Minne matkaisit?

(Luettu 4679 kertaa)

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Minne matkaisit?
« : 06.11.2004, 15:35:49 »
Lisää galluppia pukkaa...

Mihin maahan olet (vuosia?) halunnut matkata, mutta sopivaa tilaisuutta (rahaa, aikaa, seuraa, tms.) ei ole sattunut?

Mulla lienee itselläni se klassinen Australia. Lisäksi Itävälta on aina kiinnostanut, no sinne ei ole pitkä matka, joten lienee toteuttamiskelpoinen ajatus.  :wink:  Ja sitten Japani olis sellainen kiehtova paikka myös...

Mites muilla?
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

Lina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Minne matkaisit?
« Vastaus #1 : 06.11.2004, 16:59:46 »
Mun unelmakohde on ehdottomasti Japani. Alaska olisi myös erittäin mielenkiintoinen, mutta mulla on vielä niin paljon koluamista näissä 'lähimaastoissa', etten varmaan hetkeen ehdi niin kauas..
Miten voisi pysyä paikallaan, kun aika liukuu niin kuin jää kuumien käsiemme välistä.

Teppana

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Minne matkaisit?
« Vastaus #2 : 07.11.2004, 16:09:46 »
Pakko sanoo Uusi Seelanti..
n hyvä unohtaa, minne on menossa ja vain nauttia matkanteosta..

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
..
« Vastaus #3 : 07.11.2004, 17:30:41 »
Australiaan olen tahtonut jo ties kuinka monta vuotta. Ongelmana yllättäen on ollut raha, vaikka kyseisellä mantereella saisin ilmaisen majoituksen, vieläpä sademetsän reunalta. :)

Olen kyllä jo hiillostanut folkseja ko. matkasta, ehkä ensi kesänä, tai sitä seuraavana.

Liazz

• Himoreissaaja
    • Profiili
Minne matkaisit?
« Vastaus #4 : 07.11.2004, 21:11:37 »
Ekana tulee mieleen Japani & USA.  Tähän mennessä on tullut pyörittyä lähinnä vaan Euroopassa, ( rahatilanteen vuoksi) joten ylipäätään mikä tahansa muu mantere houkuttelee.
pen to everything happy and sad
Seeing the good when it's all going bad
Seeing the sun when I can't really see
Hoping the sun will at least look at me

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
Minne matkaisit?
« Vastaus #5 : 07.11.2004, 21:45:22 »
Etelä-Amerikkaan piiiiiiitkälle kierrokselle. Sitä ennen pitäisi opetella espanjaa, kerätä rahaa, valmistua... ynnä muuta. Mutta joskus kyllä. Varmasti.

Atah

• Himoreissaaja
    • Profiili
Minne matkaisit?
« Vastaus #6 : 07.11.2004, 21:47:03 »
Brasilia, Australia, Islanti, Kanada.... Mulla ei oo varsinaista ns. unelmakohdetta. Haluan nähdä kaiken  :P
Aatami tuli ensiksi; kuten miehet aina" -tuntematon

gattina

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Minne matkaisit?
« Vastaus #7 : 07.11.2004, 22:59:33 »
Chile. Ja sen jälkeen loput EA:sta :D

KristiinaE:n mainitsemien syiden lisäksi esteenä on karmea hämiskammo.. (Samoista syystä Australia/Uusi-Seelanti -osasto on harkinnan alla)
ot all who wander are lost
- J.R.R. Tolkien -
"Kill your darlings", "jos sen voi piirtää sen voi toteuttaa"

Fyah

• Himoreissaaja
    • Profiili
Minne matkaisit?
« Vastaus #8 : 07.11.2004, 23:37:55 »
Australia ja oikeestaan vielä mieluummin Uusi-Seelanti. Hyvä puoli täs on et kaveri on australialais-uusiseelantilainen. Elikkäs varmasti sinne suunnalle pääsee lähtemään jossain vaiheessa (lue: working holiday visan puitteissa kenties jopa molemmat maat putkeen). Myös kaikki ääriolosuhteet kiinnostaa Islanti,Grönlanti,Afrikka ja mikä ettei Etelä-mannerkin. No jos vaik alottas joulun jälkeen Wienistä ja Budapestistä ja sit hiihtolomalla Irlanti.
Pitäkää köyhyytenne ja rätit päässänne, tahdomme vain öljynne emme päitänne, emme vihaa teitä rakastakaa tekin meitä, tuomme vapauden ja rauhan Pax Americana

kirah

• Himoreissaaja
    • Profiili
Minne matkaisit?
« Vastaus #9 : 07.11.2004, 23:43:07 »
Etelä-Amerikka ja Australia tärkeimmät mainitakseni. Näistä kahdesta E-A:aan olisi mahdollisuus lähteä toivon mukaan vuoden päästä. Sitä ennen on pari muuta reissua tiedossa.
The world is a book,
and those who do not travel
read only one page."
-- Saint Augustine

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
Minne matkaisit?
« Vastaus #10 : 08.11.2004, 14:49:48 »
Kuuhun haluaisin matkustaa, mutta vielä taitaa joutua odottelemaan muutaman vuoden ennenkuin tuo on ylipäätänsä mahdollista.
ämä on minun totuuteni.

