Chilen hintatasosta:
Itse olin Chilessä viimeksi kesä-heinäkuussa 2011. Euron heikentymisen huomasi kyllä, vuonna 2009 euro oli parhaimillaan ja hyvinkin usein 800pesoa. Sittemmin se oli pudonnut 500-600peson kieppeille ja tuskin kummemmin voimistunut nyt.
En Chileä kuitenkaan ihan suomen hintaiseksi sanoisi, ellei sitten ehkä jotkut etelän turistikohteet kuten Torres del Paine. Bussilla pääsee kohtuuhintaan (vaikkei kylläkään Perun ja Bolivian hintoihin voi todellakaan verrata) satoja tai tuhansia kilometrejä, hyvää ruokaa saa halvemmalla kuin Suomessa ja shoppailukin onnistuu. Majoituksesta en oikein voi sanoa kun olen oikeastaan aina ollut kavereiden luona, mutta ainakin San Pedro de Atacamasta löytyi edullinen majapaikka kun siellä kävin. Retkille saatiin myös ihan jeeshinta. Niin ja piscoa saa ihan hyvään hintaan

Chilessä on tosin hyvätuloisten suosimia hyvinkin kalliita ravintoloita, hotelleja, kampaamoita ja muita kauneudenhoitopalveluita, joten rahaa siellä saa kyllä menemään ihan urakalla mikäli vähänkään yrittää.