Thaimaa- omatoimisesti

(Luettu 9761 kertaa)

Miniponi

• Vieras
Thaimaa- omatoimisesti
« : 15.03.2005, 21:31:03 »
Kaksi ihmistä ja haaveissa kk reissu Thaimaahan, Phuketiin (sanoo isäntä).Varoitan että tästä tulee pitkä juttu siispä siirry jo seuraavaan ja jos millään haluat miellyttää ja illistellä niin lue toki loppuun  :roll:

Minkä verran menisi rahaa suunnilleen kahden ihmisen asumiseen?
Voinko vuokrata "huoneiston" vai onko hotellit ja majat rannalla samoissa hinnoissa?`

Isäntä haluaa sukeltamaan ja vuokrailla veneitä ja sen semmoisia ja minä taas nähdä kulttuuria ja harrastaa romanttisia rantahetkiä ja ratsastaa.Kuinka paljon menee kuukaudessa harrastuksiin ja nähtävyyksiin ja niistä saa toki laittaa myös esimerkkejä mitä kannattaa esim jättää väliin  :?:

Mikä on pahin turistiaika ja milloin sataa  .. paljon, ukkoni on sokerista tehty  :shock:

Ja sitten ne iki ihanat lennot, varaanko ne netistä ja majoituksen vai menen paikan päälle ja toivon parasta, äkkilähdöllä lähdemme koska taitaa olla halvempaa ? Kannattaako mennä jonkun muun maan kautta , tuleeko REILUSTI halvemmaksi, parinkympin takia en lähde moskovaan  :twisted:

Ja lopuksi ne nähtävyydet, mitenkäs paljon katseleminen thaikkulassa maksaa ?

Jos jaksoit lukea tänne asti *syvä niiaus* olet todellisesti kiinnostunut auttamaan minua..tai laskit kaikki olemattomat kirjoitusvirheeni.
Ps. Älä käske kuuklettamaan, en jaksa.
Pps. Olen lukenut palstan mutta haluan vastauksia juuri näihin koska minulle saa kaiken vääntää rautalangasta.

Mitäköhän tästäkin seuraa..entäpä matkasta  :roll:  :oops:

Mixu24

• Vieras
Re: Thaimaa- omatoimisesti
« Vastaus #1 : 26.03.2005, 21:26:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Miniponi"
Kaksi ihmistä ja haaveissa kk reissu Thaimaahan, Phuketiin (sanoo isäntä).Varoitan että tästä tulee pitkä juttu siispä siirry jo seuraavaan ja jos millään haluat miellyttää ja illistellä niin lue toki loppuun  :roll:

Minkä verran menisi rahaa suunnilleen kahden ihmisen asumiseen?
Voinko vuokrata "huoneiston" vai onko hotellit ja majat rannalla samoissa hinnoissa?`

Bungalowit on halpoja. Samoin 2-3 tähden hotellihuoneet. Noin 10 euroa/yö kahdelta.

Lainaus
Isäntä haluaa sukeltamaan ja vuokrailla veneitä ja sen semmoisia ja minä taas nähdä kulttuuria ja harrastaa romanttisia rantahetkiä ja ratsastaa.Kuinka paljon menee kuukaudessa harrastuksiin ja nähtävyyksiin ja niistä saa toki laittaa myös esimerkkejä mitä kannattaa esim jättää väliin  :?:

Laitesukellus ei mitään älyttömän halpaa ole, mutta snorklaaminen on lähes ilmaista. Vaikka lähtisi veneellä vähän pidemmällekin (=paremmille sukelluspaikoille). Ratsastuksesta en tiedä, en ole paljoa ainakaan hevosia Thaimaassa nähnyt. Norsulla toki pääsee joissakin paikoissa ratsastamaan. Nähtävyyksiin ei myöskään mitään suuria pääsymaksuja ole, toisin paikoin ei ollenkaan.

Lainaus
Mikä on pahin turistiaika ja milloin sataa  .. paljon, ukkoni on sokerista tehty  :shock:

Pahin turistiaika=paras matkustusaika/ei sadetta. Se on siinä joulukuun alusta helmikuun loppuun. Sadekausi huhtikuusta lokakuulle. Tosin vaihtelee paljonkin alueittain. Thaimaa on pitkä maa. Itse suosin enemmän sadekaudella matkustamista. Hinnat alhaalla eikä älytöntä tungosta ole missään. Ja itse sadekin on sitä, että kerran pari päivässä tulee se 15 minuutin kuuro ja sillä hyvä. Tosin silloin sitä vettä myös yleensä tulee kunnolla. Mitään koko päivän tihkusateita (Suomen tyyliin) harvemmin on.

