Mä harkitsen vakavasti Balille menemistä jossain maaliskuu - heinäkuu välillä, mutta muutama asia askarruttaa.
Mutta yksi suuri rajoite matkalle on se, että pitäis pystyä työskentelemään läppärin kanssa (tai oikeastaan tehdä musiikkia) jossain missä on sähköä tarjolla, ja lisäksi sellainen pöytä/tuoli, jossa jaksaa istua tarvittaessa tuntikausia joka päivä, ja mielellään vielä missä on suht. hiljaista tai rauhallista.
Eli löytyykö mitään kohtuuhintaista majoitusta jossa tämä olisi mahdollista, tai onko siellä mestoja (24h internet cafe tms..), joka ajaisi saman asian..? Budjetilla ollaan liikenteessä, eli niin halvalla mitä irtoaa, ja todennäköisesti myös matkustan suuren osan ajasta yksin, eli halpa tuplamajoitus ei oo kovin hyödyksi.
Ja vastaavasti olisi tarve myös majoitukselle, johon voi jättää lukkojen taakse läppärin (ja myös ehkä surffilaudan).
Kuinka paljon nämä vaatimukset nostaa matkan kustannuksia? Mä oon elänyt siinä mielikuvassa, et ne halvimmat majotukset, jossa suurin osa surffareista asuu on jotain olkimajoja, missä ei todellakaan oo mitään lukkoja, mut korjatkaa, jos tää on väärä oletus. Toisella foorumilla kirjoitettiin, että läävämajoitus irtoisi 20 000 rupialla, ja parempi majoitus 80 000 rupialla. Pitävätkö nämä edelleenkin paikkaansa, ja minkälaisista majoituksista on kyse?
Näillä näkymin suunitelmissa olisi (jos sinne lähden), nii olla mestoilla abt.. huhtikuun alusta kesäkuun loppuun.
Ai nii, yks frendi sano joskus, ettei Balille kannata käytännössä tuoda lentokoneella surffilautaa, ku lentoyhtiöt velottaa niin paljon laudan viemisestä, että halvemmalla pääsee, ku ostaa surffilaudan paikan päältä ja myy sen pois ennen lähtöä. Pitääkö tämä nykypäivänäkin paikkaansa? Siitä ku frendin kaa juteltiin on varmaan jo lähes 10 vuotta, et asiat on voinut muuttua.
Ku oon lentoja selannut joskus, niin suht halpoja on löytynyt Kilroy Travelsilta, E-Bookersilta, tai Intiakeskukselta. Pitääkö tämä nykyäänkin paikkaansa, vai onko tullut uusia parempia vaihtoehtoja? Sellasen lentolipun tarttisi ostaa, jossa paluupäivää voi muuttaa tarvittaessa.