Kiinan viisumi?

(Luettu 356632 kertaa)

electricshock

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Kiinan viisumi?
« Vastaus #760 : 16.05.2014, 21:49:03 »
Juu elikkäs... olisi lähtö shanghaihin konferenssiin heinäkuussa, ja viisumiasioitten kanssa painiskellaan tällä hetkellä. suurlähetystöön soittaessa vastine oli vähintäänkin hämmentävä "NO MORE QUESTIONS GOODBYE" ja luuri korvaan, niin jospa konsultoisin täältä.  :)

- Miten nuo F-tyypin viisumin tulo ja lähtöpäivät? Kuulemma sillä viisumilla voin olla pitempäänkin kuin sen konferenssin ajan, että jos haluan ottaa omaa lomaa 4 päivän konferenssin lisäksi niin se on vissiin OK. Mutta: voinko laittaa viisumihakemukseen pitemmän, vaikka n. kuukauden päivät koska en ole vielä varma miten varaan lennot (koulu ei ole laittanut rahaa lippuihin), ja tulisin sitten aikaisemmin takaisin kun asiat selvenee? Vai ovatko viisumit oletuksena tietyn aikaa voimassa, esim. 3 kk tms.?

- Kutsukirje varmaan pitää siis olla alkuperäinen, että kopio ei käy? Shanghain pääty on vissiin just nyt lähettelemässä niitä kirjeitä, niin niissäkin varmaan kestää sen 2 viikkoa tulla suomeen...

- Ja edelliseen liittyen, kuinka tarkka tuo kuukauden käsittelyaika on? Tuleeko ne sieltä käytännössä aiemmin takaisin, kun nettisivu puhuu 4 päivän käsittelyajasta?

yeren

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #761 : 17.05.2014, 17:41:22 »
L-visa on turisti visa ja sen saa helposti ja ilman turhaa säätämistä kutsujen ym. takia. Jos 30 päivän oleskelu ei riitä, niin ota douple entry ja käy Hong Kongissa, Japanissa, Vietnamissa jne. kääntymässä neljännellä oleskeluviikolla. Saat periaatteessa 60 päivän oleskelun ja näet enemmän kuin yhden kaupungin.
Viisumi on otettava käyttöön 3kk:n aikana myöntöpäivästä, eli hankittava maahantuloleima siihen. Jos et käytä, niin sen voimassaolo lakkaa. Kiinassa oleskelu alkaa tuosta maahantuloleimasta.
En ymmärrä tuota kuukauden käsittelyaikakysymystä..............embassy lupaa viisumin viikossa ja piste.
Jos metsästät halvimpia tarjouslentoja, niin ota huomioon, että varattuja ( ja maksettuja) lentoja ei voi vaihtaa jälkikäteen oman mielen mukaan. Jos et ole lennolla, niin menetät rahasi. Kalliimmissa lennoissa on toki vaihto-oikeus, muta se kyllä tuplaa tai triplaa budjettisi. Ja jos koneet ovat täysiä, niin paluu voi viivästyä enemmänkin.
Kesä-ajalle kannattaa varata lennot hyvissä ajoin, eli nyt toukokuun puolessa välissä olet jo vähän myöhässä.
« Viimeksi muokattu: 17.05.2014, 22:17:30 kirjoittanut yeren »

rasmussen

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #762 : 19.07.2014, 12:46:47 »

Vai voisiko asia olla sittenkin niin helppo, että on mahdollista saada suoraan tuo 4kk oleskeluoikeus multi-viisumiin pelkästään esittämällä asia viisumihakemuksessa?

Mulla aika saman tyyppinen tilanne, tai oikeastaan poikaystävällä, joka pyrkii saamaan mahd. pitkää viisumia Kiinaan siksi aikaa kun itse olen siellä vaihdossa. Tietääkö kukaan, onko mahdollista saada esim. 6kk multientry viisumia vaan yksinkertaisesti kirjoittamalla aikomukseksi reissata ympäriinsä ns. neutraaleilla alueilla, ja listaamalla matkakohteita? Kiinan lähetystöstä vastattiin, että pitäisi olla esittää hotellivaraukset  koko ajaksi, ja edestakaiset lentoliput. Muutama vuosi sitten ainakin riitti parin ekan yön hotellivaraus, eikä poistulolentojen perään kyselty. Lähetystötyöntekijä sanoi vaatimusten tiukentuneen syyskuussa 2013. Onko teiltä tuon ajankohdan jälkeen viisumia hakeneilta kanssatallaajilta tosian vaadittu noin tiukasti liiteitä? Ja onko poistulolennot tosiaan välttämättömät?

