Kiinan viisumi?

(Luettu 339284 kertaa)

hunvo

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - hunvo@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Kiinan viisumi?
« Vastaus #660 : 24.09.2012, 22:48:17 »
Ei ole kutsua, eikä semmoisesta ollut kiinnostunut. Lipuista oli tarkka. Eivät olleet mukana niin vaati että ne näytetään passeja haettaessa.
Samsonite-turisti täällä Backpackereiden seassa

Vainoharha

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #661 : 27.09.2012, 03:29:43 »
Itsellä myös tuo viisumiongelma tuon kutsun suhteen. Kuukaudeksi olen lähdössä reppukiertämään Kiinaa tavoitteena yöpyä hostelleissa/sohvasurffata ja ajatuksena oli ainoastaan varata muutamalle ensimmäiselle päivälle hostelli/halpa hotelli ja sen jälkeen yöpymispaikat ja matkasuunnitelma on auki...

Kannattaako tuota kutsua lähteä hankkimaan jostain esim. couchsurfingin kautta vai riittääkö jos on muutamalle ensimmäiselle päivälle hotellivaraus tehtynä ja liittää siitä tiedot mukaan? Vai teenkö Hotels.comin kautta varaukset koko kuukaudeksi, liitän viisumihakemukseen varausvahvistukset ja perun ne kaikki sitten vaan? :D

Humberto

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #662 : 27.09.2012, 14:48:56 »
Itse en ole mitään kutsua tarvinnut eivätkä myöskään kaverini, kun viime kuussa ton viisumin hakivat. Eikä minulla tai heillä ollut edes lippua pois maasta, vaan pelkkä ilmoitus, että poistuu maitse Vietnamiin on riittänyt. Hotellivarauksen olemme kaikki esittäneet vain noin ensimmäiselle viikolle. Ei noista tietenkään ikinä tiedä, eikä niistä lisädokumenteista haittaa ainakaan ole.

Vainoharha

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #663 : 28.09.2012, 01:27:57 »
Kiitos tiedosta! Vähän samaan päädyin tänään, kun tuota viisumihakemusta täyttelin. Mitä olen nyt lukenut, niin samaa tuntuvat kaikki sanovan, että ei sitä kutsua tarvitsisi tai mitään hotellivarausrumbaa. Hieman luottavaisemmin lähden tuoda hakemusta viemään paikan päälle. Ilmoittelen tähän myöhemmin tarkemmin, miten hoitui, jos vaikka olisi apua myös seuraavalle.

laowaijoha

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #664 : 03.10.2012, 16:02:46 »
Terve!

(Paniikki!) Onko Kiinan suurlähetystössä vielä mahdollista saada pikakäsittely viisumille (normaalin 4 päivän sijaan), eli joko saman päivän tai seuraavan päivän aikana?

Tuolla karseilla nettisivuilla on taas vaihteeksi epämääräistä tietoa (http://www.chinaembassy-fi.org/eng/xwdt/t947807.htm), jonka mukaan ainakin heinäkuussa tuo mahdollisuus on poistunut, mutta siitä ei ole tietoa että onko se tullut taas mahdolliseksi? Eli oliko kyseessä vain joku kesäjärjestely?

Tällä on erittäin kiire joten jos joku ystävällinen sielu pystyy vahvistamaan, arvostan oikein syvästi ja ansaitsee tuhat pistettä karmaa!  :-*

Kiitos!

Hybris

• Vieras
« Vastaus #665 : 03.10.2012, 19:11:36 »
Ei ole vieläkään mahdollista saada pikaviisumia. Muutoksista tulee sivuille aina ilmoitus.

Jos silti epäilyttää niin ainahan voit soittaa lähetystöön ja kysyä.

laowaijoha

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #666 : 03.10.2012, 19:25:33 »
Voi ei... Nyt meni tiukaksi kun ensi viikolla pitäisi jo lähteä Suomesta...  :-[ Lähetystökin toki kiinni juuri tällä viikolla.

Mutta kiitti paljon vastauksesta! Jos jollakin on eriäviä kokemuksia hiljattain, niin rohkeasti vaan kommenttia!  8)

dltd

• Reissaaja
  • We are one, moment is now.
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #667 : 27.10.2012, 12:56:15 »
Itse menin anomaan viisumia ilman lippuja, kutsuja tai varattua hotellia. 2 kertaa käännytti tiskillä poes, ensin vaati lippuja ja hotellia. Varasin sitten suurlähetystössä ollessani hotellin kiinasta ja lätkäsin sen anomukseen. Noh sitten niitä lippuja, selitin tiskillä, että ostan vasta Moskovassa junalipun Kiinaan jonka seurauksena sain sitten A4 johon piti kirjoittaa englanniksi travelplan.

Kolmannella taisi ukko päästä vähän armosta mun anomuksenläpi ja nyt viisumi tosiaan löytyy :)

aistit

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #668 : 31.10.2012, 15:07:11 »
Honkkarista irtosi visat helposti. Mitään lippuja tai lappuja eivät kyselleet. Hakemukset täytettiin siinä tiskillä virkailijatädin opastamana todella rivakkaa tahtia. Siihen hotellivarausten kohtaan riitti kun kirjoitettiin ensimmäinen etappi eli "Guangzhou".

Hinta 360hkd

CTSssän eli muistaakseni China travel servicen kautta hankittiin..vaikutti vähän virallisemmalta kuin perus matkatoimistot. Iso toimisto Mong Kokissa ja toinen Hunghomin steissillä,josta saa ainakin express visoja.

HKG

• Himoreissaaja
  • The secret of life is enjoying the passage of time
    • Profiili
« Vastaus #669 : 31.10.2012, 21:47:38 »
Honkkarista irtosi visat helposti. Mitään lippuja tai lappuja eivät kyselleet. Hakemukset täytettiin siinä tiskillä virkailijatädin opastamana todella rivakkaa tahtia. Siihen hotellivarausten kohtaan riitti kun kirjoitettiin ensimmäinen etappi eli "Guangzhou".

Hinta 360hkd

CTSssän eli muistaakseni China travel servicen kautta hankittiin..vaikutti vähän virallisemmalta kuin perus matkatoimistot. Iso toimisto Mong Kokissa ja toinen Hunghomin steissillä,josta saa ainakin express visoja.

Mä hommasin  viime viikolla express viisumin (samalle päivälle, koska seuraava päivä oli bank holiday) CTS:n pääkonttorista business visa double entry maksoi HKD 2440!!! totesin neidille, etten mä ole koko Kiinaa ostamassa haluan vaan vierailla siellä.

Jos mahdollista, niin kannattaa varata neljä päivää käsittelyä varten, niin saa huomattavasti edullisemmin/vähemmällä lippu-lappu rumballa kuin Suomesta. Mun vaan piti saada viisumi heti, joten sitten se alkoi maksamaan.

Sieltä saa myös 12 kk:n viisumeja rajoittamattomalla entry-määrällä. Aluksi nikottelevat että pitäis olla HK ID mutta viisumin saa kyllä puhumalla.
I'm just one happy camper!

bnbx

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #670 : 03.11.2012, 21:55:36 »

Sieltä saa myös 12 kk:n viisumeja rajoittamattomalla entry-määrällä. Aluksi nikottelevat että pitäis olla HK ID mutta viisumin saa kyllä puhumalla.

Olin lukuvuoden Hongkongissa opiskelijaviisumilla ja hain muutamia kertoja Kiinan Hongkongin lähetystöstä viisumia. En usko tuohon neuvotelumahdollisuuteen. Ekalla hakukerralla antoivat vain double entryn juuri siksi että sitä HKID:tä ei ollut. Myöhemmin kuulin, että vaikka ID olisikin ollut taskussa, niin multientryjä ei anneta ensikertalaisille, eli pitää olla ainakin kerran käynyt Manner-Kiinassa, ennenkuin voi multientryt saada.

Toisella kerralla ID-kortti oli taskussa ja sain multientryn, mutta vain puoleksi vuodeksi, sillä Kiinan viisumia ei voitu antaa pitemmäksi ajaksi kuin mitä Hongkongin opiskelijaviisumini oli voimassa.

Ei siellä tiskillä auttanut alkaa itkemään tuomiosta. Kaikki muutkin opiskelijakaverini olivat saaneet saman kohtelun. Jotkut olivat tosin onnistuneet saamaan multientryn kotimaansa lähetystöstä.

Edit: kijoitusvirhe
« Viimeksi muokattu: 03.11.2012, 21:57:32 kirjoittanut bnbx »

HKG

• Himoreissaaja
  • The secret of life is enjoying the passage of time
    • Profiili
« Vastaus #671 : 06.11.2012, 20:11:22 »

opiskelijaviisumilla

Mulla olikin kyseessä business-viisumi, mutta en tarvinut multientryä, joten en ollut halukas maksamaan HKD 3660.
I'm just one happy camper!

ilmojk

• Aloittelija
    • Profiili
Viisumin siirto
« Vastaus #672 : 10.11.2012, 20:41:21 »
Onko kellään kokemusta viisumin siirrosta toiseen passiin?
Minulla meni passi rikki (ei omasta syystä) ja siellä oli "multiple visa" Nyt minulla on uusi passi ja pitäisi saada viisumi siirrettyä siihen.
Olen jo lähettäny sähköpostia Kiinan suurlähetystöön, mutta vastausta ei ole vielä kuulunut.. Ja matka täältä Hesaan on pitkä, joten en tämän asian takia vielä ole mennyt Hesaan.

