Kiinan viisumi?

(Luettu 372128 kertaa)

Skönäri

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Kiinan viisumi?
« Vastaus #440 : 07.05.2010, 15:30:15 »
^^
Täsmälleen sama pläni. Viisumihakemukset inessä pelkän Itineraryn varassa, jossa tosin ei olla mainittu mitään tällä hetkellä hieman epävakaasta Kirgisiasta. Snadi jännitys päällä, jotta mahtaako onnistua, pitäkää peukkuja.

Raportoin ma sitten kuinka kävi.

edit, jos ei natsaa, ni uuden viisumihakemuksen venailuun ei oo oikein aikaa, sit koitetaan hommaa viisumi matkalta.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2010, 15:32:36 kirjoittanut Skönäri »
Vapaus on sitä, kun ei tiedä missä nukkuu seuraavan yön. Fotoja:
http://www.merikauhu.kuvat.fi/kuvat/

JouniR

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #441 : 08.05.2010, 23:53:44 »
Kyssäri viisumihakemuksen täyttämisestä: Siinä kysytään, että "Have you ever visited China before?"  Lasketaankos Hong Kong tässä tapauksessa Kiinaksi? HK:ssa olen siis käynyt, mutta en "oikeassa" kiinassa, mitäpä tuohon sitten vastaamaan?

Onkos kukaan muuten vertaillut minkä matkatoimiston kautta tuo viisumi olisi halvinta hankkia jos ei viitsi itse lähteä käymään tuon takia Helsingissä? Kaleva Travel näyttää veloittavan 24e/hlö, ja Suomen Matkatoimisto 30e/hlö. Löytyykö halvempia?

ilmojk

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #442 : 11.05.2010, 01:05:29 »
Kyssäri viisumihakemuksen täyttämisestä: Siinä kysytään, että "Have you ever visited China before?"  Lasketaankos Hong Kong tässä tapauksessa Kiinaksi? HK:ssa olen siis käynyt, mutta en "oikeassa" kiinassa, mitäpä tuohon sitten vastaamaan?

Onkos kukaan muuten vertaillut minkä matkatoimiston kautta tuo viisumi olisi halvinta hankkia jos ei viitsi itse lähteä käymään tuon takia Helsingissä? Kaleva Travel näyttää veloittavan 24e/hlö, ja Suomen Matkatoimisto 30e/hlö. Löytyykö halvempia?

Laitoin omaan viisumihakemukseen "yes" ja kirjoitin lisäksi "only in hong kong". Ja sain viisumin.

Cattendaali

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #443 : 11.05.2010, 08:05:22 »

Laitoin omaan viisumihakemukseen "yes" ja kirjoitin lisäksi "only in hong kong". Ja sain viisumin.

Minä vastasin, että en ole käynyt, vaikka passissa oli Hong Kongin leimat. Sain viisumin.
Ilman tätäkään päivää en tietäisi mitä huominen tuo tullessaan.

Skönäri

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #444 : 12.05.2010, 10:27:27 »
Hämmentävää, näitä viisumiketjuja olikin kaksi, mutta asiaan.

Iloisia uutisia maitse Kiinaan mieliville!

Eli onnistui viisumin saaminen pelkän itineraryn kera. Jes! Mitään matkustus- tai hotellidokumentteja ei ollut, ainoastaan googlella kaivetun hostellin osoite Pekingistä (viisumihakemukseen).

Muille maitse matkaaville huomioitavaa. Viisumi on siis voimassa siitä päivästä kun se on myönnetty. Eli mikäli meinaat viipyä Suomen ja Kiinan välillä esimerkiksi kolme kuukautta, ja haluat tämän jälkeen viettää vielä kolme kuukautta Kiinassa Suomesta hankitulla viisumilla, on sinun haettava 6 kk:n viisumi (kalliimpi) juuri ennen lähtöä. Eli päivää jolloin viisumi astuu voimaan ei voi säädellä kuin viisumihakemus ajankohdalla. Tämä oli ainakin hieman epäselvää minulle aikaisemmin.

Ja kun laaditte anomusta, kirjoittakaa lyhyt kuvaus koko reissusta ja sen jälkeen tarkempi kuvaus ajastanne Kiinassa arvioituine päivämäärineen.

