Pallontallaajat.net

Indonesia/vinkkejä?

(Luettu 144860 kertaa)

piatro1

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Indonesia/vinkkejä?
« : 10.02.2005, 16:10:56 »
Tarkotus olis lähteä Indonesiaa lokakuussa...Ajatuksena lentää Jakartaa ja siitä dösäl javan läpi balille,lombok ja niin edespäin...aikaa n.2-3kk.
Mitenkäs muuten onnistuu yli 2kk reissu?tarviiko siihen viisumin kun olen käsittänyt että 2kk saa olla ilman viisumia..mut miten siitä yli menevä aika??
Kiitos jo etukäteen.
..BreAK oN Through to tHe oTher sIDe...

Anonymous

• Vieras
Re: Indonesia/vinkkejä?
« Vastaus #1 : 11.02.2005, 00:10:08 »
Lainaus käyttäjältä: "piatro1"
Tarkotus olis lähteä Indonesiaa lokakuussa...Ajatuksena lentää Jakartaa ja siitä dösäl javan läpi balille,lombok ja niin edespäin...aikaa n.2-3kk.
Mitenkäs muuten onnistuu yli 2kk reissu?tarviiko siihen viisumin kun olen käsittänyt että 2kk saa olla ilman viisumia..mut miten siitä yli menevä aika??
Kiitos jo etukäteen.

Noi viisumittomat ajat on historiaa, 1kk viisumin saat nykyisin rajalta ja sekin maksaa, olisko ollut 35 UStaalaa. Pidemmat viisumit joudut hakemaan konsulaatista. Indonesiassa bussilla matkustamsiesta olen minakin kertonut ainakin muutamassa topicissa <haulla loytyy ja nappikset on hukassa> , joten en jaksa enaa.

Miia

• Aloittelija
    • Profiili
Indonesiaan
« Vastaus #2 : 18.02.2005, 21:53:31 »
Olin kaverini kanssa viime marraskuun Indonesiassa, Jaavalla ja Balilla. Keski- Jaavalta (Yogyakarta) Balille on n.16 tunnin bussimatka. Me menimme lentäen, menomatka maksoi 35e. Halvemmallakin kuulemma pääsee, turisteille tyrkytetään aina ensimmäisenä Garuda Indonesiaa, joka on kaikkein kallein lentoyhtiö.

Ja jos olet lähdössä syksyllä, tarkista milloin Indonesiassa vietetään RAMADANIA!!! Ramadanin jälkeen on parin viikon loma kaikilla Indonesialaisilla (Idul Fitri) ja silloin kaikki yleiset kulkuneuvot ovat tupaten täynnä paikallisia ja hotellien hinnat tuplaantuu tai triplaantuu..

Sitä viisumi-asiaa kannattaa kysyä Indonesian suurlähetystöstä. http://www.indonesian-embassy.fi

Anonymous

• Vieras
Pari indonesiakyssäriä
« Vastaus #3 : 28.03.2005, 18:42:50 »
Tietääkö kukaan onko mastercard ok maksuväline Indonesiassa? Ja käyvätkö dollarit? Pääseekö Yogyakartan lähistöllä sukeltelemaan, vai pitääkö mennä Balille?

piatro1

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Indonesia/vinkkejä?
« Vastaus #4 : 29.03.2005, 23:53:53 »
Olen lähdössä siis 1.10 Jakartaa ja täytyy varmaan tsekata se ramadan...
jos on hyviä vinkkejä balille johonkin rentoon mestaan...siis ei turistirysään niin otan vinkkejä vastaan..n.2kk perillä ja sit singapore,vietnam,thaimaa ja himaa....nyt alustavasti.

babi

• Vieras
Indonesia/vinkkejä?
« Vastaus #5 : 31.03.2005, 11:17:59 »
Infoa tahtoo ja! Suunnitteilla kuukaudesta pariin pituinen reissu Indonesian Balille tuossa loppuvuodesta.. Osaako kukaan sanoa onko halvinta lentää sinne suoraan Suomesta vaiko Bankokin kautta? Entä miten kun siellä on sillon sadekausi.. Ei varmaan ainakaan niin paljon juppeja liikenteessä...
Kai täällä jollain on kokemuksia Balista? Please do share, thanks! :)

MewTwo

• Reissaaja
    • Profiili
Indonesia/vinkkejä?
« Vastaus #6 : 01.04.2005, 09:12:07 »
Oltiin viime syksynä loka-marraskuu 3 vkon Bali-Lombok kierroksella. Tuolloin piti olla sadekausi, mutta kunnon sateita ei oltu saatu 7 kuukauteen, joten oli tosi kuivaa. Muutama sadepäivä osui matkalle, mutta nekin oli lähinnä virkistäviä kuuroja.

