Äänestys

Paras kokemani lentoyhtiö?

Finnair
19 (44.2%)
SAS
3 (7%)
British Airways
2 (4.7%)
Ryanair
5 (11.6%)
Blue1
0 (0%)
Lufthansa
1 (2.3%)
Joku muu - mikä?
11 (25.6%)
En lennä
2 (4.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 42

Äänestys päättynyt: 11.03.2005, 13:52:35

(Luettu 3930 kertaa)

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« : 08.03.2005, 13:52:35 »
Ovatko reissaajat lennelleet paljon? Mikä lentoyhtiö on ollut loistava kaikin (tai ainakin melkein kaikin) puolin?
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
..
« Vastaus #1 : 08.03.2005, 14:09:47 »
Kyllä se on tämä meidän oma lentoyhtiömme kuitenkin. Ryanairilla ja Blue1lla en ole lentänyt. British Airways ei oikein napannut.. Lufthansa tulee ehkä kakkosena, SASsia en käytä mielelläni.

balltongue

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 08.03.2005, 14:40:06 »
Kyllä täytyy laittaa toi Ryanair halvat hinnat ja on pysynyt aikataulussa kun minä olen lentänyt. Blue on hyvä kakkonen koska siellä palvelu pelaa koneessa loistavasti vaikka ensimmäinen kokemus olikin aika huono mutta sen jälkeen toiminut loistavasti.

Reissuhimo

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 08.03.2005, 14:59:08 »
Lainaus käyttäjältä: "balltongue"
Kyllä täytyy laittaa toi Ryanair halvat hinnat ja on pysynyt aikataulussa kun minä olen lentänyt. Blue on hyvä kakkonen koska siellä palvelu pelaa koneessa loistavasti...

Samat sanat. Useamman kerran olen Ryanairis käyttänyt, nimenomaan hintasyistä. Aina on ollut lennot ajallaan, perillä yleensä jopa ennakkotietoa aiemmin. Miinusta on tietysti jatkolentojen huono aikataulutus, minkä takia toisinaan odotusta voi tulla aika paljon. Myös Blue1 on toiminut mukavasti, vaikka kyllä niissä pikkukoneissa jokainen ilmakuoppa sitten mahasta kouraiseekin!

Itse asiassa ei minulla mistään lentoyhtiöstä ole pahoja kokemuksia. Ei vaan huvita maksaa moninkertaista hintaa, mikäli on varaa joustaa lentopäivämäärien suhteen...

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 08.03.2005, 17:41:10 »
Joo, no Finskillä en itse ole lentänyt, koska se on aina ollut vaihtoehtona kallein  :? , mutta itse olen ollut kaikkein tyytyväisin LOT:iin ja sitten kakkospaikasta kisaa kovasti British Airways ja Blue1. Kaikki em. olleet tosi tasokkaita ja erittäin ystävällinen palvelu. Mun kantani Ryaniin on tainnutkin tulla jo selväksi...  :wink:
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

Tirppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Viinipullopostia Lontoosta
« Vastaus #5 : 08.03.2005, 17:42:22 »
Mistään ei ole yhtiöstä ei ole huonoa sanottavaa, mutta KLM:llä lennän eniten ja he antavat aina lisää ruokaa, jos pyytää.  :lol:

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 08.03.2005, 18:42:55 »
Kyllä sanoisin että se on finnair, mutta blue1 ja Ryanair on hyviä kilpailoijoita, muuten en pidä ryanairist, mutta hinta merkitsee sen verran että pakko se on sanoa. Blue1 on taas halvempi, ja siihen nähden tosi hyvä palvelu jne..
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

gattina

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 08.03.2005, 18:50:39 »
Ei taida koko yhtiötä olla enää olemassa, mutta Brussel Airlines (tjsp) kesällä 2003 oli loisto: hinta oli huokea (ei nyt mikään halpis, mutta mukana oli kaveri joka ei olisi halpiksella kulkenutkaan), lennot ajallaan, vaihdot kitkattomia ja stuertit drop-dead-gorgeous!! 8) Palvelu oli muutenkin huippua, kaikki jaksoi hymyillä ja tuoda lisää juotavaa + jollain ilveellä ne vaiensi myös kitisevät ja potkivat kakarat..

