Kiinan viisumi?

(Luettu 387074 kertaa)

maunoo

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Kiinan viisumi?
« Vastaus #620 : 01.07.2012, 03:52:22 »
Anteeksi erittäin tyhmästä kysymyksestä, mutta missä kohti kiinaa toi viisumin 30pv alkaa tikittää?
Ajattelin jos nyt vaan ottais sen menopaluulipun, mutta noin 40pv~ jättäis lentojen väliin kun kuitenkin tulee hk:ssa oltua jonkin aikaa. Selviääkö siitä normi 30pv visalla?

rommitommi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #621 : 02.07.2012, 10:20:35 »
Se alkaa tikittää silloin kun ylität Manner-Kiinan rajan, eli jos olet aluksi Hong Kongissa/Macaossa kymmenen päivää, niin niitä ei lasketa. Hong Kong ja Macao eivät vaadi suomalaisilta viisumia.

Jos taas aluksi lennät Kiinaan ja sieltä tulet välissä käymään Hong Kongissa, niin tarvitset double entry-viisumin, jolloin kummallakin kerralla saat sen 30 päivää(tai enemmän) oleskeluaikaa. 

kid

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Blogiin!
« Vastaus #622 : 04.07.2012, 17:44:40 »
Uutta tietoa viisumista: eli käytiin tänään anomassa viisumeita täältä mongoliasta eikä se mitään lippuja tms tarvinnu... Kysyin vielä erikseen niin sano vaan että juu ihan sama tuutte perjantaina hakeen. :D nyt toivotaan että saadaan viisumit.

Kuulemma 10 päivää sitten Kiina keksi pienen lisäjäynän, eli ilmeisesti KAIKKI tarvii kutsun Kiinaan joltain Kiinalaiselta. Ainakin näin meille sanottiin. Mutta tuntui olevan helppoa täällä, maksoi $30 + 20 (2-3 days rush servicestä), maksetaan vain Golomt bankiin. Helppoa.
reality was never my thing anyway

maunoo

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #623 : 09.07.2012, 19:56:25 »
Kiitoksia neuvoista.

Mites toi "your longest intended stay among all entries of your intended visits in china?"

Laitanko siihen pelkän ajan kiinassa vai päivät hong kongissa + kiina?

kid

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Blogiin!
« Vastaus #624 : 10.07.2012, 03:17:59 »
Laita 30, koska viisumi on aina 30 päivää ja hinta sama vaikka laittaisit 7vrk. Ei ne sitä mistään tarkasta.

carp

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #625 : 18.07.2012, 10:24:53 »
Viisumiin kirjataan mielestäni automaattisesti maksimikesto (30 päivää). Näin on tehty ainakin omien hakemuksieni kanssa aiemmin.

Hieman kyllä harmittaa tämä nykyinen rahastus. Double entry viisumi maksaa jo 90 euroa ja se tuntuu kohtuuttoman suurelta summalta varsinkin kun kyseessä ns. turistiviisumi.

nomad.china

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Nomad China
    • Sähköposti
« Vastaus #626 : 18.07.2012, 10:58:51 »
Hinnat johtunee siitä, että kun Suomi nostaa viisumien hintoja kiinalaisille niin mokomat tekee saman tempun. Esim. puolalaisille Kiinan viisumi on ilmainen, jenkeille järjettömän kallis.

tymä

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #627 : 18.07.2012, 21:34:53 »
Osaako kukaan neuvoa, ovatko nuo single entry ja double entry molemmat voimassa vain sen 3kk myöntämispäivästä? En jotenkin onnistu löytämään tuolta Kiinan suurlähetystön sivuilta oikein mitään tietoja...

nomad.china

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Nomad China
    • Sähköposti
« Vastaus #628 : 19.07.2012, 04:20:06 »
3 kk per entry

nomad.china

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Nomad China
    • Sähköposti
« Vastaus #629 : 19.07.2012, 04:22:17 »
Ja voimassa maahan tulo päivästä, ei myöntämispäivästä.

kid

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Blogiin!
« Vastaus #630 : 19.07.2012, 04:25:53 »
Siis mun käsittääkseni toi 3kk on voimassa nimenomaan myöntämispäivästä, sillä viisumissa on kohta "enter before". 30pvä taas alkaa raksuttaa maahantulopäivästä, eli jos enter before on esim. June 30th ja saavut maahan June 15th niin saat olla maassa July 15th asti, koska oot kuitenkin saapunut ennen tuota enter before -päivämäärää. Mene ja tiedä...

nomad.china

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Nomad China
    • Sähköposti
« Vastaus #631 : 19.07.2012, 05:42:58 »
Siis se viisumi vanhenee, jos et saavu maahan ennen 'enter bofore' ja 3 kk lähtee raksuttamaan maahantulo päivästä 3 kk viisumilla. Tuplalla poistut kerran ja uus 3 kk lähtee käyntiin kun tulet takasin. Olen useamman vuoden kikkaillut näitten viisumien kanssa, joten uskoisin tietäväni.

kid

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Blogiin!
« Vastaus #632 : 19.07.2012, 07:01:20 »
Aivan aivan, näinhän sen onkin oltava. Logiikka ja viisumisäätö ei ole vahvinta alaani  ;D Puolustuksekseni mainittakoon, että tarkoitukseni oli enemnkin kysyä kuin todeta tuo edellinen viestini.

tymä

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #633 : 19.07.2012, 10:33:59 »
Kiitos paljon vastauksistanne, selvensivät paljon tätä asiaa! Voin siis hakea Suomesta double entry-viisumin, sen myöntämispäivästä mulla on kolme kuukautta aikaa saapua Kiinaan, sitten voin viettää Kiinassa sen 30 päivää, poistua maasta ja viettää max 3kk jossain muualla, jonka jälkeen taas 30 päivää Kiinassa?

Täytyykö mun esittää miten tarkkoja matkasuunnitelmia siitä, mitä kautta aion palata Kiinaan ja milloin? Mitä jos suunnitelmat muuttuvat aivan täysin? Jos mitenkään mahdollista, niin Tiibetissä olis tarkoitus vierailla, vaan sitä ei vissiin kannattaisi kertoa viisumihakemuksessa...

kid

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Blogiin!
« Vastaus #634 : 19.07.2012, 11:53:43 »
Multa ei ainakaan kyselty mitään matkasuunnitelmia. Tai pari kaupunkia taisin heittää mutta kukapa sitä nyt tarkistais. Eivät tarvinneet matkalippujakaan. Sellasen jekun tosin ovat hiljattain kelsineet, että kaikilla pitäisi olla kiinalaiselta henkilöltä kutsu maahan... Tästä en oo ihan sata varma, kannattaa suurlähetystöstä tarkistaa. Tiibet on tietääkseni suljettu turisteilta nyt kokonaan, mihin en myöskään usko. Hostellit kauppaavat omia reissujaan tuonne suuntaan, itsenäisesti sinne ei pääse. Tai sniikkaamalla pääsee.

Nicodemus

• Vieras
« Vastaus #635 : 19.07.2012, 23:40:39 »
Pahoitteluni kun menee aiheen vierestä, mutta ilman lupaa Tiibetiin yrittäminen ei välttämättä taas kovin paljon helpoita Tiibetin matkailua ulkomaalaisille.

kid

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Blogiin!
« Vastaus #636 : 20.07.2012, 04:19:40 »
Ja viisumista vielä: Itse ainakin valehtelin surutta suut ja silmät täyteen hakemukseen eikä mulla ollut mitään tarvittavia liitteitäkään paitsi kutsu. Mitään koulun puhelinnumeroita tai vakuutusyhtiön asiakasnumerojani en muistanut, joten heitin päästä tai jätin tyhjäksi. Ei ne niitä mistään tarkasta, saatika ne niille mun mielestä kuulu että ketä mun perheeseen kuuluu tms... Hohhoijaa

nomad.china

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Nomad China
    • Sähköposti
« Vastaus #637 : 20.07.2012, 05:03:07 »
Juu, Tiibetiin sniikkaamista en suosittele, jollei välttämättä halua olla idiootti ja saattaa kaikki sinua auttavat kuseen.

JouniR

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #638 : 23.07.2012, 12:04:01 »
Ja viisumista vielä: Itse ainakin valehtelin surutta suut ja silmät täyteen hakemukseen eikä mulla ollut mitään tarvittavia liitteitäkään paitsi kutsu. Mitään koulun puhelinnumeroita tai vakuutusyhtiön asiakasnumerojani en muistanut, joten heitin päästä tai jätin tyhjäksi. Ei ne niitä mistään tarkasta, saatika ne niille mun mielestä kuulu että ketä mun perheeseen kuuluu tms... Hohhoijaa

En osaa sanoa kuinka tarkkaan ja/tai systemaattisesti eri maiden viisumihakemuksissa annetut tiedot tarkastetaan, mutta pitäisin aaviistuksen riskialttiinä lähestymistapana antaa vääriä tietoja.

Jos jättää kohtia täyttämättä tai liitteitä lähettämättä, on riski että hakemus tulee bumeranggina takaisin (näistä on tarinaa tälläkin palstalla). No, tästähän vain oppii täyttämään hakemuksen ohjeiden mukaisesti. Mutta jos jäät kiinni siitä, että olet antanut hakemuksessa (tarkoituksella) vääriä tietoja, on mahdollista ettei ko. maahan tarvitsekkaan hakea viisumia muutamaan vuoteen... Tai sitten saattaapi päätyä rajalla ikävään keskusteluun imigration officerin kanssa.

Mutta kukin harkintansa mukaan.

kid

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Blogiin!
« Vastaus #639 : 24.07.2012, 09:04:42 »
Viisumit saatiin eikä ongelmia ollut. Näin meillä.