Kiinan viisumi?

(Luettu 400819 kertaa)

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Kiinan viisumi?
« Vastaus #500 : 01.04.2011, 11:53:04 »
Lueskelin, että vanha Visa Application Form ei ole enää alkuvuodesta käytössä, mutta tämä ilmeisesti koskee vain business- ja working-viisumeita?

Näin mäkin asian ymmärsin. Viisumikaavake on siellä jossain download form -kohdassa. Vielä jos noi lähetystyn aukioloajat olisivat vähän paremmat, niin ei mitään hätää. On nimittäin työssäkäyvälle vähän ongelmallista siellä visiteeraus....

michelin

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #501 : 01.04.2011, 14:27:20 »
On nimittäin työssäkäyvälle vähän ongelmallista siellä visiteeraus....

...ja se että länsimetro todennäköisesti valmistuu nopeammin kuin tuo Kulosaaren metroaseman remppa :D

virpij

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #502 : 19.04.2011, 06:06:57 »
Onko kokemusta Kiinan turistiviisumin uusimisesta/jatkamisesta Kiinassa ollessa? Siirryn huomenna Vietnamista rajan yli Kiinan puolelle ja minulla on se vakio 30 pv maassaoloaikaa (single entry). Tarvitsisin Kiinan viisumin olemaan voimassa elokuun lopulle. Mitä mahdollisuuksia tähän on olematta poistumatta maasta välillä ja ilman mitään työ- tai opiskelupaikkaa? Katsotaanko käynti Hong Kongissa maasta poistumiseksi?

nomad.china

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Nomad China
    • Sähköposti
« Vastaus #503 : 19.04.2011, 11:14:53 »
Turistiviisumin saa uusittua kaksi kertaa kuukaudeksi poistumatta maasta. Uusinta maksaa 160 yuania. Kannattaa uusia hieman pienemmissä paikoissa, mut ei ihan käpykylissä, esim Shangri-lassa uuden saa saman tien, Dalissa kestää pari päivää ja Kunmingissa viikon. Viisumin saa uusittua aikaisintaa 7 päivää ennen sen loppumista. Toisen uusinnan jälkeen täytyy poistua maasta, mutta siihen siis riittää Hong Kong.

Skönäri

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #504 : 19.04.2011, 20:22:54 »
Onko kokemusta Kiinan turistiviisumin uusimisesta/jatkamisesta Kiinassa ollessa? Siirryn huomenna Vietnamista rajan yli Kiinan puolelle ja minulla on se vakio 30 pv maassaoloaikaa (single entry). Tarvitsisin Kiinan viisumin olemaan voimassa elokuun lopulle. Mitä mahdollisuuksia tähän on olematta poistumatta maasta välillä ja ilman mitään työ- tai opiskelupaikkaa? Katsotaanko käynti Hong Kongissa maasta poistumiseksi?
Visiitti Hong Kongissa tai Macaulla on maasta poistumista. Sieltä saa näppärästi myös uuden viisumin, Macaulta kuulemma samana päivänä.
Vapaus on sitä, kun ei tiedä missä nukkuu seuraavan yön. Fotoja:
http://www.merikauhu.kuvat.fi/kuvat/

cocoon

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #505 : 20.04.2011, 00:58:16 »
Onko tietoa voiko viisumia hakea ja onko viisumi myönnetty Helsingissä, muuten kuin matkatoimiston avulla tai itse henk. koht. käymällä lähetystössä (esim. kaveri veisi hakemuksen)? Jos jollain on omaa kokemusta tai varmaa tietämystä asian suhteen, olisin kiitollinen?
cocoon
”...when everything goes wrong - that’s when adventure starts” -Yvon Chouinard

Eev

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #506 : 20.04.2011, 06:56:05 »
Onko tietoa voiko viisumia hakea ja onko viisumi myönnetty Helsingissä, muuten kuin matkatoimiston avulla tai itse henk. koht. käymällä lähetystössä (esim. kaveri veisi hakemuksen)? Jos jollain on omaa kokemusta tai varmaa tietämystä asian suhteen, olisin kiitollinen?
cocoon

Mä lähetin passit ja viisumihakemukset suoraan kaverille (tosin kirjattuna kirjeenä) joka kiikutti ne suurlähetystöön ja samainen kaveri haki ne myös. No muss no fuss.

ralla

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #507 : 20.04.2011, 09:45:05 »
Itse vein hakemuksen/passin/kuvan Kiinan suurlähetystöön Kulosaareen. Olisiko se maksanut 50 EUR? En ole ihan sata varma.
Kannattaa varmistaa etukäteen Kiinalaiset juhlapäivät sillä silloin suurlähetystö on suljettuna. Mulle sattui ainakin kiinalainen uusivuosi siiihen väliin, jolloin lähetystö oli viikon kiinni.

ralla

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #508 : 20.04.2011, 09:48:12 »
Ja about viikon sisällä sen sain hakea samaisesta lähetystöstä!

