Rio de Janeiron linjaautoasema?

(Luettu 3265 kertaa)

Olav

• Vieras
« : 01.08.2004, 12:57:17 »
Näyttää nyt siltä että olen todellakin lähdössä Rio de Janeiroon lokakuussa ja sieltä bussilla Paraguayn kautta Buenos Airesiin. Kysymys taas turvallisuudesta kun olen yksin matkassa: Kuinka turvallinen on Rion linja-autoasema, josta lähtevät kaukobusssit? Onko suuri vaara tulla ryöstetyksi vai onko poliiseja ympäristössä tarpeeksi? Mukanani ovat kuitenkin kaikkia rahat ym paperit tuolloin, joten pikkurahaa ei voi ainoastaan pitää mukanaan..

PP

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - pinkkistara@hotmail.com
    • Profiili
    • http://pirre.fi
    • Sähköposti
« Vastaus #1 : 12.08.2004, 19:23:16 »
Me käytiin siinä Rion linja-auto asemalla sekä lähtiessä että tullessa: kierrettiin vähän muutakin Brasiliaa kuin Rioa. Sen löytäminen oli suurin haaste, mutta kun oppii etsimään keskustan ulkopuolelta niin kyllä se löytyy. Sillä oli joku omituinen nimikin; se oli "maaliikennekeskus" tms. se linja-auto asema.

Turvallisuudesta en sano mitään; muistan paikasta sen, että se oli jotenkin ankea ja avoin. Turvattomin olo on kyllä ollut pekingin juna-asemalla jostain syystä.
 Kyllä Riossa joitain vartijoita taisi olla, mutta ei turhan paljoa. Eikä sielä kyllä mitenkään tungosta ollut silloin kun mä sielä kävin.

...en tainnut vastata yhteenkään kysymykseen mitä kysyit, mutta tässä nyt ainakin fiiliksiä.
elieve there are no limits but the sky

guaranaa

• Vieras
« Vastaus #2 : 08.10.2004, 15:36:56 »
Moikka!

Olin viimevuonna vaihto-oppilaana ihan Rion lähikaupungissa ja siten käväisin pari kertaa tuolla asemalla. Ulkonäöltäänhän se on aika sellainen "ei niin linja-autoaseman näköinen", mutta kuitenkin se on yllättävän turvallinen, jos ei luota kaikkiin ihme hörhöihin, osaa pari sanaa porttugalia ja ennen kaikkea yrittää näyttää mahdollisimman ei turistilta. Mutta niin, harva puhuu siellä sitten enkkua. Mutta  kun pidät huolen rahoista ja käytät maalaisjärkeä, niin ei siellä ainakaan niin vaarallista ole kuin rion keskustassa, onnea vaan matkaan :D