Kiitos vastauksistanne!

. Pitääpä tutkailla paremmin noita molempia vaihtoehtoja. Harmi, että tämä Skotlanti-keskustelupalsta päivittyy enää niin harvoin. Kyseinen kohde ei taida enää olla suomalaisten matkailijoiden suosiossa, niin kuin yhteen aikaan tuntui olevan.
Kun kävin Skotlannissa viimeksi, päätin että haluan sinne ehdottomasti uudelleen. Isle of Skye houkuttelisi, mutta asiaa pitää vielä tarkemmin miettiä. Ymmärsin, että siellä voisi juuri ja juuri pärjätä ilman autoa. Nimittäin minulle ja matkakumppanilleni ei auton vuokraus tule kysymykseen, joten se aika lailla rajoittaa sitä mihin voimme mennä. Viimeksi liikuimme paljon yleisillä kulkuneuvoilla ja kyllä siinäkin näki paljon.
Glasgow ei ollut oikein mieleeni, kaupunki oli jotenkin teollisuusmainen, jopa ruma. Edinburghiin taas miellyin kovasti, mutta ihmisiä oli liikaa minun makuuni, koska vierailimme siellä juuri The Fringen aikaan. Tosin jos Edinburghiin päädymme tänä syksynä, niin on edessä sama juttu. Mietinkin, pitäisikö tällä kertaa ottaa hotelli jostain viereisestä kaupungista, josta olisi lyhyt matka Edinburghiin tai sitten vähän kauempaa keskustan ulkopuolelta ? Olisiko kellään vinkkiä siihen?
Viime reissulta jäi myös mieleen vierailu Stirlingiin. Sinne pääsi edullisesti junalla kauniiden maisemien läpi. Joku täällä sanoi käyneensä Rabbies nimisen yrityksen tourilla. Myös minä tein päiväreissun kyseisen yrityksen pikkubussilla ja se oli varmaankin yksi parhaimmista jutuista koko Skotlannin reissullani! Itse olin tällä tourilla
http://www.rabbies.com/tours_scotland_glasgow/oban_glencoe_west_highland_lochs_castles1_day_tour.asp?lng=en ja sitä voin kyllä suositella.