Pietariin halvalla Helsingistä

(Luettu 170380 kertaa)

reissuesa

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissuesan matkablogi
Vs: Pietariin halvalla Helsingistä
« Vastaus #280 : 25.09.2011, 17:30:49 »
meneekö noita tennispalatsin edestä lähteviä busseja iltaisin? vai vain kerran päivässä (=aamulla) ?

Menee myös illalla, klo 20, perillä Pietarissa klo 03-04. Tiedot löytyvät bussifirman sivulta, mutta vain venäjäksi (suomennokseni).

kims1500

• Himoreissaaja
  • Дзержинск, Город Шахтеров!! :*
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #281 : 25.09.2011, 18:35:03 »
Eipä tuolla suomalaisella bussillakaan joka lähtee Kampista klo 23 mikään paha hinta ole. 39 euroa maksaa Piteriin ja vaikka yleensä venäläistä vaihtoehtoa suosinkin niin jos illalla on tarve lähteä niin ei tuostakaan paljoa köyhdy.
Go Shahtar!!!!!!!!!!!!

nl

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • kotisivuni
« Vastaus #282 : 24.02.2012, 01:21:07 »
Menin syksyllä (siis lokakuussa 2011) venäläisillä busseilla molempiin suuntiin. Matka maksoi 18 euroa per suunta ja tilaa oli hyvin. Pietarin päässä isot bussit ovat siirtyneet Vosstanija-aukiolta Toiselle Sovjetskajakadulle (korttelin päässä). Pikkubussit ovat edelleen aukion reunalla ja myös isojen bussien kyytiinheittäjiä löytyy sieltä.
Kotisivuillani on niin matkajuttuja kuin matkakuviakin (katso mm. uusimmat kuvat Armeniasta ja Itä-Karibialta).

Laeppae

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #283 : 27.07.2012, 11:06:56 »
Lähteekö näitä edullisia busseja Lappeenrannasta mistään vai onko paras (edullisin) vaihtoehto mennä vaikka liftaten rajalle ja sieltä taas eteenpäin kohti Pietaria?
IG: laeppae

Herminator

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #284 : 27.07.2012, 23:55:30 »
Lähteekö näitä edullisia busseja Lappeenrannasta mistään vai onko paras (edullisin) vaihtoehto mennä vaikka liftaten rajalle ja sieltä taas eteenpäin kohti Pietaria?

Viikko sitten tuli reissattua isän kanssa Lappeenrannasta Pietariin seuraavasti: Suomalaisella reittibussilla Lappeenrannasta Viipuriin 12 euroa ja Viipurista Pietariin paikallisjunalla hintaan 225 ruplaa eli n. 6 euroa. Kokonaismatka-aika oli n. 4 tuntia

Ei välttämättä halvin tapa, mutta tulipahan kokeiltua

pettter

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #285 : 02.04.2013, 12:15:03 »
Vajaa kuukausi sitten matkasin noilla minibusseilla Pietariin ja pari päivää sitten tulin takaisin.

Sieltä Kampista Tennispalatsin takaa se lähti klo 11 ja 20 euroa maksoi. Tullessa sitten se minibussi lähti sen jonkun aukion laidalla olevan hotellin kulmalta (suht sama paikka mihin se minibussi jätti mennessä) klo 21 ja hinta oli sama, 800 ruplaa eli 20e. 1000 ruplaa (25e) maksamalla ainakin se auto heitti kotiosoitteeseen täällä Helsingin alueella. Joskus vähän ennen kolmea yöllä mä olin kotona. Halpa oli kyyti ja ihan kätevästi meni matkat.

Ton jonkun firman käyntikortinkin sain, ja jos mä tosta oikein ymmärrän niin Helsingistä lähtee klo 11, 15 ja 20, ja Pietarista klo 07, 21 ja 23.

otl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #286 : 02.07.2013, 07:05:29 »
Vajaa kuukausi sitten matkasin noilla minibusseilla Pietariin ja pari päivää sitten tulin takaisin.

