Pelkkä reppu käsimatkatavarana

(Luettu 31988 kertaa)

minja

• Himoreissaaja
    • Profiili
« : 10.01.2005, 12:01:51 »
Lontoosta olisi tarjoitus jatkaa matkaa ensi maanantaina pelkän 28 litraisen repun kanssa Thaimaahan. Nyt on sitten mietityttänyt, pitääkö periltä ostaa sakset/leatherman tai vastaava ja höylä, niitä kun ei kai saisi käsimatkatavaroissa kuljetella? Entä hakaneulat?

Kaveri kyllä pitkään matkusteli pelkän repun kanssa leatherman repun pohjalla, mutta viime keväänä se otettiin jossain päin eurooppaa parempaan talteen, vaikka aiemmin ei ollut mitään ongelmaa..

Miten te olette asian ratkaisseet?

Reissuhimo

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #1 : 10.01.2005, 13:30:33 »
Mitä olen kokeneempien Thaimaan matkaajien kertomuksista ymmärtänyt, niin ylipäänsä enemmän kuin repun ottaminen Thaimaahan on turhaa! Kaikkea pitäisi todellakin saada sieltä paikan päältä, joten eiköhän niitä puukkoja ja muita teräaseita sieltäkin löydy.

Lontoossa ovat kokemukseni mukaan olleet huomattavasti tiukempia esim. höylien suhteen kuin täällä Skandinaviassa. Ainakin viimeksi Tukholmaan tullessa antoivat höylien olla kassissa..

Tärkeintä on, että Thaimaa kutsuu. Hyvää matkaa :D

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 10.01.2005, 14:49:39 »
Me ei olla otettu käsimatkatavaroihin mitään kiellettyä, eli ei ole tullut ongelmia. Paras varmasti säästää nuo pienet tärkeät ostokset Thaimaahan.
Matkakuume näyttää olevan nousussa; johan on pallontallaaja-paitakin pakattuna? Hyvää matkaa!
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #3 : 10.01.2005, 15:02:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Neiti Q"
Matkakuume näyttää olevan nousussa; johan on pallontallaaja-paitakin pakattuna? Hyvää matkaa!

Pallontallaaja-paitaa tulen kyllä Lontoossa esittelemään :D, mutta saattaa olla että en ota mukaan Thaimaahan asti..  

Jospa paidalle kehittelisi jatko-osan kun palaan reissulta :)...?

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Re: Pelkkä reppu käsimatkatavarana
« Vastaus #4 : 10.01.2005, 15:22:25 »
Lainaus käyttäjältä: "minja"
Lontoosta olisi tarjoitus jatkaa matkaa ensi maanantaina pelkän 28 litraisen repun kanssa Thaimaahan. Nyt on sitten mietityttänyt, pitääkö periltä ostaa sakset/leatherman tai vastaava ja höylä, niitä kun ei kai saisi käsimatkatavaroissa kuljetella? Entä hakaneulat?

Kaveri kyllä pitkään matkusteli pelkän repun kanssa leatherman repun pohjalla, mutta viime keväänä se otettiin jossain päin eurooppaa parempaan talteen, vaikka aiemmin ei ollut mitään ongelmaa..

Miten te olette asian ratkaisseet?

Leatherman jää ihan varmaan kentälle, jos sellaisen yrität käsimatkatavarassa viedä. Hakaneulat saat kyllä koneeseen (jos ne nyt ei ole jotain megasuuria tappamiseen kelpaavia vehkeitä), mutta höylistä, sirkkeleistä ja vasaroista en ole ihan varma. :shock: No ei, kyllä jonkun höylän pitäisi mennä koneeseen, jos nyt käsitin oikein mitä tuolla tarkoitat?!

