Äänestys

W&H-budjettinne?

1000€ ->
24 (23.3%)
2500€ ->
27 (26.2%)
3500€ ->
27 (26.2%)
5000€ ->
16 (15.5%)
7000€ ->
3 (2.9%)
10000€ ->
6 (5.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 103

Äänestys päättynyt: 25.02.2005, 13:52:46

W&H-budjetti lähtiessä (lentolippujen jälkeen)?

(Luettu 76059 kertaa)

BlueZ

• Reissaajaguru
    • Profiili
Dundernewsin sivuilta ideanpoikanen. Eli suurpiirteinen arvio kuinka suuri budjetti teillä on/on ollut lähtiessä Australiaan ja erillinen vastaus siitä, kuinka pitkälle ajanjaksolle budjetin on/oli tarkoitus riittää. Ausseissa tehdyssä työssä kerättyä rahaa ei lasketa mukaan.

:)
i]"I feel at home here / in the middle of nowhere." - Kings of Convenience: Summer on the Westhill [/i]

Sunny

• Vieras
Aussi rahat
« Vastaus #1 : 01.03.2005, 12:48:15 »
Bluez, sun budjetti kuulostaa tosi hyvältä. Itse ainakin yritän pyrkiä siihen, että saisin 4000€ kokoon, ja siitä lähtisi lentolippujen hinnat eli n. 2700 € luultavasti. *huokaus*, tuokin tuntuu suurelta summalta, varsinkin kun vasta 400 € säästössä..... Ehkä mä kahden vuoden päästä pääsen lähteen...Masentaa!!!!!! Tarkoitus ois lähtee tän vuoden lopulla/ens vuoden alussa, mutta minkäs teet jos rahaa ei ole vielä silloin tarpeeksi :evil:

Kunpa ois joku sivutulolähde *haaveilee*

BlueZ

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2 : 01.03.2005, 13:13:53 »
Opiskeletko vai oletko töissä? Itse olen kahdessa duunissa ja teen n.60h/vk, sekä jaan asunnon vuokran kahteen pekkaan. Säästöön tulee parhaimmillaan 1200€/kk!  :D Tosin sain tuon toisen työpaikan vasta äsken, koossa on vasta pari tonnia...

Oletko laskenut tuohon 4000€ mukaan myös rokotukset, viisumit ja vakuutukset?

Sinnikkäästi vaan 8)
i]"I feel at home here / in the middle of nowhere." - Kings of Convenience: Summer on the Westhill [/i]

Sunny

• Vieras
Budjetti-asiaa....
« Vastaus #3 : 03.03.2005, 12:54:02 »
Kyllä syö vähän naista kun on naimisissa työn kanssa. Oon siis työssä, joka on fyysisesti rankkaa (mm.niska aika koetuksella ja tulee päänsärkyä jos ei ole tunnin venyttelysessiota työpäivän jälkeen).

kyllä sitä rahaapitäs alkaa tulee ihan kohtuullisesti, helmikuussa 60 h ylitöitä ja 3 vapaapäivää  :shock:

Ja kun pääsen yöduuniin niin säästöön pitäisi jäädä 400-500€ kuussa ja olen kyllä laskenut rokotukset ym. mukaan.

Tosin ystäväni, joka on kkden päästä lähdössä, ei ota ollenkaan rokotuksia. En tiedä mitä ajatella siitä?

Täytyypi jälleen kiiruhtaa töihin... Jatkakaamme. Kiva kun joka tsemppaa, elämä tuntuu PELKÄLTÄ TYÖLTÄ tällä hetkellä!!!! Mutta se toivottavasti palkitaan!!!!  8)

BlueZ

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: Budjetti-asiaa....
« Vastaus #4 : 03.03.2005, 16:13:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Sunny"
Kyllä syö vähän naista kun on naimisissa työn kanssa. Oon siis työssä, joka on fyysisesti rankkaa (mm.niska aika koetuksella ja tulee päänsärkyä jos ei ole tunnin venyttelysessiota työpäivän jälkeen).

kyllä sitä rahaapitäs alkaa tulee ihan kohtuullisesti, helmikuussa 60 h ylitöitä ja 3 vapaapäivää  :shock:

Ja kun pääsen yöduuniin niin säästöön pitäisi jäädä 400-500€ kuussa ja olen kyllä laskenut rokotukset ym. mukaan.

