Kirjoittaja Aihe: Intia / vinkkejä kaivataan  (Luettu 177311 kertaa)

Miipu

• Vieras
Intia / vinkkejä kaivataan
« : Helmikuu 03, 2005, 13:08:02 »
Moikka! olemme menossa 3ksi viikoksi Intiaan suunnitteilla reitti Delhi-Agra-Mumbai. Miten olette kokeneet intian/kertokaa mitä tahansa kommentteja. Erityisesti kiinnostaa länsirannikolla mestat joissa voisi rentoutua rannalla - oletteko varanneet etukäteen hotelleja etc. Ja junamatkoista etc. olen kiinnostunut kuulemaan lisää! Kaikista vinkeistä kiitollisena!  :D

Toni X

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Re: Intia / vinkkejä kaivataan
« Vastaus #1 : Helmikuu 03, 2005, 15:31:55 »
Tästä riittäisi tarinaa vaikka millä mitalla, mutta alkajaisiksi voit lukaista vaikka aiempia topiceja Intiasta.
Matkavinkkejä Intiaan
Goasta keskustelua (ja kinastelua).

Ylipäätään Intia on niin valtava ja monimuotoinen maa, että kukaan ei taida kokea sitä ihan samalla tavalla.  Yksi rakastuu maahan oikopäätä ikiajoiksi, toinen saa shokin ja singahtaa ensimmäisellä mahdollisella koneella takaisin kotimaahan.
 Itsellänikin asenne vaihteli laidasta laitaan retkelläni Kashmirin räntäsateen ja Goan trooppisen helteen välillä.
 Hotellia en ole itse koskaan varannut ennakkoon, mutta jos paikkakunnalle saapuu vaikkapa myöhään illalla tai yöllä, se voi olla ihan järkevääkin. Tosin suurimmasta osasta halvimpia mestoja ei varmaankaan löydy tietoja netistä.  :wink:
 Länsirannikon biitseistä tulee tietenkin mieleen Goa, jonne pääseekin kätevästi tuolta Mumbaista.

Ei tällä kertaa kummempaa. Namaste vaan.

Demiiz

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
itse delhiin 16 päivä
« Vastaus #2 : Helmikuu 04, 2005, 05:09:03 »
eli jos seura kelpaa niin voidaan selvitellä ja selviytyä kimpassa ongelmakohdista jos kiinnostaa. yksin on muuten tarkoitus lennellä wienin kautta 16.2. kimpassa esim. nelivetomaasturin vuokra ei paljon olisi ja sillä liikkuu kuin kala vedessä, kun vain tietää mitä tekee (kokemusta on kyllä:-)

Miki
oika tai mies... en oikeen tiedä, mutta munat löytyy kuitenkin. Vahva femiininen puoli, avoin, rehellinen, (yli?)vilkas (kuuluu mielikuvitus mukaan;-)
16.2 delhiin ja matkaseuraa etsin!

Miipu

• Vieras
seurasta
« Vastaus #3 : Helmikuu 06, 2005, 15:00:29 »
Moi Miki! Me mennään 5.3. jo sinne eli liikumme varmaan viimeistään 10. pvä pois uttar pradeshin osavaltiosta rannikolle päin. Kauan meinaat itse olla Intiassa, meillä on onnettoman lyhyt aika eli 3 vkoa. Tsemppiä reissuun, toivottavasti säästytään pahimmilta taudeilta... ;)

Sebastian

• Vieras
« Vastaus #4 : Helmikuu 06, 2005, 17:57:59 »
Mumbai on aika turha mesta. Vähän kun köyhää etelä Eurooppaa. Itse suosittelisin enemmän Varanasia! Se on Hindi-belttiä parhaimmilaan (=pahimmillaan).

namaste

• Vieras
liikkuminen ja muutakin
« Vastaus #5 : Helmikuu 07, 2005, 15:50:31 »
Moi,

Olin justiin kolme viikkoa Intiassa. Reitti Delhi-Agra-Ranthambore-Jaipur- Delhi-Goa ja Mumbai. Reissu oli unohtumaton. Jos haluat säästää aikaa ja vaivaa, kannattaa Delhissä ottaa vaikka yhteyttä paikalliseen matkanjärjestäjään ja vuokrata taksi kuskeineen kiertämään Pohjois-Intiaa (esim. Delhi-Agra). Omaa autoa en kyllä suosittele, sillä liikenne on vasemmanpuoleista ja säännöistä ei oo kyllä kellään mitään tietoa...   :wink: Jos meinaat kiertää vain paikkoja, joihin pääsee helposti junalla, se on kätevää. Juna-aikatauluihin ei tosin kannata kauheesti luottaa.

Paikallisiin ei pidä myöskään liian helposti luottaa. Vaikka vaikuttaisi kuinka mukavalta tyypiltä tahansa niin yleensä ne pyrkii huijaamaan kaikessa mahdollisessa.