Eli kannattaa ottaa joku pieni pussi mukaan, jonka laitat sitten suosiolla menemään ruumassa, jos haluat ottaa mukaan jotain tuollaisia tavaroita joilla pystyy muka ihmisen hengen riistämään. Koneeseen mentäessä saatetaan nimittäin ottaa pois mitä kummallisempia asioita koska turvatarkastaja kokee, että niistä saattaa olla jotain vaaraa, esimerkkinä esim. virveli (ei oma, katselin vaan vieressä kun jäi turvatarkastukseen)! En kyllä keksi miten sillä sen kummemmin jonkun tappaisi sitten kuin paljain käsinkään. :D

Ps. Sellaista jäin ihmettelemään, että mihin ihmeeseen luulet tunkevasi kaikki ne tuliaiset, jos otat mukaasi vain 28l repun? :shock:

minja

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Pelkkä reppu käsimatkatavarana
« Vastaus #5 : 11.01.2005, 06:55:42 »
Lainaus käyttäjältä: "fisu"
Ps. Sellaista jäin ihmettelemään, että mihin ihmeeseen luulet tunkevasi kaikki ne tuliaiset, jos otat mukaasi vain 28l repun? :shock:

Meillä on matkaseurani kanssa sellainen diili, että ostetaan sitten periltä loppureissusta ruumaan menevä säkki ja ostetaan säkin täydeltä tuliaisia ;D, näppärää eikö mitä. Lontoossa mua odottaa sitten matkalaukku, johon saan omat tuliaiseni pakattua kun sieltä palailen kotia ;).

Niin ja höylällä meinasin sitä kapistusta, jolla höylätään iholta turhat karvat (ettei tarttis näyttää loppureissusta ihan apinalta).

miu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 11.01.2005, 13:38:39 »
Itse tulin Damista männä kesänä Letukka vahingossa käsilaukkuun unohtuneena. Ei kukaan sanonut missään vaiheessa mitään. Taisi käydä tuuri  :lol:

Thaikkuihin sitä ei kyllä välttämättä tarvi raahata mukana, paikanpäältä saa kyllä multitooleja joka lähtöön, aitoa ja feikkiä senkun valkkaat. Varsinkin Bangkokista Khao sanilta tai Chinatownista. Ja hinnat ei päätä huimaa...

Miu
Only dead fish go with the flow...

minja

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 11.01.2005, 14:02:57 »
Lainaus käyttäjältä: "miu"
Thaikkuihin sitä ei kyllä välttämättä tarvi raahata mukana, paikanpäältä saa kyllä multitooleja joka lähtöön, aitoa ja feikkiä senkun valkkaat. Varsinkin Bangkokista Khao sanilta tai Chinatownista. Ja hinnat ei päätä huimaa...

Se on sitten ostoslistalla heti bangkokiin päästyä. Jokatytön monitoimityökalussa ei kuitenkaan taida olla höylää säärikarvojen poistoon, vaikka olis kuinka monitoiminen :D. Sääli.

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
« Vastaus #8 : 11.01.2005, 15:03:36 »
eikai nyt kukaan ala pinkkiä ladyshaveriä ottamaan viattoman näköiseltä tytöltä??  :wink:
Krooninen euforia ¤ Ladurée

minja

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 11.01.2005, 15:18:30 »
Lainaus käyttäjältä: "tirmo"
eikai nyt kukaan ala pinkkiä ladyshaveriä ottamaan viattoman näköiseltä tytöltä??  :wink:

Meinaatko että menisi paremmin pinkkinä läpi? :D

Lorvija

• Reissaaja
    • Profiili
    • http://www.tuxie.org
« Vastaus #10 : 12.01.2005, 07:27:36 »
Itsellä jäi vahingossa reppuun kaksi paperiveistä, matkamustoija..
Oli terät sellattia 10cm pitkiä tai vähän yli... aika nopee läks kiitää langkawin kentällä.. no omaa tyhmyyttä  :?

