Vinkkejä Vietnamiin

(Luettu 203517 kertaa)

Jonesi112

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Vinkkejä Vietnamiin
« Vastaus #440 : 29.01.2018, 09:16:20 »
 Saako pankkikortilla nostettua pankista dollareita Hanoissa? Ajatuksena ostaa moottoripyörä toiselta backpackeriltä ja hoitaa maksu dollareina.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #441 : 29.01.2018, 12:11:44 »
Miten liikkuisitte nopeahkosti valit Huesta Hoi Aniin, ja sitten Hoi Anista Da Nangin lentokentalle? Aikaa on vahan, joten ajattelin preferoida jotain kalliimpaa & nopeampaa liikkumistapaa kuin julkiset. Mita noista valeista maksaisi jollain minivanilla? Tai onko bussisiirtyminen sen verran nopeaa etta turha edes miettia taksiratkaisuja

(vanha backpacker ei paase raidoistaan eroon vaikka kuinka yrittaa. Tuntuu kamalalta menna mitaan patkia taksilla)
She rides rollercoasters but never screams

nusu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #442 : 08.02.2018, 16:52:03 »
Olen menossa keväällä Vietnamiin viisumivapaaksi ajaksi. Lennän ensin Bangkokiin ja vaihdan kenttää BKK->DMK. Onko tietoa, että pääsenkö vaivatta Air Asian/ Thai Lion Airin koneeseen, vaikka minulla ei ole viisumia? Olen kuullut, että lähtöselvityksessä viisumia voidaan kysyä.

Superi-

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #443 : 16.02.2018, 22:51:34 »
Olen menossa keväällä Vietnamiin viisumivapaaksi ajaksi. Lennän ensin Bangkokiin ja vaihdan kenttää BKK->DMK. Onko tietoa, että pääsenkö vaivatta Air Asian/ Thai Lion Airin koneeseen, vaikka minulla ei ole viisumia? Olen kuullut, että lähtöselvityksessä viisumia voidaan kysyä.

Mikäli ei viisumia ole niin kyselet lippua pois maasta, itse jäin koneen portaille kun en ollut valmistautunut mitenkään, ajattelin että olen viikon Vietnamissa ja siirryn muualle, ei kelvannut selitykseksi, siinä sitte virkailijan jakamalla wifillä ostin jonku 9 dollarilla bussilipun saigonista kambodiaa ja näytin kännykän näytöltä kuitin maksetusta bussilipusta niin päästivät koneeseen. Eli jos ei viisaa löydy on jollain todistettava että on poistumassa maasta viisumivapaan ajan sisällä.

Vietnamin kentällä kyselivät myös lippua pois maasta.

Ssssh

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #444 : 22.03.2018, 13:52:33 »
Miten liikkuisitte nopeahkosti valit Huesta Hoi Aniin, ja sitten Hoi Anista Da Nangin lentokentalle? Aikaa on vahan, joten ajattelin preferoida jotain kalliimpaa & nopeampaa liikkumistapaa kuin julkiset. Mita noista valeista maksaisi jollain minivanilla? Tai onko bussisiirtyminen sen verran nopeaa etta turha edes miettia taksiratkaisuja

(vanha backpacker ei paase raidoistaan eroon vaikka kuinka yrittaa. Tuntuu kamalalta menna mitaan patkia taksilla)

Jos haluaa nähdä maisemia välillä Hue-Hoi An , suosittelen ehdottomasti moottoripyörän+kuskin vuokraamista (motorvina). Maksaa n. 40-50e. Tämä ei tosin ole nopea jos haluaa pysähtyä katselemaan maisemia.
Busseja huristeli ohi tuolla matkalla eli varmaan ihan perus bussin ottaisin. Tosin vietnamilaisten aikatauluun ei ole aina luottamista  ;D 

Hoi Anista Da Nangin lentokentälle minivanilla maksoi muistaakseni n. 120-150 000 dongia. Kyytiin tuli matkalta toisesta hotellista matkustaja.

Harmittaa, kun Saigonissa bussi lentokentälle olisi maksanut 5000 dongia, mutta kiireen vuoksi jouduin ottamaan hostellin riistotaksin 180 000 dong. Ei tosin sekään ole kuin n. 10 euroa, mutta tympäisee kun tietää että pääsee halvemmallakin!

Ssssh

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #445 : 22.03.2018, 14:20:47 »
Halong Bay risteilylle riittää periaatteessa 2 päivän reissu. Kannattaa panostaa laivaan eli ei ihan halvinta, jo oman turvallisuuden vuoksi.  2 päivässä ehtii mm. kajakoida, käydä luolissa, syödä herkkuruokia laivalla ,nauttia maisemista ja kokeilla mustekalojen kalastusta.
Itse otin 3 päivän reissun, en vaihtaisi kokemusta pois, mutta CatBan saari kannattaa jättää välistä. Pieni alue missä on pelkkiä hotelleja ja baareja. Baarien mainoksissa mainostetaan ilmaista ilokaasua ja seksiä :D
Monkey Island ei myöskään ole sen kummempi kokemus. Pieni hiekkaranta ja aasialaisten turistien kiusaamia apinoita.

Hanoi-Hue välille ehdottomasti juna! 12 tunnin yöjuna ei tunnu missään, hyvät unet saa. Liput kannattaa ostaa hostellin kautta, ottivat saman hinnan mitä junayhtiön sivuillakin luki. Omat eväät kannattaa ottaa mukaan. Juna-asemalla kannattaa vältellä kärkkäitä taksikuskeja, jotka tulee heti ovella vastaan.

Hue on ihan ok, jos on kiinnostunut yhtään historiasta. Pari päivää Huessa on sopiva aika. 

Da Nang - Saigon taittuu helpoiten lentäen. Lennot maksaa n. 40e eli samaa luokkaa junan kanssa ja lento kestää n. tunnin. Vietnam Airlines on vähän kalliimpi, mutta luotettavampi.

mmpp

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #446 : 12.03.2019, 19:09:06 »
Olisiko vinkkejä minne kannattaa täällä Vietnamissa suunnistaa jos haluaa pakoon liikenteen saasteita ja melua (vai onko se edes mahdollista?)?
Nyt on tullut vajaa viikko oltua akselilla Da Nang-hue ja jatkuva polkupyörän/mopon/omien jalkojen päällä liikkuminen alkaa yököttää ja nämä ei ilmeisesti ole vielä pahimmasta päästä olevia kaupunkeja kuten HCMC ja Hanoi. Tietty keskusta alueilta pääsee pois mutta niiden läpi joutuu kulkemaan kun siellä asustelee.
Suunnittelin alunperin  jatkavan jonnekin pohjoisempaan, mutta kaikkialla missä asuu ihmisiä ja on turisteja on myös miljoona skootterit teillä.. Eli olisko suositella mitään tuppukyliä tai majapaikkoja keskellä ei mitään tms.?  :):)

mazak

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #447 : 13.03.2019, 16:52:17 »
Dösä quy nhon ja meet crown retreattiin viikoksi rauhottuun tai hyväksyt, että johonkin tän noin sadan miljoonan ihmisenkin on liikuttava. Siittä voi jatkaa vaika tuy hoan liepeille kalastajakyliin ja matka taittuu mukavasti junalla.

matkamies31

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #448 : 11.05.2019, 03:11:07 »
Tuli hankittua 2 yön keikka Da Nangiin Bangkokista.
Kannattaisiko olla 2 yötä Hoi Anissa?

Vaiko 1 Da nang ja 1 Hoi an?

harez

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #449 : 21.05.2019, 21:30:58 »
Kummassakin paikassa tuli käytyä 2016. Hoi An oli hieno paikka. Vanha kaupunki on hieno ja vähän matkan päässä on mukava rantakin. Siellä on myös Anthony Bourdainin mielestä maailman paras Bahn Mi ravintola ja oli muuten hyviä. Da Nangista en niin hirveästi välittänyt. Ranta täynnä Venäläisiä ja Kiinalaisia ja muutenkaan itse kaupunki nyt ei mitään säväreitä antanut.

matkamies31

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #450 : 05.06.2019, 10:01:52 »
Onko kellään kokemusta, löytyykö Da Nangista ostoskeskus, joka olisi vähän samanlainen kuin MBK Bangkokissa?