Pietariin halvalla Helsingistä

(Luettu 164007 kertaa)

krazy_kat

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #20 : 11.04.2005, 19:52:44 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"

Mistä nuo bussit tarkalleen ottaen lähtevät (Tennispalatsin ympäristö nyt kun on jotakuinkin räjähtäneessä tilassa)?
Kulkeeko niitä joka päivä (olen lähdössä reilun parin viikon päästä)?
Onko niin luotettava keino (siis varmaa että pääsee matkaan), että uskaltaisi ihan varata Pietarista majoituksen etukäteen?

Ne lähtevät Rautatienkadun puolelta. Lisäksi niitä on myös Arkadiankadulla siinä S-Marketin kohdalla. Luotettavuudesta sen verran että minä ainakin olen aina päässyt kun olen halunnut. Niitä liikennöitsijöitä on useampia, joten varmaan johonkin mahtuu. Ja jos sitten jostain syystä ei onnistu, niin voihan aina ottaa suomalaisen bussin linja-autoasemalta.
enguage is that that we may mis-unda-stend each udda. -Krazy Kat

Cybu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #21 : 12.04.2005, 01:11:55 »
Elikä siis edelleen siinä puolen päivän aikaan, vai kuinka???? Olin viime kuun venäjällä mut pietaris ei ehitty olla ku pari päivää.....!! Pakko päästä mahd pian uudellee..!! ajttelin kokeilla vaihteeks tota venäläistä dösää, kun ei itse asiassa oo kauheesti rahaa täl hetkel.. Mitäs hostelli suosituksii ois? viime kerral siis viime kuus oltii kyllä hotelli nevassa ja ei sekään kyllä maksanu ku jotain 13e yö (aamiaisella) ja oli ihan hyvä. et voi olla että suunnataan sinne taas.
yrittänyttä ei laisteta

eeva

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 12.04.2005, 16:13:15 »
Tietääkö kukaan nykyajan viisumikäytännöistä? Saahan omatoimimatkalainen viisumin ilman kutsua ja ilman hotellimajoitusta? Entä se *tin rekisteriöinti, tarviiko sitä todella tehdä ja miten se tapahtuu, jos ei ole sidoksissa mihinkään matkatoimistoon muuten kuin viisumin hankinnan kautta?

alibaba

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 12.04.2005, 17:15:31 »
Perkele joku käyttää mun nimeä :twisted: !!!

Vai oonkohan kirjotellu unissani? EN! :)

Cybu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 12.04.2005, 17:54:59 »
joo ei siihen viisumia varten sen kummempia selityksiä tai kutsujia tarvita. mitä tohon rekisteröintiin tulee.. niin käytännössä jos on yli sen 3 vrk niin pitäis rekisteröidä..käytännössä, en väitä että ite olisin aina rekisteröinyt...mut hei, mites siis noi dösät?
yrittänyttä ei laisteta

krazy_kat

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 12.04.2005, 17:56:10 »
Lainaus käyttäjältä: "eeva"
Tietääkö kukaan nykyajan viisumikäytännöistä? Saahan omatoimimatkalainen viisumin ilman kutsua ja ilman hotellimajoitusta? Entä se *tin rekisteriöinti, tarviiko sitä todella tehdä ja miten se tapahtuu, jos ei ole sidoksissa mihinkään matkatoimistoon muuten kuin viisumin hankinnan kautta?

Kyllä sen viisumin saa ihan ilman mitään säätämisiä, jostain viisumeita hoitavasta matkatoimistosta. Rekisteröinti täytyy lain mukaan tehdä jos viihdyt paikalla 3 päivää, eikä siitä kannata stressata. Se on helppoa. Joko hostellisi/hotellisi rekisteröi sen, tai jos olet ystävän luona tai sillan alla nukkumassa, niin voit mennä lähimpään hotelliin vastaanottoon ja pyytää heitä rekisteröimään. Se luultavasti maksaa.

krazy_kat

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 12.04.2005, 18:00:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Cybu"
Elikä siis edelleen siinä puolen päivän aikaan, vai kuinka???? Olin viime kuun venäjällä mut pietaris ei ehitty olla ku pari päivää.....!! Pakko päästä mahd pian uudellee..!! ajttelin kokeilla vaihteeks tota venäläistä dösää, kun ei itse asiassa oo kauheesti rahaa täl hetkel.. Mitäs hostelli suosituksii ois? viime kerral siis viime kuus oltii kyllä hotelli nevassa ja ei sekään kyllä maksanu ku jotain 13e yö (aamiaisella) ja oli ihan hyvä. et voi olla että suunnataan sinne taas.

