Kirjoittaja Aihe: Blue1  (Luettu 49063 kertaa)

Fyah

• Himoreissaaja
    • Profiili
Blue1
« Vastaus #60 : Maaliskuu 22, 2006, 21:17:08 »
Nyt menee kyllä OT:n puolelle mutta menköön..Tässä on kyse asioiden priorisoinnista. Jokainen päättäköön itse mitä lennoltaan haluaa olkoon sitten ruokaa, halpaa siirtymistä jne. Ainakin minulla, kun joudun tiettyjen aikarajojen puitteissa matkustamaan, myös aikataulut ovat tärkeässä osassa kun valitsen lentojani. Tuleva matkani olisi maksanut Blue:lla 20 vähemmän kuin Finnairilla (vaikka olin ajoissa liikkeellä pääsiäisen vuoksi muutkin olivat olleet) ja olisin ollut EFHK:lla noin 1.00 yöllä ja asuinpaikkani Suomessa ei ole helsinki tai edes lähellä niin...

Minä ennemmin maksan hieman ylimääräistä noin yleensäkin kuin kiertelen eri kenttien kautta ja yövyn kentällä. Toki jos aikaa ja halua riittää niin siitä vaan. Jokainen tavallaan, ei se oma tyyli välttämättä aina ole se kaikkien mielestä oikea.

Periaatteessa on minusta huono asia, jos palvelutasoa lasketaan kuten Blue1 on nyt tehnyt. Hinnat kuitenkaan eivät ole laskeneet vaan ovat samat melko edulliset aivan kuten ennen tätä palvelujen yhdenmukaistamista. Tarkoitan siis sitä, että ennen ruoka ja juomatkin kuuluivat Blue1 peruspalveluun mutta sitten palvelua yhdenmukaistettiin "SASmaisemmaksi" eli käytännössä palvelun taso laski.
Pitäkää köyhyytenne ja rätit päässänne, tahdomme vain öljynne emme päitänne, emme vihaa teitä rakastakaa tekin meitä, tuomme vapauden ja rauhan Pax Americana

Nallis03

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
Blue1
« Vastaus #61 : Maaliskuu 23, 2006, 11:45:09 »
Lainaus käyttäjältä: "indecent"
En oikein tajua noita ruokakysymyksiä. Jotkut kitisee siitä, ku lennolla pitää maksaa ruoasta. No entä sitten? Miettikää, jos lento maksaa esim. 59ekee (BLue1), ni kyllä siinä raskii vaikka omat eväät ottaa mukaan, jos vaihtoehto olisi finnair väh. 150 ekee suunta + ilmainen liisterimuussi kumipyöryköillä. Jos sillä ruoalla on niin väliä, niin kannattaa unohtaa nuo halpislennot kokonaan. Mulle riittää, kunhan pääsee maasta toiseen halvimmalla mahdollisella tavalla ja mahd. kivuttomasti.

Noista lentokoneen aterioista kerkeää nauttia sitten, kun vie vanhempana perheensä Finnairilla Kanarian saarille.

Itse en niinkään ole ruoan perään (onhan se kivaa lisä), mutta lennolla tulee usein jano ja harmittaa maksaa 2-3 euroa vesipullosta. Toisekseen, itse varasin Blue1 lennot joulukuussa ja matkustan ensi sunnuntain Lontoosta Helsinkiin. Ostaessani lennon, olin siinä uskossa että lennolla tarjotaan ruokaa ja juomaa. Nämä uudet "palvelut" julkistettiin n. kuukausi takaperin. Eli kyllä suoraan sanottuna vituttaa, että luulin ostaneeni edulliset lennot (155 euroa) suhteessa tarjottavaan palveluun. Ja nyt saan kuulla, ettei noita palveluita ole..

dua

• Himoreissaaja
    • Profiili
Blue1
« Vastaus #62 : Maaliskuu 24, 2006, 15:26:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Nallis03"

Itse en niinkään ole ruoan perään (onhan se kivaa lisä), mutta lennolla tulee usein jano ja harmittaa maksaa 2-3 euroa vesipullosta. Toisekseen, itse varasin Blue1 lennot joulukuussa ja matkustan ensi sunnuntain Lontoosta Helsinkiin. Ostaessani lennon, olin siinä uskossa että lennolla tarjotaan ruokaa ja juomaa. Nämä uudet "palvelut" julkistettiin n. kuukausi takaperin. Eli kyllä suoraan sanottuna vituttaa, että luulin ostaneeni edulliset lennot (155 euroa) suhteessa tarjottavaan palveluun. Ja nyt saan kuulla, ettei noita palveluita ole..