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #763 : 20.07.2014, 03:55:25 »
Ja onko poistulolennot tosiaan välttämättömät?

En tiedä, mutta noin muuten vinkkinä, että jos tosiaan tarvitsee, niin ottaa minkä tahansa halpalennon pois maasta. Niitä saa parilla kympillä. Sillä, että se lento jää käyttämättä, ei ole mitään merkitystä.

---

• Vieras
« Vastaus #764 : 12.08.2014, 19:55:50 »
Mulla aika saman tyyppinen tilanne............

Jos tarvitsette vielä viisumia niin nyt tarkkana:

Sain juuri Kiinan viisumin. Kaksi entryä, kumpikin 120 päivän pituinen. Eli siis sain 8 kuukauden viisumin :D hinta 90€. Maassa tosin viivyn vain about 3 kuukautta eli en ymmärrä miten noin pitkän antoivat...

Kirjoitin 2-3 sivuisen kirjeen englanniksi matkani tarkoituksesta. Siitä, miten nyt on ainutlaatuinen mahdollisuus päästä kokemaan Kiina ja opiskella sen kieltä ja kulttuuria sekä matkustaa ympäri maata ja nähdä kuuluisimmat nähtävyydet. Kehuva ja arvostava kirje. Kerroin että hotellivarauksia ei ole, koska tulen asumaan vuokra-asunnossa ja ympäri Kiinaa kohdistuvilla matkoilla varaan hotellin/guesthousen aina paikanpäällä. Kerroin, että matkat taittuvat junalla ja nekin varaan paikan päältä. Sanoin, että yhden visa-runin olen valmis tekemään Hong Kongiin koska tahdon päästä käymään sielläkin. Kerroin lopussa, että poistun maasta junalla Vietnamiin joten paluulentoa ei ole näyttää. Kaikenkaikkiaan hieman yli kaksi sivua proosaa matkasuunnitelmastani.

Mukaan laitoin:
- tiliotteeni (varmasti rahaa Kiinassa asumiseen)
- kopion koko oleskeluni kattavasta matkavakuutuksesta
- saapumislennosta (poistumislentoa ei ollut)
- tyttöystävän koulun Suomeen lähettämä hyväksymiskirje leimoineen
- tyttöystävän kirje missä hänen tiedot ja puoli sivua tekstiä tästä meidän suunnitelmasta

Mainittakoon, että en edes itse päässyt tuota hakemusta jättämään eli en henkilökohtaisesti ollut virkailijoiden tavattavissa. Voisin melkein sanoa, että aika helpolla tuli kovin vaikeaksi peloteltu viisumi. Tosin tuo paikallisen koulun mandariiniksi raapustettu lappu punaisine leimoineen auttoi asiaan aivan varmasti ratkaisevasti 8)

rasmussen

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #765 : 13.08.2014, 10:53:42 »
Kiitos,  ---! Viisumi on edelleen haussa, odotellaan mun viisumipapereita vaihtoyliopistosta, silleen hyvin menee että lähtöön alle 3 viikkoa... Laitoitko hakemukseen, että aiot oleskella 3kk,vai jätitkö ajan avoimeksi? Jännä että sait noin pitkän  viisumin,  kuten sanoit, suhteellisen vähällä vaivalla. Itsehän viivyn vuoden,  ja poikaystävän olisi tarkoitus olla yhtä kauan.  Visa runit  Hongkongiin ei sinänsä ole ongelma kun Shenzhenissä ollaan, mutta ei niitäkään joka kuukausi jaksais. Puolen vuoden multi entry ilmeisesti ei olis ongelma, tekisi mieli yrittää koko vuotta, mutta en tiedä onko meillä pokkaa.  Ei muuten, mutta jos tulee hylky niin pelottaa että se voisi vaikuttaa negatiivisesti viisumin hakemiseen tulevaisuudessa.

