Huh! Miten nää rokotusjutut tuntuukin näin vaikeilta ja sekavilta. Varmaan nyt toistan jo sataan kertaan käytyjä asioita, anteeks siitä, mutta oon näiden kanssa ihan pihalla.
Oon ite suuntaamassa Venäjän, Mongolian, Kiinan ja Korean läpi Kaakkois-Aasiaan (Vietnam, Laos, Kambodze, Thaimaa, Malesia..). Kestoa reissulle tulee luultavasti noin 4kk ja määränpäät on vielä jonkun verran auki - lopullinen reitti muotoutuu varmaan vasta kun siellä kuljetaan.
Oma lääkäri ei tiennyt rokotteista mitään, jotenka siirsi suosiolla asian eteenpäin. Tänä aamuna sitten soitti joku tartuntatauteihin erikoistunut (lääkäri, sairaanhoitaja vai mikä lieni se meni ohi) ihminen ja kyseltyään iät ja ajat ties mitä sain seuravat reseptit:
Polio (vahvistus), Japanin aivokuume, lavantauti, kolera, hepatiitit ja malaria (lariam)
Hiukan näin kokemattomana moinen määrä myrkkyjä kauhistuttaa!

Kaikenlisäks oon nyt saanut käsityksen et Thaimaa-Kambodza suunnalla ton malarilääkkeen pitäs olla doksisykliiniä...osaako täällä joku kokeneempi sanoa miltä noi rokotteet kuulostaa? Luin keskusteluakin kyllä ja kovin moni ei ainakaan tota koleraa oo ilmeisesti syönyt..
Tulipas nyt pitkä selostus..Tuntuu et pitäs hankkia itellensä (tartuntatauti)lääkärin koulutus et vois näistä edes jotakin ymmärtää