Iso-Britannia

(Luettu 3877 kertaa)

Jjute

• Tosireissaaja
    • ICQ Messenger - 131517715
    • Profiili
Iso-Britannia
« : 27.11.2004, 16:36:06 »
Kesällä olisin tyttöystävän kanssa lähdössä tutustumaan enemmän Iso-Britanniaan.Laivalla göteborgista newcasteliin ja sitten interrailia sinne sun tänne. Vinkkejä Iso-Britanniasta?Lähinnä jotain erikoisia pikku kyliä yms..?
Kiitos!
hen I was ten, I thought my parents knew everything. When I became twenty, I was convinced they knew nothing. Then, at thirty, I realized I was right when I was ten."
Mark Twain

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
Iso-Britannia
« Vastaus #1 : 27.11.2004, 16:50:26 »
Skotlannista loytyy Inverness. Ei ehka ihan pikkukyla mutta pikkukaupunki ja kaymisen arvoinen paikka.
ämä on minun totuuteni.

Fawlia

• Himoreissaaja
    • Profiili
Iso-Britannia
« Vastaus #2 : 28.11.2004, 01:10:33 »
Invernesshän on metropoli.  :wink:

Skotlantia tietenkin suosittelen, kuten aina. Pohjois-Irlannista löytyy myös kauniita paikkoja ja kyliä.

Englannista suosittelen käymään Oxfordissa, on se vaan niin hieno. Eli ainakin päiväretki Oxfordiin kannattaa tehdä (vaikka vain siksi, että voi sanoa että on käynyt siellä). Minusta ainakin Oxford on todella hieno, keskustaa siis lähinnä tarkoitan. Lähiöt on tietenkin sitä samaa kuin muuallakin. Kolmessa viikossa en kyllästynyt niitä muinaisia seiniä tuijottelemaan (muutakin tekemistä toki oli).

Skotlannissa on hostellina linna, jossa kuulemma kummittelee. Siellä oli kyllä aika kammottavia patsaita ja tauluja, mutta pari bussillista saksalaisia vähensi kummasti kummitusten pelkoa. "Juna-aseman" nimi on Culrain, juna menee kahdesti päivässä (Invernessistä pohjoiseen siis). Kannattaa tosiaankin etukäteen soittaa ja kysyä onko tilaa, koska poispääsyä varten juna tulee vasta n. 12 tunnin kuluttua. Mutta oli aika hieno paikka, kun vain löysi linnasta sen ikkunan josta näkyi muutakin kuin pusikkoa.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Iso-Britannia
« Vastaus #3 : 28.11.2004, 01:27:06 »
Suosittelen pikku viikinkikylää nimeltä Jorvik. Taidetaan tuntea kyllä nykyisin paremmin nimellä York. :wink:
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Momo

• Reissaaja
    • Profiili
Iso-Britannia
« Vastaus #4 : 28.11.2004, 20:53:05 »
Nättejä pieniä kyliä löytyy paljon Lake Distric alueelta... se on kuuluisaa aluetta kauneutensa vuoksi ja usein britit suosittelee sinne menoa... joissain paikois siel on tosin vähän turhan paljon turisteja, mutta toiset paikat on sitten vähän turistittomampia...
toinen nätti alue on cornwall, tosin siitä nyt en tiiä kovinkaan paljoa...

Momo

• Reissaaja
    • Profiili
Iso-Britannia
« Vastaus #5 : 28.11.2004, 20:56:35 »
niin ja tosiaan toi Inverness on aika hieno paikka ja se sijaitsee Loch Nessin rannalla..  tosin viime kesänä siellä käydessäni ei  näkyny hirviöitä   :? olin aika pettyny, ois se Nessi voinu nyt ees mun takii esittäytyy!!

Fawlia

• Himoreissaaja
    • Profiili
Iso-Britannia
« Vastaus #6 : 29.11.2004, 00:53:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Momo"
niin ja tosiaan toi Inverness on aika hieno paikka ja se sijaitsee Loch Nessin rannalla..  

Tietääkseni Invernessiin on Loch Nessin rannasta 10 mailia, eli ei tuo ihan rannalla ole. Mutta kyllä Invernessissäkin on ranta.

York oli tosiaan myös mukava, siellä kävin "kummituskävelyllä" ja ryhmän vetäjä taisi tietää reitin varrella olevista taloista ja paikoista kaiken. Se oli siis sellaisen yhden hengen yrityksen pitämä retki, ei sellainen missä opiskelijat on päivässä opetettu kertomaan tarinoita ja puettu hienot vaatteet päälle. (Ei sillä ettei sellainenkin ole ihan kivaa kuunneltavaa.)

maybe_i'll_catch_fire

• Aloittelija
    • Profiili
Iso-Britannia
« Vastaus #7 : 29.11.2004, 17:04:52 »
Juu, yhdyn edellisten mielipiteeseen, että Inverness on aivan mahtava paikka! Lempparikaupunki koko reilimatkalla. Loch Nesshän on pakko nähdä.  :D  Invernessissä suosittelen yöpymistä Ho ho hostellissa. Se on aivan keskustassa (samapa tuo, kun on niin pieni kaupunki, ettei minnekään ole kovin pitkä matka :wink:). Se on edullinen ja kiva paikka. Ainakin vielä pari vuotta sitten. Pidin myös kovasti Edinburghista ja suosittelen että menette, vaikka Walesista ferryllä Dubliniin. Ferrymatka on mukava aikä kovin kallis. Niin ja Stratford-Upon-Avonissa kannattaa myös käydä. Sehän on Shakespearen syntymäkaupunki ja Shakespearen kodista on tehty kiva museo. Paljon kauniita taloja.