Sieltä Kampista Tennispalatsin takaa se lähti klo 11 ja 20 euroa maksoi. Tullessa sitten se minibussi lähti sen jonkun aukion laidalla olevan hotellin kulmalta (suht sama paikka mihin se minibussi jätti mennessä) klo 21 ja hinta oli sama, 800 ruplaa eli 20e. 1000 ruplaa (25e) maksamalla ainakin se auto heitti kotiosoitteeseen täällä Helsingin alueella. Joskus vähän ennen kolmea yöllä mä olin kotona. Halpa oli kyyti ja ihan kätevästi meni matkat.

Ton jonkun firman käyntikortinkin sain, ja jos mä tosta oikein ymmärrän niin Helsingistä lähtee klo 11, 15 ja 20, ja Pietarista klo 07, 21 ja 23.

löytyiskö keneltäkään tarkempaa ja ajanmukaista tietoa mistä bussit lähtee pietarissa?

musti

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #287 : 02.07.2013, 10:06:18 »

löytyiskö keneltäkään tarkempaa ja ajanmukaista tietoa mistä bussit lähtee pietarissa?

Näillä on hyvä laajennettava kartta kummankin kaupungin lähtöpaikasta http://pietari-travel.ru/

otl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #288 : 03.07.2013, 06:25:15 »
Näillä on hyvä laajennettava kartta kummankin kaupungin lähtöpaikasta http://pietari-travel.ru/

kiitos!

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #289 : 07.08.2013, 12:25:49 »
Hotelli Oktjabrskajan sivustalta Ligovski Prospektilta (metro Plostshad Vosstanija) lähtee illalla varmaan parikymmentä eri bussia kohti Suomea. Jos siitä kävelee ohi reppu seläss, joku väkisinkin yrittää vetää kyytiin. :) Ja kun tarjontaa on paljon, voi yrittää myös vertailla hintoja.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Quaker

• Himoreissaaja
  • Turistina Milanossa
    • MSN Messenger  - mikko@lehtojoki.fi
    • Profiili
    • Lehtojoki.fi
    • Sähköposti
« Vastaus #290 : 03.02.2014, 13:47:21 »
Löytyisikö ajantasatietoa näihin busseihin? Löysin vain vanhaa ja vielä vanhempaa.

Itseäni kiinnostaisi Pietari-Helsinki väli varsinkin. Mistä bussit lähtevät, mihin aikaan ja mihin hintaan. Eri paikoissa on kerrottu eri määrästä busseja eri aikoihin.. heh. Miten sunnuntai-iltana/yönä noita mahtaa liikkua? Kamppiin tulevat?
Do I need a reason? Matkailublogia osoitteessa www.lehtojoki.fi

Jze

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #291 : 03.02.2014, 18:07:28 »
Miks bussil ku Allegro kulkee esim. Kouvola-Pietari välin 25€ suunta mikä on minusta jo melko edullista matkustusmukavuuteensa ja nopeuteen nähden  ???
Ite oon menos tän kuun vika vkl Pietariin zoomaa pari KHL-pelii ja Allegrol matkat edestakas n. ~50€

P.s. Enkä mä sillä, jos joku vaan haluaa mennä bussil ni antaa palaa vaan, mutta ton hinnan kannalta vaa tuumailin.
P.s.s. Ja 39€ päärautatieasemalta suuntaansa.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2014, 18:16:31 kirjoittanut Jze »

pettter

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #292 : 03.02.2014, 20:22:25 »
Miks bussil ku Allegro kulkee esim. Kouvola-Pietari välin 25€ suunta mikä on minusta jo melko edullista matkustusmukavuuteensa ja nopeuteen nähden  ???
Ite oon menos tän kuun vika vkl Pietariin zoomaa pari KHL-pelii ja Allegrol matkat edestakas n. ~50€

P.s. Enkä mä sillä, jos joku vaan haluaa mennä bussil ni antaa palaa vaan, mutta ton hinnan kannalta vaa tuumailin.
P.s.s. Ja 39€ päärautatieasemalta suuntaansa.
Noilla busseilla säästää rahaa ja pääsee heti fiiliksiin, heh. Onhan se joo suht ankea kyyti, mutta kyllä se kerran ainakin pitää kokea.

