Lapset ovat kuitenkin (minun mielestäni) hienointa ja arvokkainta, mitä voi itse saada aikaiseksi tässä maallisessa elämässä. ... Ikävää, että "minä itse" on aina kaiken edellä ... ollaan menty tähän "kaikkivainmullenythetijaaina"-linjalle. ... pitää ajatella muitakin kuin vain omaa napaansa, mutta lapsi on arvokas lahja ja voi olla onnellinen ja ylpeä, että on maailman upeimman lahjan saanut.
Jep jep, siis lapsi "saadaan aikaiseksi" eli tehdään, mutta sitten on itsekäs jos ei lapsia halua? Tai siis lapsi onkin lahja, ei-kun-siis.. Eikö se "minä itse" ole silloinkin kaiken edellä kun lapsia tehdään? Vai aistitko jonku suuremman läsnäolon ja se syntyy ruumiisi kautta, mutta itsesi takia et kuitenkaan "luo elämää"?? (pakko oli kirjoittaa muutama itsestäänselvyys jotka näytti unohtuneen..)
_Minun_ mielestäni taas hienointa ja arvokkainta mitä voi itse saada aikaiseksi tässä maallisessa (ja -imho- ainoassa) elämässä on tasapaino.
Tiedän että olisin huono äiti, joten olisi aivan sairasta ryhtyä äidiksi. Mies haluaa lapsia, joten ero on edessä tai jompi kumpi muuttaa mieltään, mutta sovittiin että aiheesta puhutaan vasta 4 yhteisen vuoden jälkeen, jos siis siihen asti päästään. Minulle tämä asia on varmasti helpompi, kun en tunne mitään intohimoa aiheeseen, vaan voin aivan rehellisesti suhtautua lapsiin välinpitämättömästi.
Jos ette usko ettei kaikkia ole luotu vanhemmiksi lukekaa tämä ketju:
http://www.pallontallaajat.net/interrail/keskustelu/viewtopic.php?t=5085Lapsi saattaa olla ihana vaikka vanhemmat olisivat sieltä itsestään, ympäristössä kun on muitakin virikkeitä kiinnostuneelle yksilölle. Ja yksilöitä ihmiset ovat, lapsinakin.
Lisäys: lasten adoptointi toisesta kulttuurista taas on mielestäni hieman epäeettistä, etenkin kun keskuudessamme on paljon ahdasmielisiä ihmisiä, jotka arvottavat ihmisiä ulkoisten erojen perusteella. Eli suomeksi rasisteja. Turvallinen koti on toki parempi kenelle tahansa, mutta uskon että lapsella pitäisi olla mahdollisuus tutustua myös alkuperäiseen kulttuuriinsa ja saada siitäkin tietoa. En kyllä osaa nyt perustella miksi näin ajattelen.