Vinkki: ilmaiseksi Stonehengeen 6.-7.11

(Luettu 2098 kertaa)

Zaza

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - epa1000@hotmail.com
    • Profiili
    • http://zaza.saunablog.fi
« : 05.11.2004, 01:57:33 »
...Kaikille onnekkaille jotka ensi viikonloppuna sattuvat nailla tienoilla liikkumaan. Itse jatin kyseisen muinaismuiston nakematta taalla ensikertaa kaydessani, silla lipuista kiskotaan yleensa 8£. Nyt bongasin tuon ilmoituksen paikallisesta lehdesta, ja aion ainakin itse hyodyntaa oivan tilaisuuden... :)

Turakki

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1 : 05.11.2004, 14:31:40 »
Itse juuri kavin n. kuukausi sitten kyseista kivikasaa pallistelemassa. Ihan mielenkiintoinen paikka sinansa, ainakin historiasta ja erikoisista paikoista kiinnostuneille. Itse en kylla ihan kuitenkaan 8£ maksanut  :roll:  3,9£ tais olla ihan tarkalleen opiskelija-alennuksella, saa viela kuulokkeen "kaupan paalle", josta voipi kuunnella jorinoita asiaan liittyen. Niin ja vinkkina etta ei kannata menna huonolla saalla stonehengeen kun ei oikeen voi suojautua minnekaan huonolta saalta. Kovassa syystuulessa tarisin tunnin bussia odotellessa (ja tietenkin edellisesta myohastyin juuri 5 minuuttia). Voin vain kuvitella mita se olisi ollut kaatosateessa. Mutta kannattaa menna jos vaan mahollisuus on, viikonlopuksi vissiin ihan hyvat kelitkin pitaisi tulla tanne pain  :)
auas on pitkä matka.

Zaza

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 07.11.2004, 17:07:08 »
No niin, tulipa sekin paikka nahtya. Pienempi oli kuin olin kuvitellut. Aveburyssa kavin myos...

Mitas sina Turakki nailla/niilla nurkilla? Opiskelet, oletan...? Kauanko viivyt?

Turakki

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 09.11.2004, 14:52:06 »
Lainaus käyttäjältä: "Zaza"
No niin, tulipa sekin paikka nahtya. Pienempi oli kuin olin kuvitellut. Aveburyssa kavin myos...

Mitas sina Turakki nailla/niilla nurkilla? Opiskelet, oletan...? Kauanko viivyt?

Ihan toissa vaan, en siis opiskele. Parempaakaan tekemista ei tullut keksittya taksi vuodeksi kuin ulkomailla tyoskentely, joten tanne siis tulla tupsahdin  :)  Vuoden loppuun asti pitaisi oleskella vissiinkin, sitten eras velvollisuus katkaisee taalla oleskeluni, ikava kylla.
auas on pitkä matka.

Siljams

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 10.11.2004, 18:20:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Zaza"

Olen ensikesänä lähdössä noin kuukaudeksi Brittein saaria kiertelemään, ja ajattelin tuolla Avebyryssä käväistä. Kuulosti ihan mielenkiintoiselta paikalta, voitko suositella? Mitä siellä tarkalleen ottaen on? Sen nettisivut oli tosi epäselvät, enkä saanut niistä juuri mitään infoa. Onko sulla tietoa, että voiko siellä yöpyä, vai pitääkö mennä jonnekkin lähistölle, Swindon tms? Pääsymaksuja niitä kiviä katsomaan ei ilmeisesti ole.

(Sain muuten loistavan bisnesidean, pystytän meiän pihalle viisi-kuusi isoa kivenjärkälettä ja lahjon tutkijoita sanomaan että se on muinaisten suomalaisten kansojen rakentama rituaalipaikka tms. Samalla kehun lehdissä ja matkaoppaissa kuinka paikan ilmapiiri huokuu historiaa ja mystiikkaa.  Pääsymaksuksi 10e)  :D
a merien yllä savuavat sydämet!

Zaza

• Tosireissaaja
    • Profiili
Avebury
« Vastaus #5 : 13.12.2004, 12:31:23 »
Mm... Aveburyssa on ainakin yksi pubi, saattaa olla etta tarjoavat bed&breakfast -majoitusta, mutta toisaalta ei sen paikan kiertamiseen niin pitkaa aikaa kulu etta tarvitsisi yoksi jaada. Avebury on pieni kyla, joka tavallaan halkaisee tuon arviolta puolen kilometrin pituisen kivisoikion. Kivia paasee katsomaan ilmaiseksi ja koskeakin saa. Ympyran lisaksi kylan ulkopuolella on kumman mallinen maennyppyla, minka tarkoituksesta ei ole aavistusta, seka kivipaasia jotka seuraavat tienvierta... Hitsi en ma osaa selittaa. Mutta joka tapauksessa, ehka jopa mielenkiintoisempi kuin Stonehenge. Taalla on myynnissa paivalippuja busseihin, joilla voit kiertaa koko maakunnan nahtavyydet, jotain 8 puntaa taisi olla... Silla paasee katevasti noihin. Ellet sitten omalla autolla ole liikkeella.

Siljams

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 13.12.2004, 18:27:59 »
kiitoksia vastauksesta, on aina mukavaa saada infoa joka ei ole matkaoppaasta tai kuultu jostain serkun kaverin kaimalta.
Tarkemmin ajatellen päätettiinkin käydä Averburyssa vain läpikulkumatkalla, ei siis jäädä yöksi. (tietenkin yöllä paikan ilmapiiri olisi varmaan "jännempi" voisi leikkiä olevansa jokin muinainen druidi tekemässä rituaalejaan. no joo...)
a merien yllä savuavat sydämet!