Rokotuksista

(Luettu 234596 kertaa)

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Rokotuksista
« Vastaus #60 : 18.05.2006, 11:26:28 »
Lainaus käyttäjältä: "osteri"
Lainaus käyttäjältä: "Leopold"

.. kuinka tarpeellinen se 3. piikki on ja kuinka tarkkoja noitten piikitysaikataulujen kanssa tulis olla Twinrixin kanssa?

En osaa sen tarkemmin sanoa kolmannen tärkeydestä, mutta aikatauluhan menee niin että toinen piikki pistetään kuukauden ja kolmas 6-12 kuukauden päästä ekasta. Eli jos sulle on eka pistetty viime toukokuussa niin nyt alkais olla jo kriittiset hetket pistää se viimeinen.

No voin lohduttaa sen verran, että mulla on jäänyt v. 2000 ottamatta se kolmas piikki, ja varmistin juuri tällä viikolla Diacorista omalta terveydenhoitajaltani, että edelleen kannattaa pistää kolmas piikki, joka vahvistaa rokotteen vaikutusta. Hän on jo aiemmissa keskusteluissamme vakuuttanut, että siitä on hyötyä, vaikka vähän aikaa on ehtinytkin kulua.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

Rytmi

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
ILMASET ROKOTUKSET
« Vastaus #61 : 18.05.2006, 11:54:26 »
Jos pokka riittää, niin seuraavasta paikasta saa ilmaiseksi A- & B-hepatiittirokotteen.

http://www.a-klinikka.fi/vinkki/index.php

Tällä hetkellä heillä on käytössä Twinrix-rokotteet.
Paikka on tarkoitettu suonensisäisten huumeiden käyttäjille ja heidän läheisilleen (esim. tyttö/poikaystävä). Rokotteet ovat ilmaisia ja kuten "matalankynnyksen"-palveluille on ominaista, ei henkilötietoja paljoa kysellä.

sinji

• Aloittelija
    • Profiili
Rokotuksista
« Vastaus #62 : 08.06.2006, 17:02:37 »
En oo vielä kerinnyt ihan käymään läpi noita artikkeleita mitä oon löytänyt mun kilpirauhastutkimusten ohessa. Mut tällaisia seuraavia on tullut vastaan ajoittain. Ja ainakin yleiskuvan saanut niin että ei noi rokotteet ihan täys yksiselitteinen asia oo terveyden kannalta. Vaan sisältävät ainesosia jotka eivät todellakaan oo mitään herkkua keholle.
Mut jeh, jokainen päättököön itse, mut ajattelin kuitenkin laittaa tänne, koska niin paljon ollut puhetta siitä ne kannattaa ehdottomasti ottaa jne.

Does the hepatitis B vaccine cause multiple sclerosis?
http://www.kutina.fi/MISC/hep_b_editorial.pdf

Multiple sclerosis and hepatitis B vaccination: Adding the credibility of molecular biology to an unusual level of clinical and epidemiological evidence
http://www.kutina.fi/MISC/MS_hep1.pdf

Multiple sclerosis and hepatitis B vaccination: Could minute contamination of the vaccine by partial Hepatitis B virus polymerase play a role through molecular mimicry?
http://www.kutina.fi/MISC/MS_hep2.pdf

Recombinant hepatitis B vaccine and the risk of multiple sclerosis
http://www.kutina.fi/MISC/MS_hep3.pdf

Okei, ja sit ei todellaan oo tarkoitus pelotella tms. Toivottavasti kukaan ei sellaisena tätä otakkaan 8) Itseä vaan pisti silmää kun tiedän kokemuksesta että autoimmuuni sairaudet ei todellakaan oo mitään herkkua :?
quot;Internet on rikki - olkaa hyvä ja käyttäkää portaita."

Opalia

• Reissaaja
    • Profiili
Rokotuksista
« Vastaus #63 : 31.07.2006, 13:56:15 »
Lainaus käyttäjältä: "osteri"
A-hepatiitti on voimassa ainakin 20 vuotta, luultavasti jopa pidempään (rokote on sen verran uusi, ettei tuloksia ole vielä saatu), B-hepatiitille elinikäinen suoja.

Jos kerran A-hepatiitin rokotteen tutkimus on sen verran uusi, että 20 vuotta on tämänhetkinen tieto, kuinka voidaan tietää, että B-hepatiitti on elinikäinen? Onko se rokote keksitty jo 100 vuotta sitten?

