KLM

 (Luettu 32758 kertaa)

sanniina

  • Reissaaja
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Vs: KLM
« Vastaus #80 : 15.02.2013, 21:43:28 »
Onhan tätä kehitystä mielenkiintoista seurata. Perinteisten yhtiöiden mainosvaltit, lippuun sisältyvät palvelut ("maksuton" istumapaikka, tarjoilu, matkatavarat etc.) murenee yksi kerrallaan hissun kissun.. Mitä jää kohta jäljelle, perustuote entiseen (korkeaan) hintaan? Halpikset tästä taitaa eniten hyötyä..


maaly

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 440
    • Profiili
Vs: KLM
« Vastaus #81 : 13.10.2013, 12:42:54 »
Onko kenelläkään kokemusta matkustamisesta laukkumaksujen aikana eli miten homma käytännössä menee? Siis lähinnä sen Flying Blue jäsenyyden rekisteröinti.

Jos ostan lennot suoraan KLM:ltä, niin saan kantisnumeron tietysti heti syötettyä, mutta jos mitä jos ostaa joltain muulta saitilta? Pitäisikö silloin muka maksaa se ylimääräinen palvelumaksu, jolla saa tiedot kirjattua? Vai voiko vaan mennä kentälle laukun kanssa ja rekisteröidä tuon jäsenyyden vasta siellä ja saada siten laukku mukaan? Tosin eivät mitään korttia ole edes lähettäneet, että ilmeisesti pitäis sitten vaan ottaa se numero mukaan... Kauhean monimutkaista  :)

wysig

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 208
    • Profiili
Vs: KLM
« Vastaus #82 : 13.10.2013, 14:39:07 »
Kortti tulee vasta ensimmäisen pistekertymän jälkeen eli lento lennetty, kortti lähtee postiin. Tällä tavoin säästetään muovia.

psyc0

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 268
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: KLM
« Vastaus #83 : 14.10.2013, 04:42:29 »
No, yleisesti ottaen KLM viime kerralla toimi hienoisti. Varaukset suoraan sen omilta sivuilta. Istumapaikan varaus on maksuton, mutta paremmat paikat maksavat 50 euroa extraa. Lento HEl - DAM - BKK edes tkas 650e. Kokonaisaika 15h. Daminkentta erittain miellyttyva mesta jossa voisi hyvin tappaa aikaa pitempaamkin, mutta juuri ennnen koneeseen mentava turavtarkastus oli vahan liian tiukaapipoista hommaa. Itse lennolla taas stuertit ja lentoemot erittain rentoja ja sai hyvaa palvelua. Ehka ne voisi jopa rajoittaa sita alkoholi tarjoilua...

Lissukka

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: KLM
« Vastaus #84 : 13.11.2013, 23:06:44 »
^ samanlaisia kokemuksia samalta reitiltä KLM:llä, voi kyllä lämpimästi suositella palvelun, tarjoilun jne perusteella. (Paluumatka taittui AirFrancella ja oli kyllä aika erilainen kokemus!)
Damin kenttää täällä onkin kehuttu paljon, eikä syyttä :) !

Pullamarsu

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 81
    • Profiili
Vs: KLM
« Vastaus #85 : 05.01.2014, 20:51:17 »
Olisiko täällä kellään tietoa siitä, että onko noissa KLM:n koneissa wifi-yhteyttä käytettävissä välillä HKI-Amsterdam?

wysig

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 208
    • Profiili
Vs: KLM
« Vastaus #86 : 05.01.2014, 22:43:43 »
KLM sivuilta:
Lainaus
On KLM flights we do not offer Wi-Fi yet.

showit

  • Aloittelija
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: KLM
« Vastaus #87 : 14.03.2014, 18:03:13 »
Dumppaampa tänne nyt omat kysymykset.
Tuli siis ebookersin kautta varattua lennot Nykiin, molempiin suuntiin mentäessä välilasku on Amsterdamissa. Mainostivat sivulla noita lentoja Deltan nimellä, ja tulikin hämmennys kun e-lipussa olikin sitten tämä KLM. Mutta taisi vaan käydä onni onnettomuudessa. (En siltikään ymmärrä kyseistä käytäntöä markkinoida lentoja tietyn yhtiön nimellä ja sitten sen lentääkin "yhteistyökumppani"..)

