Liettuassa aikoinaan asuneena suosittelen kylla lampimasti maata jopa pidemmillekkin reissuille. Mielestani Vilna on yksi Euroopan upeimmista kaupungeista, ja ylipaataan olen kokenut jotkut elamani parhaat reissut Liettuassa. Erityisesti suosittelen Aukstaitijan kansallispuistoa, jossa kannattaa kayda melomassa upeita vesireitteja pitkin.
Vilnassa riittaa myos upeaa kulttuuritarjontaa. Esim. uudet design-mestat kuten Design Hotel myymala/kahvila, remontoitu Liettuan taidemuseo, liettuan design center jne. ovat mielenkiintoisia paikkoja. Oma suosikkini on Vilnan nykytaiteen museo ja erityisesti sen kuppila, jossa istun jokaisella Vilnan reissulla.
Suosittelen Kaunasta, joka taalla on mainittu, ja siella erityisesti liettuan tarkeimman kuvataiteilijan ja saveltajan Ciurlionisin museota, seka "Kaunas Picture Gallery"a.
Samoin nakemisen arvoisia juttuja ovat jo taalla mainitut ristikukkula, "Euroopan keskus" puisto, Trakai, ja mielestani ihan huippu on Krutas parkas jonne on koottu vanhoja neuvostopatsaita. Ja upeita maisemia riittaa Kuronian splitilla, eli Klaipedaan ja sielta Nidaan asti. Palangassa ja muissa alueen pikkukylissa riittaa myos tunnelmaa.
Joka kaupungissa on mahtavia ravintoloita ja baareja, joista saa maittavia juomia ja hyvaa ruokaa.
Katevasti ympari Liettuaa voi liikkua bussilla tai minibusseilla, jos ei ole omaa autoa.
Joku kyseli Gdanskin yhteyksia, ja itse oon ainakin menny sinnekkin Liettuasta Eurolines-bussilla.
Suosittelen Liettuaa lampimasti, myos pidemmiksi reissuiksi kuin pariksi paivaksi, siella voi helposti viettaa 2-3 viikkoa. Itse haaveilen myos Liettuan reissusta, jonka aikana voisin kayda myos Minskissa ja Kaliningradissa.