Tosin ystäväni, joka on kkden päästä lähdössä, ei ota ollenkaan rokotuksia. En tiedä mitä ajatella siitä?

Täytyypi jälleen kiiruhtaa töihin... Jatkakaamme. Kiva kun joka tsemppaa, elämä tuntuu PELKÄLTÄ TYÖLTÄ tällä hetkellä!!!! Mutta se toivottavasti palkitaan!!!!  8)

4000€, jos siiä vähentää rokotukset ja vakuutukset niin jää vain alle 3000€ itse matkaan  :shock:  Tosin kyllähän joku kaveri läksikin matkaan 1500€:lla ja tuli tonni taskussa takaisin, joten kai tuolla pärjää  :)  Itse yritän saada ainakin sen 3000€ lentolippujen ja muiden maksujen jälkeen käyttörahaa.

Ei kai sitä rokotuksia tarvitse jos ei aio pysyä kuin Ausseissa, mutta itse kun ajattelin kiertää Oseaniaa ja Aasiaa muuutenkin, niin tuon Havrixin ainakin hommasin (5v/50€) ja uusin tetanuksen ja polion, sekä aion hommata aivokalvontulehdusrokotteen ja malarialääkkeet.

Vakuutukset ovat suurin murheeni. Olen PAMin jäsen ja siksi pitäisi saada alennusta Ifiltä, mutta kyllä se hinta vuodelle ylittää 1300€! Sis. tapaturmavakuutus, josta poistettu urheilurajoitus, matkustaja- ja matkatavaravakuutus. Mistä porukka löytää alle 500€ vakuutuksia? Hirvittää nuo hinnat  :shock:  Lisäksi matkatavaroissa omavastuutena on 85€, eli melkein kadonneen arvotavaran hinta  :shock:

Uutterasti vain eteenpäin...  :roll:

Sunny

• Vieras
Hmmmmmm
« Vastaus #5 : 04.03.2005, 11:29:10 »
Heissan!!

Lopullisen käyttösumman näen sitten vuoden lopulla, kun aion lopettaa työt. Mutta kovasti aion uurastaa, toivottavasti jaksan...

Minäkin olen Pamin jäsen  :) . Tuli vain mieleen, että mitenkä on muuten liiton rahojen kanssa, jos lähtee ulkomaille, että saako niitä...vai voiko jotenkin "säätää"...?? En ketään kannusta mihinkään valehteluun, mutta Suomen verotus ja muu ottaa NIIN paljon päähän, että en tuntis huonoa omatuntoa nostaessani ulkomailla ollessani samaan aikaan jotain rahaa kotimaan tililtä  :lol: .

Tuo vakuutus kuulostaa TODELLA kalliilta!!!! Olin itse 1/2 vuotta jenkeissä, tarkoitus oli olla vuosi, mutta vakuutus maksoi silti vain n. 250 €. Mistä olet kysellyt vakuutuksia?

Tästä tuli mieleeni eräs juttu....Siskoni asui (laittomasti) 1,8 v. jenkeissä laittomasti. Joten hänellä ei ollut vakuutusta ollenkaan! Tätä en kenellekään suosittele, hänellä taisi vain istua muutama suojelusenkeli enemmän olkapäällä.. :!:  :!:  :!:
 Ois voinut tulla aika kallis paukku perheelle jos jotain ois sattunut, jenkeissä kun sairaalaan joutuminen ei ole kauhean halpaa!!!

BlueZ

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 04.03.2005, 11:58:01 »
Rahoista en osaa sanoa, tuskin saa. Mutta jäsenyysmaksut pitää maksaa kuukausittain ja pitäisi kai jättää tilille sen verran että maksun voi suoraveloittaa. Melkein mieluummin eroan väliaikaisesti Pamista kuin maksan 300€ turhaan... kun ei "alennuksestakaan" juuri mitään iloa ole!

