Kokemuksia soittimesta mukanana reilillä?

(Luettu 6584 kertaa)

Vaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
« : 18.05.2003, 17:15:32 »
Ajattelin ottaa kuukauden reilille mukaan pienen rumpuni, sellainen polvenkorkuinen, ei nyt mikään hirmu painava ja kiinnitää sen jotenkin rinkaan. Mitä luulette onko siitä iloa vai heitänkö sen puolessa välissä matkaa junan ikkunasta? :-/

Ja tarvitaanko Keski-Euroopassa jotain lupia katusoittamiseen. Ei sitä tiedä koska loppuu rahat ja täytyy kaivaa rumpu esiin.  ;)
Ei ole oikein lähteä, mut on seurattava tähteä". -Pelle Miljoona-

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: Kokemuksia soittimesta mukanana reilillä?
« Vastaus #1 : 18.05.2003, 19:50:48 »
Itse veikkaan että jossain vaiheessa voi tulla ahdistus minkä tahansa ylimääräisen raahaamisesta, ainakin itselle on tullut suuria vihakohtauksia kirjojen yms. raahaamisesta, joten voin vain kuvitella miten kävisi jos mukanani olisi rumpu  ;D

Oma soittimeni on piano, jota en ole pahemmin kuljetellut, heh heh, miksiköhän :-) mutta olen nähnyt ihmisiä reissussa huilun tms. reppuun mahtuvan kanssa.

californiagirl

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 18.05.2003, 20:48:12 »
Mä olen samoilla linjoilla Kristiinan kans, jossain vaiheessa tekis varmaan mieli heittää se rumpu menemään! Kaikki tavarat tuntuu aina matkalla muuttuvan vielä suuremmiksi ja painovammiksi...
I'll always love my home, it's California ;-)

Shiznau

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 18.05.2003, 20:49:13 »
Lainaus
Ja tarvitaanko Keski-Euroopassa jotain lupia katusoittamiseen. Ei sitä tiedä koska loppuu rahat ja täytyy kaivaa rumpu esiin.  ;)

Ongelma on vähän se että varsinkin turistikaudella kaikki euroopan maat kärsivät enemmän tai vähemmän katutaiteilioiden inflaatiosta..
Aurinko on kirkas" - sanoi kaverini kun ratikan ikkunasta katteli..

Dela

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 19.05.2003, 11:17:26 »
Lainaus
Itse veikkaan että jossain vaiheessa voi tulla ahdistus minkä tahansa ylimääräisen raahaamisesta, ainakin itselle on tullut suuria vihakohtauksia kirjojen yms. raahaamisesta, joten voin vain kuvitella miten kävisi jos mukanani olisi rumpu  ;D

En nyt oikeastaan niinkään sanoisi. Itse raahasin kitaraa mukanani viime kesänä, ja kyllä kannatti. Enemmänkin se on ehkä niin, että jos ei tule toimeen ilman soitintaan kotona kovinkaan kauaa, kannattaa harkita sen mukaan ottamista. Monet parhaista reissumuistoista ovat juuri niitä, kun jammaillaan junassa muiden soittimensa mukaan ottamaan rohkenneen kanssa. Silloin tunnit saavat siivet allensa. Aion nyt tänäkin kesänä ottaa metallikielisen akustisen kitarani mukaan. Tosin mitään kamalan kallista instrumenttiä ei varmaan kannata ottaa mukaan, ihan sen takia jos joutuu rosvotuksi.
Ilmaisia matkoja ja majoitusta käyttäjien välillä: www.freetrippers.com

Vaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 19.05.2003, 17:13:56 »
Lainaus

Tosin mitään kamalan kallista instrumenttiä ei varmaan kannata ottaa mukaan, ihan sen takia jos joutuu rosvotuksi.

Rummullani taitaa olla enemmän arvoa tunne- kuin rahapuolella.  Harkitsen yhä sen mukaanottoa, mutta jotenkin nuo Delan jututkin kannustavat pakkaamaan sen mukaan. Voihan sen sitten jättää jonkun kaverin luokse matkan varrella. Onpahan hyvä syy palata takaisin.  ;)
Ei ole oikein lähteä, mut on seurattava tähteä". -Pelle Miljoona-

reppuli

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 10.06.2003, 16:08:58 »
Mä ajattelin ehkä ottaa mukaan huuliharpun. Ei vie tilaa eikä paina. Pitäis vaan oppia soittamaan... :)
onakin aikaisena aamuna Nuuskamuikkunen heräsi teltassaan Muumilaaksossa ja huomasi että ilmassa oli syksyn ja lähtemisen tuntu.

Echo De Finlande

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 15.12.2003, 09:30:42 »
asiaa sivuuttaen oli viime kesänä suomi- reilillä mukana tommonen patteri käyttönen melko iso cd- soitin mukana. jyväskylässä se kohtasi asfaltin noin kymmenestä metristä, kaveri ku ei jaksanu kantaa. oli muuten mukava vempele mukana..

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 16.12.2003, 19:01:18 »
Joku rumpu olis varmaan ihan kiva matkalla, mutta jaksaako sitä roudata koko matkaa on jo eri juttu, etenkin jos on joku polven korkuinen. Huuliharppu tms. taskuun menevä on ihan kätevä matkalla ;)

californiagirl

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 16.12.2003, 21:25:29 »
Vaara! Otitko rumpus mukaan? Olis kiva kuulla et tekikö mieli heittää se kesken reissun junan ikkunasta ulos vai oletko tyytyväinen et se oli mukana??

