
tapasin viime reilillä monien sattumien kautta antonion, joka antoi mulle bändinsä demon. tämä nykyinen signature on sitten lainaus tuolta demolta... "mun pitää päästä pois täältä 'cause my town doesn't know rock'n roll." siinä yhdistyy siis tavallaan kaksi mulle hyvin rakasta asiaa, eli rokkenrolli ja matkustus. ja toisaalta se muistuttaa mua reilistä. ja antoniosta (joka tulee tänne pian!).

aikasempana signaturena oli -hahaha- avril lavignea, "take me by the hand take me someweher new" joka piti sitten vaihtaa ettei kukaan vaan erehtyis luulemaan että mä pitäisin kyseisestä neitosesta. mutta kun sitä laulettiin silloin taannoin ranskassa puun alla italoiden kanssa ja silleesti...

jane

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mistä signaturesi?
« Vastaus #17 : 19.10.2004, 12:20:32 »
Kun lahdin ekaa kertaa suomesta puis pidemmaksi aikaa (reilien innoittamana), reissaamaan ympari muailmaa vuodeksi, niin laksiaisiltana rakas serkkuni tokaisi mulle, etta "kattele ny se maailma kunnolla ettei tartte toista kertaa lahtea!". Kun oon ollu kokoajan lahdossa johonkin. Ja se oli todellakin tarkoitus, etta kerralla tulis selvaksi, ettei tarttis aina lahtea. Muttei onnistunut. Edelleen pitaa lahtee. Kun on vaan niin pakko. Nyttenkin kaukaa kotoota mietiskelen, mihin menen sitten kun olen tullut takaisin kotiin ja sitten kaynyt Maxicossa ja Usassa, niin sittenhan pitaa taas olla uudet suunnitelmat kohdallaan.

Serkkuni katkeroitunut kommentti kaikuu mielessani tasaisin valiajoin ja muistuttaa elamasta, jota pitaisi elaa kotona. Siela missa on siippa, perhe, suku, ystavat. Mika mussa on vikana.
"Kattele ny se maailma kunnolla ettei tartte toista kertaa lähteä!"

Tirppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Viinipullopostia Lontoosta
Mistä signaturesi?
« Vastaus #18 : 19.10.2004, 15:21:35 »
Pixie: Kirjoita ihmeessä lisää, jos jaksat. Erityisesti englanniksi.

Ziita

• Tosireissaaja
    • Profiili
Mistä signaturesi?
« Vastaus #19 : 19.10.2004, 21:04:54 »
siguni saa minut nauramaan. erityisesti vuosiluku.

se löytyi postikortista, jossa kaksi kikattelevaa naista nojailee toisiinsa vanhanaikaisissa lahkeellisissa uimapuvuissa.  :lol: