menolipulla Brasiliaan!!

(Luettu 11183 kertaa)

kedu

• Aloittelija
    • Profiili
menolipulla Brasiliaan!!
« : 01.12.2004, 19:49:27 »
Hei!
Olemme lähdössä vuodeksi kiertelemään Etelä-Amerikka tammikuun alussa. Tänään piti mennä maksamaan matkaliput Rion, mutta virkailija sanoi että luultavasti tarvitsisi olla myös palulippu. Mutta me ei tiedetä viellä koska tullaan takaisin ja mistä ,suunitelmat ovat aivan auki. Eli onko jollakin kokemusta, joudummeko johonkin ristikuulusteluun, tai pahimmassa tapauksessa emme pääse maahan olenkaan?
Kiitos
Kedu

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Re: menolipulla Brasiliaan!!
« Vastaus #1 : 01.12.2004, 20:36:14 »
Lainaus käyttäjältä: "kedu"
Hei!
Olemme lähdössä vuodeksi kiertelemään Etelä-Amerikka tammikuun alussa. Tänään piti mennä maksamaan matkaliput Rion, mutta virkailija sanoi että luultavasti tarvitsisi olla myös palulippu. Mutta me ei tiedetä viellä koska tullaan takaisin ja mistä ,suunitelmat ovat aivan auki. Eli onko jollakin kokemusta, joudummeko johonkin ristikuulusteluun, tai pahimmassa tapauksessa emme pääse maahan olenkaan?
Kiitos
Kedu

Kannattaa luottaa niihin matkatoimistontäteihin. :wink: Lähes jokainen maa varaa itselleen oikeuden olla päästämättä matkustajaa, jolla ei ole paluu- tai jatkolippuja (onkohan tuo jatkolippu suomeksi? Joka tapauksessa return ja onward ticket) maahan. Näin tekee Brasilia aivan kuten Suomikin. Siitä en osaa sanoa mitään, kuinka hanakasti brasilialainen rajavartija noita tarkastelee, mutta periaatteessa on aivan mahdollista, että eväävät maahan pääsyn tuon takia. Helsinki-Vantaalla noita ainakin tuntuvat aika hanakasti tarkastelevan, jos matkaaja tulee jostain hiemankin köyhemmästä maasta.

Jos haluat pelata varman päälle, niin osta sellainen paluulippu, josta saa täysimittaisena rahat takaisin, jos sitä ei käytä. Eli heti ensimmäiseksi Brasiliaan päästyäsi vaan käyt palauttamassa lipun ja saat sitten rahat takaisin ja tuokin ongelma on poissa. :wink:

Suke

• Reissaaja
    • Profiili
menolipulla Brasiliaan!!
« Vastaus #2 : 01.12.2004, 21:37:14 »
Pakko heittaa kommenttia, vaikka meneekin vahan muille maille.

Itse olin henkisesti valmistautunut hitonmoiseen ristikuulusteluun USA:n tullissa, paluuliput oli kylla kaden ulottuvilla. Kas kun olin kuullut naita "kauhu"juttuja ihmisista, jotka kaannytettiin rajalta, kun oli syyta epailla naitten jaavan maahan myonnetyn ajan jalkeenkin. No. Kuulusteluun kylla jouduin seka passia tarkastettaessa ("Miksi tanne tulet?", "Missa aiot asua?", "Onko sinulla tyopaikka Suomessa?") etta matkalaukunpenkojaisissa ("Mita aiot taalla tehda?", "Mista sinulla on rahaa?", "Et kai aio tehda toita?"), mutta kysyttaessa "Kauanko aiot taalla olla?" totesin vain, etta vajaat kolme kuukautta. "Ahaa. Ok!" ja leima lyotiin, todistuksena vain tallaisen holmon typykan oma sana.

Epamaarainen pointtini on siis se, etta nuo rajaviranomaiset saattavat yllattaa, jopa -ah- USA:ssa. Eli ilman paluulippuakin on mahdollista paasta kohdemaan kamaralle. Jos kay tuuri.

Mutta kuten ylla jo on ehdotettu, ei siita lipusta mitaan haittaakaan ole, eivatka kaikki tullimiehet ja -naiset luota matkustajan omaan sanaan, vaan tyrkkaavat liputtoman reissaajan paluulennolle saman tien.

Hauskaa reissua!  :)
Eniten minua kiinnostaa tie
että voisin taas
rakentaa kiskoja
että pääsisi kauemmaksi
- Anni Sinnemäki

Anonymous

• Vieras
menolipulla Brasiliaan!!
« Vastaus #3 : 02.12.2004, 09:52:50 »
Olen käynyt 3 kertaa Brasiliassa ja millään kerralla ei ole kyselty paluulippuja. Eikä myöskään keltakuumerokotustodistusta, vaikka virallisten tietojen mukaan sellainenkin "vaaditaan".

Anonymous

• Vieras
menolipulla Brasiliaan!!
« Vastaus #4 : 02.12.2004, 14:42:42 »
Tuli vaan mieleen, että brasseja kiinnostaa (jos kiinnostaa) vain se, että jossain vaiheessa todella lähdette maasta. Entäs jos ostaisitte vaikka lento-, bussi- tms. lipun Brasiliasta seuraavaan kohteeseen etukäteen...? Tarkoitan siis sitä, ettei sen lipun tarvitse välttämättä olla Suomeen.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
menolipulla Brasiliaan!!
« Vastaus #5 : 02.12.2004, 15:32:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Olen käynyt 3 kertaa Brasiliassa ja millään kerralla ei ole kyselty paluulippuja. Eikä myöskään keltakuumerokotustodistusta, vaikka virallisten tietojen mukaan sellainenkin "vaaditaan".

Juu, en epäile hetkeäkään, etteikö näin saattaisi hyvin ollakkin. Mutta enpä haluaisi olla sekään ihminen joka lähetetään samalla koneella takaisin, kun keksivät ne paluuliput tarkistaa, eikä sellaista olekkaan.

Mahdollista on myös, että lentoyhtiöt tarkastavat/vaativat liput jo lähtiessä. Esim. Finnair aloitti tässä noin kuukausi sitten taas tarkistamaan kaikkien Bangkokiin matkaavien paluu/jatkoliput jo Helsingissä. Enpä ole kuullut, että kovin monelta olisi paluulippuja Bangkokin kentällä kyselty, mutta ilmeisesti alkoivat tekemään jotain tehotarkkailuja siellä päässä ja Finnair haluaa varmistaa, ettei joudu lennättämään omalla kustannuksellaan ihmisiä bumerangina Suomeen. En sitten tiedä joutuivatko lennättämäänkin joitakuita, koska käsky tarkistaa kaikkien liput oli aika tiukka. Ei varmastikkaan ole yhdenkään lentoyhtiön etujen mukaista jättää maksavia asiakkaita rannalle, koska penkit menevät paluuliputtomille matkaajille. :wink:

Näidenkin juttujen jälkeen pidän silti erittäin todennäköisenä, että pääsette ilman paluulippua maahan, mutta jos ei onnistukkaan, niin onpahan ainakan varoitettu. :D

Vlad

• Vieras
menolipulla Brasiliaan!!
« Vastaus #6 : 13.12.2004, 09:06:23 »
Nyt kun on Brasiliasta puhe, niin kyselisin onkohan kukaan reissaaja koskaan käväissyt Salvadorissa?

Baachio

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - baachio@hotmail.com
    • Profiili
menolipulla Brasiliaan!!
« Vastaus #7 : 13.12.2004, 14:44:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Eikä myöskään keltakuumerokotustodistusta, vaikka virallisten tietojen mukaan sellainenkin "vaaditaan".

Mä olen ymmärtänyt keltakuumehomman silleen, että jos olet tulossa maahan toisesta maasta jossa esiintyy keltakuumetta, rokotus vaaditaan. Mutta tuskin siitä piikistä mitään haittaa on, ja onhan se voimassa muistaakseni sen 10 vuotta. Eikä maksakaan mitään, ainakaan Vantaalla.   :wink:

WasntMe

• Tosireissaaja
    • Profiili
menolipulla Brasiliaan!!
« Vastaus #8 : 03.08.2007, 11:32:19 »
En tiedä meneekö tähän ketjuun hieman asian vierestä, mutta...

Kenelläkään kokemusta tuosta menolipulla-asiasta Venezuelan suhteen? Tarkoitus lentää sinne, ja tulla takaisin Brasseista. Itse päättelisin että paluulippu toisesta maasta kelpaa todisteeksi ainakin rajaviranomaisille?

Muistelisin, että tästä menolipulla- aiheesta olisi tällä forumilla jokin toinenkin ketju, mutta en nyt onnistunut löytämään sitä... argh.

bl_pixel

• Tosireissaaja
    • Profiili
menolipulla Brasiliaan!!
« Vastaus #9 : 03.08.2007, 19:30:46 »
En tiedä vaatiiko Brasilia paluulipun tai jatkolipun, mutta muista Etelä-Amerikan maista on kokemusta. Nimittäin kertaakaan minulta ei ole maahantulotarkastuksessa lippuja kyselty, eikä oikeastaan mitään muutakaan, mutta lentoyhtiö on aina vaatinut sen paluulipun ennen kuin ovat päästäneet koneeseen. Asia ei siis ole kiinni pelkästään kohdemaan viranomaisista, jotka Etelä-Amerikassa mielellään päästävät maahan kenet vaan. Olen esim. lentänyt Peruun 4 kertaa ja joskus olisin halunnut mennä pelkällä menolipulla mutta se ei onnistu koska lentoyhtiö ei päästä. Kannatta siis tarkistaa sekä maahantulomääräykset että lentoyhtiön määräykset.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
menolipulla Brasiliaan!!
« Vastaus #10 : 04.08.2007, 00:24:55 »
Lainaus käyttäjältä: "WasntMe"
Itse päättelisin että paluulippu toisesta maasta kelpaa todisteeksi ainakin rajaviranomaisille?

Edellinen vastasi täsmällisesti ja oikein.

Paluulippu toisesta maasta ei auta. Jos haluat pelata varman päälle joudut ostamaan ennen matkaasi Venezuela - Brasilia -lipun. Jos et halua matkustaa lentäen maiden välin, voit peruttaa lentolipun (jos lippu on peruutuskelpoinen) maahasi saavuttua. Tällöin rahat palautettaneen tilillesi. Kuinka jouhevasti, en tiedä...

Yleisessä on aiheesta toinen keskustelu ja muita löytyy hakuohjelmalla.

Ikiliikkuja

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • @ .
Vs: menolipulla Brasiliaan!!
« Vastaus #11 : 10.04.2009, 23:53:30 »
Mitenkä on nykyinen tilanne, tarviiko jotain jatkolippua Brasiliasta ja mikä on halvin, saako halpaa bussilippua naapurimaihin netistä tai parinkympin lentoa jonka voisi sitten vaikkapa jättää käyttämättä?

Tällä hetkellä olen katsellut tuollaista Tampere-Bremen-Fortaleza (Ryanair+ Condor) yhdistelmämenoa joka kustantaisi noin 400 euroa (+ muutamia öitä Bremenissä). Tässä nyt ei ole mitään kysymistä mutta jos joku tietää noista Condorin käytännöistä jotain tuoretta, nimenomaan tuon jatkon osalta.. ?

EDIT. asia selvisi, sain puristettua kovahkolla työllä asiakaspalvelunumerosta tiedon, että se jatkolippu on oltava.

PS. modet voisivat siirtää tämänkin ketjun lentomatkustus-osioon...
« Viimeksi muokattu: 14.04.2009, 22:34:50 kirjoittanut Ikiliikkuja »

Ikiliikkuja

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • @ .
« Vastaus #12 : 16.04.2009, 09:44:35 »
Noh, mitenkäs jos ostan itselleni jatkolipun Brasiliasta (Salvador) Chileen (Santiago de..) tarvitsenko taas jonkun todisteen että lähden h-vettihin sieltä? ei ois varaa ostaa koko mantereen läpi poikki ja ristiinrastiin lippuja , haluaisin mennä busseillakin jne. !

gatinha

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #13 : 19.04.2009, 00:39:31 »
Minä lensin Condorin menolipulla Brasiliaan eikä kukaan kysellyt mitään.

Ikiliikkuja

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • @ .
« Vastaus #14 : 20.04.2009, 17:41:09 »
Minä lensin Condorin menolipulla Brasiliaan eikä kukaan kysellyt mitään.

Kiitos tiedosta. Pitää laittaa postia tuonne Condorille, ja kysäistä uudestaan.
Aion myös lähestyä Brasilian lähetystöä, jos he osaisivat sanoa asiasta jotain.

gatinha

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #15 : 22.04.2009, 21:18:12 »
Luultavasti periaatteessa pitäisi voida todistaa maastapoistumisaikeensa, mutta käytännössä ketään ei kiinnosta perusmatkaajan lippujen perään kysellä. Eivät siis välttämättä missään kovin helposti ilmoita, että lippua ei tarvitse, mutta tuskin maahanpääsy silti on ongelma. Ja käsittääkseni todisteeksi riittää, että on rahaa. Sitä en tiedä, miten todistaa, että rahat on tilillä tms. Mutta kuten sanoin, itse en ole joutunut todistelemaan kenellekään mitään.

Ikiliikkuja

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • @ .
« Vastaus #16 : 22.04.2009, 21:41:13 »
Luultavasti periaatteessa pitäisi voida todistaa maastapoistumisaikeensa, mutta käytännössä ketään ei kiinnosta perusmatkaajan lippujen perään kysellä. Eivät siis välttämättä missään kovin helposti ilmoita, että lippua ei tarvitse, mutta tuskin maahanpääsy silti on ongelma. Ja käsittääkseni todisteeksi riittää, että on rahaa. Sitä en tiedä, miten todistaa, että rahat on tilillä tms. Mutta kuten sanoin, itse en ole joutunut todistelemaan kenellekään mitään.

Joo siis, ei mua se Brasilian pää juuri pelotakkaan, vaan se että pääsee sinne Condorin koneeseen. Kuten sanoin, minulle ilmoitettiin asiakaspalvelusta että jatkolippu pois maasta pitää olla, jotta pääsee koneeseen.

Ikiliikkuja_

• Himoreissaaja
  • Aivot narikassa ja lappu hukassa
    • Profiili
« Vastaus #17 : 12.05.2009, 06:29:30 »
Eipas sita lippua kukaan loppujen lopuksi kysellyt, ei Condorilla eika myoskaan taalla brassien paassa. Ostin kuitenkin etukateen Sao Paulo - Buenos aires lennon 175 taalalla, varmuuden vuoksi. Bussilla olisi maksanut noin puolet tuosta ja aikaa olisi hurahtanut 18h, ettei se raha ihan hukkaan mennyt.

Ainoa kahleeni olet Sinä, kulkurin iltakalja
  -Hassisen Kone