Majoitus/turvallisuus Thaimaa&Kambodza?

(Luettu 13187 kertaa)

Anonymous

• Vieras
« : 07.11.2004, 15:55:47 »
Heippa!

Saattaahan olla, että aiheesta on jo keskusteltu jossakin näiden palstojen uumenissa, mutta kysynpä kuitenkin.
Elikkäs:  Minkälaista tasoa ovat etelä-Thaimaan sekä Kambotzan lonely planetin mid-rangeen luokittelemat mestat? Kannattaako suunnata itsensä halvinta majoitusta kohti vai onko ne ihan kaameita? Onko huoneissa yleensä mahdollisuus lukita rojujaan johonkin kaappiin vai miten kannattaisi niitä vähän arvokkaampia kamojaan säilyttää? Roudaanko messissä? Onko kenelläkään kokemuksia respojen tallelokeroiden turvallisuudesta, jos sellaisia sattuu olemaan?
Ovatko majoitusmestat kuinka tukossa joulukuussa, olisiko syytä varailla etukäteen?

t: Miu

+-0

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1 : 07.11.2004, 18:48:31 »
Moikka!

Itse kiersin mm. Kambodzassa ja Thaimaassa alkuvuodesta. Jätin aina rahat ja passin respan tallelokeroon ja toisen pankkikortin lukittuun rinkkaan huoneeseen. Mitään ei hävinnyt. Käyttämieni majoistusten hinnat vaihtelivat kahden ja kymmenen euron välillä. Jotkut halvimmista majoituksista saattavat olla kaameita mutta suurin osa kokemukseni mukaan ihan ok. Kannattaa käydä katsomassa huonetta ennenkuin kirjoittautuu sisään guesthouseen. Itse reissasin tammikuusta maaliskuuhun. Tuolloin ei ainakaan missään ollut vaikeuksia löytää majoitusta, vaikka mitään en ollut etukäteen varannut. Joulukuussa saattaa olla ruuhkaa, mutta en aio ainakaan itse käydä vielä Suomesta käsin mitään varailemaan, kun olen 6.12 lähdössä samoihin maisemiin.

Peace!

kaisa__

• Vieras
« Vastaus #2 : 17.11.2004, 08:09:31 »
Itse voin vastata Thaimaan osalta, etta majoituksen loytaminen on tosi helppoa. Tarjontaa on ainakin nyt ollut todella paljon jokapuolella, joulukuussa kuitenkin high season joten parhaat paikat viedaan aamutunneilla. Mutta aina loytyy jotakin!
Tallelokeroita loytyy joistakin paikoista, mutta eri asia on uskaltaako sinne kamojaan jattaa, varsinkin jos tallelokero tarkoittaa ruskeata kirjekuorta respan laatikossa..ei kiitos!
Itse olen pitanyt passin ja visakortin kokoajan rahavyossa ja rahavyon lahes kokoajan mukana. Muita kamoja olen sitten vaan jemmaillut ja lukinnut rinkkaan. Kassi on jo kerran taalla pollitty joten rahavyosta on tosiaan ollut hyotya mulle..menetin puhelimen, kameran ja vahan rahaa, mutta visakortti ja passi sailyivat rahavyossani!
Itse jatan hyvastit thaimaalle talla viikolla ja suuntaan intiaan. Hyvaa matkaa sinulle!

miu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 19.11.2004, 16:47:03 »
Tänks!

Eiköhän sitä näillä neuvoilla + terveellä järjellä ja avoimella mielellä pääse jo melko pitkälle.... :wink:

Miu
Only dead fish go with the flow...

Ally

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 19.11.2004, 19:13:24 »
Itse olin viime talvena mm. Kambodzassa ja en varaillut majoitusta etukäteen, mutta aina löytyi tilaa. Kaikki paikat, joissa yövyin, olivat ihan siistejä ja tosi edullisia, hinnat olivat n. 5-20 USD/yö. Pääsin aina katsomaan huonetta etukäteen, ennen kuin kaupat syntyi, joten ei ollut vaaraa joutua mihinkään ihan hirvittävään mörskään. Arvokkaammat tavarat pidin mukana, en lähtisi suosittelemaan näitä "tallelokeroita". Hauskaa matkaa!

Melissa

• Reissaaja
    • Profiili
Pattayalla majoitusta
« Vastaus #5 : 29.05.2006, 23:10:13 »
Hei,

Onko suosituksia missä neljä henkinen porukka vois yöpyä reilun viikon Thaimaan Pattayalla joulun alla? Haemme edullista ja siistiä paikkaa jossa uskaltaa pitää tavaroitakin. Kannattaako varata etukäteen ja jos kannattaa niin mistä?