Joka tapauksessa, tossa e-lipussa nyt lukee baggage policyn kohdalla että "FOR BAGGAGE POLICY, PLEASE CONTACT YOUR AGENT".
Voinko siis olettaa että tohon kuuluu nyt se mannertenvälisille lennoille oleva laukku? Eikä esim tarvitsisi erikseen maksaa siitä että saa sen laukun Amsterdamiin (ja vastaavasti Amsterdamista Helsinkiin). Kaikki lennot kuitenkin on samalla lapulla.
Katselin kanssa sitä, kun lentoja varatessa piti sinne ebookersille syöttää erikoisruokavaliot jne lennolle, ja KLM:n sivuilla kuitenkin sanotaan että aikaisintaan 24 tuntia ennen lentoa pitäisi asiasta ilmoittaa. Tieto kuitenkin taitaa mennä perille?

Tuntuu kyllä välillä että noista ebookersin kautta varatuista lennoista ei ole muuta kuin ylimääräistä vaivaa.

showit

  • Aloittelija
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: KLM
« Vastaus #88 : 01.07.2014, 23:02:44 »
Noniin eli en edes edellisiin kysymyksiin saanut vastauksia, mutta eipä niillä enää väliä.

Mutta siis; tosiaan tuli ebookersin kautta noi lennot varattua, jotka ovat alle kahden viikon päästä (samat mistä aikaisemmassakin viestissäni puhuin), eli oli noi KLM:n ja Deltan codeshare lennot. Olin yhdistänyt tuon varauksen KLM:n accountiin heidän sivuilleen, ja pidemmän aikaa miettinyt kun en mistään löydä kohtaa jotta voisin etukäteen varata istumapaikkoja. Sivuilla kyllä kovasti luki että niitä on mahdollista muuttaa 48 tuntia ennen lentoa asti. Joten otin sitten asiakaspalveluun sähköpostilla yhteyttä ja kyselin, heiltä vastauksena oli että ovat varanneet vierekkäiset paikat itselleni ja matkakumppanilleni jokaiselle lennolle, paitsi sille pidemmälle pätkälle, AMS-JFK, siellä kuulemma on vain niitä maksullisia paikkoja joista vierekkäiset enää saisi. (tässä kohtaa ihmettelin, että myytiinkö lento tosiaan niin pitkälti loppuun jo 4 kuukautta sitten?) Ja sanoivat että niitä on kyllä mahdollista muuttaa.
Lähetin sitten toisen sähköpostin, selittäen että ei, en pysty netin kautta koska en löydä kohtaa. Kysyin voisiko asian selvittää puhelimitse.. No, sitten tuli pahoitteleva viesti:
"We are sorry to inform you that the ticket is booked as Delta Airlines flight numbers, operated by KLM. The way the ticket is now booked, makes it impossible to arrange paid seats in advance. You are only able to select a seat that requires an additional payment during the online check in. Unfortunately we are not able to solve this problem via telephone either."

Mikä ihme tähän on syynä? Miten niin ei muka ole mahdollista?  >:( En tykkää online check-inneistä, tykkään ihan oikeasti oikeasti hoitaa kaiken vasta kentällä (ja kun ei ole tulostintakaan... mutkun mutkun..)  :D