Nick

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #10 : 16.12.2003, 23:51:36 »
ei oo kokemusta mut oisin kyl halunnu ottaa mukaan... en kyl osaa soittaa oikee mitää =) (paitsi nää vakioläpät, jotka ei koskaan kuole, eli; puhelinta, suuta........)

olikohan tässäkään viestissä nyt mitään järkeä? :)
pera, jos haluut poistaa ni feel free, kukaan tuskin menettää yhtään mitään :P

r.pete

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.tkk.fi/~proine
« Vastaus #11 : 17.12.2003, 10:10:14 »
Reilatessa kaveri osti Ibizalta digeridoon ja jaksoi kantaa sen Suomeen marisematta. Hieman vahinkoa se kyllä sai matkalla, kun ei aina voi olla tarpeeksi varovainen. Lisäksi siihen tuli pieniä halkeamia, joka voi olla puusoittimille ongelmana, kun ne vaihtuvissa sääolosuhteissa kuivuu ja kostuu toistuvasti.
h Yeah,
the moon - beautiful,
the sun - even more beautiful

californiagirl

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : 17.12.2003, 14:59:31 »
Lainaus käyttäjältä: "r.pete"
Reilatessa kaveri osti Ibizalta digeridoon ja jaksoi kantaa sen Suomeen marisematta. Hieman vahinkoa se kyllä sai matkalla, kun ei aina voi olla tarpeeksi varovainen. Lisäksi siihen tuli pieniä halkeamia, joka voi olla puusoittimille ongelmana, kun ne vaihtuvissa sääolosuhteissa kuivuu ja kostuu toistuvasti.

Mä ostin kans brasiliasta kaverille tuliaiseks sellasen perinteisen soittimen, mutta en kyllä joutunu kantaa sitä mukanani ku enää viikon (siinäki ajas oli jo liikaa) Lentokentältä lähtiessä ostin siihen protecbegin ja siihen lyötiin vielä 'varovasti' tarrat, mutta niin kävi että yks soittimen kielistä oli katkennu ku se tuli hesaan :x

anzut

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - anzut@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #13 : 17.12.2003, 21:17:30 »
Takaisin tähän soitin mukana-aiheeseen... Itse olen luultavasti menossa musiikkikurssille ulkomaille ensi kesänä, ja ajattelin jäädä sen jälkeen pienelle kiertueelle. Siis en suinkaan konsertoimaan vaan matkustamaan  :)  Mukana on tollanen 40 000 mummon soitin, joten ei huvittaisi kantaa mukana... Siis pointti on, että mitenkä onnistuisi sen lähettäminen Suomeen? Lentokoneella...? Ja voiko luottaa siihen, ettei se hajoa...?

anzut

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 17.12.2003, 21:19:00 »
Takaisin tähän soitin mukana-aiheeseen... Itse olen luultavasti menossa musiikkikurssille ulkomaille ensi kesänä, ja ajattelin jäädä sen jälkeen pienelle kiertueelle. Siis en suinkaan konsertoimaan vaan matkustamaan  :)  Mukana on tollanen 40 000 mummon soitin, joten ei huvittaisi kantaa mukana... Siis pointti on, että mitenkä onnistuisi sen lähettäminen Suomeen? Lentokoneella...? Ja voiko luottaa siihen, ettei se hajoa...?

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #15 : 18.12.2003, 10:30:33 »
Joku lähettifirma (esim. TNT, FedEx, DHL) taitaa olla varmin tapa saada soitin ehjänä kotiin tai ainakin korvausta rikkoutuneesta soittimesta. Niistä lähitisin ainakin itse ensimmäiseksi kyselemään. Minkän maan postin huostaan en tuollaista luovuttaisi.
ämä on minun totuuteni.

Esmeralda

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 18.12.2003, 10:34:23 »
Sun varmaan kandeis ottaa yhteyttä lentoyhtiöön tai johonkin matkatoimistoon, että miten tällaisten arvokkaiden soittimien kanssa on ollut tapana menetellä ettei ne hajoa sinne välille. Sanomattakin on varmaan selvää, että soittimelle kannattaa ottaa vakuutus.

Esmeralda

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 18.12.2003, 10:45:14 »
Sun varmaan kandeis ottaa yhteyttä lentoyhtiöön tai johonkin matkatoimistoon, että miten tällaisten arvokkaiden soittimien kanssa on ollut tapana menetellä ettei ne hajoa sinne välille. Sanomattakin on varmaan selvää, että soittimelle kannattaa ottaa vakuutus.

miumau

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #18 : 18.12.2003, 12:08:16 »
jos vaan jaksatte niin raahatkaa instrumentit ihmeessä mukaan... mikään ei oo kivempaa ku istuksia ranskan maaseudulla puun alla tuntemattomien italojen kanssa ja laulaa rhcp:tä kuorossa... eli siis niinhän se on että muusikot saa enemmän tyttöjä, matkoillakin  :wink:  :lol:

anzut

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 18.12.2003, 14:00:15 »
Tuli näköjään kahteen kertaan viesti... Vakuutus soittimella toki on! Täytynee alkaa kysellä mahdollisuuksista. Lähettifirmalle antaminen tuntuu pelottavalta, mutta jos onnistuisi semmonen matkahuolto-tyylinen rahti, niin se voisi olla ok. Siis että itse veisin soittimen koneeseen ja joku hakisi sitten perillä.