Kauhean monimutkaisiksi voi yhden matkan käytännönasiat muuttua...

Vakuutuksia kyselin Pohjolasta, Fenniasta, Ifistä, Kilroylta ja Tapiolasta. Tosin kaikkiin en tehnyt arviopyyntöä vuodelle vaan laskin silmämääräisesti tietoa hakemalla.

Ja sitten pitäisi kai jättää kotitilillekin jotain ettei ole peeaa kun tulee takaisin...  :shock:  Ellei veronpalautus riitä yksinään.

Ja taas nousisi kustannukset jopa tonnilla... täytyy säätää  :?

Kyllä minäkin myönnän, että mielelläni hyödyntäisin porsaanreikiä jos sellaisia löytäisin...  :roll:

Sunny

• Vieras
Hm
« Vastaus #7 : 07.03.2005, 17:15:23 »
.

Maanantaita  :D
 Viikonpäivät menettää merkityksensä, kun kaikki päivät tuntuu samalta, jos ees muistaa mitä päivää mennään  :shock: . Sen verran on duunia painettu joka päivä että ei tajua enää mualimasta mitään.

En itse asiassa ole varsinaisesti vielä PAMin jäsen, liittymislapun olen jo täyttänyt, mutta en kiikuttanut sitä vielä asiasta vastaavalle henkilölle... Onhan aika kallista, sulle ainakin, mulla lähtis joka palkasta n. 18 € ja edellyttäen että olet 10 kktta työpaikassa (5 takana). Mutta eihän tuosta sitten ole mitään hyötyä, jos lähteekin heti ulkomaille kun lopettaa työt, kuten minä aion tehdä. No, pitää pohtia...
 Vuoden loppuun ajattelin olla töissä, ja sitten kun Suomi on taas paikka johon aurinko ei paista, niin minä lähden....

Ja tänään sain tietää, että pääsen pian yövuoroon!!!! Jipiii!!!! Tietää lisää rahaa. Tosin kyllä menee kuukausi ennen kuin sen voin aloittaa, mutta silti!

Jos mulla kuitenkin näyttää,  että rahaa menisi liikaa kaikkiin järjestelyihin (mihin en halua uskoa =), niin kyllähän Aasiassakin elelee ihan mukavan aikaa 400-5000 €:lla  8)

Onko sulla jo rinkka? Hyvä sellainen maksaa varmasti 100-200 €  :?

BlueZ

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #8 : 15.03.2005, 14:02:46 »
Tiistaita  :)

Oletko siis vuoden loppuun vai syksyyn asti Suomessa? Oletko jo miettinyt mistä kaupungista aloitat? Jos vaikka törmäisi  :)

Rinkka on jo, Haltilta semmonen oisko 65L, maksoi muistaakseni jotain 130€, tarkkaan en kyllä muista. Kyllähän ne maksaa, ellet käytettynä löydä. Kuulemma jotkut on löytänyt esim armeijan ylijäämävarastosta rinkkoja parilla kympillä, ja ovat tykänneet. Minä pidän omastani. Se on sellainen metsänvihreä, jossa on paikat juomapulloille, sekä keskellä vetoketju rinkan sisälle, jottei tarvitse kaivaa. Ja pitää vettä hyvin. Huono puoli, että sen hikitoppaukset painaa, ja raapii myös ihoa vähän.

Ensi viikolla alkaa koulutus uuteen lisätyöhöni, nyt saan lisää tunteja, mikä tietää lisää rahaa  :)  Prahan reissuunkin pitäisi sellaiset 500€ saada kokoon. Huono puoli tässä työnteossa on, ettei pääse liikkumaan ja sitä syökin huonosti kun tekee pitkiä päiviä, eikä viitsi pistää 8€ lounaaseen. Olenkin miettinyt mistä keksisin helpon tavan saada syötävää vaihtaessani duunipaikkaa iltapäivällä...

