Tälläsiä sun varmaan kannattais kysyä suoraan niiltä ihmisiltä, jotka niitä vertaa. Itse kun nyt en lähtisi vertaamaan näitä kahta kaupunkia koskaan keskenään, mutta en kyllä sen enempää Tallinnaa ja Stadiakaan. Tukholma on Tukholma, Tallinna on Tallinna ja Helsinki on Stadi

, kaikki ihan oman näköisiä ja oloisia kaupunkejaan. En millään pysty tuntemaan kamalan suurta alemmuuden tunnetta, vaikka Tukholmassa olisikin kuinka paljon tahansa parempi metro kuin Helsingissä. Vai kuljetko sinä Tallinnassa kokoajan ylpeydestä pakahtumaisillasi, meillä kun on sentään metro Stadissa ja heillä ei lainkaan? Vai nytkö sitten lopulta selvisi, miksen viihtynyt ollenkaan Tokiossa, olin ehkä tiedostamattani niin kateellinen sille metroverkolle ja niille 350 pysäkille.
Niin ja Tukholmasta ja Tallinnasta löytyy minun mielestäni molemmista järjettömän upea vanhakaupunki, mutta ei sen puute riitä tekemään Helsingistä huonoa paikkaa elää ja asua. Kyllä Tukholmasta saati Tallinnastakin löytyy niitä ei-enää-niin-kamalan viihtyisiä alueita, kun vaan lähtee pikkasen kauemmas siitä vanhankaupungin nurkilta katselemaan.
Mutta kuten jo sanoin, kyseisten kaupunkien vertaaminen on mielestäni täysin turhaa, ellei jopa idioottimaista.