HelsinkiFlyer

  • Tuplatonnitallaaja
  • Viestejä: 2 190
    • Profiili
Vs: KLM
« Vastaus #89 : 01.07.2014, 23:45:27 »
Monet yhtiöt eivät anna varata paikkoja maksutta etukäteen. Vielä hankalammaksi tuo menee, kun ostaa liput matkatoimiston kautta ja vielä eri yhtiöitä ja codeshareja. En kuitenkaan huolehtisi, ei vielä ole käynyt niin, ettei vierekkäin olisi päässyt. Tee vaan suosiolla se tsekkaus netissä heti kun aukeaa, oli se sitten 48, 24 tai 23 tuntia enne lähtöä. Koska olet jatkolennolla ja osa lähtee suoralla, niin voit tehdä tuon ennen heitä. Ja kentälläkin voi vielä kysyä asiaa, matkatavaroiden luovutuksessa, portilla ja vaihtokentälläkin. Todella yllättyisin, jos ette vierekkäin pääsisi. Niin ja koneessakin voi vielä kysyä suostuuko jommankumman vierustoveri vaihtoon.

chill.  8)

HelsinkiFlyer

  • Tuplatonnitallaaja
  • Viestejä: 2 190
    • Profiili
Vs: KLM
« Vastaus #90 : 01.07.2014, 23:48:03 »
Ja tulostintahan ei tarvita nettitsekkaukseen. Voit ihan yhtä lailla Kelmillä valita lippujen printtauksen kentän automaatista. Saat ne sitten Seutulassa. Ihan turhaan hermoilet.

Konstantine

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 91
  • Ainainen reissuunhaikailija
    • Profiili
Vs: KLM
« Vastaus #91 : 24.02.2015, 20:32:43 »
Hei,

Ostin juuri Opodon kautta liput huhtikuulle kahdelle hengelle. Varasin jo lentokoneeseen istumapaikat ja olin ostamassa yhden ruumaan laitettavan matkalaukun. Sitten KLM:n nettisivu ilmoitti seuraava:
"Tälle lennolle voit järjestää (ylimääräisen) matkatavaran vain lentokentällä"

Eli siis tämäkö tosiaan tarkoittaa, että 30€ per suunta pitäisi maksaa matkalaukusta ruumaan`?
Tiedän, osittain tyhmä kysymys, mutta vähän harmittaa tuollainen kun matka oli tuota sivustoa kautta niin paljon halvempi kuin KLM:n omilla sivuilla... :/
- The World is a book, and those who do not travel read only a page -

lentoguru

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 198
    • Profiili
Vs: KLM
« Vastaus #92 : 24.02.2015, 21:33:36 »
Lisämaksujen maksaminen lentoyhtiön nettisivuilla ei välttämättä onnistu heti lentojen varaamisen jälkeen, joten kannattaa kokeilla uudestaa parin päivän päästä. Ensimmäisen laukun matkatavaramaksusta saa muuten 50 prossan alennuksen liittymällä KLM:n kanta-asiakkaaksi ja lisäämällä kantiskortin tiedot varaukseen. Alennuksen saa kanta-asiakaskortin näyttämällä myös lentokentällä maksetusta matkalaukkumaksusta.

Jos laukkumaksun maksaminen ei onnistu loppuviikosta, asiaa kannattaa kysyä KLM:n facebook/twitter-tiimiltä, jonka kautta ainakin omaan liittyneet ongelmat ratkesi nopeammin...

marika_

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: KLM
« Vastaus #93 : 19.12.2017, 09:02:33 »
Varasin KLM:n lennot ticket.fi:n kautta. Löysin melko hyvän diilin (heinä-elokuun taitteessa meno-paluu Nykiin aika tasan 300€ ilman laukkuja) ja pienessä paniikissa siinä kännykällä naputtelin lennot koriin. En siinä varatessa sen kummemmin ihmetellyt, miksi ticket kauppasi laukkuja vain paluulennolle, ajattelin että saahan ne menolennolle ostettua sitten varauksen jälkeen suoraan KLM:ltä.