Delhissä hyvä matkanjärjestäjä on MerryGo Travels. Ainakin meillä lupaukset piti ja kuski oli ammattilainen. Matkanjärjestäjän kautta saa hotellit sun muutkin helposti, mutta se saattaa maksaa hiukan enemmän, kuin omatoimisesti metsästämällä...

Junamatkaa ei voi verrata Suomalaiseen junaan, mutta niinhän sitä sanotaan, että Intiassa ei saa verrata mitään mihinkään... Juna saattaa heilua niin menosuuntaan kuin sivuillekin. Matka Goalta Mumbaihin muistutti enemmän laivamatkaa kuin junamatkaa... :lol:

Anonymous

• Vieras
Re: liikkuminen ja muutakin
« Vastaus #6 : Helmikuu 07, 2005, 18:51:51 »
Olin justiin kolme viikkoa Intiassa. Reitti Delhi-Agra-Ranthambore-Jaipur- Delhi-Goa ja Mumbai. Reissu oli unohtumaton. Jos haluat säästää aikaa ja vaivaa, kannattaa Delhissä ottaa vaikka yhteyttä paikalliseen matkanjärjestäjään ja vuokrata taksi kuskeineen kiertämään Pohjois-Intiaa (esim. Delhi-Agra). Omaa autoa en kyllä suosittele, sillä liikenne on vasemmanpuoleista ja säännöistä ei oo kyllä kellään mitään tietoa...   :wink: Jos meinaat kiertää vain paikkoja, joihin pääsee helposti junalla, se on kätevää. Juna-aikatauluihin ei tosin kannata kauheesti luottaa.

Delhissä hyvä matkanjärjestäjä on MerryGo Travels. Ainakin meillä lupaukset piti ja kuski oli ammattilainen. Matkanjärjestäjän kautta saa hotellit sun muutkin helposti, mutta se saattaa maksaa hiukan enemmän, kuin omatoimisesti metsästämällä...

:D Moi. Kuinka paljon kalliimpaa on tuommoinen matkatston käyttäminen? Ollaan suunniteltu menevämme junalla paikasta paikkaan - olemme kärsivällisiä:)

Miqel

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : Helmikuu 07, 2005, 21:57:52 »
40-80 rupiaa olisi hämärä muisto että matkatoimistot olisivat kuulemma pyytäneet junalippujen varaamisesta, eli euron molemmin puolin. Itse ostin vain kerran lipun muualta kuin asemalta, ilmeisesti kuitenkin IR:n haarakonttorista tms. Silloin välitysmaksu oli 5 rupiaa. Pieni raha, muttei se lipunosto rumba missään todellakaan vaikeaa ole jos vaan aikaa ja sisua jonottamiseen riittää. Ja apua saa yleensä aivan keneltä tahansa.

/SS/

• Vieras
se OIKEE Intia
« Vastaus #8 : Helmikuu 12, 2005, 23:39:25 »
Oikee Intia ei ole vain Rajastan = Delhi - Agra -Jaipur - Mumbai jne.  
Oikea Intia on GANGESIN RANTA!
Mene sinne! Näe Gangesissa kylpevät pyhiinvaeltajat, näe polttohautajaiset Gangesin rannalla, näe pyhiinvaeltajien massat, näe miljoonakaupunkeja ilman autoja, näe tuhatvuotiset temppelit.
HINTA: 1-5 $ / päivä! Including everiting!!!
/SS/

sheep

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : Helmikuu 13, 2005, 13:06:09 »
Hei! Osaatteko sanoa, millainen sää Intiassa on siinä heinä(-elo)kuussa? Olen silloin mahdollisesti lähdössä, joten olisi mukava tietää... :)

TBone

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : Helmikuu 13, 2005, 14:27:47 »
http://www.wunderground.com/

Sieltä saat eri paikkakuntien historiatiedot.

Ja Intian sään kysyminen on suunnilleen sama kuin kysyisi Euroopan säätä heinäkuussa  8) , mutta kylmä ei ole!

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
« Vastaus #11 : Helmikuu 13, 2005, 16:18:48 »
Mistä olettee saaneet halvimmat lennot Intiaan? Milloin on sopiva aika hankkia lennot, jos on heinäkuussa lähdössä?
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

Sebastian

• Vieras
Intian sää
« Vastaus #12 : Helmikuu 13, 2005, 20:14:27 »
Joo,

Mä voin kertoa millanen on Intian sää Elokuussa:
JOKA PÄIVÄ SATAA IHAN SIKANA!
Any other qoestions?