Itse kun kävin kummatkin ottamassa, niin terkkari silloin sanoi, että A-hepatiitti oli alkuperäisen tiedon mukaan voimassa 10 vuotta, sen jälkeen 15 vuotta ja nykyään 20 vuotta, eli sitä mukaa kuin vuodet kuluvat, niin nähtävästi ajatkin pitenevät, kun on saatu uusittuja tutkimustuloksia. B-hepatiittirokotteesta terkkari sanoi, että se näyttää menevät samaa latua, eli varmat tutkimustulokset lupaavat tällä hetkellä 10 vuotta, mutta eiköhän tuokin aika pitene tässä vuosien mittaan kun uusittuja tutkimustuloksia tulee.

Korjatkoon joku, jos olen väärässä.

- Opalia
enossa olevaa ohjelmistoa: HEL-LHR-LAX-SFO-AKL-BUE-AKL-???

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
Rokotuksista
« Vastaus #64 : 30.08.2006, 09:58:02 »
Aargh, menee hermot näiden rokotus -asioden kanssa sekoillessa! Olen puhunut terveydenhoitajan ja tänään lääkärini kanssa Kaakkois-Aasian reissullani tarvitsemistani rokotuksista, mutta kukaan ei osaa sanoa mitään. Tiesin itse kaikki asiat, mitä keskustelussa lääkärin kanssa tuli ilmi, taisin tietää jopa aika paljon lääkäriä enemmän..

Lääkärini käski minun ottaa itse selvää ja kysellä jostakin tarvittavista rokotteista ja malarialääkityksestä, mutta mistä kysyn? Mikä on tämä taho, josta saa henkilökohtaista rokote-neuvontaa? Vai onko sellaista edes? Puhelinnumeroita ja nettisivuja kiitos.. :)

Asun pienellä paikkakunnalla, eikä täällä ole tietoakaan mistään rokotuskeskuksista, joista voisin asiaa tiedustella.

Omat ajatukseni tarpeellisista rokotuksista:

- Japanin aivokuume (Tästä tahtosin keskustella asiasta jotain tietävän henkilön kanssa, mielestäni ko. rokote näyttäisi olevan turha näin lyhyelle reissulle, 2,5kk.)
- Lavantauti
- joidenkin lapsuudessa saamieni rokotusten tehosteet
- Twinrix (on jo)

- Malarialääkitys (Mistä hitosta tongin esiin tiedon siitä, minkä lääkityksen tarvitsen? Kiinaan, Vietnamiin, Kambodzaan, Laosiin, Thaimaahan ja Malesiaan..)

Apuja!

Orange

• Reissaaja
    • Profiili
Rokotuksista
« Vastaus #65 : 30.08.2006, 10:07:56 »
Hei!
Kaikki tarpeellinen tieto löytyy www.ktl.fi sivustolta, jossa on matkailijan terveysopas. Löytyy pääsivulta palvelut-kohdasta.

Ja kandee tosissaan itte vaatia haluamansa/tarvitsemansa lääkkeet/rokotukset. Terveyskeskuslääkärit ei usein todellakaan tiedä hölkäsen pöläystä asiasta, vaan selaa samaa nettisivustoa itsekin...
"But, my dear, that's the most comforting fairytale of them all!"
Zadie Smith

salomaaj

• Vieras
Rokotuksista
« Vastaus #66 : 30.08.2006, 10:30:08 »
Helsingin keskustassa postitalossa toimii joku lääkäriasema. Itse kävin sielä ottaa rokotukseni tammikuussa. Ensimmäistä kertaa eläessäni tuli olo että lääkäri on oikeasti pätevä hommassaan. Kyseinen äijä oli vielä erikoistunut kaakkoisaasiaan, joten tiesi ihan tasan tarkkaan mitä tuli piikittää ja mikä oli turhaa.

Suosittelen vahvasti

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
Rokotuksista
« Vastaus #67 : 30.08.2006, 10:39:41 »
Hmm.. Eli menen sitten vain lääkäri -sedän luo uudelleen ja sanon, että tahdon reseptit näihin ja näihin rokotteisiin? Huimaa. :)
Otanpa Japanin aivokuume-rokotuksen ja lavantautirokotuksen (jonka saa myös nieltävinä kapseleina, hurraa!) ja tehosteen tetanus-difteriaan. Polio-rokotetta en usko uusivani.

