Safarit Keniassa

(Luettu 28346 kertaa)

Milma

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Safarit Keniassa
« Vastaus #20 : 06.04.2010, 21:27:47 »
Kokemusta marras-joulukuun safareista ei ole, mutta jos Kenian ja Tansanian valilla pahkailee, kannattaa muistaa, etta Tansaniaan vaaditaan keltakuumerokotus (Keniaan ei).

Tietaakseni keltakuumerorotus vaaditaan vain jos tulee endeemisilta alueilta (ei Euroopasta).

Sama vaatimus on myös Kenialla. Euroopasta tultaessa rokote ei ole pakollinen, mutta suositeltava. http://rokote.fi/matkaajanrokoteopas/maasivu.html?maa=195

Nairobissa majoitutaan 3 yötä Wildebeest Campissa.

Minkälainen paikka oli? Meillä on varattuna samaan hostelliin 2 yötä lokakuussa.

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #21 : 07.04.2010, 18:48:47 »
Hmmm miten olin melkein varma keltakuumerokotuksesta... Pitanee tsiigata uudestaan.

Wildebeest on kiva. Meilla oli kahden hengen luksus-teltta omalla kylpparilla, mutta jaetut WC- ja suihkutilat naytti ihan saallisilta myoskin. Aamiainen ei ole kummoinen, eika illallinenkaan (joka maksoi muistaakseni 7000 shillinkia), mutta mahan saa illallisella tayteen.

autuas

• Aloittelija
  • Tälläinen keski-ikäinen
    • Profiili
« Vastaus #22 : 01.10.2011, 01:18:29 »
Olen menossa ensitalvena Kenyaan noin 14vrk safarille (asia vielä auki kuinka monta päivää)
Rinkan lisäksi mitä muuta varustusta on hyvä olla mukana ja pakata rinkkaan,noille safareille?
Meilläkin on ainakin 1 yö safari ajelua myös,joten voi olla viileämpää ja miten tammikuussa on sateita.
Mä oon mukava heppu,jolla söpö peppu;)
ps.Mutta ihan oon hetero:)

malla-anni

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 02.10.2011, 13:06:53 »
Safarivarusteita, oma listani mitä pidän mukana:
kengät: sandaalit ja lenkkarityyppiset, yleensä on jokin kävelyreissu jossakin päin savannia
shortseja ja t-paitoja, pitkähihainen ohut paita ja pitkät ohuehkot  housut. Fleese ja muutamat sukat sekä
tuulenpitävä takki ja alusvaatteet tietenkin.  Öisin saattaa olla kylmää mm. Aberdaressa oli vain 6 astetta aamulla joten jos safari suuntautuu ylängöille niin enemmän lämmintä vaatetta mukaan. Sateita ei pitäisi olla tuohon aikaan ja päivällä on kuumaa, uikkarit myös mukaan, lodgeilla on usein uima-altaita ja hattu joka peittää niskankin. Vaatteiden lisäksi aurinkorasvaa, käsidesiä, taskulamppu, kiikari, kamera ja lääkkeet, imoniumia tai tehokkaampaa vatsalääkettä, kuumeeseen jotain ja laastareita, parhaiten soveltuu suihkelaastari, pienet nirhamat se desinfioi ja muodostaa kalvon jottei bakteerit pääse ja toisaalta ei haudo kuten laastari.
Pieni päiväreppu olis varmaan hyvä noiden mahdollisten kävelyretkien varalta, toisaalta ajeluillekin tarvitsee jonkin missä säilyttää mukaan otettava, esim. lääkkeet, aurinkirasva jne on hyvä olla aina mukana ja passit, rahat jne   ne on kuitenkin hyvä kuljettaa mukana.

autuas

• Aloittelija
  • Tälläinen keski-ikäinen
    • Profiili
« Vastaus #24 : 03.10.2011, 13:00:58 »
Kiitos avusta ja vastauksestasi. :) :-*

Suosittelen jo näin ensituntumalta reuraavaa suomalaista/kenialaista safari yritystä. (tarkemmin kerron kun safari ohi)

Käykää katsomassa ja jättäkää sinne viesti/pyytäkää tarjous minkälaista safaria haluaisitte ja kuinka pitkää.
www.simbaexperience.fi

Suomalainen yritys tosiaan,jolla Kenian päässä sisar firma myös.

Hinta on selvästi halvempaa kuin matkatoimistojen valmismatka hinnat.
Mä oon mukava heppu,jolla söpö peppu;)
ps.Mutta ihan oon hetero:)

Vahingosta viisastunut

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Safarit Keniassa - turvallisuus ja terveys!
« Vastaus #25 : 11.08.2012, 01:13:22 »
Best Camping -niminen safarijärjestäjä on perheyritys ja ovat rehellisen oloisia. Mutta majoitus oli pienissä kahden hengen kangasteltoissa maassa skorpionien hiippaillessa lähettyvillä. Keskellä yötä kuului telttakankaan lävitse outoa murahtelua. Olin jo sydän kurkussa varma, että leijonan suuhun joudutaan, mutta se olikin naapuriteltan lähetyssaarnaajasetä, joka kuorsasi.

Voisin mieluiten suositella, että ette menisi koko Afrikan mantereelle. Itse olen ollut kipeä yli vuoden ja koko elämäksi jää kuulemma vaaralliset kudosmadot. Elämä pilalla yhden loman vuoksi.