J-P

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Pieni blogi (uutta tekstiä tulee reissussa ollessa)
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 30.05.2006, 17:03:27 »
No ihan ensimmäiseks voisi todeta että pattayalle ei kannata mennä...

Melissa

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 30.05.2006, 21:20:19 »
Mikäs Pattayassa on vikana? Saa ehdottaa parempiakin vaihtoehtoja perustelujen kanssa  :D

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #8 : 30.05.2006, 21:37:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Melissa"
Mikäs Pattayassa on vikana?

Pattayassa on tuhansia vikoja, ja niiden nimet on Repe, Pera, Jaska ja Make. Ne kaikki on punoittavia, ylipainoisia, hikiä, kännisiä palttiarallaa 50 vuotiaita suomalaisia äijiä, joista jokaisella on liisattu thaineito kainalossa ja ne istuu päivät jossain mestan lukuisissa suomi-ravintoloissa.

Pattaya aka Pattijoki on Thaimaan Rodos tai Las Palmas, vain sillä erotuksella, että hinnat on halvemmat, sää on parempi ja seksiturismia on v*tusti enemmän.

Eli jos jotain sellaista haette, niin sitten mesta on oikea, mutta aidompaakin Thaimaata varmasti löytyy. Ja liki mistä vaan muualta.

mehukas

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #9 : 02.08.2006, 19:07:18 »
kääks, mitenköhän läppärini käy matkalla, jos ei noihin tallelokeroihin ole luottaminen!?
Onkohan bangkokin lentokentällä jotain säilytyslokeroita johon voisin läppärini kuukaudeksi jättää??

murdoc

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 03.08.2006, 10:22:07 »
Kyl ite jätin omalla reissulla (Thaimaa, Cambodia) aina omat kamat majoituspaikan safetyboxiin, eikä koskaan mitään ollu hävinny. Ei kyl niissä helteissä tulis mieleenkään roudata sitä rahavyötä kokoajan messis. Uskon kyllä että on suurempi riski kantaa kaikkee arvokasta mukana kuin että jättäs ne safetyboxiin. Ton läppärin kans on se ongelma, että harvemmin ne tallelokerot niin isoja on, että niihin mahtuis läppäri sisään...

mehukas

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #11 : 03.08.2006, 21:04:17 »
kuinka vaikee niitä isompia turvallisia säilytyslaatikoita oli suunnilleen löytää? jouduitko useitakin hostelleja kiertelemään niitä kysellen?

Urashi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #12 : 06.08.2006, 17:44:03 »
Lainaus käyttäjältä: "fishbone"
Lainaus käyttäjältä: "Melissa"
Mikäs Pattayassa on vikana?

Pattayassa on tuhansia vikoja, ja niiden nimet on Repe, Pera, Jaska ja Make. Ne kaikki on punoittavia, ylipainoisia, hikiä, kännisiä palttiarallaa 50 vuotiaita suomalaisia äijiä, joista jokaisella on liisattu thaineito kainalossa ja ne istuu päivät jossain mestan lukuisissa suomi-ravintoloissa.

Pattaya aka Pattijoki on Thaimaan Rodos tai Las Palmas, vain sillä erotuksella, että hinnat on halvemmat, sää on parempi ja seksiturismia on v*tusti enemmän.

Eli jos jotain sellaista haette, niin sitten mesta on oikea, mutta aidompaakin Thaimaata varmasti löytyy. Ja liki mistä vaan muualta.

:D  :D  :D

Pacino

• Himoreissaaja
  • Jos sulla on se juttu,ni pidä se juttu.
    • MSN Messenger  - japetdf@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 11.06.2007, 15:20:38 »
olen menossa bangkokiin 4.syyskuuta ja aikaisemmin en ole siellä käynyt,eli kandeeko ottaa etukäteen hostelli,vai löydänkö iisisti sieltä jonkun mestan?Ajattelin ainakin etten ota,ja seikkaillen jonkun löydän sieltä vaiks kolmeksi ekaksi yöksi,ja sitten johonkin,ehkä taolle...
we want the world and we want it now!

Linnunlahti

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 11.06.2007, 15:34:07 »
Itse en ainakana ottanut ja hyvin pärjäsin. Khao Sanilta ja sen läheisyydestä löytyy aina jotain ja siellä on hyvä järkätä kaikki mitä  ei itse jaksa ja ostaa unohtuneet tavarat.
"Lahjakkaat muumipeikot ovat usein rauhattomia. Siksi minäkin ikävöin yhä uusia paikkoja ja uusi tuttavuuksia."
-Muumipappa

Hiavatha

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Majoitus/turvallisuus Thaimaa&Kambodza?
« Vastaus #15 : 10.12.2008, 01:27:16 »
Ohoy.