Epic

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #673 : 14.11.2012, 08:27:19 »
Onko kukaan hommannut lahiaikoina Kiinan viisumia Bangkokista? Paljon maksaa, kauan kestaa ja onko ollut ongelmia haettaessa (esim. ktusukirjeita tms)? Olisi tarkoitus lentaa intiasta Bangkokin kautta Pekingiin tammikuun lopussa, mutta lentoja en ole viela varannut niin jos joku voisi valaista kauan kestaa niin olisin todella kiitollinen.

ilmojk

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Viisumin siirto
« Vastaus #674 : 24.11.2012, 00:29:39 »
Onko kellään kokemusta viisumin siirrosta toiseen passiin?
Minulla meni passi rikki (ei omasta syystä) ja siellä oli "multiple visa" Nyt minulla on uusi passi ja pitäisi saada viisumi siirrettyä siihen.
Olen jo lähettäny sähköpostia Kiinan suurlähetystöön, mutta vastausta ei ole vielä kuulunut.. Ja matka täältä Hesaan on pitkä, joten en tämän asian takia vielä ole mennyt Hesaan.

Itse itselleni vastaten: Siirtoa ei voi tehdä, vaan täytyy hakea kokonaan uudestaan viisumi. Sinne meni 180 euroa (Multiple entry visuumi 12kk voimassa)

jshore

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #675 : 11.12.2012, 09:39:20 »
Meillä kyseessä välilasku Chongqingissa ennen Bangkokiin jatkamista. Layoverin pituus 24h10m.

24 tunnin säännön puitteissakin: ottaisitteko viisumin tätä 10 minuutin ylitystä varten? Ja onko tästä kiinnostunut jo Kiinaan Helsnigistä lentävä Finnair vai vastan kiinalaisviranomaiset kentällä?

Hotelliin päästäksemme turistiviisumi lienee joka tapauksessa pakollinen, mutta jos - teoriassa ainakin - pysyisi lentokentällä. Ajatuksia?

suvi.e

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #676 : 12.12.2012, 14:04:30 »
Heippa!

Kävin anomassa viisumia kiinaan, mutta mieltäni jäi askarruttamaan eräs asia. Ollaan lentämässä kaverin kanssa Helsinki - Peking - Manila. Tehdään siis pelkkä vaihto Pekingin lentokentällä, mutta koska ollaan ostettu jatkolento eri lentoyhtiöltä niin joudutaan hakemaan matkalaukut ja tekemään check in uudestaan lennolle Peking - Manila. Tarvitaanko tähän siis viisumia? Suurlähetystössä se sanoi että ei, koska olaan koko ajan lentokentän sisäälä, mutta rupesin vaan miettimään, että voiko pitää paikkaansa?

REM

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #677 : 13.12.2012, 11:26:07 »
Onko kukaan hommannut lahiaikoina Kiinan viisumia Bangkokista? Paljon maksaa, kauan kestaa ja onko ollut ongelmia haettaessa (esim. ktusukirjeita tms)? Olisi tarkoitus lentaa intiasta Bangkokin kautta Pekingiin tammikuun lopussa, mutta lentoja en ole viela varannut niin jos joku voisi valaista kauan kestaa niin olisin todella kiitollinen.

Sama kiinnostais täälläkin! Ollaan menossa Bangkokista Laosin ja Kambodzan kautta Vietnamiin, josta lento Pekingiin.

punatulkku

• Aloittelija
    • Profiili
Kiinan viisumi ja värivalokuva
« Vastaus #678 : 07.01.2013, 18:38:47 »
Hei ja anteeksi hölmö ja tarpeettomalta tuntuva kysymys.

Olen lähdössä Kiinaan ja kaikki on viisumin hakua varten muuten valmiina mutta juuri nyt kävikin ilmi, että vaativat konsulaatissa värivalokuvan mustavalkoisen sijaan. Ei tekisi mieli teettää uusia passikuvia kun vanhojakin on vielä jäljellä, vaikkakin ne ovat mustavalkoisia.

Olisiko kukaan saanut viisumia mustavalkokuvilla?

Kiitos!

unkkatkumiankka

• Vieras
Vs: Kiinan viisumi ja värivalokuva
« Vastaus #679 : 07.01.2013, 21:10:37 »
Ainakin reilu vuosi sitten sai olla myös mustavalkoinen passikuva. En tiedä, onko käytäntö sittemmin muuttunut. :)  En silti välttämättä riskeeraisi viisumin saamista värivalokuvien teettämisestä koituvien kustannusten takia...