Itse lensin eilen blue1:n euroopan lennolla (juuri noilla 155 e:n hinnoilla), jonka olin ostanut tammikuussa, ja kyllä siellä kylmä ateria kannettiin joka jampalle ilmaiseksi. Gintonicinkin sai, mikä on itse asiassa jo enemmän kuin finnairilla, jonka alkoholipolitiikka sisältää muistaakseni vain ruokajuomaa.

En sitten tiedä milloin nuo lentoruoat on muuttumassa maksullisiksi, nettisivuillahan siitä on maininta. Vähän hölmöä, kun ei voi ennakoida, paljonko pitää ruokaa kantaa mukana.
"annettu on kaikki mitä onneen tarvitaan
kädet levällään sen kaiken eessä itketään"

Nallis03

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
Blue1
« Vastaus #63 : Maaliskuu 25, 2006, 01:12:44 »
Lainaus käyttäjältä: "dua"

En sitten tiedä milloin nuo lentoruoat on muuttumassa maksullisiksi, nettisivuillahan siitä on maininta. Vähän hölmöä, kun ei voi ennakoida, paljonko pitää ruokaa kantaa mukana.

Jännityksellä odotan sunnuntain lentoa..saako vettä (tai kenties jopa sämpylä) vai ei? Onneksi pääsen Stanstedilla loungeen istuskelemaan, joten voi tankata siellä etukäteen.  :D

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
Blue1
« Vastaus #64 : Maaliskuu 25, 2006, 12:42:55 »
Oli ruoka tai ei, se on se kuiva sämpylä jos sielä ruoka on. Tosin onhan se pirun jees tosin että juomaa saa. Viimeksi kun kuukausi sitten sas:illa lensin niin sain sen sämpylän ja juomaa.
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

dua

• Himoreissaaja
    • Profiili
Blue1
« Vastaus #65 : Maaliskuu 25, 2006, 14:33:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Sipris"
Oli ruoka tai ei, se on se kuiva sämpylä jos sielä ruoka on. Tosin onhan se pirun jees tosin että juomaa saa. Viimeksi kun kuukausi sitten sas:illa lensin niin sain sen sämpylän ja juomaa.

Tämä em. reilun kolmen tunnin lennolla tarjottu kylmä ateria oli kyllä yllättävän maukas, paahtopaistin siipaleita ja perunasalaattia, oisko peräti ollut appelsiinin viipalekin (whoa, jotain tuoretta). Mutta parempi on tietty olla odottamatta liikoja, niin ei ainakaan pety. Ja kun ovat nyt sitten kuitenkin muuttamassa politiikkaansa.
"annettu on kaikki mitä onneen tarvitaan
kädet levällään sen kaiken eessä itketään"

Maahinen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Blue1
« Vastaus #66 : Maaliskuu 26, 2006, 15:19:06 »
Varasin nyt sitten liput Blue1:lta. En ole ennen ostanut tuollaista "liputonta" matkaa. Eli riittääkö nyt se, että (tietysti lentojen maksamisen lisäksi) printtaan vaan minulle sähköpostiin lähetetyn varausvahvistuksen ja otan sen mukaan lentokentälle? Minulle annettiin varausnumero, ja ymmärsin, että se annetaan lähtöselvitykseen?

Taidan olla tosi tumpelo nykytekniikan kanssa. Mutta ehkä nyt opin pienen jutun lisää...

indecent

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • http://mikkokahkonen.com
Blue1
« Vastaus #67 : Maaliskuu 26, 2006, 15:22:12 »
Toimii helpoiten se printti siitä, mutta periaatteessa et tarvitse kuin sen varausnumeron ja henkkarit.