Pate

• Reissaaja
    • Profiili
Aasiaan...
« Vastaus #11 : 08.11.2004, 19:59:52 »
Intia tai Thaimaa. Toiseen noista lähdenkin helmi-maaliskuussa. Pankaahan vinkkiä kumpaan sellaisen kannattaa mennä joka ei aiemmin aasiassa ole ollut?
ver the hills and faraway..

Mutka

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - janne.mutikainen@mbnet.fi
    • Profiili
    • Sähköposti
Minne matkaisit?
« Vastaus #12 : 08.11.2004, 20:10:03 »
Tällee ekaks tulee mieleen Australia ja Japani.
size=9]"Eihän apinatkaan riehu koko aika, nehän syö välillä banaania." Zibbadubbadii[/size]

Toni X

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Re: Aasiaan...
« Vastaus #13 : 09.11.2004, 04:55:48 »
Lainaus käyttäjältä: "Pate"
Intia tai Thaimaa. Toiseen noista lähdenkin helmi-maaliskuussa. Pankaahan vinkkiä kumpaan sellaisen kannattaa mennä joka ei aiemmin aasiassa ole ollut?

Olenkin itse kysynyt joskus ihan samaa. Thaimaa, ehdottomasti. Se on kuitenkin aika tavalla helpompi ja jopa ystävällisempi maa reissaajalle.
 Itse topicin aiheeseen vastaankin: Irlanti! Tämä siksi, että olen melkein lapsesta asti ollut jonkinlainen irlanti-friikki ja kyseinen maa sijaitsee suhteellisen lähelläkin, mutta jostain syystä en ole koskaan saanut aikaiseksi sinne mennä.
 Saapa nähdä, milloin tämä puutos tulee korjattua.

Bubbles

• Reissaaja
    • Profiili
Minne matkaisit?
« Vastaus #14 : 09.11.2004, 12:11:46 »
Australia, Brasilia ja tietysti pikkulikasta asti halunnut Bahamalle tai vastaavalle trooppiselle saarelle :)

Toki paikkoja löytyy lähempääkin, mutta niitä ei jaksa käydä listaamaan.

keis78

• Himoreissaaja
    • Profiili
Minne matkaisit?
« Vastaus #15 : 09.11.2004, 16:31:36 »
Trans-Siperialla Kiinaan. Tavoite jo 12-vuotiaasta. Toi on SE haave jonka olen vakaasti päättänyt toteuttaa ennen kolmeakymppiä, koska USA:n coast to coast on jo takataskussa. Nimim. "Ihmisellä pitää olla tavoitteita".
ou need chaos in your soul to give birth to a dancing star. -Nietzsche

Tirppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Viinipullopostia Lontoosta
Minne matkaisit?
« Vastaus #16 : 09.11.2004, 19:55:23 »
Harkitsen vakavasti elämäni ensimmäistä (opinto)lainaa ja kesätöitä Australiassa.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Minne matkaisit?
« Vastaus #17 : 09.11.2004, 20:01:22 »
Matkustella pitkin ja poikin Keski-Aasian -stan-päätteisiä maita alkaen Kazakhstanista. Afganistanin voin jättää kyllä väliin. :shock:

Ja kun tuo Siperian ja Mongolian läpi Kiinaan meno muutamissa kaupungeissa matkalla pysähtyen toteutunee näillä näkymin ensi kesänä, niin tavoitelistalle on siirrettävä matka Moskovasta pysähtymättä Vladivostokiin, maailman pisin yhtäjaksoinen junamatka. Takaisin sitten BAM-radan kautta Krasnojarskiin asti, josta mahdollisesti lento pois. Jossain välissä pitäisi tienata ne rahatkin tuohon reissuun. :roll:
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
Minne matkaisit?
« Vastaus #18 : 09.11.2004, 21:30:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Jouni"
Matkustella pitkin ja poikin Keski-Aasian -stan-päätteisiä maita alkaen Kazakhstanista. Afganistanin voin jättää kyllä väliin. :shock:

Mites Pakistan?
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
Minne matkaisit?
« Vastaus #19 : 09.11.2004, 21:43:10 »
Galapagos-saaret!

Stanit on myös mulla haaveena kuten Jounillakin.  Londiniumille vastaan, että mun mielestä Pakistan ei ole Keski-Aasiaa. En ole tosin lukenut mantsaa yläasteen jälkeen :roll:

Keissille huomauttaisin, että Trans-Sib. Kiinaan saa jäädään unelmaksesi. Trans-Sib-rata kun kulkee ainoastaan Venäjällä  :wink: Loppumatkan taidat joutua menemään Trans-Mongoliaa tai - Mantsuriaa. Suosittelen kyllä matkaa kaikille!
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot