matkabudjetista

(Luettu 8906 kertaa)

merjatarja

• Aloittelija
    • Profiili
matkabudjetista
« : 06.02.2005, 15:23:15 »
Olen lähdössä 4 kk:ksi Kaakkois-Aasiann + Australiaan ja Uuteen-Seelantiin ensi talvena ja nyt kiinnostas vähän tietää miten paljon siellä käyneillä on kulunut rahaa? Tonneja pitää olla mutta kuinkahan monta :) ? 6000 on varattuna, oon ainakin ajatellut sillä pärjätä. Lentoliput mukaanlukien...

Sebastian

• Vieras
Budjetti
« Vastaus #1 : 06.02.2005, 18:55:31 »
Kiertelin syksyllä Pakistan, Nepal, Bangladesh, Intia. Rahaa meni noin 1000 euroo kuussa! Paljon paljon vähemmälläkin olisi selvinnyt, mutta mä elin aika mukavasti.

Rattus

• Himoreissaaja
    • Profiili
matkabudjetista
« Vastaus #2 : 24.02.2007, 17:27:13 »
Lisäänpä tän ketjun perään oman tyhmän kysymykseni.
Etsin sopivia lentoja Delhistä Goalle ja spicejet ilmoittu hinnat n.4500 Rs ja Kingfisher 12150 INR.
Tuo INR on tietääkseni rupian lyhenne mutta mikä tämä Rs on?

Toinen tyhmä kysymys että mikä vois olla hyvä vaihtoehto tuolla Goalle kun kuitenkin tahtoisin uida,ottaa aurinkoa ja nauttia hyvästä ranta elämästä?Matka ajoittuu heinäkuulle joten etelä-intiassa taitaa olla aika sateista tuolloin (kuten toki muuallakin voi sadella).

Nallis03

• Reissaajaguru
    • Profiili
matkabudjetista
« Vastaus #3 : 25.02.2007, 00:46:42 »
Rs tarkoittaa myös rupiaa (rupees). Toiseen kysymykseesi en osaa vastata.  :(

BlueZ

• Reissaajaguru
    • Profiili
matkabudjetista
« Vastaus #4 : 25.02.2007, 01:19:17 »
Kaakkois-Aasiassa päiväbudjetti vaihteli 5US$ 17$iin riippuen missä olin ja miten prameasti elin. Keskiarvo 400-450€ varmaan aika hyvä määrä ja siitä riittää ylimääräiseenkin.

Aussit kalliit etenkin jos matkustaa pitkiä matkoja. Hostellit 8-12€/yö. Eläminen mulla n.20€/pv, 30€ matkat mukaan lukien.

Uudessa Seelannissa en käyttänyt busseja vaan liftasin, joten pärjäsin siellä 15€/pv, tästä hostelli jotain 8-12€/yö myöskin.

Minulle n.4000€ riitti 6kk Aasian reissuun + lennot 1500€. :)
i]"I feel at home here / in the middle of nowhere." - Kings of Convenience: Summer on the Westhill [/i]

Rattus

• Himoreissaaja
    • Profiili
matkabudjetista
« Vastaus #5 : 25.02.2007, 09:48:50 »
Lainaus käyttäjältä: Nallis03
Rs tarkoittaa myös rupiaa (rupees). Toiseen kysymykseesi en osaa vastata.  :(

Kiitos!näin epäilinkin mutta oli pakko varmistaa.

welsh

• Himoreissaaja
    • Profiili
matkabudjetista
« Vastaus #6 : 26.02.2007, 15:56:05 »
Omalla kohdallani Kaakkois-Aasiassa riitti kymmenen euron paivabudjetti eli 300 euroa/kuussa. Budjettikysymykset ovat usein hankalia, silla jokaisella on omat kulutustottumukset ja vaatimustaso. Itselle riittaa aina halvin mahdollinen majoitus, paikalliset safkat kadulta tai edulliset paikallisten suosimat raflat, ja mitaan suurempia aktiviteettejakaan en usein matkoillani harrasta. Itse en kylla kokenut, etta olisin pienella budjetilla matkustaessa olisin jaanyt mistaan paitsi.
Ticking away the moments that make up a dull day

Tsyde

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - KimmoVaris@luukku.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Suositeltu reittivalinta aloittelijalle
« Vastaus #7 : 07.03.2007, 22:22:01 »
Eli joku reittivalinta mitä suosittelette aloittelijoille. tarkoituksena olisi lähteä kaverin kanssa n. 6kk ajaksi reissuun ja itse olen ajatellut jotakin thaimaa - indonesia - kambodza reittiä.

Travellaajia on noilla kulmilla vissiin suht paljon ja varmaan hostellit eivät ole hyvin kalliita noilla kulmilla. Samoin kun päiväbudjetti pysyy vissiin suht pienenä.

Sit noista julkisista kulkuneuvoista että miten kalliiks niillä tulee kierrellä paikkoja?

Meillä on suunnitelmissa n. 7000e budjetti lentoineen, majoituksineen + muine käyttörahoineen koko reissu.

Toki aloittelijalla menee varmaankin enemmän rahaa reissulla kun niillä jotka tietävät jo mitä etsiä ja mistä/millä.
 Elämä on sitä mitä teet siitä -

www.mikseri.net/twoface

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: Suositeltu reittivalinta aloittelijalle
« Vastaus #8 : 08.03.2007, 08:59:44 »
Lainaus käyttäjältä: "Tsyde"

Meillä on suunnitelmissa n. 7000e budjetti lentoineen, majoituksineen + muine käyttörahoineen koko reissu.

No tossa nyt on vähintäänkin tarpeeksi:)

Jos lasket esimerkiksi, että 20eur/pvä perusbudjetti, joka sisältää majotukset, safkat, juomat niin jää vielä reilusti ekstraa esim. olueen tai muuhun kivaan, jos ei tarvii mitään luxus majotusta.

6kk=180pv=3600eur
Lennot n.700-800eur

Jäljelle jää vielä 2600eur aktiviteetteihin, shoppailuun, mahdollisiin kalliimpiin lentoihin yms. Jos tolla ei selviä niin silloin on jotain pielessä:)
Better to burn out than fade away

Tsyde

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
matkabudjetista
« Vastaus #9 : 08.03.2007, 11:17:04 »
Jep no tota mä vähä mietinki et 20e päiväbudjetti mut pitää vissii ottaa etukäteen selvää majotuskohteista ja kyydeistä "nähtävyyspaikoille".

Ei tule maksettua liian paljon jollekki "Taksille" :D

mut noi lennot.. 700-800 ? Suomesta bangkokii on varmaan jo sellanen 500-700e. samoin varmaan sielt takas suomeen.. ja mites sit noi välilennot siel.. ?

www.mikseri.net/twoface

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
matkabudjetista
« Vastaus #10 : 08.03.2007, 15:20:36 »
Lainaus käyttäjältä: "Tsyde"
J
mut noi lennot.. 700-800 ? Suomesta bangkokii on varmaan jo sellanen 500-700e. samoin varmaan sielt takas suomeen.. ja mites sit noi välilennot siel.. ?

No kyllä alle 800eur meno-paluu pitäs irtoo tyylii millon vaa.

Välisiä lentoja kun vetelet esim. airasialla niin yhdensuuntanen lippu välien x ja y välillä maksaa keskimäärin 25-50eur.

Suosittelen et koluat aihetta käsittelevät ketjut läpi omatoimisesti. Kaikki vastaavat asiat on käyty läpi useammankin kerran.
Better to burn out than fade away

Tsyde

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
matkabudjetista
« Vastaus #11 : 08.03.2007, 19:10:05 »
Jees. Kiitoksia vaivannäöstä  :)

www.mikseri.net/twoface

.Ginny

• Himoreissaaja
    • Profiili
matkabudjetista
« Vastaus #12 : 21.03.2007, 15:18:15 »
Löysinpäs edes vähän aiheeseen liittyvän topicin. Tosiaan tuntuu tyhmältä kysyä, mutta kaipaisin hieman apua matkabudjetin kanssa  :oops:

Minkähän hintaista mahtaa olla eläminen Italiassa ja Ranskassa kesäkuussa? Tyyliin majoitus + ruoka. Opiskelija kun olen, niin olen tottunut elämään pienellä, eli en tarvitse mitään luksusta. Privahuone hostellissa + jotain supermarket sapuskaa/halpa lounas jossakin.
Reissuun olisi tarkoitus lähteä miehen kanssa, jolla on suuria vaikeuksia rahojen kanssa. (Väittää, että tuolle reissulle tarvii väh. 2000€)

Suunnitelmissa olevia kaupunkeja on ainakin Rooma, Firenze, Venetsiä, Nizza ja Pariisi. Ja reissussa oltaisiin kaksi - kolme viikkoa.

Joistain interrail-keskusteluista luin, että päiväbudjetiksi tuonne suunnalle sopisi +40€, mutta jotenkin se kuulostaa kauhean suurelta summalta.  :shock:
Anteeksi, kun kysyn näin tyhmiä.  :oops:

Kutvonen

• Himoreissaaja
    • Profiili
matkabudjetista
« Vastaus #13 : 22.03.2007, 01:55:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Elisabeth"
Joistain interrail-keskusteluista luin, että päiväbudjetiksi tuonne suunnalle sopisi +40€, mutta jotenkin se kuulostaa kauhean suurelta summalta.  :shock:

Kyllä me saatiin kaverin kanssa Ranskassa menemään kevyesti kolmekymppiä päivässä, ja siihen sisältyi vain majoitus ja ruoka. Eikä edes syöty ulkona. Postikortteja kummempia ostoksia ei tehty. Usko pois, ei se 40 e kovin paljon siellä ole... Italiasta tosin ei mitään hajua.

Itse olen suunnittelemassa 3 kk Intian reissua, ja haluaisin kokeneemmilta kysyä, että onko yhtään realistista ajatella parin tonnin riittävän? Jos sattuu saamaan lennot, viisumit ja vakuutukset tonnilla ja päiväbudjetti olisi noin kympin. Could it be? Kuulostaa uskomattoman vähältä.  :!:

shantigiri

• Tosireissaaja
    • Profiili
matkabudjetista
« Vastaus #14 : 22.03.2007, 09:39:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Kutvonen"

Itse olen suunnittelemassa 3 kk Intian reissua, ja haluaisin kokeneemmilta kysyä, että onko yhtään realistista ajatella parin tonnin riittävän? Jos sattuu saamaan lennot, viisumit ja vakuutukset tonnilla ja päiväbudjetti olisi noin kympin. Could it be? Kuulostaa uskomattoman vähältä.  :!:

Niin kuulostaa. :-) Kyllä se onnistuu, mutta siitä tulee selvä köyhäilyreissu. Itse tekisin vähän lyhyemmän reissun, jossa lentojen lisäksi varaisin vähintään 700 euroa kuukautta kohden.
i] Elämän kutsu loputon on meissä...  
Siis tyynny, sydän, hyvästele, lähde!
- Herman Hesse [/i]

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
matkabudjetista
« Vastaus #15 : 22.03.2007, 10:19:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Kutvonen"
Joistain interrail-keskusteluista luin, että päiväbudjetiksi tuonne suunnalle sopisi +40€, mutta jotenkin se kuulostaa kauhean suurelta summalta.  

Kyllä me saatiin kaverin kanssa Ranskassa menemään kevyesti kolmekymppiä päivässä, ja siihen sisältyi vain majoitus ja ruoka. Eikä edes syöty ulkona. Postikortteja kummempia ostoksia ei tehty. Usko pois, ei se 40 e kovin paljon siellä ole... Italiasta tosin ei mitään hajua.

En ole vähään aikaan tehnyt mitään köyhäilyreissua, mutta kun miettii esim. alimpia mahdollisia majoitushintoja, niin väkisinkin Italian/Ranskan suunnalla menee 30 euroa päivässä, eikä 40+ ole vielä mikään juhlava budjetti.
Mun viime vuosien kokemukset rajoittuu lähinnä pyöräilyyn Ranskassa, ja koska energiansaanti on jaksamisen kannalta aika tärkeää, ei ruoissa pihtailtu. Majoitus taas pyrittiin valitsemaan "järkevästi", mutta ei prameasti. Keskimäärin päivässä on noilla reissuilla kulunut ehkä 70 - 80 euroa.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
matkabudjetista
« Vastaus #16 : 22.03.2007, 21:30:09 »
Minkähän hintaista mahtaa olla eläminen Italiassa ja Ranskassa kesäkuussa?   Privahuone hostellissa + jotain supermarket sapuskaa/halpa lounas jossakin.
Suunnitelmissa olevia kaupunkeja on ainakin Rooma, Firenze, Venetsiä, Nizza ja Pariisi. Ja reissussa oltaisiin kaksi - kolme viikkoa.

Venetsia on torkean kallis kaupunki majoittua! Joskus (siis noin viisi vuotta sitten) kun olen katsellut talvihintoja kaikista halvimmissa majapaikoissa, niin 1hh on maksanut alimmillaankin 50 euroa! 2hh ei tietenkaan ole paljon kalliimpi ja kun sen jakaa kahdella, niin nuppia kohti hinta on halvempi, mutta hinnat lienevat tuosta nousseet ja kesakuussa kiskotaan jo lomahintoja.

Rooma on melkein yhta kallis kaupunki majoittua. Nizzassa ja Pariisissa sen sijaan 2hh saanee jo jollain 45 eurolla.

Kannattaa kiirehtia kirjastoon ja lainata Lonely Planetin maakohtaiset oppaat. Sielta loytaa helpoimmin halvimmat majapaikat. (Esim. Pariisissa on Seinella sijaitsevalla saarella joku superhalpa (1hh 25 e) majatalo, johon varaus toki pitaa tehda 3-4 kk etukateen.) Netista majapaikkojen koluaminen on todella hermoa rastavaa tyota. Hostel majapaikan nimena ei todellakaan  takaa halvinta majapaikkaa.

Sapauskaa kannattaa ostaa marketeista. Ranskassa ja Italiassa marketit on taynna mm. ihania valmisruokia ja sailykkeita. Nizzassa on paljon halpoja kiinalaisia/vietnamilaisia/kanbodzhalaisia ravintoloita.

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
matkabudjetista
« Vastaus #17 : 22.03.2007, 21:53:12 »
Lainaus käyttäjältä: "UsvaAuer"
Ranskassa ja Italiassa marketit on taynna mm. ihania valmisruokia ja sailykkeita.

Mitakohan noilla mahdat tarkoittaa? Ranskasta en mene sanomaan mitaan, mutta mitaan valmisruokia ei ainakaan meidan kayttamissamme marketeissa ole tarjolla kolmioleipia lukuunottamatta! Vai tarkoitatko nyt kenties valmisruoilla esim.  tuoretiskin merenelavasalaattia, aurinkokuivattuja tomaatteja tai vaikkapa marinoituja artisokkia? Sellaisilla kylla saa mahan tayteen. Tosin niiden kanssa taytyy olla myos varovaisena: hinta saattaa akkia pompata parin lajin jalkeen yli pizzan hinnan.
i]Sapere aude![/i]

Siena

• Aloittelija
    • Profiili
matkabudjetista
« Vastaus #18 : 22.03.2007, 23:14:20 »

Reissuun olisi tarkoitus lähteä miehen kanssa, jolla on suuria vaikeuksia rahojen kanssa. (Väittää, että tuolle reissulle tarvii väh. 2000€)

Jos ei halua hirveästi pihistellä, niin kyllä se 40 euroa menee helposti.
Miehelläni on tapana kirjoittaa matkoilla menot ylös (onpas aikuismaista  :D ). Joten laitan tähän esimerkiksi meidän yhen päivän (noin) menot viime elokuulta Roomasta. Toivottavasti siitä on sinulle jotain hyötyä. Emme hirvesti pihistelleet, mutta emme valinneet kalleintakaan vaihtoehtoa esim. ruuissa/juomissa. Summat siis kahdelta henkilöltä.
Metro 2,00e
Colosseum 22,00e
Pizzat 17,70e
Jäätelö 2,00e
Juomat 7,00e (peronia varmaan... :D )
Illallinen 25,00e
Eli yhteensä 75,70e
quot;Paremp kulluu ku ruostuu."

derevo

• Tosireissaaja
    • Profiili
matkabudjetista
« Vastaus #19 : 23.03.2007, 00:08:29 »
Lainaus
tarkoituksena olisi lähteä kaverin kanssa n. 6kk ajaksi reissuun

en ymmärrä miten niin kauan voi olla ulkomailla huonoissa olosuhteissa hostellissa, joissa ei ole kunnon telkkaria, jossa ei voi rentoutua.
minulle 3 viikkoa jo liikaa.

Lainaus
joku superhalpa (1hh 25 e) majatalo

25 euroa per huone ei ole superhalpa.
se on aika kova hinta. kokonaiset 750 euroa kuukaudesa vain siitä että on katto pään päällä.
superhalpa on 5 euroa, mutta tälläisiä hintoja ei ole.
majoitus on kaikkialla ylihinnoiteltu, eikä hotellit tee koskaan tarjouksia.
ainakin minä en nähnyt koskaan majoitusta halvalla.
aina riippumatta vuodenajasta kova hinta.
näyttää kartellilta.