Mut ei sinne reppuun todellakaan kannata mitään teräaseita ottaa, oli koulureppu mukana jossa penaali ja sielä harppi.. meinas sekin pariisissa lähtä kiitää...
alnea, vina, Venus corrumpunt corpora nostra.
Sed vitam faciunt balnea, vina Venus.

minja

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 12.01.2005, 09:27:29 »
Lainaus
Käsimatkatavaraan ei turvallisuussyistä saa pakata mitään teräviä esineitä kuten veitsiä, saksia, korkkiruuveja, puikkoja, pinsettejä, golfmailoja tai luistimia. Lisätietoja turvatarkastusohjeista Ilmailulaitokselta.

Jos nämä finskin sivuilta löytyvät matkustusohjeet pitävät muuallakin kutinsa, niin niiden mukaan en saisi kuljettaa pinsettejä käsimatkatavaroissa. Turvallisuussyistä!?!?!? Niilläkö ne meinaa mun kaappaavan sen koneen? Pinsetit on kyllä sellanen välttämättömyys, jota on ihan pakko voida kuljettaa mukanaa.

Keksiikö muuten joku mistä ihmeestä saan selville Qatar airwaysin käsimatkatavaroiden painorajoituksen? Ainakaan http://www.qatarairways.com/ ei näin äkkiseltään sitä kerro. Eikä kerro matkaliputkaan...

PP

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - pinkkistara@hotmail.com
    • Profiili
    • http://pirre.fi
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : 18.01.2005, 15:24:21 »
Käsimatkatavaroiden yleisrajoitus on muistaakseni 8kg. Yleensä ne ei punnitse niitä, mutta joskus on niinkin käynyt. Ja sitten käsimatkatavaroiden pitää mahtua sinne edessä olevan penkin alle, eli niistä on säädetty ihan omat mitatkin, mitä ne saa olla.

Itse oon meikkipussissa kuljettanu vaikka mitä: sielä on ollut kynsiviilaa, pinsettejä sun muita. sytkäreitä ja tulitikkuja ei myöskään saisi viedä koneeseen... Tulitikut jätän aina suosiolla pois, mutta stenkku kulkee tupakka-askissa aika kätevästi.
 Kiellettyjen listalla on kauhea kasa naisten juttuja: hiuslakat, muotovaahdot, shaving geelit...
 Reissussa mulla oli ongelmana Shaving Geeli, kun ei se purkki kerralla loppuun kulu ja sitten kun sitä ei saa viedä lentokoneeseen... Läpivalaisussa se tottakai näkyy, joten tungin sen suosiolla käsimatkatavaroihin, että voin ainakin selittää ja jättää sen sitten pois, ilman, että joku tonkii mun kamojani niin, etten mä itse näe. Mutta eipä siitäkään ruikutettu kuin parissa kolmessa paikassa (ja aina mä sen lopulta sain mukanani viedä!)
elieve there are no limits but the sky

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #13 : 18.01.2005, 17:14:51 »
yleensä käsimatkatavaroiden maksimi paino on yleisesti 10 kiloa, joillain lentoyhtiöillä voi olla pienempiäkin rajoituksia.
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

Reissuhimo

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #14 : 18.01.2005, 17:31:48 »
Lainaus käyttäjältä: "PP"

Kiellettyjen listalla on kauhea kasa naisten juttuja: hiuslakat, muotovaahdot, shaving geelit...

Eikös näiden säännösten lopussa tai jossain yleensä kuitenkin mainita, että omaan henkkoht hygieniaan kuuluvia tuotteita olisi sallittua kuljettaa ja kiellot koskisivat siis lähinnä jotain mitä-lie tukkukuljettajia tmv? Näin ainakin muistelisin useammassa paikassa nähneeni enkä ole ainakaan itse ikinä joutunut vastaavien tuotteiden sallittavuudesta edes keskustelemaan...

Zeipii

• Vieras
« Vastaus #15 : 18.01.2005, 18:15:05 »
Lainaus

Keksiikö muuten joku mistä ihmeestä saan selville Qatar airwaysin käsimatkatavaroiden painorajoituksen? Ainakaan http://www.qatarairways.com/ ei näin äkkiseltään sitä kerro. Eikä kerro matkaliputkaan...