Esimerkiksi Suomen junissakin mä melkeinpä mielummin istun tyylikkäässä pikajunassa, missä on enemmän jalkatilaa ja pehmeämpi penkki, kuin niissä uudemmissa muovisen tylsissä Pendolinoissa. Mun mielestä toi Allegrokin on vähän kuin jossakin Hartwall Areenalla kävis katsoo lätkää. Joo hyvää lätkää kyllä näet, mutta ei siellä kliinisessä monitoimihallissa sitä jäähallifiilistä koe.

Ja nyt sentään ollaan Venäjälle menossa, heh.

Jze

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #293 : 03.02.2014, 22:13:50 »
Meikä kokee ihan riittäväst jäähallifiilist paikallisjoukkueen peleissä ;D
Juu samaa mieltä ite oon noista pendojen penkeistä jne, vanhois sinisis vaunuis edelleen parhaimmat jakkarat mun mielestä... Leveet ja pehmeet + tilaa on.

Quaker

• Himoreissaaja
  • Turistina Milanossa
    • Profiili
    • Lehtojoki.fi
    • Sähköposti
« Vastaus #294 : 04.02.2014, 12:16:06 »
Itselleni tuossa eniten merkkaa tuo hintaero. Maksaako menopaluust 160€ vai 100-80€ kahdelta ihmiseltä. Kerran olen Allegrolla mennyt ja oli yhtä epämukava kuin Pendot/IC-junat. En todellakan tiedä onko ne mitoitettu 170cm vajaakasvuisille - eivät ainakaan tälläisille yli 190centtisille miehille. Varsin epämukava istumakokemus vertaa siniset/punaiset pikajunat ja niiden lepotuolit. :) Allegro on mulle matkustusmukavuudeltaan verrannollinen normibussiin.

Edmundo

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #295 : 04.02.2014, 14:21:36 »
Parhaat venäläiset minibussit ovat tietenkin niitä, jotka vähän reilulla parillakympillä hakevat kotiovelta ja vievät perille annettuun osoitteeseen. Kun lähtevät tarpeeksi aikaisin, välttävät vielä ruuhkat rajalla, eikä matka-aika tällöin ole paljon pitempi kuin Allegrolla (jos otetaan siirtymiset julkisilla sekä Pietarissa että Helsingissä huomioon).

Itse en kielitaidottomana ole kokeillut, mutta Pietarista täällä usein ramppaava henkilö on kovasti kehunut palvelua.

kiitokurre

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #296 : 07.02.2014, 00:47:46 »
Sovavto/Pohjolan liikenne ajaa Turku-Salo-Helsinki akselilta Pietariin ja Jyväskylästä Sovavto/Savonlinja. Aikatauluja ja hinnastoja löytyy liikenöitsijöiden nettisivuilta ja matkahuollon nettisivuilta.

Roger1994

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #297 : 15.04.2014, 15:15:11 »
Luxexpress aloittaa liikennöinnin Helsingin ja Pietarin välillä, hinta alkaen 16e/suunta.

ST. PETERSBURG - HELSINKI
6:15 St. Petersburg coach station -> Helsinki coach station, Kamppi 12:45
13:30 St. Petersburg coach station -> Helsinki coach station, Kamppi 20:00
23:30 St. Petersburg coach station -> Helsinki coach station, Kamppi 6:00

HELSINKI – PIETARI
8:00 Helsinki coach station, Kamppi -> St. Petersburg coach station 16:30
14:00 Helsinki coach station, Kamppi -> St. Petersburg coach station 22:30
21:30 Helsinki coach station, Kamppi -> St. Petersburg coach station 6:00

SM

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #298 : 15.04.2014, 15:23:51 »
No hemmetti, tuo oli hyvä uutinen. Ei kun viisumi hakuun ja reissun päälle.
Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa.
-Tapio Rautavaara-

Quaker

• Himoreissaaja
  • Turistina Milanossa
    • Profiili
    • Lehtojoki.fi
    • Sähköposti
« Vastaus #299 : 17.05.2014, 21:48:54 »
Hmm, mä en löytänyt yhtään 16€ matkaa. 25€ suunta oli halvin mikä tuli vastaan tovin etsinnän jälkeen parin kuukauden päähän..