Blanche-Neige

• Vieras
hehe...
« Vastaus #68 : Maaliskuu 29, 2006, 12:02:28 »
Ai kato, ihmettelin just uudessa topicissa näitä Blue1-varaussysteemejä :) en huomannu että täällä jo oli aiheesta...

Tohon ruokapuoleen. Oon kerran ollu yhellä Blue1:N välilennolla, kesti 1,5h. Ei siellä ainakaan saanu mitään ilmaiseksi. Tästä on reilu vuosi aikaa.

Edelleenki paras meininki on ollut LOT:illa ja Lufthansalla (jälkimmäisellä reissasin tosin business-luokassa, hauskan yhteensattuman ansiosta). Hyvä palvelu ja hyvät ilmaiset ruuat+juomat.

boustaaja

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - boustaaja@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Blue1
« Vastaus #69 : Huhtikuu 03, 2006, 18:58:43 »
Tuota,tuota.. Ollaan siis kaveriporukalla lähdössä hinäkuun alussa Lontooseen ja Ranskaan. Olemme päättäneet käyttää Blue1:ia.. Soitimme sinne toimistoon ja kyselimme ala-ikäisten lennoista.. ja kaikki kunnossa, siis mahdollista matkustaa ilman minkäänlaista vanhempien lupaa. Hinnaksi meille sanottiin 45 e Turusta Vissiinkä jollekkin Lontoon kentälle, ja Pariisista 50 e turkuun. Voiko olla mahdollista että näin halpaa? Kokemattomana en tiedä noista lennoista oikeastaan mitään. Tuleeko siihen jotain lisämaksuja.. esim. jotain lentoveroja tms. vai olisiko tämä henkilö blue1:in toimistossa kertonut koko lopullisen summan? Meitä on 4 henkilöä lähdössä reissuun.. ja kolme meistä on 16 ja yksi 17.. En tiedä vaikuttaako tuo ikä mitenkään hintaan, sillä sikäli kun ymmärsimme, meidät lasketaan "aikuisiksi".

groupie

• Himoreissaaja
    • Profiili
Blue1
« Vastaus #70 : Huhtikuu 03, 2006, 21:04:05 »
Tietääkö kukaan, mihin terminaaliin Blue1 lentää Pariisissa Charles de Gauellesissa? perjantaina lentämässä sinne..
do something crazy in your life

akk

• Reissaajaguru
    • Profiili
Blue1
« Vastaus #71 : Huhtikuu 03, 2006, 21:11:30 »
Lainaus käyttäjältä: "groupie"
Tietääkö kukaan, mihin terminaaliin Blue1 lentää Pariisissa Charles de Gauellesissa? perjantaina lentämässä sinne..

Terminaali 1:een ilmeisesti. Nuo näkee aika näppärästi, kun etsii lennon sivulta http://www.amadeus.net/

groupie

• Himoreissaaja
    • Profiili
Blue1
« Vastaus #72 : Huhtikuu 04, 2006, 22:27:48 »
thänx, hyvä tietää, että tuollainenki sivusto on olemassa.

HelsinkiFlyer

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Blue1
« Vastaus #73 : Huhtikuu 05, 2006, 10:50:03 »
Lainaus käyttäjältä: "boustaaja"
Hinnaksi meille sanottiin 45 e Turusta Vissiinkä jollekkin Lontoon kentälle, ja Pariisista 50 e turkuun. Voiko olla mahdollista että näin halpaa? Kokemattomana en tiedä noista lennoista oikeastaan mitään. Tuleeko siihen jotain lisämaksuja.. esim. jotain lentoveroja tms. vai olisiko tämä henkilö blue1:in toimistossa kertonut koko lopullisen summan? Meitä on 4 henkilöä lähdössä reissuun.. ja kolme meistä on 16 ja yksi 17.. En tiedä vaikuttaako tuo ikä mitenkään hintaan, sillä sikäli kun ymmärsimme, meidät lasketaan "aikuisiksi".