Magdalena

• Reissaaja
    • Profiili
Iso-Britannia
« Vastaus #8 : 29.11.2004, 19:46:31 »
Durham vei sydämmeni. Keskiaikainen katedraali, linna joka rakennettu muistaakseni 1100-luvulla (jossa kesällä hostellikin), pieniä kivoja putiikkeja, viehättäviä kujia.. Durham on myös opiskelija kaupunki, joten kohtuuhintaisia ravintoloita ja baareja löytyy. On sielä sitten kotiseutumuseokin mutta semmonen löytyy joka britti kylästä. Kaupungissa on vaan uskomattoman kiehtova tunnelma.

Lincoln on vähän saman oloinen paikka, pienempi tosin. Hieno katedraali(törkeen kallis, toisin kun Durhamin katedraali joka on ilmainen), linna joka muureineen ja vankilamuseoineen on ehkä vaikuttavampi kun Durhamin, pikkuisia käsityökauppoja, tea roomeja ja muuta vanhaa.

Nottingham on ihan kiva kaupunki. On yöeloa ja kulttuuria ja muuta. Ja tietysti robbari :D . Nottinghamistakin löytyy linna ja ympärillä on kivoja pikku kyliä. Dardmooren(kirjoitetaankohan noin?)nummet etelässä ovat mieleen jääneet hienoina.

Meddle

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Iso-Britannia
« Vastaus #9 : 29.11.2004, 23:40:59 »
Jos tahtoo nähdä idyllistä maaseutua, linnaa, vanhaa kirkkoa, jne. suosittelen Sussexissa paikkoja nimeltä Rye, Battle ja Hastings. Vietin viitisen viikkoa just noilla seuduilla, ja maaseudun tsiigailuun ei kyllästynyt tosiaankaan :) Ihanat kodikkaat pubit yms. ah :) Rye varsinkin on mahtava, yli 1000 vuotta vanha kylä, jossa on mm. hotelli joka on uudelleenrakennettu 1400-luvulla.

delerium

• Aloittelija
    • Profiili
Iso-Britannia
« Vastaus #10 : 01.12.2004, 13:36:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Magdalena"
Durham vei sydämmeni. Keskiaikainen katedraali, linna joka rakennettu muistaakseni 1100-luvulla (jossa kesällä hostellikin), pieniä kivoja putiikkeja, viehättäviä kujia.. Durham on myös opiskelija kaupunki, joten kohtuuhintaisia ravintoloita ja baareja löytyy. On sielä sitten kotiseutumuseokin mutta semmonen löytyy joka britti kylästä. Kaupungissa on vaan uskomattoman kiehtova tunnelma.

Ihana kuulla, oon meinaan itse lähössä Durhamiin opiskeleen vuoden alusta. Olitko itse kauanki siellä, vai piipahtamassa?  :D

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
Iso-Britannia
« Vastaus #11 : 05.01.2005, 20:23:20 »
Falmouth+kaikki pikkukylät sielläpäin, Chester, Matlock Bath, Warwick..
Iso-Britannia on hyvin monipuolinen paikka  :D
Krooninen euforia ¤ Ladurée

Anonymous

• Vieras
Iso-Britannia
« Vastaus #12 : 06.01.2005, 14:19:01 »
Itselläni on tällä hetkellä kokemusta vain Hastingsista, Oxfordista, Dublinista ja Lontoosta. Kaikki tietysti hienoja paikkoja, mutta koska olen itse enemmän pikkukylien ystävä niin tulevalla Englannin reissulla toivon tutustuvani enemmän sellaisiin.

Voisin etukäteen suositella näitä joihin itsekin olen suuntaamassa, tosin tämän hetken tiedot ovat peräisin netistä enkä siis voi olla varman ovatko visiitin arvoisia ennenkuin olen omin silmin nähnyt.

Tarkoitus olisi siis kiertää läntisen Yorkshiren aluetta, ja vähän muutakin pohjoista. Siinä Manchesterin ja Yorkin välimaastossa, Halifax, Sowerby Bridge, Huddersfield, Hebden Bridge, Todmorden jne. Viimeisimmässä tulen asumaan sen vajaat 3 kuukautta, joten pieni 10 000 asukkaan Toddis saapi olla päämajani. Sieltä sitten reissaan kauas ja takaisin.

Täytynee harkita sitten rahavarantojen mukaan josko tekisi reissuja myös Skotlannin ja Irlannin puolelle *miettii*

vieras

• Vieras
Iso-Britannia
« Vastaus #13 : 08.01.2005, 12:30:18 »
Moro!Olen helmikuussa menossa Nottinghamiin ja olisi tarkoiitus löytää mahdollisimman edullinen majoitus ko. kaupungista. Jos jollain on vinkkejä niin laittakaahan tänne.