Hyvänä kakkosena tulee Ryanair, ja nimenomaan hintansa puolesta. Kerran oli kone myöhässä, muilla kerroilla ajoissa, ei mitään valittamista (huonot puolet kun on olleet tiedossa ennen lähtöä).

Finski oli kerran 7h myöhässä eivätkä olisi meille mitään kertoneet, onneksi kaverin systeri soitteli sisäpiirin tietoja. Kaikenlaisia kahvi- ja ruokakuponkeja kyllä saatiin, ja nähtiin iso osa MM-lätkän Suomi-matsista, että ei tuo niin hirveästi haitannut ;)
ot all who wander are lost
- J.R.R. Tolkien -
"Kill your darlings", "jos sen voi piirtää sen voi toteuttaa"

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
« Vastaus #8 : 09.03.2005, 00:16:13 »
Sabena oli palvelultaan sillon joskus paras, Finnair korvasi joskus yhden lennon ja oli kylla tylyt emot silloin koneessa. Nyt kai RyanAir kun eipa muille ole tullut lennettya.

Cachorro

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #9 : 09.03.2005, 07:20:12 »
Kaikilla lentoyhtiöillä oon toistaiseksi päässyt perille, eikä missään olla oltu erityisen tylyjä.

Huonoin on ehkä ollut Aeroflot. Eikä sekään ollut erityisen huono, sattui vain omituinen tapaus. Miulla oli lento Johannesburgiin Kiovan ja Sofian kautta, savuttomalla paikalla. Vieressäni istunut mies kormuutti tupakkaa. Kysyin ystävällisesti lentoemolta, että eikös paikkani pitänyt olla savuton. Hän totesi, että "Kyllä, mutta tuolla viereisellä paikalla saa polttaa...". Mitäpä tuohon voisi enää vastata..?
quot;Cachorro sem vergonha"

dua

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 09.03.2005, 10:24:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Tinja"
Sabena oli palvelultaan sillon joskus paras, Finnair korvasi joskus yhden lennon ja oli kylla tylyt emot silloin koneessa. Nyt kai RyanAir kun eipa muille ole tullut lennettya.

Oh hoh, itse jouduin aikoinaan lentelemään sabenalla ja koko ajan oli jotain häikkää, vuoronperään jäi laukut tai matkustaja kentälle odottaan seuraavaa lentoa. Olin vain aidon tyytyväinen kun kaatui koko pulju.. (nythän sen seuraaja on sn brussels airlines, eipä ole tullut testailtua). Nimi kertoikin kyllä kaiken -  Such A Bad Experience, Never Again :D
"annettu on kaikki mitä onneen tarvitaan
kädet levällään sen kaiken eessä itketään"

Timppee

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 09.03.2005, 11:15:54 »
Pakko sanoa SAS, koska niillä kusee aina joku. Ja aina kun joku asia on kussut, on siitä saanut joko pyynnöstä tai pyytämättä kompensaatiota. Useimmiten vouchereita, ruokakuponkeja ja ilmaisia upgradeja, mutta myös ylimääräisiä pisteitä ja käteistä..  :roll:

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #12 : 09.03.2005, 12:07:08 »
Blue1, Finnair, Ryanair, Wizz Air, Norwegian. Kaikki vieneet paikasta A paikkaan B sovittuna ajankohtana, enemmän tai vähemmän ajoissa. Paras lentoyhtiö on se joka myy minulle lipun haluamalleni siirtymälle kaikkein halviten. Wizz Airilla oli viimeksi sen verran hyvän näköisiä lentoemoja, että voisin ehkä maksaa euron enemmän lentääkseni sillä.
ämä on minun totuuteni.

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 09.03.2005, 13:57:11 »
Easyjet, silla hinnat viela niin alhaalla verrattuna Ryanairiin. Olen Ateenaan lentanyt tuolla ja kaikki pelas hyvin. Nyt toinen reissu edessa, toiv. sillonki kaikki ok. Ja Easyjetille siita plussaa, etta lentaa myos Lutonista.
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

outo_otus

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #14 : 09.03.2005, 15:17:43 »
Kyllä tässä täytyy pitää kotoisen Finnairin puolia. Sen lisäksi olen lentänyt vain KLM:llä ja Blue 1:llä. Ensimmäisellä Blue 1 lennolla oli vähän nihkeää palvelua, mutta ehkä ko henkilöllä vain sattui huono päivä.

Ensi kesänä tulee tutuksi myös British Airways ja Easy Jet. Sitten on vähän laajempaa pohjaa vertailulle.
os en löydä itseäni täältä, täytyy etsiä muualta.

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #15 : 09.03.2005, 16:02:36 »
Cathay Pasific. Lentoemot aivan aidosti ystavallisia (tai sitten uskomattoman hyvia teeskentelemaan), ja ruoka loistavaa. Plus hinta oli £500 (noin 750 €) toiselle puolelle maapalloa.

Hyvana kakkosena Ryanair, hinta kohdallaan eika mitaan ekstroja. Kuka sita markaa voileipaa edes kaipaa Euroopan lyhyilla lennoilla.

Suurin pettymys ja huonoin kokemus on SAS, vain ja ainoastaan siksi etta painottavat palveluaan nykyaan niin kovasti business-luokalle. Karjavaunussa matkaaville ei anneta ruokaa eika pisteita, tama perustellaan silla etta siella matkaavien nro 1 vaatimus on paasta pisteesta A pisteeseen B mahdollisimman huokealla. Sitten taman uudistuksen jalkeen latkaisivat hinnankorotukset kaikille reiteille - nimenomaan turistiluokkaan. Boikottiin meni.
ähdön läheisyydestä he turvaa saa.

kookaburra

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/kookaburra82/albums/
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : 09.03.2005, 16:29:20 »
Easyjetiltä vain pari lentoa takana, mutta tykkäsin kovasti, kun molemmat laskeutuivat puoli tuntia etuajassa :). Germanwingsiä käytän usein, ei moittimista siinäkään, perustoimintaa... Finskillä olisi kiva lentää useammin, mutta se vaan on liian tyyris.
Kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät...

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #17 : 09.03.2005, 19:38:04 »
Annan aaneni eazyJetille. Hinta-laatusuhde on lienee talla hetkella ainakin voittamaton!

KLMn plussaksi pitaa kylla pitkalla lennolla laskea ne omat monitorit 777:ssa. Matka menee rattoisasti katsellen itse valitsemaansa elokuvaa tai kuunnellen itse luomaansa soittolistaa. Mutta penkkivali oli kylla aikapaljon ahtaampi kuin esim. Finskin MD11:ssa, pitkakinttuisena melkein alkoi ahdistumaan KLMn 12h lennolla. Niin ja ruoka on kylla Kelmilla aikamoista sontaa.

Tirppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Viinipullopostia Lontoosta
« Vastaus #18 : 09.03.2005, 19:40:49 »
Lainaus käyttäjältä: "fisu"
Niin ja ruoka on kylla Kelmilla aikamoista sontaa.

Vastustan.  :D
Finskillä en ole muutamaan vuoteen mennyt, mutta ainakin BA:n voittaa kirkkaasti. Ne fetasalaatit ja jälkkärit ovat melkein kuin oikeasta ravintolasta.    :wink:

Nana

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - nanaotus@hotmail.com
    • Profiili
    • Facebook profiili
« Vastaus #19 : 09.03.2005, 21:18:48 »
MAS alias Malaysian Airlines  :wink:

Go and try it!
It's not what you look at, but what you see.