Ainoa, mikä nyt mietityttää, on se, pitääkö minun tosiaan ottaa Aasiaa varten keltakuumerokotus, kuten lääkäri suositteli? Eihän tuolla alueella edes esiinny keltakuumetta! Tuleeko rajoilla ongelmia, jos ei ole näyttää mitään rokotustodistusta? Ja voinko saada jonkinlaisen todistuksen siitä, etten ole vuoteen ennen Aasiaan tuloani käynyt infektoituneella alueella? Vai uskovatko ne rajoilla, että olen keltakuumeton, koska tulen Suomesta? Vaikeita asioita. En todellakaan viitsisi ottaa yhtään ylimääräisiä rokotteita! Ja satuin vieläpä lukemaan, ettei keltakuumerokotus ole ihan harmiton..

Orange

• Reissaaja
    • Profiili
Rokotuksista
« Vastaus #68 : 30.08.2006, 10:50:21 »
Siinä uskossa minäkin olen ollut, että Aasiassa ei keltakuumetta esiinny. Ja koska Suomi ei kuulu infektoituneisiin alueisiin, niin ei tarvitse myöskään rokotustodistusta. Teitty jos sulla on passissa miljoona leimaa Afrikasta ja E-Amerikasta, niin sitten voisi (piikki ja) rok.todistus hyvä olla olemassa. Todistuksia kirjotetaan käsittääkseni ihan terveyskeskuksessakin.
"But, my dear, that's the most comforting fairytale of them all!"
Zadie Smith

salomaaj

• Vieras
Rokotuksista
« Vastaus #69 : 30.08.2006, 10:52:40 »
Keltakuumetta ilmenee tietyilla alueilla Kiinassa. Näin ainakin lääkäri sanoi piikittäessään. Cambodiaan sisään astuessa on ainoastaan kysytty WHO:n rokotuskorttia. Tämäkin ilmeisesti vain sattumaa. Kaverilta ei kysytty joka käytti eri kaistaa maahan astuessa.

Jätä turhat varoitukset lukematta. Lääkkeistä varoiteltaessa on vähän jenkki meininki. Pitää varoittaa kaikesta mahdollisesta ja vähän mahdottomastakin.

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
Rokotuksista
« Vastaus #70 : 30.08.2006, 11:04:18 »
Nyt selvisi asiat kertaheitolla!

Soitin Postitalon matkailuklinikkaan puh. 0600 - 92020 (4.93 eur/puh + pvm) ja sain tajuttoman hyvää palvelua! Suosittelen todella.

http://www.medicity.fi/index.php?id=matkailuklinikka&sub=postitalo

lisbeth

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - hook88@hotmail.com
    • Profiili
Rokotuksista
« Vastaus #71 : 30.08.2006, 11:04:42 »
laitan nyt omankin lusikkani tähän soppaan...
Voithan aina soittaa muiden paikkakuntien rokotuskeskuksiin ja kysyä sieltä asiantuntevalta henkilökunnalta ohjeita. Itse hankin viime kesänä Aasian reisssun rokotukset Tampereelta (http://www.tampere.fi/terveyspalvelut/neuvonta/rokotukset/index.html#erityisr) ja siellä ainakin oli osaavaa väkeä. Mitä eivät tienneet, ottivat selvää seuraavaan kertaan. Meille tyrkättiin hepatiitit, polion vahviste, lavantauti ja japanin aivokuume. Kaikkia näitä kyseisiä oli meidän käymillä alueilla (siis Intiassa lähinnä) eli tarpeeseen tuli. Keltakuumerokotetta ei heidän neuvojensa mukaan tarvinnut.

lisbeth

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - hook88@hotmail.com
    • Profiili
Rokotuksista
« Vastaus #72 : 30.08.2006, 11:06:04 »
noniin, ehdit siis jo!
Hyvvee matkaa :)

Linsssi

• Reissaaja
    • Profiili
Rokotuksista
« Vastaus #73 : 30.08.2006, 16:21:00 »
Tuli mieleen, että kelpaako suomalainen terkkarilta saatu rokotekortti ulkomailla? Kortissa on kyllä englanniksikin tekstit. Matkamme suuntautuu parin euroopan maan lisäksi Thaimaahan ja lähimaihin. Virallinen nimike kortissa on "terveyskortti".
loinen mieli korvaa puuttuvan älyn.