Tammikuun alussa alkaa matka Thaimaan kautta Kambodzaan ja oon tänään viihdyttäny itseäni liian monilla kauhukertomuksilla Phnom Penhin aseellisista ryöstöistä, että tuli äitiä ikävä jo vähän ennen ku matkaan edes pääsin.

Kertokaan nyt joku niitä vielä lisää. Eli mihin suunnilleen 20-vuotias, neljänkymmenen kilon pala yksinäistä naismatkaajaa uskaltaa majottua ja voiko sieltä selvitä hengissä (mielellään myös omaisuus mukanaan)?

Myös gorillankokoiset ja pelottavan näköiset miehet saavat ilmottautua matkaseurakseni.  ;)

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 10.12.2008, 02:50:16 »
^No jopas, meilläkin meni reitti tammikuulle uusiksi, Kambodzan sijaan Thaimaan rannat. Ei meistä kyllä mitään iloa olisi ollutkaan, ei olla pelottavan näköisiä ja gorilloihinkin yhdistää pelkästään haju  :P....siis ääntelyn lisäksi.

Garreth

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 10.12.2008, 08:46:35 »
Ohoy.

Tammikuun alussa alkaa matka Thaimaan kautta Kambodzaan ja oon tänään viihdyttäny itseäni liian monilla kauhukertomuksilla Phnom Penhin aseellisista ryöstöistä, että tuli äitiä ikävä jo vähän ennen ku matkaan edes pääsin.

Kertokaan nyt joku niitä vielä lisää. Eli mihin suunnilleen 20-vuotias, neljänkymmenen kilon pala yksinäistä naismatkaajaa uskaltaa majottua ja voiko sieltä selvitä hengissä (mielellään myös omaisuus mukanaan)?

Myös gorillankokoiset ja pelottavan näköiset miehet saavat ilmottautua matkaseurakseni.  ;)

Ei Phnom Penhissä sen enempää tarvitse pelätä kuin muussakaan suurkaupungissa. Järjen käyttö varsinkin iltaisin liikkuessa on kuitenkin suositeltavaa. Kaupungissa on hiljattain aloittanut myös ensimmäinen taksamittaria käyttävä taksiyhtiö. On hinnoiltaan samaa tasoa ja jopa halvempi kuin tuk-tuk ja ehdottomasti turvallisempi. Mototakseilla kulkeminen alkaa ainakin pimeällä olla jo jonkinlainen riski liikenteen lisääntymisen ja ryöstöjen vuoksi.

Majoitusta olen yleensä suositellut 278 kadun tienoilla (Golden Gate hotellin ympäristö), jossa on useita hotelleja ja ravintoloita kävelymatkan sisällä. Monet pitävätä aluetta tylsänä, mutta se on hyvä tukikohta kaupunkiin tutustumiseen ja on varmasti kaupungin turvallisimpia alueita.

MP

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 10.12.2008, 09:00:31 »
Itse en ainakaan kuumottunut mitenkään erikoisesti Phnom Penhistä. Vuonna 2006 oltiin ja ihan turvalliselta siellä tuntu jo silloin ja uskon, että turvallisuustilanne on edelleen parantunut. Eiköhän ne aseelliset ryöstöt oo ollu lähinnä 90-luvun lopun ja 2000- luvun alun stooreja. Toki ainahan niitä tapahtuu, mutta tuskin enää samassa mittakaavassa. Kun käyttää järkeä pimeän aikaan niin tuskin on mitään huolittavaa!
« Viimeksi muokattu: 10.12.2008, 09:02:12 kirjoittanut MP »

Garreth

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 10.12.2008, 09:11:50 »
Itse en ainakaan kuumottunut mitenkään erikoisesti Phnom Penhistä. Vuonna 2006 oltiin ja ihan turvalliselta siellä tuntu jo silloin ja uskon, että turvallisuustilanne on edelleen parantunut. Eiköhän ne aseelliset ryöstöt oo ollu lähinnä 90-luvun lopun ja 2000- luvun alun stooreja. Toki ainahan niitä tapahtuu, mutta tuskin enää samassa mittakaavassa. Kun käyttää järkeä pimeän aikaan niin tuskin on mitään huolittavaa!

Yleinen turvallisuustilanne maassa on kyllä jatkuvasti parantunut. Ryöstöt nimenomaan Phnom Penhissä ovat kuitenkin valitettavasti viime aikoina lisääntyneet. Ei kyllä aseelliset, vaan tyypillisesti sellaiset, joissa motolla ohi ajavat nuoret nappaavat käsilaukun, kaulakorun, kameran, kännykän tms. Aika uusi ilmiö on, että näitä on sattunut myös päiväsaikaan.