---

• Vieras
« Vastaus #766 : 14.08.2014, 19:10:03 »
Siinä hienossa kirjeessä kerroin, että saavun lentäen 4.9 ja sitten junalla Vietnamiin "joskus joulukuun puolivälissä".

surffausmänis

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #767 : 12.09.2014, 17:29:53 »
Terve. Nyt on aika tuoretta tietoa kiinanviisumista tunti sitte sain sen. Tän viikon maanantaina laitoin hakemuksen menemään lahialuematkat.fi kautta. Kirjeeseen mukaan hotellivaraus 2 yöks, meno lentolippu pekingiin, valokuva, täytetty viisumilomake ja sitte kirjotin että poistumislippua ei ole koska menen junalla/bussilla vietnamiin 2-3kk sisällä joten voisitteko jatkaa viisumiani ainakin 60päiväseksi, ystävällisin terveisin diipadaapa. Ja homma näytti olevan sillä selvä. En tiiä johtuko siitä kun haki välittäjän kautta mutta ei näytä turhaa niuhotusta olevan matkasuunnitelmien ja poistumislippujen takia.

luckyme

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #768 : 14.09.2014, 14:58:42 »
Olen menossa Kiinan 2 kertaa, noin kuukauden päästä ja uudelleen joulun tienoilla. Aion olla molemmilla kerroilla maassa noin 2 viikkoa. Jälkimmäisiä lentoja minulla ei vielä ole/eikä myöskään vielä aikeita ostaa. Kun nyt haen viisumia, onkohan mitään toiveita saada samalla viisumi molemmille reissuille eli kahdella maahantulolla?

Sylperoinen

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #769 : 28.09.2014, 10:31:00 »
Epätoivoinen ja epätietoinen tyyppi täällä hei! Toivon kovasti että joku osaisi täällä auttaa minua Kiinan opiskelijaviisumin hakemisessa, vaikka uskon jo ettei ongelmaani ole yksinkertaista ratkaisua...

Tarkoituksenani olisi lähteä tammikuussa Aasiaan reissaamaan ja reilun kuukauden reissauksen jälkeen aloittaa vaihto-opiskelu Kiinassa. Kohdeyliopistoni ei ole vielä varmaksi hyväksynyt hakemustani ja viimeisimpien tietojen mukaan varmistus (ja sen myötä myös viisuminhakemuksen paperit) olisivat tulossa vasta aikasintaan tammikuun lopussa. Käsitykseni mukaan suunnitelmani vaikuttaa siis täysin mahdottomalta: miten voisin saada hankittua opiskelijaviisumin Kiinaan, jos itse olen passini kanssa viisumihakemuksen ajankohtana jo ulkomailla,ilman tarkoitusta palata välissä Suomeen. Kommentteja?

(ja lisätietona: toki voi olla että hakemukseni yliopistoon hylätään kokonaan, jolloin ei tietenkään ole tarvetta Kiinan  pitkälle viisumillekaan ja silloin keskityn vaan pidemmäksi aikaa reissaamiseen)

loau

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #770 : 21.01.2015, 15:45:42 »
Olen menossa keväämmällä Kiinaan, ja oon nyt alkanut miettimään viisumiasiaa. Tajusin etten oikeastaan tiedä mitä kautta mun pitäisi se hankkia. Suurlähetystön sivuilla lukee, että sinne pitäisi mennä paikan päälle. Mä en asu Helsingissä eikä mulla oo sinne lähiaikoina mitään asiaa, ja muutenkin sinne on sen verran monen tunnin onnibussimatka että ei oikein huvittais pelkkien paperihommien takia lähteä fyysisesti paikan päälle. Eikö tosiaan ole muuta keinoa saada se viisumi? Voiko jonkun matkatoimiston kautta hommata sen, paljonko sitten tulee ylimääräistä hintaa?

Oon menossa Kiinaan huhtikuussa Vietnamin kautta maitse, ja tarkoituksena ois olla siellä n. 40 päivää poistumatta mihinkään. Kai tavallinen single-entry turistiviisumi kelpaa 40 päiväksi eikä vaan kuukaudeksi?
Ja oon tosiaan ennen Kiinaan menemistä kuukauden Kambodzhassa ja Vietnamissa. Oisko sieltä mahdollista saada se viisumi helpommin, esimerkiks Hanoista? Kauanko siihen menis ja olisko se järkevämpää kuin Suomesta ostaminen, kun en tosiaan sijaitse lähellä suurlähetystöä täällä?

pfr

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #771 : 21.01.2015, 16:05:48 »
Olen menossa keväämmällä Kiinaan, ja oon nyt alkanut miettimään viisumiasiaa. Tajusin etten oikeastaan tiedä mitä kautta mun pitäisi se hankkia. Suurlähetystön sivuilla lukee, että sinne pitäisi mennä paikan päälle. Mä en asu Helsingissä eikä mulla oo sinne lähiaikoina mitään asiaa, ja muutenkin sinne on sen verran monen tunnin onnibussimatka että ei oikein huvittais pelkkien paperihommien takia lähteä fyysisesti paikan päälle. Eikö tosiaan ole muuta keinoa saada se viisumi? Voiko jonkun matkatoimiston kautta hommata sen, paljonko sitten tulee ylimääräistä hintaa?
Ainakin lähialuematkat välittää noita viisumihommia, näyttäisivät kymppejä ottavan välistä. Jos ei kelpaa niin sitten paikan päälle kaksi kertaa, jättämään hakemus ja noutamaan se. Aikoinaan kun itse hommasin viisumin niin hakemuksen pystyi vielä postittamaan (rahat ja passi kirjekuoressa, turvallista), mutta nykyään ei enää.

Lainaus
Oon menossa Kiinaan huhtikuussa Vietnamin kautta maitse, ja tarkoituksena ois olla siellä n. 40 päivää poistumatta mihinkään. Kai tavallinen single-entry turistiviisumi kelpaa 40 päiväksi eikä vaan kuukaudeksi?
Single-entry on maksimissaan 90pv/3kk, mutta sinun pitää siinä hakemuksella kertoa että kauanko viivyt, jotta voivat myöntää oikean mittaisen viisumin.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2015, 16:09:45 kirjoittanut pfr »

Mikael.N

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #772 : 02.02.2015, 00:57:24 »
Olen menossa kiinaan 1 huhtikuuta ja muutaman vaihtokoneen jälkeen laskeudun Kiinaan vasta 2 huhtikuuta.  Ja palaan takaisin Suomeen 1 heinäkuuta. Eli oleskelu aikaa tulee olemaan 91 päivää joka ylittää tuon maksimi turisti viisumiajan 1 päivällä !!!!!!!!!!
Olen jo maksanut lentoliput ja ainoastaa viisumi puuttuu. Minulla on vielä 2 kuukautta aikaa hankkia se ja ajattelin alkaa hoitamaan asiaa jo nytten koska tätä sivua lukemalla homma saattaa kusta ja pahasti. Onko edes mahdollista saada viisumia yli 90 päiväksi ? Ihan single entry. Olisin koko tuon ajan vain Kiinassa tyttöystävän luona.  Tai oikeestaa hän vuokraa kämpän tuoksi ajaksi ja minä vain maksan ne vuokrat mutta sitähän en aijo kertoa.
Tyttöystävä on Kiinalainen ja hän lähettää kirjeen jossa on tiedot ja kutsut yms ja myöskin pikku vale jossa hän kertoo että asun koko tuon ajan hänen luonaan joka siis ei ole se tuleva väliaikainen vuokra-asunto.  Mitä vittua mun pitäis oikeen tehdä ? Tyssääkö mun viisumihakemus nyt tähän vai. -_-
Vituttaa ja kuumottaa ihan saatanasti koko touhu.

Lech

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #773 : 02.02.2015, 04:14:31 »
Voisit kokeilla yrittää hankkia esimerkiksi kaksikertaviisumin ja käydä jossain muualla tuossa välillä?

yeren

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #774 : 02.02.2015, 08:49:43 »
Mikael, ihan tuttu tunne meikäläiselle. Samat kuviot vuosia sitten.
Helpoimmalla pääset, kun otat Douple Entryn, ja käytte kahdestaan vaikka Honkkarissa viettämässä muutaman yön.  Toisesta ihmisestä saa paremman kuvan, kun hiukan matkustaa. Olettaen, että olet tositarkoituksella liikenteessä.
Voit tietysti nojata viisumihakemuksen tuon kutsukirjeen varaan, mutta se kutsukirje pitää olla huolellisesti tehty, ja se tarvitsee kopion tyttäystävän henkilötodistuksesta ja passista. Sen voi e-mailina tehdä, kunhan lähettäjän e-mail on nimeen perustuva ( mikä on kiinalaisilla harvinaista). Tai en tiedä onko tuo vaatimuksena, mutta ei ehkä kannata riskeerata asian kanssa.
Ja muuten, huolehti nopeasti, että tyttö-ystävällä on passi ja myös Hong Kong-passi. Ne ovat sen verran arvokkaita siellä, että normikansalainen ei niitä huvikseen hommaa. Kiinalainen siis tarvitsee erillisen Hong Kong-passin vieraillekseen Honkkarissa.
Ja tuossa vuokrakämpässä asuminen vaatii sitten rekisteröitymisen lähimmällä poliisi-asemalla kohdaltasi, minkä tyttö-ystäväsi voi kokea vähän vastemielisenä operaationa. Paikalla on myös oltava vuokranantaja talokirjoineen. Mutta tuo dokumentti voi olla kullan arvoinen sitten, jos haet 'rouvalle' Schengen-viisumia jossain vaiheessa.

Helpoin on ilmoittaa matkasuunnitelma visa-hakemukseen, sisältäen HK käynnin, ja anoa Douple Entryä, ja ihan turistiviisumina. Jättäen koko kutsukirje-hässäkän mainitsematta.
Ja .....hmmm.....pettymyksien varalta kannattaa olla kohtuullisen pitkälle puhuttu 'varasuunnitelma'.  Itse vaan aikoinaan kuulin monenlaisia tarinoita , onnistumisia ja päinvastoin.
Minnepäin matkasi vie?

Mikael.N

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #775 : 02.02.2015, 17:33:28 »
Yeren - Kiitos neuvoista. Menen Nanningin kaupunkiin. Tyttöystävä asuu ja opiskelee siellä yliopistossa. Hän muuttaa suomeen kesällä 2016 ja minun ei tarvitse auttaa häntä saamaan viisumeita Suomeen koska hänen äitinsä asuu jo Suomessa uuden Suomalaisen miehensä kanssa. Joten eiköhän ne hoida sen homman.  Luin netistä että jos saisin Kiinaan 90 päivän single entry turistiviisumin niin voisin siellä sitten pidentää tuota viisumia tarvittavat pari päivää jotta pääsen takaisin kotio. Homman voi hoitaa siellä public secyrity officessa eli siis poliisilaitoksella. Se tulisi minulle halvemmaksi.
Mutta siis auttaako ne suurlähetystön jätkät noissa valinnoissa että minkälainen viisumi olisi minulle paras vaihtoehto ??
Ja jos joudun ottamaan tuon double entryn 90 päiväksi plus 30 päiväksi se toinen entry niin  ( vai tuleeko se toinenkin entry olemaan sen 90 päivää )
Niin ihan sillä pääsen hong kongiin ja takaisin ilman mitään lisäpapereita ??

Eli siis minun kannattaisi anoa double entry viisumia, maassa oleskelun päivät olisi 92 päivää jotka kirjoitan siihen hakemukseen ( aikaisemmin sanomani 91 päivää oli virhe )
Matkasuunnitelmaan heitän muutamia eri kaupunkeja ja mitä niissä aijon tehdä ja myös tuon hong kongin tottakai jossa todennäköisemmin vietän vain yhden yön. Ja liittää tähän mukaan naisen lähettämän kirjeen jossa on ns kutsu, henkilötiedot, suunnitelma, ja se että asun hänen luonaan
( hänen isänsä asunto johon ei siis olla menossa ) Tyttöystävällä ei ole passia, mutta hänellä on ihan kuvallinen henkilökortti. Luulis ainakin, että sen valokopio kävis mun hakemuksen yhteydessä ???