Paitsi että ei saakaan. Menolento on codeshare jossa Amsterdam - NYC välin operoi Delta. KLM itsehän ei myy matkalaukuttomia lippuja vaan heillä kaikkiin mannertenvälisiin kuuluu ruumaan menevä matkalaukku. Tuohon ticket.fi:n kautta ostettuun ei kuitenkaan kuulu. Koska laukku täytyy ostaa erikseen, se käsitellään "extra luggagena". Ja näitä ylimääräisiä laukkuja ei voi ostaa netistä, kun tuossa on nuo kaksi operoivaa yhtiötä. Alla suora lainaus KLM:ltä saamastani sähköpostivastauksesta:

"It is only possible to book extra luggage in advance if you have a KLM or Air France operated flight in your booking. For your flight to New York, there is a Delta operated flight in your booking. It is therefore correct you can only pay for your extra luggage on this part of your journey at the airport.
 
The fee will be EUR 85.00 for 1 bag of 23kg from Helsinki to New York."

Tappio ei ole suuren suuri meille (35€), koska meille riittää menolennolle vain yksi laukku. Mutta vähän ärsyttää silti, en ollut koskaan ajatellutkaan että tällänen olis mahdollista... Lennot tuli toki silti vuodenaikaan nähden suht edulliseksi (laukkujen (meno 1 + paluu 2) kanssa 400€/hlö), että eipä siinä. Eikai muuten edes teoriassa ole mahdollista, että koneen ruuma olisi täynnä ja tuota laukkua ei saisikaan maksaa kentällä?

Ja hiukan tuntuu kyseenalaiselta sekin, että KLM kyllä monessa kohtaa mainostaa, että mannertenvälisiin kuuluu _aina_ laukku, mutta tämä ei sitten koskekaan välttämättä muualta ostettuja lippuja. Olisi ehkä hyvä lisämaininta, että tämä koskee vain KLM:n (tai Air Francen tai Deltan) sivuilta ostettuja lentoja.

Mutta tämä nyt tiedoksi jos joku muukin vähemmän konkari ostaa noita KLM-Delta-Air France -lentoja.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2017, 09:04:42 kirjoittanut marika_ »

culture

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 146
    • Profiili
Vs: KLM
« Vastaus #94 : 19.12.2017, 09:51:06 »
KLM-Air France on Lufthansan tavoin aloittanut uudet Light -lippuluokan johon ei kuulu ruumaan menevää matkatavaraa. Eli myyvät lippuja pelkillä käsimatkatavaroilla - myös mannertenvälisille lennoille.

miikkak

  • Aloittelija
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: KLM
« Vastaus #95 : 19.12.2017, 11:45:00 »
Ostopaikalla ei vaikutusta siihen sisältyykö laukku lipun hintaan (lentoyhtiö ei ole päivittänyt sivuillensa tietoa siitä, ettei halvimpiin Pohjois-Amerikan lentoihin sisälly matkatavaroita).
« Viimeksi muokattu: 19.12.2017, 11:46:43 kirjoittanut miikkak »

marika_

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: KLM
« Vastaus #96 : 19.12.2017, 12:07:50 »
Joo, nyt oli nähtävästi ilmestynyt seuraava teksti tuonne KLM:n baggage calculatoriin (https://www.klm.com/travel/fi_fi/prepare_for_travel/baggage/Baggage_Calculator/index.htm):

"The Light ticket option does not include free check-in baggage for flights departing on or after 10 April 2018 between the United States or Canada and the following countries: France, Netherlands, Italy, Germany, Switzerland, Austria, Spain, United Kingdom, Belgium, Sweden, Denmark, Finland, Norway, Luxembourg, Slovakia, Estonia, Latvia, Lithuania."

Erehdyin siis luulemaan, että myyvät moista vaan matkatoimistojen kautta. Mutta hyvä tietää jatkoakin ajatellen, että myyvät myös itse. Viimeksi sivuja selaillaseni sain tosiaan käsityksen, ettei tälläistä ole olemassa, mutta näemmä siis onkin aivan uutuus (tai siis vasta tulossa).
« Viimeksi muokattu: 19.12.2017, 12:12:32 kirjoittanut marika_ »