/SS/

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #13 : Helmikuu 14, 2005, 20:52:50 »
Lainaus käyttäjältä: "sheep"
Hei! Osaatteko sanoa, millainen sää Intiassa on siinä heinä(-elo)kuussa? Olen silloin mahdollisesti lähdössä, joten olisi mukava tietää... :)

Intiassa on yleisesti ottaen sateista tuona aikana jos kyseessä
on keskiverto vuosi (näin yleensä on).
Eli kostean lämmintä ja sateista, toki aurinkoisiakin päiviä mahtuu
mukaan runsaasti!

sheep

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : Helmikuu 16, 2005, 12:25:44 »
Kiitos paljon vastauksista, juuri tuota sadehommaa tässä ajoin takaa. :)

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
« Vastaus #15 : Helmikuu 17, 2005, 00:00:29 »
Lainaus käyttäjältä: "sheep"
Kiitos paljon vastauksista, juuri tuota sadehommaa tässä ajoin takaa. :)

Pohjois-Intiassa on mukavampaa kesällä kuin etelässä. (Näin sanoi matkaopas)
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

Toni X

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : Helmikuu 17, 2005, 09:16:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Sebastian"
Mumbai on aika turha mesta. Vähän kun köyhää etelä Eurooppaa. Itse suosittelisin enemmän Varanasia! Se on Hindi-belttiä parhaimmilaan (=pahimmillaan).

Tuosta luonnehdinnasta tuli minulle jotenkin mieleen Agra. Muistuttaako nuo toisiaan? Vai käsitinköhän oikein, millainen on "Hindi-beltti parhaimmillaan/pahimmillaan".  :D
 Bombay (jotenkin tykkään enempi tästä vanhasta nimestä) ei tosiaan pikaisesti katsastettuna niin kauhean erikoiselta paikalta näyttänyt.. Vaikka jossain taisinkin möläyttää Bombayn ja Delhin tsekkaamisen kuuluvan "yleissivistykseen".  :?

Lainaus käyttäjältä: "Ainuska"
Pohjois-Intiassa on mukavampaa kesällä kuin etelässä. (Näin sanoi matkaopas)

Paitsi jos ajattelee kesäksi jo toukokuun ja pohjois-Intiaksi Delhin. Tappavan kuuma!

Maaret

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : Helmikuu 17, 2005, 09:48:14 »
Istuskelen taalla nettikahvilassa Bombayssa lueskellen teidan viestejanne, ja ihmettelen kovasti; minusta Bombay on ihan mukiinmeneva, suurkaupungiksi (en ole ihan kovasti kaupunkien peraan) mutta tietylla asenteellahan tanne taytyy lahtea. Suosittelen kovasti Jaisalmeria ja aavikoita lahella Pakistanin rajaa, ja Pushkaria, vaikka se onkin aika turistimesta. Jos vuokraa auton kuskeineen, kannattaa kayttaa valtion turistitoimistoa joka on Connaught Circuksella. Olen kuullut ihan sairaasti kertomuksia naista Rajasthanin kiertueista, joita turistit on ostaneet ties mista matkatoimistoista Delhista. Eraskin autokuski jatti austraalialaisen pariskunnan Samin autiomaahan kun he eivat maksaneet "aavikkolisaa" kesken reissun. Sopiva hinta automatkalle on mielestani noin 14 USD per paiva, majotuksineen. Kuskille voi antaa mukavan tipin reissun lopussa jos silta tuntuu.
Goalle olen seuraavaksi matkalla, joten jos siella on porukkaa niin laittakaapa viestia. Tarkoitus olisi tehda mahdollisimman vahan seuraavaan kuukauteen ja sit taas jatkaa matkaa Keralaan :)

riikka

• Vieras
intias saa heina/elokuussa
« Vastaus #18 : Helmikuu 19, 2005, 23:44:27 »
Hei,

Olimme viime vuonna intiassa juuri heina-elokuussa. Tama aika kun tosiaan on monsuunikautta suuressa osassa maata, vietimme tarkoituksella suurimman osan aikaa tamil nadussa (kaakkois intiaa) jossa ei monsuunista ollut tietoakaan. Saa oli aika kuuma (30-35) mutta ei nyt sietamaton kuitenkaan.

Kun laskeuduimme mumbaihin heinakuun alussa, oli saa viela ihan ok (mita nyt vahan sateli silloin talloin), mutta kun sitten palasimme intian "kiertomatkaltamme" elokuun alussa, oli koko kaupunki lahes tulvan peitossa eika kosteudesta ja sen hajusta paassyt pakoon juuri missaan...  :wink:

suitcase

• Vieras
Minne asti ehtii?
« Vastaus #19 : Helmikuu 21, 2005, 21:09:07 »
Moip. Intian rautateiden nettisivuilta on välillä hippasen vaikea löytää tietoa ja olen saanut erilaista tietoa riippuen lähteestä. Osanneeko joku auttaa kuinka kauan kestää matka seuraavien kaupunkien välillä ja kannattaako varata monta päivää etukäteen liput?
- Delhi - Mumbai
- Mumbai - Goa
Kiitos jo etukäteen!