Juu, siinä puolen päivän hujakoilla niitä busseja menee. Ja hostellisuositukseni on Zimmer Freie, sijainti on ihan mainio, melko lähellä Moskovan asemaa ja turistikohteita. Sänky irtoaa talvella 8 ja kesällä 15 eurolla. Siisti ja asiallinen paikka, mukava henkilökunta.

Cybu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 12.04.2005, 22:58:14 »
ainiin vielä eevalle täsmennys, eli siis kuten sanottu kutsua ei tarvitse, mutta jos sellainen on, niin viisumi tulee jokusen euron halvemmaksi (esim. n. 7 eur)
yrittänyttä ei laisteta

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #28 : 13.04.2005, 20:43:48 »
Lainaus käyttäjältä: "krazy_kat"
Rekisteröinti täytyy lain mukaan tehdä jos viihdyt paikalla 3 päivää...

Täsmennetään nyt vielä, että kyse on kolmesta työpäivästä. Eli pitkän viikonlopun reissulla esim. torstaista sunnuntaihin ei tarvitse rekisteröidä. Yleensä majapaikat tekevät sen kuitenkin automaattisesti. Rekisteröintikäytännöt ovat tiukentuneet tämän vuoden alussa, nykyään kaikki hotellit eivät enää suostu rekisteröimään kuin omia asiakkaitaan ja heitäkin vain todelliseksi oleskeluajaksi. Tiedän kyllä erään henkilön, joka on rekisteröitynyt hotelli Astoriaan (Pietarin kalleimpia) elokuun loppuun saakka. :lol:
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

eeva

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #29 : 14.04.2005, 08:24:17 »
Kiitos kaikille kommenteista. Olen jostakin lukenut, että jos majoittuu paikallisen luona, hän voi kirjoittaa jonkinlaisen lausunnon, että hänen luonaan on oltu ja se kelpaisi rekisteriöinniksi. Onko kukaan kokeillut?

Milloinkohan saataisiin kuulkaa viisumivapaus tonne Venäjän maalle... Matkaa on niin vähän, mutta vaivaa niin paljon, kun tahtoo käväistä ihanaisessa Pietarissa...

krazy_kat

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 14.04.2005, 08:55:31 »
Olen jostakin lukenut, että jos majoittuu paikallisen luona, hän voi kirjoittaa jonkinlaisen lausunnon, että hänen luonaan on oltu ja se kelpaisi rekisteriöinniksi. Onko kukaan kokeillut?

Ei kelpaa, vaan silloin viisumi pitäisi itse käydä rekisteröittämässä OVIR-maahantulovirastossa, tms. En ole kokeillut, mutta ei se välttämättä kannata, jos jonottaminen ei ole intohimo.

Kun haet viisumin jostain matkatoimistosta Suomessa, heillä on siinä jonkin venäläisen matkatoimiston kutsu. Siinä toimistossa voit myös maksua vastaan rekisteröidä. Pyydät vain osoitteen viisumia hankkiessasi.

Londra

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #31 : 15.04.2005, 21:48:48 »
Onko kellään tietoa, että paljonkohan rekisteröinti maksaa matkatoimistossa? Jos siis yöpyy kaverin luona, niin olisiko peräti halvempaa maksaa yhdestä hostelliyöstä kuin jollekin matkatoimistolle rekisteröinnistä?

