Nöjesguidenin matkakertomukset

(Luettu 1011 kertaa)

jka

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« : 10.12.2005, 23:48:12 »
Niin, elikkä Nöjesguiden on siis - kuten kaikki varmaan tietävät - ilmaislehti, jonka saa noukittua mukaansa melko monista paikoista ympäri kaupunkejamme. Kuten City-lehdissä, myös Nöjesguidenissa on varauduttava siihen, että 90% lehden sisällöstä on turhia mainoksia ja yliräikeillä väreillä varustettua täyttä sitä itseään.

Nöjesguidenista löytyy kuitenkin matkakertomus. Jos haluat tietää kuvatun alueen alkuperäiskulttuurien muinaishistoriasta, arkkitehtonisesta perinnöstä tai poliittisesta päätöksentekojärjestelmästä, et luultavasti saa Nöjesguidenin matkakertomuksista paljoakaan irti, mutta ne kannattaa ehdottomasti lukea jos haluat humoristisen herkullisella kielellä kirjoitettua värikästä tarinan tynkää humalasta, baarikierroksista ja kaiken maailman kummallisuuksista, joihin maailmalla törmää. Itse ainakin tykkään Nöjesguidenin artikkeleista todella paljon juurikin niiden värikkyyden ja vauhdikkuuden ansioista. Humalat, krapulat ja kummallisuudet on kuvattu herkullisen hauskalla tyylillä. Historiakin toki kiinnostaa, mutta rankan päivän jälkeen tullessani kaupungilta kotilähiöön metrolla on pää niin tyhjänä ja olo väsynyt, ettei jaksa juuri syventyä rankkaan historialliseen tekstiin, vaan kaipaa jotakin helppolukuista ja hauskaa. Nöjesguidenin matkakertomukset ovat silloin palsamia haavoihin.

Tämä siis tiedotuksena niille, jotka eivät ole Nöjesguideniin ennen syystä tai toisesta tarttuneet. Toki voitte tässä ketjussa myös vaihdella mielipiteitä ko. lehden kertomuksista.

Sopii tässä vaiheessa myös mainita, että jos lehteä ei sitten millään satu kaupungilta löytämään, saa matkakertomukset lukea myös Nöjesguidenin nettisivuilta. Viimeisin kertomus - "48 tuntia Phnom Penhissä" - oli ainakin minun mieleeni, kannattaa lukea!
'Mutta kaikki on laajempi käsite kuin onni, ensimmäinen sisältää myös jälkimmäisen. Vapaus on kuitenkin vain tiedostettu väistämättömyys.'' - Lennart Meri

kranken

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - krankenpfleger85@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #1 : 11.12.2005, 18:12:47 »
Itsekkin olen niitä mielenkiinnolla lueskellut aina kun olen Nöjesguidenin käsiini saanut. Gonzojuttujahan noi on mutta todella hyviä sellaisia. RIP Hunter S. Thompson.

Tai no, ei taida äijä rauhassa halutakkaan levätä mikäli tuhkien ampuminen tykin suusta taivaan tuuliin onnistuu / onnistui...