Bali oli tosi kaunis, vehreä saari, missä oli paljon nähtävää. Erityisesti Ubudista tykättiin. Vaikka Ubudkin pyörii pitkälle turistien ehdoilla, siellä oli mukavan kulturelli fiilis ja oltiin vaikuttuneita kaikista niistä upeista temppeleistä, mitkä oli lyhyen ajomatkan päässä Ubudista.  Lovina oli järkytys, lähinnä siksi, että turisteja oli enemmän kuin myyjiä. Biitsillä ei voinut edes käydä kääntymässä ilman myyjien invaasiota. Niitä tuli joka ilmansuunnasta hirveellä sykkeellä ja jokainen halus myydä jotain. Argh, saan stressin pelkästä ajatuksesta.

Lombokilla ja Gileillä oli mukavan rauhallista Ramadanin takia. Sopi meille, sillä hotellit sai neuvoteltua sopuhintaan. Senggigissä ei ollut mitään nähtävää, mutta Gili saarilla viihdyttiin hyvin muutama päivä.

Ao. linkistä löytyy kuvia ja sekä meidän matkareitti.
http://community.webshots.com/album/231615297tKvoRJ

Nyt en ehdi tarinoimaan pidempään, mut jos teille tulee tarkempia kysymyksiä mieleen kohteista joissa me käytiin, niin vastailen mielelläni.

Anonymous

• Vieras
Indonesia/vinkkejä?
« Vastaus #7 : 01.04.2005, 23:50:40 »
Indonesiasa kannattaa tsekatata Jakarta, Yokyakarta, Surabayja ja bali...Jakarta on pääcity ja vähähän aneminen mutta tarjoaa viihdettä yllin kyllin...yogja on kiva mesta turisteille ja muillekkin.

piatro1

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Indonesia/vinkkejä?
« Vastaus #8 : 09.04.2005, 19:38:50 »
Onx kukaa käyny tuol Komodon saarel....olis siisti mennä kattoo liskoi...kertokaa...

Miia

• Aloittelija
    • Profiili
Re: Pari indonesiakyssäriä
« Vastaus #9 : 19.04.2005, 19:23:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Tietääkö kukaan onko mastercard ok maksuväline Indonesiassa? Ja käyvätkö dollarit? Pääseekö Yogyakartan lähistöllä sukeltelemaan, vai pitääkö mennä Balille?

Master ja Visa käy Indonesiassa, esim. hotelleissa ja monissa kaupoissa, mut ne veloittaa luottokortin käytöstä. (muistaakseni 5%). mut eipä se 5 % paljon ole, mä kyllä käytin luottokorttia..

Yogyasta on merenrannalle n. 30 km. Mut siellä ei voi uida eikä liioin sukellellakaan.. eli siis Balille!!

Anonymous

• Vieras
Indonesia/vinkkejä?
« Vastaus #10 : 20.04.2005, 04:34:31 »
Viime viikolla olin Surabayassa asuvan indonesiankiinalaisen kaverin kanssa kaljalla ja han suositteli matkakohteeksi "ehdottomasti" Lombokia Balin sijaan. Bali on ilmeisesti jonkinlainen australialaisten orvellyskohde.

Yeah babys

• Vieras
Indonesia/vinkkejä?
« Vastaus #11 : 20.04.2005, 21:57:53 »
"Australialaisten örvellys kohde"...kuulostaa lupaavalta. Taitaa se Lombooki olla sitten vähän rajoittunut JL:n tukikohta. No zoukit zoukkina mutta mutta Bali on aika laaja saari ja jos sinne massaturismin "pilaamille" ranoille menee niin sitten kai menee omasta halustaan ja nauttii olostaan.

Anonymous

• Vieras
Balista vielä
« Vastaus #12 : 20.04.2005, 22:21:25 »
Olen yksin matkustamassa Balille kesäkuun lopulla, viivyn siellä vain 5päivää. Osaako joku vihjata, kannattaako mun tiedustella majoitusta jo etukäteen, vai uskallanko vain mennä sinne ja luottaa että jotain löytyy...