Käsittääkseni myös Turusta pääsee jollain suht. edullisella bussilla Pietariin. Onko kellään tietoa aikatauluista tai hinnoista?
Turistiripuli menee pillereillä ohi, mutta käyttämättömästä elämästä ei saa rahojaan takaisin.

krazy_kat

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #32 : 15.04.2005, 21:56:06 »
Lainaus käyttäjältä: "Londra"

Käsittääkseni myös Turusta pääsee jollain suht. edullisella bussilla Pietariin. Onko kellään tietoa aikatauluista tai hinnoista?

http://www.turunnevatours.fi/

tuukka

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://niinku.tky.hut.fi/~tjantika/vietnam/
« Vastaus #33 : 16.04.2005, 19:22:57 »
ainiin vielä eevalle täsmennys, eli siis kuten sanottu kutsua ei tarvitse, mutta jos sellainen on, niin viisumi tulee jokusen euron halvemmaksi (esim. n. 7 eur)

Kyllä sen kutsun tarvitsee ainakin normaaliin turistiviisumiin ja varmaan myös muihinkin (ehkä poislukien transit viisumi). Matkatoimistosta viisumi hankittaessa sitä kutsua vaan ei näekään vaan toimisto hoitaan sen venäläisen yhteistyöyrityksensä kautta automaattisesti. Viisumiin tulee kyllä lukemaan sen kutsujaorganisaation nimi.

Ja sitten tuosta rekisteröinnistä jos majoittuu yksityismajoituksessa tms. Ainakin kun viimeksi hain viisumin Lähialuematkoilta, niin sain mukaan lapun jossa sanottiin että, vastoin yleistä käsitystä, rekisteröintiä ei voi hoitaa itse ovirin toimistossa. Ensisijaisesti rekisteröinin hoitaa hotelli ja jos sellaista ei ole, kutsuva yritys/organisaatio hoitaa rekisteröinnin. Eli jos haet Suomessa matkatoimiston kautta Venäjän viisumia ja et aio majoittua hotellissa (ja olet maassa yli kolme venäläistä arkipäivää) kannattaa kysyä matkatoimistosta kutsujayrityksen yhteystiedot rekisteröintiä varten. Lähialuematkat antoi ohjeet tähän jopa ihan pyytämättäkin.
quot;Come over here in the shade, have a couple of cold beers and tell me about your travels"

Cybu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #34 : 16.04.2005, 23:24:08 »
Kiitos kaikille kommenteista. Olen jostakin lukenut, että jos majoittuu paikallisen luona, hän voi kirjoittaa jonkinlaisen lausunnon, että hänen luonaan on oltu ja se kelpaisi rekisteriöinniksi. Onko kukaan kokeillut?

kato pitäs aina olla oikeen leima.. u know. sillä järjestyy melkein mikä vaan. eli leima-ratkaisut on kokeiltu. mietin vaaan, et mitä ihmeen väliä sil on jos ei rekisteröi, siis käytännössä miten sitä kontrolloidaan rekisteröikö vai ei ja jos ei niin voiko saada tyyliin sakkoja tai jotain jossain pistotarkastuksessa tms.. eli kysytään näin niinku jälkikäteen ja etukäteen :roll:

Lainaus käyttäjältä: "tuukka"

Kyllä sen kutsun tarvitsee ainakin normaaliin turistiviisumiin ja varmaan myös muihinkin (ehkä poislukien transit viisumi). Matkatoimistosta viisumi hankittaessa sitä kutsua vaan ei näekään vaan toimisto hoitaan sen venäläisen yhteistyöyrityksensä kautta automaattisesti. Viisumiin tulee kyllä lukemaan sen kutsujaorganisaation nimi.

juuri näin. sorry olin tosiaan ilmaissut itseäni epäselvästi, tarkoituksena oli siis kertoa ettei sitä kutsua tarvitse itse hankkia, tokihan se viisumia varten tarvitaan kuitenkin
yrittänyttä ei laisteta

krazy_kat

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #35 : 17.04.2005, 15:37:58 »
mietin vaaan, et mitä ihmeen väliä sil on jos ei rekisteröi, siis käytännössä miten sitä kontrolloidaan rekisteröikö vai ei ja jos ei niin voiko saada tyyliin sakkoja tai jotain jossain pistotarkastuksessa tms.. eli kysytään näin niinku jälkikäteen ja etukäteen :roll:

