Liverpool

(Luettu 33575 kertaa)

edessä

• Vieras
Liverpool
« : 02.03.2005, 18:19:35 »
Olemme lähdössä pian Liverpooliin. Kertokaahan kokemuksia ja vinkkejä! Miten paikallinen liikenne toimii, edulliset ravintolat, yöpyminen jne...  :lol:

*Maria*

• Himoreissaaja
    • Profiili
Liverpool
« Vastaus #1 : 02.03.2005, 22:04:03 »
Olin Liverpoolissa viime kesänä. Edullista ei todellakaan ollut, mutta hintataso verrattuna esimerkiksi Manchesteriin oli kuitenkin huomattavasti alhaisempi. Keskustan alueella oli melko lyhyet etäisyydet, joten käveltiin paljon, mutta myös paikallisliikenne ( siis bussit ) toimivat hyvin ja kuskit olivat tosi ystävällisiä. Suosittelen tietenkin Liverpoolin jalkapallostadionia ja Beatles-museokin oli ihan kohtuullinen ( ei mikään huippuelämys, mutta kannattaa käydä, jos kerran kaupungissa lomailee ). Liverpoolista pääsee myös kätevästi käymään juuri esimerkiksi Manchesterissa junalla ( olisiko mennyt pari tuntia aikaa ), jos innostuu vaikka kiertämään jalkapallokulttuurisia paikkoja  :D Ai niin ja kauppoja oli aika mukavasti, mutta niitä edullisia sitten vähän vähemmän.

edessä

• Vieras
Liverpool
« Vastaus #2 : 03.03.2005, 08:57:24 »
Kiitoksia vinkeistä!
Millanen yöelämä Liverpoolis mahtaa olla? Mitään suurempia nähtävyyksiä siel ei sit ilmeisesti ole...

*Maria*

• Himoreissaaja
    • Profiili
Liverpool
« Vastaus #3 : 03.03.2005, 09:57:42 »
Yöelämästä en niinkään tiedä, mutta englantilaisia pubeja kyllä löytyy. Ja tosiaan suuret nähtävyydet puuttuvat, mutta mielestäni koko kaupunki sinänsä on jo nähtävyys.

Moina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Liverpool
« Vastaus #4 : 04.03.2005, 18:08:39 »
Taalla ollaan!

Mielestani Liverpoolin keskusta on kooltaan Helsingin luokkaa, lapi kavelee tunnissa.
Pakollisista nahtavyyksista sanoisin ehka Albert Docksit, ravintoloita ja hienoja museoita. Beatleseilla ei hirveastyi massailla, Cavern clubin jattaisin ehka valiin aika suurena pettymyksena. Penny Lane on keskustan ulkopuolella ja ehka maailman vahiten hyvaksi kaytetty turistinahtavyys.
Church Sreetilta loytyy Zarat ja Topshopit, vastapaiselta Bold Streetilta pienta hassua kauppaa.
Yoelama on aika hauskaa, toiseksi suurin opiskelijapopulaatio Lontoon jalkeen pitaa siita huolen. Concert Square ja Slater Street keskustassa on aika suosittuja alueita, kuppilaa loytyy joka lahtoon.
Hardman Streetilta loytyy muutama kiva paikka, Magnet ja Bumber.
JA niita pubeja tosiaan loytyy joka kulmalta.
Lark Lane on keskustan ulkopuolella, Sefton PArkin vieressa, pikkunen katu taynna erilaisia ravitsemusliikkeita.

Bussilla kannattaa kulkea keskustassa. Turisti-infosta (Queen Square) saa ostaa paivalippuja, mutta kertalippuja voi koettaa ostaa opiskelijana. Juna on mielestani miellyttavampi vaihtoehto jos lahtee pitemmalle, paivamatkoja kannattaa harkita Manchesteriin, Southportiin tai Chesteriin, esimerkkeja mainitakseni.

Yopymisesta en juuri osaa sanoa, taalla kun on ihan vuokrakatto paan paalla, sanoisin vain etta kannattaa tsekata etta hostelli, jos sellaisen valitsee, on oikeasti nuorisosellainen eika yomajatyyppinen ratkaisu. Saadylliset hotellihuoneet lahtee 30 punnasta ylospain.

Jos mitaan muuta tulee mieleen, niin kysykaahan ihmeessa!
asta tulee varmasti hyva reissu, kun on niin paljon kamaa mukana

Tarja Halonen
presidentti

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
Liverpool
« Vastaus #5 : 05.03.2005, 17:09:56 »
liverpoolissa voi kävellä joka paikkaan, keskustassa. alberts dock on kiva paikka. elämys itsessään on paikallisten puhuma murre, jonka ymmärtäminen saattaa tuottaa vaikeuksia.

-yhden päivän siellä viettänyt-
Krooninen euforia ¤ Ladurée

Sistis-80

• Himoreissaaja
    • Profiili
Liverpool
« Vastaus #6 : 10.01.2007, 11:45:51 »
Nostan tätä ketjua ylös, sillä tässä tällä viikolla tuli varattua liput Liverpooliin. Samaten hostelli tuli jo otettua (YHA Liverpool). Meitä lähtee 6 kpl 24-27 -vuotiaita miespuolisia henkilöitä.

Reissu tehdään helmikuussa, kiitos Ryan Airin tarjousten. Pituutta matkalla on vain kolme päivää, joten kauheasti siellä ei ehdi tekemään.

Katedraalit ja taidegalleriat eivät ehkä hirveästi kiinnosta tällä kertaa, mutta Beatles Story nyt ainakin on sellainen, missä tullaan käymään. Matkaan sattuu lähtemään myös jalkapallo-faneja (itse en oikein ole sellainen), joten FC Liverpool -museo lienee ainakin joillain kohteena. Evertonilla on kotipeli tuolloin, mutta lippujen saanti taitaa olla aika hankalaa. FC Liverpool pelaa vieraspelin, eli joku sport-pubi voisi olla screeneineen hyväkin kohde. Suosituksia?

Muitakin kivoja pubeja ja suhteellisen edullisia ravintoloita saa suositella. Myös paikalliset olutmerkit kiinnostavat. Olen ollut Britanniassa itse vain kerran, ja tuolloin oli vuosi 1993, joten hirveästi en ole pubi-kulttuuriin päässyt itse tutustumaan.

Ja jos tulee muita hyviä vinkkejä näin lyhyelle reissulle, niin otetaan toki vastaan.
ee

Sistis-80

• Himoreissaaja
    • Profiili
Liverpool
« Vastaus #7 : 12.01.2007, 14:39:23 »
Kokeillaanpa uudestaan. Vaikea uskoa, että täällä ei olisi Liverpoolin kävijöitä.
ee

Fribamies

• Aloittelija
    • Profiili
Kerrotaan kunhan päästään takas
« Vastaus #8 : 16.01.2007, 21:59:16 »
Perjantaina 19.1. on lähtö Liverpooliin.
Kirjoitan jutun kunhan pääsen takaisin Suomeen.

Tarkoituksena on hieman kiertää Poolia, käydä katsomassa ManC:n peli yms.
ina friba mukana...

sippara

• Aloittelija
    • Profiili
Liverpool
« Vastaus #9 : 21.01.2007, 20:17:37 »
Meilläkin matka Liverpooliin suunnitteilla :)  Onko kukaan tietoinen laivayhteydestä Liverpoolin ja Dublinin välillä? vai pitääkö laivaan nousta Bangorista? Hintaa, matkan kestoa tms.? Olisin oikein kiitollinen vinkeistä :D

Kiitokset jo etukäteen :D

AnnaRi

• Reissaaja
    • ICQ Messenger - 175971137
    • Profiili
Liverpool
« Vastaus #10 : 22.01.2007, 21:16:39 »
Unohtunut taas tämä foorumi hetkeksi, mutta täällä siis yksi väliaikainen liverpoolilainen! Syyskuun puolivälistä tullut täällä asusteltua, ja vielä nelisen viikkoa jälellä.

Aikalailla itsekin suosittelen jo nuita edellä mainittuja kohteita, Albert Dockia, Beatles-juttuja (itse taas tykkäsin Cavern Clubista kovinkin paljon, etenkin torstaisin suosittelen käymään, silloin soittamassa Mersey Beatlesit!), jalkapalloa jne..

Pubeja löytyy joka ikiseltä kulmalta, lähinnä itellä on tullu käytyä vaan täällä lähipubeissa Childwallin ja Allertonin alueella, joten kaupungin pubeista en osaa suositella sen kummemmin juuri mitään.. Noh, Cavern Pub oli myös ihan mukava paikka, ja yleensäkin Cavern korttelista löytyy taas paljon paljon pubeja.

Ja tosiaan jos peliä tahtoo mennä pubiin katsomaan, niin varmasti suurimmassa osassa pubeista se onnistuu, kannattaa vaan olla paikalla hyvissä ajoin ettei tarvi seistä ovensuussa! ;)

Ei nyt hoksaa muuta kirjoitella, mutta nakelkaa yksityisviesteillä jos tulee mieleen jotain kysyttävää, niin voin koittaa vastailla! :)

Ai niin, piti vielä lisätä. En tiedä tuosta lauttayhteydestä Dubliniin, mutta Ryanairhan lentää täältä Dubliniin, varailen tässä juuri itelleni edestakaista reissua kuun vaihteeseen, hintaan £16.54.

sippara

• Aloittelija
    • Profiili
Liverpool
« Vastaus #11 : 04.02.2007, 10:49:55 »
No tuohan ei kuullosta ollenkaan pahalta, täytyy laittaa harkintaan lentäminen! Täytyy varmasti pidentää pikkusen reissun kestoa ja toisaalta Dublinistahan voi sitten lentää suoraan tampereelle :) Mutta jos joku tietää noista lautta- jutuista niin laittakaa ihmeessä vinkkejä.

v-i-p

• Himoreissaaja
    • Profiili
Liverpool
« Vastaus #12 : 07.02.2007, 18:42:11 »
Liverpoolista hetki sitten palanneena täytyy todeta, että eipä tarvitse kovin heppoisin  syin uudestaan lähteä!!!

Kaupunki ei minuun ainakaan iskenyt yhtään!! Ihmiset ovat äänekkäitä  ja/tai epämääräisiä, näkemistä/tekemistä ei kovin pitkäksi aikaa löydy ei-futisfanille.

"Uhkaavin tilanne matkalla" -ketjuun tulen vielä lisäämään syyn miksi en pidä paikasta..

Sistis-80

• Himoreissaaja
    • Profiili
Liverpool
« Vastaus #13 : 08.02.2007, 09:59:06 »
Lainaus käyttäjältä: "v-i-p"
"Uhkaavin tilanne matkalla" -ketjuun tulen vielä lisäämään syyn miksi en pidä paikasta..

Koska minä olen lähdössä huomenna kyseiseen paikkaan, kuulisin mielelläni tästä jotain ihan vaikka pähkinänkuoressa.

edit: Olihan tästä juttua sitten siellä toisessa ketjussa... paska homma. Hyvä tietää, että ihan tuonne alueelle ei kannata iltaisella suunnistaa.
ee

Sistis-80

• Himoreissaaja
    • Profiili
Liverpool
« Vastaus #14 : 12.02.2007, 19:24:42 »
Back to the Finland.

Minä kyllä tykkäsin Liverpoolista ihan hemmetisti. Vaikka sää olikin melko heikko, niin kyllä tuolla sai silti itsensä viihtymään. Mukavia pubeja ja aivan helkkerin hyvää olutta oli tosiaan tarjolla. Kaupunki oli aika rapistunut, mutta se toi taas omaa tunnelmaansa. Cavern clubin alue, eli Matthew Street ja ympäristö, oli ainakin sellaista, missä koko ajan tapahtui.

Kyllä tuonne voisi lähteä uusiksi. Tshekkioluet tipahtivat nyt meikäläisen olutrankingin piikkipaikalta kakkokseksi. Britti-Alet menivät kärkeen. Erityisesti pienen Baltic Fleed pubin omat oluet maistuivat mahtavilta.

Beatles-museo oli ihan kiva. Anfield Road käytiin katsastamassa ulkopuolelta.
ee

Paulita

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - paulanisk@hotmail.com
    • Profiili
Liverpool
« Vastaus #15 : 15.02.2007, 08:26:14 »
Sistis, mitä tykkäsit tuosta YHA Liverpool hostellista? Olen itse majoittumassa sinne maaliskuussa.

Sistis-80

• Himoreissaaja
    • Profiili
Liverpool
« Vastaus #16 : 15.02.2007, 21:08:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Paulita"
Sistis, mitä tykkäsit tuosta YHA Liverpool hostellista? Olen itse majoittumassa sinne maaliskuussa.

Kyllä se ihan asiansa ajoi. Huoneissa oli aika kylmä, kannattaa suosiolla varautua makuupussilla. Aamiainen oli ihan kohtuullinen ja hostellista sai myös täyttävää dinneriä edullisesti. Esimerkkinä täyttävä hampurilainen ranskalaisilla kolmeen puntaan. Huoneet olivat ihan kohtuullisen siistejä ja hostellin henkilökunta oli mukavaa.

Sijainniltaan hostelli oli ihan kohtuullinen. Ihan keskustaan oli ehkä 15 minuutin kävelymatka, mutta jo hostellin tuntumasta löytyi paljon mukavia paikkoja, kuten Albert's Dock ja Baltic Fleet -pienpanimopubi, jossa tehtiin todella hyvää omaa olutta.
ee

pummix

• Aloittelija
    • Profiili
Lentokentällä yötä?
« Vastaus #17 : 09.03.2007, 20:58:34 »
Olen menossa kesäkuussa Ryanairilla, joka on perillä 23.35. Voiko lentokentällä yöpyä? Jatkan seuraavana päivänä 15.00 saman firman koneella Invernessiin, mitäpä kannattaisi aamupäivällä Liverpoolissa/ympäristössä katsella? Jotain rauhallista, please!

Sistis-80

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Lentokentällä yötä?
« Vastaus #18 : 10.03.2007, 13:34:22 »
Lainaus käyttäjältä: "pummix"
Olen menossa kesäkuussa Ryanairilla, joka on perillä 23.35. Voiko lentokentällä yöpyä? Jatkan seuraavana päivänä 15.00 saman firman koneella Invernessiin, mitäpä kannattaisi aamupäivällä Liverpoolissa/ympäristössä katsella? Jotain rauhallista, please!

Käväise vaikkapa Baltic Fleet -pubissa nauttimassa yksi paikan oma olut. Sen jälkeen hengaile vaikkapa läheisellä Albert Dockilla.
ee

utsa

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Liverpool
« Vastaus #19 : 11.03.2007, 17:46:10 »
...kun olet pyörinyt Albert dockissa, käppäile hieman keskustaanpäin Chinatowniin syömään kiinalaista ruokaa ja siitä jatkat Matthew streetille katsomaan Cavern pubia. Ja sitten takaisin lentokentälle. Siinä ne tärkeimmät mitä tuossa ajassa kerkeää. Luulisin.  :)
Don't waste your time always searching for those wasted years.