Eli vaatimukset viisumiin ainakin nyt toukokuussa 2010:
1. Passi voimassa vähintään 6 kk
2. Värillinen kuva (sivuilla ristiriitaista tietoa kelpaako myös BW)
3. Täytetty viisumihakemus
4. Matkasuunnitelma em ohjeiden mukaan ja/tai kopiot lentolipuista

Yhdistetty kaksi Kiinan viisumi -ketjua. -Milma
Vapaus on sitä, kun ei tiedä missä nukkuu seuraavan yön. Fotoja:
http://www.merikauhu.kuvat.fi/kuvat/

aljona

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #445 : 17.05.2010, 14:57:58 »
Suurlähetystön sivuilla lukee, etteivät he ota vastaan käteistä eivätkä nettipankista printattuja kuitteja. Tarvitaan siis oikea pankin kuitti tai pankki- tai luottokortti. Onko todella näin? Onko kukaan käynyt maksamassa viisumiaan kevään aikana käteisellä? Inhottavaa byrokratiamössöä... :-\

Cattendaali

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #446 : 17.05.2010, 15:45:38 »
Käteinen ei käy. Pankki- tai luottokortti pitää olla.

Valokuva: sekä mustavalko että värillinen kelpaa tällä hetkellä.
Ilman tätäkään päivää en tietäisi mitä huominen tuo tullessaan.

aljona

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #447 : 17.05.2010, 16:33:04 »
Selvä. Kiitos vastauksesta!

Entä onko kukaan maksanut visa electronilla? Viisumeiden hakijalla ei ole siis käytössä perinteistä pankkikorttia eikä luottokorttia. Ja tietääkö kukaan mistä löytää tilinumeron, jolle maksu tulisi suorittaa? Suurlähetystön sivut ovat seee-kaaa-vat.

DeadHabit

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #448 : 17.05.2010, 20:13:03 »
Selvä. Kiitos vastauksesta!

Entä onko kukaan maksanut visa electronilla? Viisumeiden hakijalla ei ole siis käytössä perinteistä pankkikorttia eikä luottokorttia. Ja tietääkö kukaan mistä löytää tilinumeron, jolle maksu tulisi suorittaa? Suurlähetystön sivut ovat seee-kaaa-vat.
Viime vuoden lopulla kun tuon Viisumin hankin, niin electron ainekin vielä kävi.
Miksipä ei nytkin ::)
a wise man once said.... "Goddamn! Why didn't I think of that?!?"

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #449 : 18.05.2010, 10:35:38 »
Ja tietääkö kukaan mistä löytää tilinumeron, jolle maksu tulisi suorittaa?

Ei kai mistään, koska viisumi maksetaan haettaessa paikan päällä.

Edit:
Ohups, näinhän siellä sivulla sanotaan: "visa, authentication and other consular services will only be paid by major credit cards, bank debit cards or via bank transfer with a receipt issued by banks" - eli pankkisiirto on mahdollinen! Mistä tilinumeron saa, sitä en tiedä. Pyydän anteeksi dis-informaatiota!!  :-[

« Viimeksi muokattu: 23.05.2010, 18:41:32 kirjoittanut Lianna »
Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

J-P98

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #450 : 22.05.2010, 19:03:46 »
Olisiko linkkiä tuohon kaavakkeeseen? en nopealla googlauksella löytynyt. Ja miten toi maksupolitiikka toimii, jos ei omista pankkikortia? Ihan vitunmoiselle puuhastelulle vaikuttaa koko kiinansuurlähetystön toiminta. Olen koittanut kolmena päivänä soittaa ja kukaan ei vastaa sposteja edes mainitsematta.

T-R

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #451 : 22.05.2010, 23:43:17 »
Tässä interaktiivinen pdf http://fi.china-embassy.org/chn/lsyw/lsb/P020070417622044691851.pdf

Eipä sieltä tosiaan vastaillakaan, se viisumienhoitoaika per päivä on niin lyhyt, että taitaa kysyjiä olla suhteessa lähetystön työntekijöihin aivan liian paljon.
« Viimeksi muokattu: 23.05.2010, 11:46:27 kirjoittanut T-R »

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #452 : 23.05.2010, 11:40:01 »
Jos ei omista pankkikorttia, niin käteisellä..?

Ei käteisellä! Vain kortti (pankkikortti, electron, luottokortti) käy.

Edit:

Ks korjaukseni edellä aikaisempaan viestiin: pankkisiirto pankin kuitilla käy myös!
« Viimeksi muokattu: 23.05.2010, 18:42:53 kirjoittanut Lianna »
Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

T-R

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #453 : 23.05.2010, 11:45:08 »
Jos ei omista pankkikorttia, niin käteisellä..?

Ei käteisellä! Vain kortti (pankkikortti, electron, luottokortti) käy.

Kiitti kun korjasit.

J-P98

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #454 : 25.05.2010, 06:29:32 »
Kymysyksiä viisumista.

Olen lähdössä 13pvä Heinäkuuta Kiinaan. Tarkoitus käydä Kiinaa ristiin rastiin ja mennä sitten Honkkareihin. Honkkareista idea lentää Singaporeen ja sieltä bussilla/lentämällä Kuala Lumpuriin. Viisumikseni siis tarvitsen douple entryn. Onko jengillä antaa tipsejä näistä paikoista? Viisumista sen verran, että mitä minun tarvitsee lähettää tuonne suurlähetystöön?

