Rokoteneuvojatyyppi puhelimessa oli sen verran epäselkeä, että aattelin täältä kysästä josko joku osaisi hieman minua neuvoa.

Elikkäs, olen lähössä heinäkuuksi Intiaan, ja rokotteita tarvittaisiin. En ole menossa mihinkään alkeellisiin oloihin, joten lavantautiin en kai rokotetta tarvitse. Sen sijaan heinäkuussa on monsuunikausi, joten käsittääkseni Japanin aivotulehdusrokote kannattaisi ottaa. Polioon tarvitsen myös vahvistuksen. A ja B-hepatiitit olen jo ostanut, täytyy terkkarilla käydä laittamassa. Malarianestolääkityskin on tarkoitus syödä.
Ensi viikolla minulla on aika lääkärille ihan muissa asioissa, joten kysymys kuuluukin, että voikohan lääkäri ehkä pistää samalla esim. Japanin aivotulehdusrokotteen? Reseptissä lukee, että pistetään terveysasemalla, mutta rokoteneuvoja sanoi, ettei lääkäri voi pistää rokotteita, vaan sairaanhoitaja tekee sen. (Ei sillä että asioista tehtäisiin vaikeita...

) Ja kuinka kauan ennen matkaa tuo aivotulehdusrokote pitää ottaa? Ei sillä, etten nyt ottaisi sitä ajoissa kun se suojahan on kaiketi 3 vuotta, mutta tuli vain mieleen.
Entäs onko kokemuksia pahoistakin malarianestolääkkeen sivuvaikutuksista?

Kiva jos joku osaisi hieman valaista jotakin yksityiskohiaa.

En jostain syystä luota terveydenhoitajiin kovin paljoa, ja olisi kiva kuulla kokemuksia Aasiassa (erityisesti Intiassa) matkanneilta, että mitä rokotuksia on tullut otettua.