Lensin Qatarilla toissakesänä Singaporesta Cairnsiin ja oli about 8-10 kilon reppu selässä...ei ne mitenkään sitä muistaakseni punninnut..

PP

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : 18.01.2005, 20:39:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Reissuhimo"

Eikös näiden säännösten lopussa tai jossain yleensä kuitenkin mainita, että omaan henkkoht hygieniaan kuuluvia tuotteita olisi sallittua kuljettaa ja kiellot koskisivat siis lähinnä jotain mitä-lie tukkukuljettajia tmv? Näin ainakin muistelisin useammassa paikassa nähneeni enkä ole ainakaan itse ikinä joutunut vastaavien tuotteiden sallittavuudesta edes keskustelemaan...

no siis kuten sanottua, ne on aina kaikkialla kiellettyjen listalla ja tuosta painepakatusta shaving geelistä multa kyseltiin muutamillakin kentillä. Ainakin mä olen jäänyt siihen käsitykseen, että noi hiuslakat ja muotovaahdot ois tosissaan kiellettyjä.

Kannattanee ottaa huomioon se, että vaikka tyypit täällä eivät noista valita niin ihmiset on herkempiä toisaalla. Mutta jos joku nyt haluaa käydä jollain kielellä jota ei osaa keskusteluja ärtyneiden turvamiesten kanssa niin aivan vapaasti.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #17 : 18.01.2005, 21:08:01 »
no siis kuten sanottua, ne on aina kaikkialla kiellettyjen listalla ja tuosta painepakatusta shaving geelistä multa kyseltiin muutamillakin kentillä. Ainakin mä olen jäänyt siihen käsitykseen, että noi hiuslakat ja muotovaahdot ois tosissaan kiellettyjä.

Lainaan nyt pätkän Finnairin sivuilta:

"Henkilökohtaiseen hygieniaan ja lääkintään tarkoitetut tuotteet, esim. iholle levitettävää hyönteiskarkotetta tai hiuslakkaa, joka sisältää aerosolia, enintään 2 kiloa tai litraa matkustajaa kohden saa kuljettaa käsimatkatavarassa tai ruumaan menevässä matkatavarassa. Yksikkökoko saa olla enintään 0,5 litraa tai kiloa."

Tämä esimerkki oli Finnairin sivuilta, mutta käsittääkseni ohje on hyvin yleispätevä, koska rajat määrää IATA (The International Air Transport Association), johon 94% kansainvälistä lentotoimintaa harjoittavista lentoyhtiöistä kuuluu; toisin sanottuna ne, joiden kyytiin minä uskalla astua. Eli kyllä noita hiuslakkoja, shaving gelejä sun muita vastaavia saa kuljettaa normaalin matkatavaran mukana. Pienenä muttana matkassa on se, että jos laukkusi eksyykin sattumoisin jonnekkin minne se ei todellakaan kuulu ja se lähetetään lentorahtina takaisin sinulle, niin silloimpa nuo kaivetaankin pois sieltä laukusta, koska lentorahtina noiden lähettäminen ilman DGR-lupia on kielletty.

PP

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #18 : 18.01.2005, 21:18:24 »
kiitos fisu. Luottakaamme sinun sanaasi, etköhän sinä nämä kuitenkin tiedä paremmin kuin me muut. :)
 *respect*

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #19 : 18.01.2005, 21:58:58 »
kiitos fisu. Luottakaamme sinun sanaasi, etköhän sinä nämä kuitenkin tiedä paremmin kuin me muut. :)
 *respect*

Lentokentällä kun on nyt tullut useampia vuosia pyörittyä erinäisissä tehtävissä ja siinä samalla käytyä jos jonkinmoisia työnantajien määräämiä kursseja, niin kyllä siinä väkisinkin jotain jää jopa näinkin lahoon päähän, ja loput menee sitten käytännön kokemuksella. :D