Lainaus
Ja sitten ne iki ihanat lennot, varaanko ne netistä ja majoituksen vai menen paikan päälle ja toivon parasta, äkkilähdöllä lähdemme koska taitaa olla halvempaa ? Kannattaako mennä jonkun muun maan kautta , tuleeko REILUSTI halvemmaksi, parinkympin takia en lähde moskovaan  :twisted:

Nykypäivänä halvimman lennon saa kun varaa todella aikaisin. Tai sitten järjettömällä onnella juuri lähtöpäivän aamuna. Mutta itse varaan aina mahdollisimman aikaisin. Tallinnan kautta pääsee huomattavasti halvemmalla Thaimaahan ja toisinaan myös Tukholmankin kautta. Sähköpostilla vaan hintatiedusteluja matkatoimistoille.

Lainaus
Ja lopuksi ne nähtävyydet, mitenkäs paljon katseleminen thaikkulassa maksaa ?

Eipä paljon mitään.

Lainaus
Jos jaksoit lukea tänne asti *syvä niiaus* olet todellisesti kiinnostunut auttamaan minua..tai laskit kaikki olemattomat kirjoitusvirheeni.
Ps. Älä käske kuuklettamaan, en jaksa.
Pps. Olen lukenut palstan mutta haluan vastauksia juuri näihin koska minulle saa kaiken vääntää rautalangasta.

Mitäköhän tästäkin seuraa..entäpä matkasta  :roll:  :oops:

Hyvä siitä tulee. Thaimaa on TODELLA helppo maa matkustaa.
Hyvää matkaa!

gan-cha

• Aloittelija
    • Profiili
Thaimaa- omatoimisesti
« Vastaus #2 : 29.03.2005, 17:35:14 »
ihan ensimmaiseksi, miksi menna phukettiin kun se on noin 50% kalliimpi kuin esim ko phangan, ko samui tai oikeastaan mika tahansa muu kohde. Lisaksi phuket on täynna huoria/seksi-turisteja, mikä ei ainakaan minun mielestani ole kovin kaunista katseltavaa.Saarilla sukellus reissut(2 dyykkausta)ovat 30-50 euron luokkaa, sisaltaen laitteet, kuljetukset, safkat ja kaikki muut tarvittavat.  Nähtävyydet ovat melkein ilmaisia kaikkialla thaimaassa. Tyttöystäväni kävi jonkinlaisella ratsastus reissulla ja muistakseeni se maksoi jotain 20e:n luokkaa. Minulla ei ole mitään käsitystä mitä reissu sisälsi, sillä henkilökohtaisesti en ole erityisen innostunut hevosista. Saarilla majoitus maksaa noin 5e/yö bungalovissa jotka ovat pääsääntöisesti varsin siistejä. Todella helppo maa matkailla, suosittelen lämpimästi!!!

Viltsu77

• Himoreissaaja
    • Profiili
Lentoyhtiö?
« Vastaus #3 : 06.04.2005, 03:57:03 »
Nykypäivänä halvimman lennon saa kun varaa todella aikaisin. Tai sitten järjettömällä onnella juuri lähtöpäivän aamuna. Mutta itse varaan aina mahdollisimman aikaisin. Tallinnan kautta pääsee huomattavasti halvemmalla Thaimaahan ja toisinaan myös Tukholmankin kautta. Sähköpostilla vaan hintatiedusteluja matkatoimistoille. "

Mitä lentoyhtiötä porukka käyttää ku lentää Tallinnan kautta?
Itse suunnittelen kesäks kauko-idän matkaa ja kävin tos vähä kyselemäs tarjouksia. Halvin minkä sain oli Helsinki - Bangkok - Hanoi - Helsinki noin 850euroa Intiakeskuksesta.

Anonymous

• Vieras
Re: Lentoyhtiö?
« Vastaus #4 : 07.04.2005, 02:03:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Viltsu77"

Itse suunnittelen kesäks kauko-idän matkaa ja kävin tos vähä kyselemäs tarjouksia. Halvin minkä sain oli Helsinki - Bangkok - Hanoi - Helsinki noin 850euroa Intiakeskuksesta.

Tallinnasta ei ole kaukolentoja vaan yleensä kyseessä
on Finnairin Tallinna-Helsinki-Bangkok lennot jotka
saa jopa 500 euroa halvemmalla kuin Helsinki-Bangkok
lennot.
Lennot voi ostaa suoraan Finnairin nettisivuiltakin,
Laita vain lähtöpaikaksi Helsingin tilalle Tallinnan.
Ei ne virolaiset matkatoimistot niitä yhtaan halvemmalla
myy joten kannattaa ostaa suoraan http://www.finnair.fi
sivuilta niin säästää virolaisenkin matkatoimiston palkkion.

Pysy ihmeessä erossa kusetusfirma Intiakeskuksesta.
Monesti ilmoittavat laittomasti hinnat ilman veroja ja
maksuja. Toisinaan taas lypsävät eli yrittävät jälkikäteen
lypsää lisää hintaa.
Firma on vuodesta toiseen likimain jokaisella Kuluttajaviraston
Mustalla Listalla.

Viltsu77

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Lentoyhtiö?
« Vastaus #5 : 07.04.2005, 04:35:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Lainaus käyttäjältä: "Viltsu77"

Tallinnasta ei ole kaukolentoja vaan yleensä kyseessä
on Finnairin Tallinna-Helsinki-Bangkok lennot jotka
saa jopa 500 euroa halvemmalla kuin Helsinki-Bangkok
lennot.
Lennot voi ostaa suoraan Finnairin nettisivuiltakin,
Laita vain lähtöpaikaksi Helsingin tilalle Tallinnan.
Ei ne virolaiset matkatoimistot niitä yhtaan halvemmalla
myy joten kannattaa ostaa suoraan http://www.finnair.fi
sivuilta niin säästää virolaisenkin matkatoimiston palkkion.

Pysy ihmeessä erossa kusetusfirma Intiakeskuksesta.
Monesti ilmoittavat laittomasti hinnat ilman veroja ja
maksuja. Toisinaan taas lypsävät eli yrittävät jälkikäteen
lypsää lisää hintaa.
Firma on vuodesta toiseen likimain jokaisella Kuluttajaviraston
Mustalla Listalla.

Juuh .. niin olen kans kuullut.
Vilkasin vähän tota Tallinnan kautta lentämistä ja aika saman hintaista tuntuupi olevan ku halvimmillaan muuallakin jos tohon hintaan lisää sen laivamatkan Hki-Tallinna kahteen suuntaan .. ellei sit jopa kalliimpaakin. Huono puoli on se että sieltä ei oo lentoja Vietnamiin :(
No mut pitää nyt seurailla tilannetta.

piltee

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Thaimaa- omatoimisesti
« Vastaus #6 : 04.08.2010, 20:59:21 »
Lentolippu hki-bkk-hki ostettu. Rokotukset ok. Töihinkin ilmoitettu. Lähtö 13.9.2010 ja 4 viikkoa reissaten ees-taas ja takasin 12.10.2010. Nöyränä ja avoimin mielin. Pärjäänkö näillä? Jos matkaan pakkaa puhtaat pikkuhousut ja passin, saa tarvittavan varmaan paikanpäältä? Lähinnä sitä että kannattaako suomesta kuljettaa taskulamppua ja jesaria kummempaa?
Entäpäs mahdollinen piipahdus Malesiassa?

Fiilispohja

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Thaimaa- omatoimisesti
« Vastaus #7 : 07.08.2010, 16:58:43 »
Pärjää. Ihan hyvin voi kommandona vedellä. Ite tykkään että on sandaalit, muistiinpanovälineet ja vähintään 10 euron edestä bahteja mukana jo saapuessa.

Jos haluat piipahtaa Malesiassa niin ei siinä muuta kuin ostat Thaimaasta vene/bussilipun sinne. Kunhan on passi mukana niin et tarvitse mitään ihmeempää, et mitään viisumeja tai kopioita. Sama juttu kun tulet takasin, maitse tultaessa tosin saat vain 14 päivää oleskeluaikaa Thaimaan puolelle.
Malesian puolella kannattaa käydä ainakin Penangissa, se on lähellä rajaa.
Hello konnichiwa jambo maware maware!