Aargh, menee hermot näiden rokotus -asioden kanssa sekoillessa! Olen puhunut terveydenhoitajan ja tänään lääkärini kanssa Kaakkois-Aasian reissullani tarvitsemistani rokotuksista, mutta kukaan ei osaa sanoa mitään. Tiesin itse kaikki asiat, mitä keskustelussa lääkärin kanssa tuli ilmi, taisin tietää jopa aika paljon lääkäriä enemmän..
Lääkärini käski minun ottaa itse selvää ja kysellä jostakin tarvittavista rokotteista ja malarialääkityksestä, mutta mistä kysyn? Mikä on tämä taho, josta saa henkilökohtaista rokote-neuvontaa? Vai onko sellaista edes? Puhelinnumeroita ja nettisivuja kiitos..
Asun pienellä paikkakunnalla, eikä täällä ole tietoakaan mistään rokotuskeskuksista, joista voisin asiaa tiedustella.
Omat ajatukseni tarpeellisista rokotuksista:
-
Japanin aivokuume (Tästä tahtosin keskustella asiasta jotain tietävän henkilön kanssa, mielestäni ko. rokote näyttäisi olevan turha näin lyhyelle reissulle, 2,5kk.)
-
Lavantauti- joidenkin lapsuudessa saamieni rokotusten tehosteet
- Twinrix (on jo)
-
Malarialääkitys (Mistä hitosta tongin esiin tiedon siitä, minkä lääkityksen tarvitsen? Kiinaan, Vietnamiin, Kambodzaan, Laosiin, Thaimaahan ja Malesiaan..)
Apuja!