Jos nyt sinne on välttämättä päästävä, niin välttäkää seuraavia paikkoja kuin ruttoa: Mombasa ja siellä Blue Comfort Hotel (tartuttavia lutikoita ym oikeasti vaarallista), Diani Beach (paljain jaloin kävelystä kudosmatoja). Gnu-antilooppien vaellut (tungu- eli mangokärpäsiä ihon alle). Kiberan slummi (oppaan piti maksaa uhkaaville tyypeille, etteivät tapa meitä).

Suositeltavia paikkoja: kirahvien suojelufarmi, elefanttien orpokoti.

En suosittele yksin matkustamista enkä edes kaksin. Isossa ryhmässä ja kalliissa hotellissa voi mennä. Autonkuljettaja on oltava tiedossa etukäteen Nairobissa. Jalan ei valkoinen nainen voi liikkua missään. Ei varsinkaan asuinalueilla. Kidnappaukset ovat arkipäivää Nairobissa. Auton ikkunat kiinni ja ovet lukossa ajetaan lujaa.

Vahingosta viisastunut

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #26 : 11.08.2012, 01:36:43 »
Älkää koskaan, missään olosuhteissa menkö

Impala Wildlife Lodge'een (ent Mara Hippo Lodge)

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g294209-d545915-Reviews-Mara_Hippo_Lodge-Maasai_Mara_National_Reserve_Rift_Valley_Province.html

Katsokaa kuvat! hometta, apinoita, rikkinäisiä vessoja jne

kamala, vaarallinen paikka. Valot sammutetaan yöksi, pilkkopimeää, korruptoitunut firma, vetävät nenästä ja voivat pelotella viemällä sivutielle ja erottamalla ryhmän jäsenet toisistaan.

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 11.08.2012, 08:54:27 »
ylläolevasta huolimatta taas kerran menossa Afrikan mantereelle...
eli: Mombasasta käsin aikaa vain lyhyeen safariin (max 2 päivää ja 1 yö). Siis kyseeseen taitaa tulla Itä-Tsavo. Onko firmoista kokemuksia, tai mahdollisesti jotain muuta kohdetta suositella?. Ja lentämällä ei voi sitten siirtyä esim. Masai Maraan (jossa on käyty sitäpaitsi aiemmin) edellisen illan sukeltamisen takia.
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

cenote

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #28 : 27.03.2013, 11:02:43 »
ylläolevasta huolimatta taas kerran menossa Afrikan mantereelle...
eli: Mombasasta käsin aikaa vain lyhyeen safariin (max 2 päivää ja 1 yö). Siis kyseeseen taitaa tulla Itä-Tsavo. Onko firmoista kokemuksia, tai mahdollisesti jotain muuta kohdetta suositella?. Ja lentämällä ei voi sitten siirtyä esim. Masai Maraan (jossa on käyty sitäpaitsi aiemmin) edellisen illan sukeltamisen takia.

Mombasasta helpoin tapa mennä safarille on itä-tsavo. 2 päivää 1 yö tarkoittaa 1vrk itse puistossa, matkat Mombasasta siihen päälle (n.2.5h/suunta). Ohjelmassa oli game drive1 sitten syötiin lodgella, illalla game drive2. Illallinen lodgella. Aamiaisen jälkeen game drive3, sitten pois puistosta.
Jotkut tekevät game drive3 ennen aamiaista, jolloin tulee nk. game drive4. Mielestäni kuitenkin yksi pitkä game drive on parempi kuin kaksi lyhyttä. Pointti on ettei puistossa saa olla yli 24h, muuten tulee lisämaksua.
Meitä oli 5henk. jotka varattiin oma auto. Me maksoimme 180€/henk. Eurot vaihdettiin dollareiksi, eli olisi saattanut olla halvempaa maksaa dollareilla. Jos menee yksin niin uskoisin hinnan olevan n.200€.
Meidän lodge oli Voi Safari Lodge, Finnmatkat käyttää samaa, ilmeisesti paras tuolla. Huone täysin hotellitasoa muuten paitsi ilmastointi puuttui. Mahtavat näköalat. Hyvä ruoka, 3 ateriaa, juomat (kalliit) erihintaan.
Tämä on oiva tapa tehdä safari jos menee Keniaan esim. Finnmatkojen äkkilähdöllä.

ville ja tia

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #29 : 23.10.2013, 22:03:45 »
Olipa kiva lukea näitä, vaikka kamaluuksiakin tuli taas ilmi.. Olen suunnittelemassa safaria nairobista masai maraan ja sieltä amboseliin ja nakuru järvelle ja safari päättyisi mombasaan, jossa viettäisimme loppuloman. Onko KOKEMUKSIA vastaavasta? entäs firmasta BRUNOSAFARIS? heillä on hyvät nettisivut ja mikä parasta, hinnat näkyvissä! Missä päin nairobia safareita myydään ja mistä erottaa huijarit? tuntuisi niin paljon turvallisemmalta valita safari jo Suomesta käsin.. kertokaa lisää mitä tiedätte! tammikuun lopussa on lähtö!

KorbSe

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 29.12.2013, 14:16:06 »
Olisi tarkoitus lentää Nairobiin helmikuussa ja Amboseli vaikuttaisi olevan reitin kannalla paras vaihtoehto safarille.  Amboselista haluttais jatkaa suoraan rannikolle. Onkohan kenelläkään kokemusta miten Amboselista pääsee Mombasaan? Emme haluaisi tehdä mutkaa matkaan ja palata takaisin Nairobiin.
Matkustus ei ole tuhlausta, vaan pääomaa.