Nyt pitäisi löytää halvalla jostain Canonin EOS 300V, koska oma järkkäri niin painava etten viitsi ottaa mukaankaan. Vakuutuksia olen kysellyt, mutta vaikeeta on. Tuntuu, että vaikein asia koko lähtösuunnittelussa on vakuutukset  :?  Toinen huolenaihe on oma kämppä. Pitäisi ajoittaa poismuutto sopivasti, sekä löytää paikat niillehuonekaluille, joita en halua myydä. Ja loppuajaksi pitäisi löytää yöpaikka. Opintoasiat pitäisi hoitaa, täytyy ilmoittautua poissaolevaksi yliopistoon ja suunnitella paluu niin, että on yöpaikka ja vähän rahaa kun tulen takaisin.

Jotkut ovat saaneet Ausseissa maksamaansa superannuationia takaisin vuotensa jälkeen, maksetaankohan se Suomen tilille vai jo Australiassa? Olisi hieman pesämunaa kotona. Ja tietty veronpalautukset, joiden suuruudesta ei tosin ole hajuakaan. Monet suosittelevat keräämään rahaa sen verran, että voi 500-1000€ jättää kotiin varakassaksi, mutta se tuskin tulee minulla onnistumaan. Mitäköhän sitten kun palaa takaisin, rahaa on pari hunttia tilillä, ei ole asuntoa, työpaikkaa, opintorahaa eikä mitään? Jotkut ovat majoittuneet yliopiston liikuntasaleihin, se on kuulemma ilmaista väliaikaissuojaa.

--Keväisissä mietteissä--

//BlueZ  8)

eerosol

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #9 : 15.03.2005, 18:33:22 »
Heh, muutama lantin pahanen, mutta tiedossa on kyllä työpaikka heti kun saavun.

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
Aurinkoista keskiviikkoa!
« Vastaus #10 : 16.03.2005, 12:55:49 »
Ihanaa, että aurinko on täälläkin alkanut paistaa, vaikka liian kylmä onkin  8) .

Vuoden loppuun asti oon suomessa, oon laskeskellut, että siten on suurinpiirtein haluamani summa koossa... Tietenkin, jos tulee joku onnenpotku, että voitan rahaa jostain tai vastaavaa, niin voin lähteä vaikka viikon päästä  :D . Onnenpotkuista puheen ollen, voitin auton erikoisauto-vuokraamosta päiväksi käyttöön  :D .

Niin, ei sitä tiedä vaikka törmäisi jossain?! Haluan ehdottomasti aloittaa jostakin paikasta, missä on lämmin...
 Oon ihan matkakuumeessa, mun työfrendi lähtee 3:n viikon päästä..
 Sanoi saavansa vakuutuksen muuten jollain 300€:lla.

Miten olet muuten ajatellut työtodistuksien ym. kanssa? Siis kun ne kai pitäisi käännättää jossakin...?

Aion kyllä panostaa kunnon rinkkaan, ei kyllä oikein huvita, jos hiertää, vääntää ja kääntää tai koko rinkka lahoaa kesken matkan...

Tuli ihan jees tili, 2200€, joten säästöä tuli taas aika paljon, tosin jouduin maksamaan loput eräästä velastani takaisin, mutta toivottavasti ylityö putki jatkuu  8)
 Paitsi että tuosta summasta on vähennetty verot, jotka olivat 1000€!!!!!! Suomen verotus on...jostain......

Mä ite maksoin kämpästäni 1000€ vakuusmaksua, joten sen rahan jätän sitten makaamaan tililleni tai jonnekin missä siihen en pääse kajoamaan, joten ainakin se on mua vastassa kun palaan  :) .

Mitä olen www.dundernews.com sivuilta lukenut, todella harva on saanut vuotensa jälkeen mitään rahaa ausseista. Ei siis kannata luottaa siihen.

Pitää taas kiiruhtaa töihin kohta, mutta yksi kysymys, jota olen pohtinut siitä lähtien kun luin ensi kommenttisi tällä palstalla; mitä tuo kuva sun nimimerkkisi yhteydessä esittää??

Elämää hankkimassa,

Sunny  8)  (<--tulevaisuus häikäisee)
Never Give Up.

BlueZ

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #11 : 16.03.2005, 14:06:58 »
Heippa Sunny  :)

Kiva höpötellä niitä näitä jonkun samaa suunnittelevan kanssa. Onnea voitosta  :)

Minäkin aloitan lämpimästä paikasta, eli elo-syyskuisesta Cairnsista, jossa lämmintä pitäisi olla liki 30... jos joulukuussa tulet niin sittenhän Sydney on ihan hyvä aloituspaikka. Mistä se frendisi sai 300€:lla vakuutuksen? Ei varmaan ottanut urheilurajoitusta pois. Ajattelitko itse sukeltaa?

Työtodistukset ovat kuulemma oleellisia vain, jos aikoo hakea oman alan hommia. "Hantti"hommissa työkokemusta ei juuri kysytä. Itse teen CV:n, enkä käännätä mitään työtodistuksia, ei niitä todistuksia Suomessakaan yleensä tarvitse. Jos käännätät niin se kai maksaakin aika paljon. Aina niitä töitä saa, vaikka ilman CV:täkin, tuskin se työtodistuksista on kiinni.

Sinullahan hyvä tili on, tuostahan säästää muutamassa kuukaudessa matkarahat! Minun tilini kahdesta työstä yhteensä on max 1700€, joten säästöön saa sen tonnin eikä oikein enempää. Ja yli 30% verotus on aika kova. Itselläni on vain 16,5%molemmista työpaikoista, koska olen laskenut saavani tuloja vain elokuun alkuun saakka.

Avatarastani: Eikö se ole ihan selvästi komea jazz-saksofonisti hattu päässään nojaamassa stailisti eteenpäin?  :wink:   :D

Rock on.  8)

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
hello
« Vastaus #12 : 17.03.2005, 12:46:57 »
Tsau!

Mitä oon kuullut, niin Cairnsista olisi kuulemma melko helppoa tuo työpaikan saantikin?! Joo, en oo vielä miettiny et mistä lähen liikkeelle, muutenkin matkakuume käy niin punasella, että tulisin varmaan hulluks jos alkaisin miettiin, et mistä lähen  :lol: .
 Mä kun oon vähän kärsimätön kaikki-mulle-ja-heti luonne  :wink:

Kysyin työkaveriltani tuota työtodistus juttua, ja hän sanoi käännättävänsä ne australian päässä, kun tulee halvemmaksi... Mutta sitten aloin miettimään, että eikös ole helpompi löytää suomesta joku joka osaa "täydellistä" englantia, kuin australiasta joku, joka ymmärtää täydellisesti suomea?!  :lol:
 Luulisi kuitenkin, että sen pitää olla jokin "virallinen taho", joka noita sitten saa käännellä.. muutenhan sitä voisi alkaa itse vähän fiksailemaan  :lol: .

Tilistäni. Harmi vain, että joka kuukausi ei tule tuollainen tili. Tuo oli 56 ylityötunnin tulos..... :shock:
 Vero% on 25, ja lisä 40.
 Normaaliin elämiseen riittänee 1000€, joten siitä olisi jäänytkin säästöön ihan mukavasti ilman velkoja :cry: .
 Täytyy vain toivoa että putki jatkuu.

Puhuit jotain edellisellä kerralla että et ehdi treenamaan/syömään kunnolla kun työ vie ajan jne. Mulla on ollut tapana tehdä 2 kertaa viikossa ite ruokaa sen verran paljon, että voin sitten syödä sitä samaa ruokaa monta päivää putkeen ja ottaa töihinkin mukaan.
 Mun työ on erittäin fyysistä, joten oon yksinkertasesti ollut välillä niin rikki, että oon JOUTUNUT jättämään treenit väliin, vaikka mieli tekis mennäkin. Nyt on koettu sitten myös se, miltä fyysinen väsymys tuntuu  :shock:

Nyt mä alan hahmottaa tuota sun kuvaa, kauan siinä kestikin  :D . Tosin hemmohan näyttää siltä kuin sillä olisi ase kädessä  :lol: ????????

Palatkaamme  8)
Never Give Up.

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
hello
« Vastaus #13 : 17.03.2005, 12:48:57 »
Tsau!

Mitä oon kuullut, niin Cairnsista olisi kuulemma melko helppoa tuo työpaikan saantikin?! Joo, en oo vielä miettiny et mistä lähen liikkeelle, muutenkin matkakuume käy niin punasella, että tulisin varmaan hulluks jos alkaisin miettiin, et mistä lähen  :lol: .
 Mä kun oon vähän kärsimätön kaikki-mulle-ja-heti luonne  :wink:

Kysyin työkaveriltani tuota työtodistus juttua, ja hän sanoi käännättävänsä ne australian päässä, kun tulee halvemmaksi... Mutta sitten aloin miettimään, että eikös ole helpompi löytää suomesta joku joka osaa "täydellistä" englantia, kuin australiasta joku, joka ymmärtää täydellisesti suomea?!  :lol:
 Luulisi kuitenkin, että sen pitää olla jokin "virallinen taho", joka noita sitten saa käännellä.. muutenhan sitä voisi alkaa itse vähän fiksailemaan  :lol: .

Tilistäni. Harmi vain, että joka kuukausi ei tule tuollainen tili. Tuo oli 56 ylityötunnin tulos..... :shock:
 Vero% on 25, ja lisä 40.
 Normaaliin elämiseen riittänee 1000€, joten siitä olisi jäänytkin säästöön ihan mukavasti ilman velkoja :cry: .
 Täytyy vain toivoa että putki jatkuu.

Puhuit jotain edellisellä kerralla että et ehdi treenamaan/syömään kunnolla kun työ vie ajan jne. Mulla on ollut tapana tehdä 2 kertaa viikossa ite ruokaa sen verran paljon, että voin sitten syödä sitä samaa ruokaa monta päivää putkeen ja ottaa töihinkin mukaan.
 Mun työ on erittäin fyysistä, joten oon yksinkertasesti ollut välillä niin rikki, että oon JOUTUNUT jättämään treenit väliin, vaikka mieli tekis mennäkin. Nyt on koettu sitten myös se, miltä fyysinen väsymys tuntuu  :shock:

En ole nyt nähnyt kollegaani moneen päivään töissä, luultavasti tekee matkajärjestelyjä ja on "sairaslomalla"... Mutta täytyy kysäistä mistä hän vakuutuksen hankki.

Haluaisin kokeilla sukeltamista, merenalainen maailma kiinnostaa niin paljon! Tosin en ole koskaan sukeltanut, eli sukelluslupia ei ole, joten pitänee kurssi käydä. Entä itse?

Nyt mä alan hahmottaa tuota sun kuvaa, kauan siinä kestikin  :D . Tosin hemmohan näyttää siltä kuin sillä olisi ase kädessä  :lol: ????????

Palatkaamme  8)
Never Give Up.

BlueZ

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: hello
« Vastaus #14 : 17.03.2005, 15:35:58 »
Kappas, niinpä näyttääkin  :shock:  Voi ei, toivottavasti muut eivät ole ajatelleet että esitän gangsteria! Minulle se on niin selvä kuva, että ohhoh. Itse asiassa voisin vaihtaa koko avatarin, mulla on upea Jeanloup Sieffin sellonsoittaja-valokuva, joka kuvastaa minua hyvin  :)

Cairnsissa saa joo kuulemma helpolla työtä, tosin ei sesonkiaikaan. Sydney olisi sulle se helpoin, koska saat sinne lentoliputkin helpommin. Minäkin olen varmaan siellä niihin aikoihin  :)  Mutta joo, ei pohdita sitä enempää ettei valkotakit hae sinua pois  :wink:

Ausseissahan kaikki on halvempaa, joten miksei kääntäminenkin, mutta itse edelleen sitä mieltä, ettei niitä tarvitse. Monet korkeasti koulutetutkaan ja hienoissa työpaikoissa olleetkaan eivät ole tehneet todistuksilla mitään (lue: dundernews, hakusana työtodistukset), koska kukaan ei palkkaa kulkuria max3kk pestiin... kyllä ne vaan on aika hanttihommia. Ja jos rafla- tai baarialan hommia hakee, pitää suorittaa australialainen hygieniapassi (en vielä tiedä hankinko sen), kestää viikon ja maksaa joku 150e...

Mihin sinulla menee 1000€/kk? Ok, minä tosin jaan vuokrani, eli maksan vain 270€/kk vuokraa. Se helpottaa huomattavasti. Mutta silti minulla menee vuokran lisäksi kuussa vain 280-300€. Yhteensä siis pärjään alle 600€ kuukaudessa ja säästän siksi päätyöni palkasta jo melkein 600€/kk! Sulla on kyllä korkea %, kun tuonkin päälle tulee telmaksut ja eläke-%...

Itse olen todella huono tekemään mitään monen päivän ruoka-annoksia, mutta olet ihan oikeassa, se olisi ihan hyvä. Pitänee ottaa itseään niskasta kiinni. Tässäkään tapauksessa en saisi tosin kuin lounaan, sillä työpaikkojen siirtymäajallekin tarvitsen ruokaa. Enkä viitsi syödä samaa ruokaa 2-3krt/pv! Kaipa sen korvaan vain hedelmillä tms.

Harmittaa kun joutui lopettamaan harrastukset kun ei ole varaa eikä aikaa säännölliseen treenaamiseen... enää voinkin treenata vain salilla, uimahallissa tai ulkona, salikin tulee kukkarolle kalliiksi  :cry:  Mutta se on tämän matkakuumeen hinta, voivoi.

Olin tuossa yhdessä vaiheessa hampurilaisravintolassa työssä oman päätyöni lisäksi. Päiväni venyivät iltakymmeneen ja itkuahan siinä väänsi kun työilmapiiri oli niin ahdistava ja vihamielinen ja jalat ja selkä huusivat tuskaa joka ikinen päivä. Ja palkka 6,48€/h! Jessus, ei sitä kauan jaksanut. Onneksi nyt löytämäni kakkostyö on kovapalkkainen (9,4€/h) ja voin rentoutua.

Menee taas muutama päivä että pääsen koneelle, mutta palaan niin pian kuin suinkin  :)  Tämä on ihan terapeuttista jutella jonkun samaa suunnittelevan kanssa, kun ei sitä viitsi ystävilleenkään puhua koko aika, he kun eivät tahtoisi että lähden ja kärsivät matkakuumeesta monet itsekin...  :)

8)

BlueZ

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #15 : 17.03.2005, 15:46:14 »
Tuli muuten mieleen: jännää, että tämän threadin on lukenut yli 300 ihmistä, mutta vain 3 ihmistä vastannut sanallisesti ja 6 antanut äänensä  :)  (koko äänestysidea taisi olla turha, kaikki W&H-laisethan ovat tietty Dunderissa).

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
päivää!
« Vastaus #16 : 21.03.2005, 16:48:22 »
Kyllä mä tota sun avatarta kelasin tosi monta kertaa, ja aina se vain näytti aseelta  :D . Mutta en mä susta gangsterin kuvaa saanut  :D .

Sain kuulla hieman ikäviä uutisia lääkäriltäni... :cry: . Mutta onneksi vaivaan on antibiootit.

Yritän piristyä...

Niin luulempa, että aika turhaa noiden työtodistuksien kanssa on ruveta riehumaan... Eihän niitä töitä (varsinkaan hanttihommia) paperilla tehdä....

En kyllä tiedä, kestäisinkö baarihommia. Siis sen takia, kun täytyy sietää röökinhajua....Ja olen tottunut elämään terveellisesti ja urheillen. Mutta muuten käy mikä tahansa työ, kunhan vaan ei terveys kärsi kovin paljoa. Fyysistä työtä jaksan kyllä.

1000€ kuussa.... Ensin vuokra+vesi 465€. Ruoka n.200€ (pakko jättää joustoa, sillä en halua elää nälässä), puh.lasku 20€, kuntosali 60 €, sähkö kerran 2 kkdssa n. 28€. Siihen aika lailla. No ei nyt ihan tonnia taida mennä, kun järkevästi elän, mutta valitettavasti rahaa kuluu yllättäviin hankintoihin, kuten pesuaineisiin, lamppuihin, ymym. Kulkemisesta paikasta a paikkaan b (tosin pääkaupunkiseudulla kuljen pummilla, mutta porukoinne Tampereelle maksaa jo hieman  :lol: ...)
 Ja nyt menee rahaa myös lääkkeisiin...
 Nyt kyllä olen pitänyt niin tarkkaa kirjaa menoistani, että ei mene tuota tonnia. Yksin asuminen on kallista!! Mutta toisaalta, en kyllä siitä vapaudesta halua tinkiä. Paitsi sitten ausseissa, mut se onkin eri asia  :wink:

Vaihdoin nyt vuosirajaksi verokorttini- en oikein ymmärrä miten on mahdollista, että veroprosenttini on nyt 22,  vuosituloraja sama kuin edellisessä, paitsi että edellisessä verokortissa mulla oli kuukausiraja 2300€:n asti 25 veroprosentilla ja sen jälkeen 40...
 Oonkohan mä jotenkin tyhmä tai jotain :idea:  :?:
 Tietenkin otan vuosirajan!

Ja pääsen aloittamaan yövuoron pian!! JIppiiii!!! 450 €lisää kuussa 8) .

juu, eihän se salilla treenaaminen ilmaista ole. Mutta en laske liikuntaa rahoissani, koska joku muu kulauttaa ne kurkusta alas parissa tunnissa.

Mitä olen hamppari ravintoloista kuullut, ne eivät ole mitenkään kovin miellyttäviä paikkoja työskennellä... Vaikka arvokasta kokemustahan joka työstä saa. Palkka ei ole kohdallaan siihen nähden, miten kovaa se varmasti on.

Jep, on kiva jakaa ajatuksia jonkun kanssa, muistaa taas, että kyllä sinne reissuun joku päivä vielä päästääm ja auttaa jaksamaan, kun välillä miettii, että onko mitään muuta elämää kuin ravaaminen työpaikan ja kodin välillä :?:
 Säästyy raha, kun ei ole aikaa muuhun.

Pitäs kyllä ostaa jostain hyvä digikamera...Ei siis mitään kalllista, minkä kadottaminen tuntuis maailmanlopulta., joku peruskamera. Nykyinen on niin outo, että kukaan muu ei osaa ottaa sillä kuvia kuin minä.

Nyt pitää mennä nauttimaan, kun aurinko paistaa, kun kerrankin sen ehtii näkemään  :P .

P.s Eilen tienasin ylitöillä 400 €  8)  JA tulevaisuus häikäisee jälleen.
Never Give Up.

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
ja vielä =)
« Vastaus #17 : 22.03.2005, 15:02:57 »
Tänään sain tietää, että aloitan "yötyö"-uran alle kahden viikon päästä!!! Kiva uutinen.
Never Give Up.

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #18 : 22.03.2005, 16:59:56 »
Lainaus käyttäjältä: "BlueZ"
Tuli muuten mieleen: jännää, että tämän threadin on lukenut yli 300 ihmistä, mutta vain 3 ihmistä vastannut sanallisesti ja 6 antanut äänensä  :)

Pakko laittaa tähän, että mulla on ollut hauskaa lukea näitä teidän matkan odotus-viestejä! Toivon mukaan saadaan sitten kertomuksia myös matkan varrelta  :)

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
heh
« Vastaus #19 : 24.03.2005, 15:08:38 »
Kiva kuulla jos olet viihtynyt meidän juttujen parissa  :D
Never Give Up.