Tai vaihtoehtoisesti teen nuo kaikki samat asiat, paitsi että en anna mitään kutsukirjeitä yms naisen tietoja jne vaan kerron matkustavani yksin eri kaupungeissa. Jos tämän teen tarvitsen ilmeisesti todistuksen että olen varannut hotellin ainakin ensimmäiseksi yöki Nanningista ??

Tai sitten anon 90 päivän single entryä ja kerron että aijon anoa Kiinassa viisumin pidennystä ja samalla kerron että asun naisen luona tai vaihtoehtoisesti kerron että olen vain yksin eri kaupungeissa.

Mikä olisi näistä se paras vaihtoehto ?? Tän asian hoitaminen on aivan kauheeta.

Mikael.N

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #776 : 02.02.2015, 19:19:26 »
Olen myös ajattelut, että vaihdan joko menomatkaani tai paluumatkaani jotta tuo 90 max viisumiraja ei ylity. Vaikka se tulee todennäköisesti maksamaan todella paljon.

Lech

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #777 : 02.02.2015, 19:56:21 »
En usko että sinulla on mitään mahdollisuutta saada minkäänlaista viisumia jos ilmoitettuna tai ilmeisenä tarkoituksena on oleskella Kiinassa yhtäjaksoisesti yli 90 päivää. Joko poistut maasta välillä kaksikertaviisumin turvin tai sitten peität jälkesi sen verran hyvin etteivät rikolliset suunnitelmasi paljastu 90 päivän kertaviisumia haettaessa. Viisumin voimassaoloajan ylittymiseen liittyvä prosessi Kiinassa ei oletettavasti ole myöskään mitenkään erityisen miellyttävä.

yeren

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #778 : 02.02.2015, 22:22:16 »
Heh heh, Nanning on tuttu paikka. Varsin hieno paikka.
Ensinnäkin.....tyttöystävän on hommattava se passi jokatapauksessa, ja myös HK-passi. Yhdessähän te menette HK-visiitille, tottakai. Ja muutaman päivän vietätte siellä. Usko vaan, että noin on parasta. Ja kannattaa kysellä kiinalaisista matkatoimistoista HK-touria......saatat hämmästyä hintatasosta. Pointti tuossa on nimenomaan katsella morsmaikkua vähän hänelle oudossa tilanteessa. Ja HK on romanttinen paikka, jos niin haluaa. Rahaa menee hotelliin tietysti, mutta aiotko tosiaan mennä sinne asti vain säästämään rahaa?
Haet vaan turistiviisumia. Liität lentoliput hakemukseen ja lähetystön äijät laskevat viisumitarpeesi. Ja laitat visiitin HK:hon olevan ohjelmassa noin puolessa välissä reissua ja sen takia tarvitset Douple Entryn. Turisti-viisumin perustana on nimenomaan turismi, eli ei aikeitaan tarvitse selvitellä sen tarkemmin. Laitat vain suunnitemaan riittävästi kohteita.
Suhtaudun noihin kutsukirjeisiin varsin skeptisesti. Vuosi sitten käytiin Nanningissa viimeksi, ja vaimo hankki kutsun veljeltään....hitonmoisen revohkan jälkeen. No, vaimo ( siis kiinalainen alunperin, nykyään suomalainen) sai Q-viisumin ( perheviisumi), mutta itse sain turistiviisumin. Eli kiinassa ei vävyä lueta perheeseen kuuluvaksi:-)
Seuraavalla reissulla otetaan kumpikin turistiviisumi.
Honkkarissa oleskeluun et tarvitse viisumia, jos kesto siellä on alle 90 päivää. Eli menette sinne ennen ekan viisumin umpeutumista.....ja tämä visa palaa siihen. Takasin tultaessa mantereelle leimataan se douple entryn toinen viisumi ja sen oleskelu aika alkaa. Katsot vaan että aika riittää. HK on toki osa Kiinaa, mutta Kiinassa se luetaan 'ulkomaaksi'.
Käynnistä tuo viisumi-prosessi ihan kohtapuoleen, jotta ei tule kiirus. Embassy on muistaakseni kiinni kiinalaisen uuden vuoden aikaan, joten silloin asioita voi siellä ruuhkautua. Viisumi on otettava käyttöön 3kk:n aikana myöntöpäivästä, muuten se vanhenee.......mutta sulla ei ole hätää tuon kanssa, jos lähtö on 1.4.
Korostan tuota rekisteröitymistä polisiiasemalle vuokrakämpässä asumisen ajaksi. Entäpä jos nuori lempi ei jaksakkaan odottaa paria vuotta? Ja joudutte Pekingiin Schengen-viisumia hankkimaan. Silloin kysellään tarkasti seurustelun vaiheita ja todisteita. Rekisteri-todistus yhdessä asumisesta on kova juttu. Vaimollasi tulee olemaan suurinpiirtein kakka housussa tuon kuulustelun takia:-) , EU suojaa rajojaan aika tylysti.
Ja...rahaa siellä menee. Varaudu siihen.
 Ja kiinalaiset naiset ovat upeita ihmisä. Vielä kun avioidut Kiinassa, niin on muisteltavaa myöhemmin. Meitä ei ole hirveästi tässä maassa.