Yeah babys

• Vieras
Indonesia/vinkkejä?
« Vastaus #13 : 20.04.2005, 23:25:23 »
Balilta löytyy aina majoitusta. Joskus juhlapyhinä voi olla täyttä joissain suosikki mestoissa, mutta säällinen katto päänpäälle löytyy takuuvarmasti.

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
Indonesia/vinkkejä?
« Vastaus #14 : 20.04.2005, 23:57:49 »
Lainaus käyttäjältä: "piatro1"
Onx kukaa käyny tuol Komodon saarel....olis siisti mennä kattoo liskoi...kertokaa...

En ole käynyt, mutta olen ihan fani :)
Niitä on myös parilla muulla saarella.

Tässä yksi hyvä linkki aiheesta
http://www.heptune.com/komodo.html
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

MewTwo

• Reissaaja
    • Profiili
Indonesia/vinkkejä?
« Vastaus #15 : 24.04.2005, 17:59:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Viime viikolla olin Surabayassa asuvan indonesiankiinalaisen kaverin kanssa kaljalla ja han suositteli matkakohteeksi "ehdottomasti" Lombokia Balin sijaan. Bali on ilmeisesti jonkinlainen australialaisten orvellyskohde.

Tollanen mielikuva mullakin oli ennenkuin menin ite paikanpäälle katsomaan. Oli tarkoitus viettää Lombokilla huomattavasti enemmän aikaa, mutta ihastuinkin omien odotusteni vastaisesti Baliin. Balin omaleimainen hindumeininki ja luonnonkauneus iski mulle lujempaa kuin kuin Lombokin superkuiva luonto (lokakuu) ja islam.

Kuta on "jonkinlainen australialaisten örvellyskohde" ja Balin pinta-alasta Kuta on promillen luokkaa. Onneksi. :wink:

prinsessa

• Aloittelija
    • Profiili
Indonesia/vinkkejä?
« Vastaus #16 : 03.08.2005, 13:16:26 »
Mitenkäs sitten tuo malarialääkitys? Mewtwo, söitkö mitään reissullasi?

Olen saanut vähän ristiriitaista tietoa, että mitä kantsis tehdä. Jotkut on pelotelleet, että Balilta itään mennessä kannattaa ehdottomasti syödä ja toiset taas sanoo, että ihan turhaan.

MewTwo

• Reissaaja
    • Profiili
Indonesia/vinkkejä?
« Vastaus #17 : 03.08.2005, 15:05:08 »
Lainaus käyttäjältä: "prinsessa"
Mitenkäs sitten tuo malarialääkitys? Mewtwo, söitkö mitään reissullasi?

Olen saanut vähän ristiriitaista tietoa, että mitä kantsis tehdä. Jotkut on pelotelleet, että Balilta itään mennessä kannattaa ehdottomasti syödä ja toiset taas sanoo, että ihan turhaan.

Söin (muiden pelottemana), mutta täysin turhaan. Olin reissussa marraskuussa ja sadekauden alkamisesta ei ollut tietoakaan. Kun niitä hyttysiä ei näkynyt missään ja lariamista saatiin sivuoireita, niin jätettiin kuuri kesken kesken reissua ja panostettiin pistoilta suojautumiseen.

minja

• Himoreissaaja
    • Profiili
Indonesia/vinkkejä?
« Vastaus #18 : 14.09.2006, 16:30:32 »
Osaako kukaan suositella muita lentoyhtiötä Indonesian sisällä lentämiseen. Meillekin kun Garudaa jo tarjottiin, niillä tosin tarjous nyt päällä.

Entä sitten lippujen ostaminen etukäteen suomesta, kannattaako edes yrittää vai saako hyvin lentokentältä suoraan ostettua.

Ja ramadanin aikoihin lennellään, minkälaisia asioita tämä tuo mukanaan, kaikki vinkit tervetulleita.

Enää 15 yötä lähtöön.

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Indonesia/vinkkejä?
« Vastaus #19 : 14.09.2006, 17:03:40 »
airasialla on jonkun verran sisäsiä lentoja. Jos kohteet natsaa, kandee tsekkaa.
Better to burn out than fade away