En muistanut, että myös 3kpl maahantulonsääntö kuului ehtoihin. Eli asia on niin, ettet tarvitse multientry viisumia, jos et ole 6kk sisällä ollut yli 90pv Thaimaassa, eikä tuo kolme entryä ylity. Esimerkiksi mitään visarunejahan ei voisi tehdä, jos asia näin ei olisi. Itsekin olen kulkenut Thaimaasta Laosiin, ollut siellä viikon, tullut takaisin ja saanut sen uuden 30pv. Tähän asiaan voi kyllä luottaa.
Tuo todiste maasta poistumisesta 30pv sisällä käytännössä vaaditaan, muuten et välttämättä pääse Helsingissä koneeseen (jos suora lento kyseessä) ja myös rajaviranomaiset Thaimaassa sitä voivat vaatia. Näin ei aina kuitenkaan tapahdu, mutta itse en lähtisi ilman. Hommaa esim. joku edullinen juna/lentolippu (airasia esim.)pois maasta, jota et kuitenkaan käytä. Tämä kelpaa todisteeksi maasta poistumisesta.
Olen Bangkokissa ja tarkoitukseni oli huomenna hypata Ubon Ratchathanin bussiin ja jatkaa sielta Etela-Laosiin ajatuksena loytaa kiva paikka, jossa voisi olla koko viisumin sallimat 30 pvaa aloillaan. Sen jalkeen suunnitelmani mukaan palaisin Thaimaaseen ja lentaisin Suomeen (tai jonnekin) heinakuun lopulla siten, etta 30 pvaa Thaimaassa riittaisi.
Tulin taalta varmistamaan Laoksen visakuvioita, mutta (onnekseni?) luin samalla maarayksen enintaan kolmesta entrysta. Se on minulla jo taynna. Kuinka tarkkoja taman suhteen ollaan? Kannattaako riski ottaa?
Jos haluan viisumin, onko ainoa vaihtoehtoni Laosissa matkata Vientianeen saadakseni kauttakulkuviisumin Thaimaaseen? Voiko viisumia saada muualta Laoksesta?
Nopea tsekkaus Thaimaan Suomen lahetyston sivuilta sanoo nain: "Applicants can submit their applications both at the Thai embassy / consular missions where they have their permanent residence, or at the Office of the Immigration Bureau in Thailand. (Address: Section 1, Sub-Division 1, Immigration 1, Immigration Bureau, Soi Suan Plu, off South Sathorn Road, Sathorn District, Bangkok 10120.)"
Ymmarranko oikein, etta voin saada viisumin myos Bangkokista? Onko hakemuksen kasittelyajoista tietoa? BKK:n haluaisin jattaa mahdollisimman pikaisesti.
Nyt kaipaisin pikaista apua..