Viisumia varten:

Passi check
Viisumihakemus check
Rahaa (miten maksaminen tapahtuu?)

Nicodemus

• Vieras
« Vastaus #455 : 25.05.2010, 08:45:52 »
Luepa tama ketju.  :)

rommitommi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #456 : 25.05.2010, 09:26:18 »
Ketjua lukemalla tosiaan saattaisi selvitä monta asiaa :)

Tässä kuitenkin pieni briiffaus:

-Jos et ole menossa Kiinaan takaisin Hong Kongista, tarvitset vain single entryn
-viisumi on anottava Kiinan suurlähetystöstä paikan päällä, eli et voi lähettää hakemustasi.
-viisumi maksetaan kortilla, käteinen ei kelpaa
-Singapore, Hong Kong ja KL ovat mielestäni kaikki melko samanlaisia kaupunkeja, vähän eri mausteilla. Joka tapauksessa voit odottaa pilvenpiirtäjiä ja lukemattomia shoppailumahdollisuuksia. Omasta mielestäni Singapore on ihan selkeä ykkönen, hyvänä kakkosena Hong Kong, ja perää pitää KL. Ihan siis omien fiilisten mukaan reitattuna..

Kymysyksiä viisumista.

Olen lähdössä 13pvä Heinäkuuta Kiinaan. Tarkoitus käydä Kiinaa ristiin rastiin ja mennä sitten Honkkareihin. Honkkareista idea lentää Singaporeen ja sieltä bussilla/lentämällä Kuala Lumpuriin. Viisumikseni siis tarvitsen douple entryn. Onko jengillä antaa tipsejä näistä paikoista? Viisumista sen verran, että mitä minun tarvitsee lähettää tuonne suurlähetystöön?

Viisumia varten:

Passi check
Viisumihakemus check
Rahaa (miten maksaminen tapahtuu?)

Spindelman

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #457 : 29.05.2010, 17:41:06 »
Arvoisat pallontallaajat,

Minulla on visainen pulma liittyen Kiinan, mielestäni sangen monimutkaisiin, viisumiasioihin. Eli olen lähdössä lomalle Filippiineille, ja lentoreittini on seuraavanlainen: Helsinki - Peking - Hong Kong - Cebu. Takaisin tullessa päinvastainen. Kaikki samalla e-lipulla.

Lähteestä riippuen olen saanut ristiriitaista tietoa, tarvitsenko viisumin jatkolentoa varten Pekingissä. Onko kellään tästä tuoretta tietoa tai omakohtaista kokemusta?

Paluumatkalla vaihtoaika Pekingissä oli noin 11 tuntia, joten ajattelin käydä pikaisesti katsomassa kaupunkia.

Viisumi minulla toki on jo ennestään - vuoden multi entry business mallinen.... mutta mutta.. olen kumminkin lomamatkalla. Maahantulokaavakkeeseen, siis jos vierailen kaupungissa, varmaankin pitää kylmästi laittaa matkan tarkoitukseksi liikematka. Ja varata joku halpa hostelli, että saa osoitteen majapaikaksi.

Mitähän mahtaa seurata, jos narahtaa business-viisumilla lomamatkalla? No kaipa teen tästä suuremman ongelman, kuin se onkaan.  :P

Kiitos jo etukäteen kommenteista tahi neuvoista.  :)
Hey Joe, tagae ko sa imong tanan kwarta!

大鼻子 Dà bízi

Tiedän, ettei hukkaan nuoruuteni mennyt matkatöissä maailmalla.

yeren

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #458 : 30.05.2010, 00:01:28 »
Älä väännä tyhjästä ongelmaa. Jos on voimassa oleva multi-entry Kiinaan, niin riittää. Ei siellä busineksista kukaan kysele. Ja HK:ssa ei viisumia tarvitse alla 3 kk oleskeluun.
9 vuotta sitten kävin Kiinassa työmatkalla turistiviisumilla. Ja insinöörinä vaikken sitä ollutkaan. Eikä kukaan ole koskaan kysellyt rajalla mitään isompia. Kumallinen hätä niillä on vaan niistä maahantulokaavakkeista, jotka mystisesti aina katoaa.

J-P98

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #459 : 11.06.2010, 10:58:37 »
-Jos et ole menossa Kiinaan takaisin Hong Kongista, tarvitset vain single entryn

Onko tosiaan näin? Minulla on lennot pekingiin ja pekingistä takaisin suomeen. Eli jos haluan käydä honkkareissa ja palata pekingiin niin tarvitsen douple entryn? voe kurjuus. Vielä yksi juusto kysymys, jos haluan ystäväni käydä hakemassa Kulosaaresta viisumini niin mitä siihen tarvitsee? Riittääkö valtakirja? tms Kiitos ja anteeksi.