Pitäisin suurena ihmeenä jos joku teidät Turusta tai mistään muualtakaan lennättäisi Lontooseen ja takaisin Pariisista noilla hinnoilla. Veroja ainakin on pakko tulla päälle. Ja vaikka tulisikin, niin hinnat ovat mahtavat. Ostakaa ne liput ja sassiin. Ei ne odottamalla noista hinnoista enää halpene.

miumau

• Reissaajaguru
    • Profiili
Blue1
« Vastaus #74 : Huhtikuu 05, 2006, 23:48:16 »
78 euroa plus verot, eli yhteensä 120 euroa oli turku-milano välin hinta. jätin väliin ja lennän ryanairilla, puolet halvempaa ja pääsee kaupan päälle piipahtamaan saksassakin :)

groupie

• Himoreissaaja
    • Profiili
Blue1
« Vastaus #75 : Huhtikuu 25, 2006, 12:34:03 »
pieniä sydämen tykytyksiä pariisissa viime viikolla kun killroylta ostamassani lipussa oli merkattu lentoaika 21.15 pariisista helsinkiin, saavuin kentälle n.19.15 ja huomasin että lento lähteekin kl20.15 checkinniin kamala jono, onneksi mukanani olivat ranskalaiset ystäväni, jotka ystävällisesti menivät selittämään tilanteeni tiskille ja pääsin jonon ohi checkinniin ja selvisin kuin selvisinkin ajoissa koneeseen. Olivat siis sekä Killroylta, että Blue1lta unohtaneet ilmoittaa minulle,että lentoa on aikaistettu tunnilla.
Tälläinen varoittava esimerkki nyt siis vain itselleni, ja kaikille muillekin, että kannattaa tarkistaa lentoajat etukäteen tai sitten mennä todellakin ajoissa kentälle, ellei halua ikäviä yllätyksiä. Alkaa nimittäin viime aikaisten sattumien takia vaikuttaa siltä, että lentoyhtiöihin ei voi enää luottaa.
Muuten Blue1 on kyllä mielestäni kaikinpuolin hyvä lentää..vaikka mitään syöminkejä enää tarjoillakaan ilmaiseksi..

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Blue1
« Vastaus #76 : Huhtikuu 25, 2006, 12:38:09 »
Blue1:n palveluista kertoo osuvasti tänään (25.4.) ilmestyneen Iltalehden kolumnisti Raili Nurvala.

Viime viikonlopun omien kokemusten jälkeen en kyllä ihan heti varaa seuraavaa lentoa ko. yhtiöltä. En vaikka taskussa on 800 eurolla vouchereita (onneksi ne voi muuttaa rahaksikin, tosin puolet pienemmäksi summaksi). Sen verran tylyä oli joutua ylibuukatuksi heittopussiksi.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Blue1
« Vastaus #77 : Huhtikuu 25, 2006, 13:21:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Neiti Q"
Blue1:n palveluista kertoo osuvasti tänään (25.4.) ilmestyneen Iltalehden kolumnisti Raili Nurvala.

http://www.iltalehti.fi/osastot/kolumnistit/200604244430021_ko.shtml

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
Blue1
« Vastaus #78 : Huhtikuu 25, 2006, 15:17:19 »
Voi voi, luin tuon ja kylma hiki nousi niskaan, on nimittain jussilennot Suomeen Blue1:lla, tosin SAS Lontoosta Kopikseen mutta sielta etiapain sitten.

Toisaalta turhaahan sita hikoilla, noita ihan samoja tekee kaikki firmat kun huono tuuri kay. Serkullani oli ihan vastaava ongelma British Airwaysin kanssa viime vuonna, viikonlopun pikkubreakille paasi perjantai-illan sijasta lauantaina paivalla. Etta ei se lipun hinta ja firma "luokitus" sita sano, etta perille paasee silloin kun haluaa...
ähdön läheisyydestä he turvaa saa.

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
Blue1
« Vastaus #79 : Huhtikuu 25, 2006, 22:20:46 »
Lainaus käyttäjältä: "AS"
Voi voi, luin tuon ja kylma hiki nousi niskaan, on nimittain jussilennot Suomeen Blue1:lla, tosin SAS Lontoosta Kopikseen mutta sielta etiapain sitten.

Oslo - Helsinki - Oslo väliä olen nyt jo aika monta kertaa sahannu, eikä ikinä ole ollut mitään ongelmia ja sämpylänkin olen aina saanut.
ämä on minun totuuteni.