Muuten, en ole ihan varma noista perheen yhdistämis-jutuista, jos lapsi on jo täysi-ikäinen. Kannattaa ottaa selvää.

yeren

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #779 : 03.02.2015, 08:49:42 »
Ja jatketaan vielä itse matkaan varautumisella. Ennen matkaa, nyt pikaisesti, kannattaa huolehtia rokotukset kuntoon. Luonnollisesti jäykkäkouristus tulee olla kunnossa, ja ennenkaikkea kannattaa ottaa A- ja B-hepatiitti. Valtaisa prosentti etelä-Kiinalaisista on hepatiitin kantajia tietämättään. Ja tuosta ei siellä numeroa tehdä, eikä ongelmaksi koeta. Mutta kannattaa toki suojata itsensä, kun siihen on välineet olemassa. Kannattaa ottaa koko rokotus sarja kerralla, ennen matkaa.
Samoin kannattaa testauttaa omat sukupuolitaudit, jos on aihetta epäillä.
Terveyskeskuslekurit auttavat mielellään, kun kerrot taikasanat: ' todennäköinen runsas seksi'.
Matkavakuutus.......ota mielumin se koko vuoden voimassa oleva, luokkaa 70€ maksava vakuutus, josta saa kätevän pienen kortin lompakkoon. Se muuten korvaa myös kotimaassa, jos sattuu ja tapahtuu yli 50 km päässä koti-osoitteesta. Lähitapiolasta on omani.
Kortsut......varaa laukkuun runsaasti. Länsimaisia kokoja on melkein mahdoton löytää siellä.
Potenssi.......siellä saa reseptivapaasti apteekista halvalla ihan alkuperäisiä pillereitä. Eihän niitä normaalisti kukaan nuorempi mies tarvitse, mutta saattaahan se väsy iskeä jossain vaiheessa.
Kuntoilu........Kiinassa kävellään todella paljon, ja siihen kannattaa panostaa ennakkoon. Siellä on myös aina kuuma.
Shoppailu......Nanningin suosituin aktiviteetti. Ja huippuhalvalla varsinkin vaatetavaraa. Katsele komerosi tarkkaan ja mieti myös busineksen paikka.
Itikat........Nanningissa on keväällä äänettömiä itikoita, jotka jättävät iholle pirullisen paukaman, joka kutisee viikon ajan. Siis hyvä hydrokortisoni mukaan.

Onhan tämä nyt vähän off-topikkia viisumi-aiheeseen.  Sorry siitä. Mutta paljon on näköjään ihmisiä jotka kirjoittava ekan viestinsä tähän ketjuun, ja kyselevät tätä tietopakettia sieltä-täältä.
Ymmärtäkää, että rouvan nouto ulkomailta on vähän erilaista matkailua :)