Kukajoku

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #509 : 21.04.2011, 12:56:38 »
Onko kokemusta mikä olisi halvin matkatoimisto joka viisumeita järkkää? Keskisestä suomesta olen kysellyt oikeastaan kaikki matkatoimistot läpi ja hinnat huimaa päätä, sikäli edes onnistuu. Pahin "tarjous" taisi olla 185e/passi ??? Ja muut taas järkkää viisumit ainoastaan jos lennot ja majoitus on heidän kauttaan. On parissa vuodessa muuttunut tuo systeemi, eli siitä kun viimeksi viisumeita hankittiin.
Eli nyt vaihtoehto olisi sitten lähettää johonkin matkatoimistoon kirjattuna kirjeenä passit ja hakemukset, mut mikä olisi halvin, ja mitkä matkatoimistot edes tekee tuollaista. Jonkinlaista suuntaa on, traveller.fi ja kiinanviisumi.com, mutta noissakin hinnat on sen 90-95e/passi, joka toki maksetaan, jos ei halvempaa löydy.
Mahdollisuutta ei ennen matkaa ole viedä hakemuksia itse suurlähetystöön, eikä oikein juurikaan kaveria jota vaivata. Matkaan olisi nyt kuukausi.

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #510 : 21.04.2011, 14:32:23 »

Varma tietämys: aikaisemmassa työpaikassa oli jonkun verran ihmisiä, joiden piti matkustaa Kiinaan. Toimistosihteeri hoiti nämä viisumiasiat käymällä lähetystössä passien ja papereiden kanssa. Olisihan se ollut hullua jos kallispalkkaisten insimöörien olisi itse jokaisen pitänyt käyttää työaikaa Kulosaaressa ramppaamiseen.

Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

Kukajoku

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #511 : 02.05.2011, 08:36:14 »
Nyt pitäisi saada tietoa. Käykö kiinan viisumihakemukseen MV-kuva? Löytyy ristiriitaista tietoa niin lähetystön kuin muiltakin sivuilta, matkatoimistot esim ilmoittavat että joko mv- tai värikuva, hakemukseen pitäis liittää värikuva (lukee siinä mihin se kuva tulee). Varma tieto olisi kiva. Hakemukset pitäis tänään laittaa postiin menemään kaverille bhesaan, joka ne vie lähetystöön. Nyt meiltä löytyy vain mv-kuvat. Laitetaanko riskillä menemään?

nomad.china

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Nomad China
    • Sähköposti
« Vastaus #512 : 02.05.2011, 09:21:41 »
Ymmärtääkseni täytyy olla värikuva.

SPH

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #513 : 02.05.2011, 11:04:39 »
MV riittää
quot;Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do."

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #514 : 02.05.2011, 11:55:51 »
Ei kelvannut mustavalkoinen,jouduin hankkimaan värikuvat.Vuosi 2010

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #515 : 02.05.2011, 14:28:11 »
Jos lähetystön sivuilla on ristiriitaista tietoa, niin kyllä mä vetoaisin siihen. Itse löysin sieltä jostain tiedon, että mustavalkoinen tai värillinen käy.

Mun värillinen kuva on automaatissa otettu ja pään koon takia se ei passiin kelpaisi. Venähän viisumiin kuva kelpasi, toivotaan että käy myös kiinalaisille.

nimim: pienipäinen Nalle

nomad.china

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Nomad China
    • Sähköposti
« Vastaus #516 : 02.05.2011, 17:00:55 »
Ainahan sitä voi vedota, mut yleensä se ei niin toimi. Ainakin Kiinassa jatkohakemuksessa oltava virallinen värillinen passikuva, ja vedota saat ihan niin paljon kun haluat, mut ei sillä viisumia heru.

travelmate

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #517 : 02.05.2011, 17:34:45 »
 helmikuussa ku asioitiin ni mustavalkoinen kuva kävi..

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #518 : 02.05.2011, 19:18:52 »
Mun täytyy sanoa, että olen niin vit... vaativa asiakas, että jos putiikin sivuilla sanotaan, että mustavalkoinen tai värillinen kuva käy, niin kyllä sen on silloin käytävä. Jos ei käy, niin saavat ihan takuulla palautetta asiasta.

nomad.china

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Nomad China
    • Sähköposti
« Vastaus #519 : 02.05.2011, 20:10:19 »
Näissä asioissa vaan ei asiakas ole yleensä oikeassa. Ainakin minä vaivaudun hankkimaan minkä kuvan vaan, että sen viisumin saan. Voi sitä tietenkin olla matkustamattakin. Tai yrittäkää sillä mustavalkoisella. Ehkä se kannattaa.