Rajalla poistuessahan ne sitä katsoo. Siitä on kokemusta. Olin ollut vähän yliaikaa rekisteröimättä, mutta rajalla kiva bussin matkanjohtajatäti jutteli mukavia rajavartijalle, sitten käski mihin jonoon mun pitää mennä. Myös miliisit tykkää kuulemma keksiä mielikuvituksellisia syitä sakottaa. Nehän joskus saattaa pysäyttää kadulla ja käskeä näyttämään passin. Siinä jos ei sitten ole rekisteröintiä niin voisi rapsahtaa. Tästä ei kyllä onneksi ole kokemusta.

Cybu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #36 : 17.04.2005, 23:54:32 »
Joo, mitä tulee noihin miliisin tarkastuksiin.. ite yleensä jos havaitaan miliisi niin vaihdetaan suosiolla kadun toiselle puolelle.. ei kannattaisi antaa passiaan miliisille koska heihin ei tod. ole luottamista.. eli vaikka passikopiot mielummin messiin ja passi talteen muualle. tai ainakaan ei näytä passia.
yrittänyttä ei laisteta

tuukka

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://niinku.tky.hut.fi/~tjantika/vietnam/
« Vastaus #37 : 18.04.2005, 13:36:08 »
Joo, mitä tulee noihin miliisin tarkastuksiin.. ite yleensä jos havaitaan miliisi niin vaihdetaan suosiolla kadun toiselle puolelle.. ei kannattaisi antaa passiaan miliisille koska heihin ei tod. ole luottamista.. eli vaikka passikopiot mielummin messiin ja passi talteen muualle. tai ainakaan ei näytä passia.
Juu kokemuksesta voin sanoa että oikeat ja oikealla asialla olevat miliisit yleensä tyytyvät passin kopion näyttämiseen. Jos se ei riitä miliiseille, voi olla hyvä ehdottaa että mennään asemalle katsomaan sitä passia. (Tietääkseni miliisien on aina tehtävä ilmoitus ko. maan konsulaattiin kun vievät ulkomaalaisen asemalle). Myös ennen oikean passin näyttämistä on hyvä pyytää miliisien henkilökorttia nähtäväksi ja kirjoittaa nimet ylös. Nämä toimenpiteet yleensä vähentävät jo herrojen huijaushalukkuutta, mutta jos vieläkin luulet joutuvasi scamin kohteeksi, voi ilmoittaa haluavansa soittaa Suomen konsulaattiin. Jo pelkkä uhkaus auttaa usein. Jos miliisi yrittää sakottaa, muista pyytää kuitti. Tosin jos sakko on aiheellinen, ilman kuittia selviää usein huomattavasti halvemmalla.
quot;Come over here in the shade, have a couple of cold beers and tell me about your travels"

Londra

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #38 : 10.06.2005, 20:41:36 »
Olen lähdössä juhannukseksi Pietariin ja matka olisi tarkoitus taittaa näillä halpisbusseilla. Nyt olisinkin siis pientä päivitystä vailla. Eli vieläkö bussit lähtevät Rautatienkadun puolelta, vai onko tilanne muuttunut esim. uuden linja-autoaseman myötä? Muutakin tuoretta tietoa otetaan toki kiitollisina vastaan...  :)
Turistiripuli menee pillereillä ohi, mutta käyttämättömästä elämästä ei saa rahojaan takaisin.

krazy_kat

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #39 : 10.06.2005, 23:50:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Londra"
Olen lähdössä juhannukseksi Pietariin ja matka olisi tarkoitus taittaa näillä halpisbusseilla. Nyt olisinkin siis pientä päivitystä vailla. Eli vieläkö bussit lähtevät Rautatienkadun puolelta, vai onko tilanne muuttunut esim. uuden linja-autoaseman myötä?

Samasta paikasta lähtevät edelleenkin. Ei ole tilanne muuttunut mihinkään.