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
Rokotuksista
« Vastaus #74 : 30.08.2006, 19:19:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Linsssi"
Tuli mieleen, että kelpaako suomalainen terkkarilta saatu rokotekortti ulkomailla? Kortissa on kyllä englanniksikin tekstit. Matkamme suuntautuu parin euroopan maan lisäksi Thaimaahan ja lähimaihin. Virallinen nimike kortissa on "terveyskortti".
\

Kelpaako mihin? Siis ei rajoilla kukaan kysy mitaan rokotuskorttia. Jos tulet maasta, jossa on keltakuumetta (ei ole Euroopassa tai Aasiassa eli ei koske teita), kysytaan todistusta. Siita rokotuksesta saa kylla aina sellainen virallisen paperin. Ja mitaan muita rokotuksia ei rajoilla vaadita (no ok, meningokokkirokotus vaaditaan jos menee pyhiinvaeltamaan Mekkaan).

Mulla on samanlainen rokotuskortti ja mietin tassa yhtena paivana, etta tosi fiksua, kun siihen on kirjoitettu suomeksi osa rokotteiden nimista "Japanin aivokuume" etc. Tosi katevaa, jos taalla alan selvitella rokotuksiani terkkarilla kaydessani. Myos osa niista kryptisista lyhenteista on eri suomeksi kuin englanniksi.
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

x26

• Himoreissaaja
    • Profiili
Rokotuksista
« Vastaus #75 : 25.09.2006, 01:34:30 »
Onko nuo tavalliset Twinrixit ja vastaavat halvempia Tallinnassa kuin Helsingissä? Voiko siellä käydä myös piikityksessä? Kelpaako suomalaiset reseptit?

wormie

• Himoreissaaja
    • Profiili
Rokotuksista
« Vastaus #76 : 25.09.2006, 13:35:35 »
Lainaus käyttäjältä: "x26"
Onko nuo tavalliset Twinrixit ja vastaavat halvempia Tallinnassa kuin Helsingissä? Voiko siellä käydä myös piikityksessä? Kelpaako suomalaiset reseptit?

Näistä viimeiseen kysymykseen vain vastaus. Tallinnan apteekit eivät kelpuuta suomalaisia reseptejä.

Marvin

• Tosireissaaja
    • Profiili
Rokotuksista
« Vastaus #77 : 17.10.2006, 15:50:43 »
En jaksanut kiirreessä lukea kaikkia viestejä, mutta infoa tässäkin oli.

Mutta mulla ois aika akuutti juttu menossa ja pitäis saada nopeesti jotain kautta vastaus. Oon sittenkin lähdössä Intiaan tossa reilun parin viikon päästä ja pitäis saada rokotukset kuosiin. En vain tässä kiireessä tiedä mitä kautta ne nopeiten saisin?

Onkos esim. Hesassa olemassa jokin rokotuspoli jonne pääse pidemmittä ajanvarauksitta. Yritin täältä Espoosta sellaista löytää ja soittelinkin, mutta kyllätyin siihen puheluiden siirto määrään ja muutenkin.

Eli olisin todella Kiitollinen jos jostain saisin nopeestin infoa missä nuo rokotukset hoituisivat helpoiten ja vaivatta.

Tessu

• Reissaaja
    • Profiili
Rokotuksista
« Vastaus #78 : 17.10.2006, 16:00:14 »
www.rokote.fi osoitteesta löytyy lähimmät rokotusasemat yhteystietoineen. Helsingissähän toimii Matkailuklinikka, jossa kaikki rokotusasiat saa hoidettua. Pikaisesti vaan sinne soitteleen!

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
Rokotuksista
« Vastaus #79 : 25.10.2006, 19:39:01 »
Lainaus käyttäjältä: "salomaaj"
Keltakuumetta ilmenee tietyilla alueilla Kiinassa. Näin ainakin lääkäri sanoi piikittäessään.  

Ei tasan esiinny. Kiinassa esiintyy kylla samoja hyttysia, jotka Afrikassa ja E-Amerikassa levittavat keltakuumetta, mutta itse keltakuumetta ei ole koko Aasiassa. Sen sijaan nuo Aedes aegypti -hyttyset levittavat taalla dengue-kuumetta. Kukaan ei tieda miksi.

Mulle Suomessa laakari sanoi (toivottavasti vahingossa), ettei Intiassa ole malariaa.
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot