Pallontallaajat.net

Reilaaminen talvella

(Luettu 15175 kertaa)

Anonymous

• Vieras
Reilaaminen talvella
« : 30.07.2002, 23:27:27 »
Olisin lähdössä kaverin kanssa reilaa vasta marraskuussa. Onko kellään omia kokemuksia, vinkkejä, varoituksia, ohjeita tai muuta vast. näinkin myöhäisestä lähdöstä?

Markus

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Marraskuussa Eurooppaan..
« Vastaus #1 : 31.07.2002, 09:36:18 »
Tämä asia varmasti jakaa mielipiteitä, mutta tässä minun 0.02e.
Marraskuussa sää alkaa olla jo aika viileä ja kurja suurimmassa osassa Eurooppaa. Osa nähtävyyksistä ja erityisesti hostelleista sulkee ovensa syyskuun loppupuolella. Toisaalta muita matkailijoita on liikenteessä vähän ja hintataso voi olla edullisempi majapaikoissa ym.
Marraskuu olisi mielestäni loistava aika matkustaa Euroopan ulkopuolelle esim. Lähi-Itä, Aasia. Suurin piirtein samalla budjetilla pääset esim kuukaudeksi Egyptiin, kuin mitä kk:den reili läntisessä Euroopassa maksaa. Toisaalta jos on muutama sata euroa ylimääräistä niin lento Bangkokiin ja siitä kiertelemään Thaimaata ja naapurimaita on varma ratkaisu syysmasennukseen.

Toisaalta jos Euroopassa on jotain minkä takia sinne on päästävä, niin sitten varmasti reili marraskuussa on ihan varteen otettava ratkaisu.

Anonymous

• Vieras
Re: Marraskuussa Eurooppaan..
« Vastaus #2 : 06.08.2002, 13:48:26 »
Varo. Tai ainakin varaa vähintään kahdet kalsarit mukaan koska siellä on PIRUN kylymä. Mutta kiertely kannattaa aina. Venetsia oli huisan aavemainen marraskuun alussa - aivan kuin kummitustarinoista, mutta kokemisen arvoinen silti. Hyvää matkaa!!! ;D

Anonymous

• Vieras
reilikokemuksia helmi-maaliskuulta
« Vastaus #3 : 27.09.2002, 21:45:56 »
Voisiko joku kokeneempi kertoa millaista on reilata helmi-maaliskuussa? Ensi helmikuun lopulla olisi tarkoitus lähteä reissuun ja olis kiva tietää edes vähän jotakin ennen lähtöä. Onko jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon tms..? ::)

Markus

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: reilikokemuksia helmi-maaliskuulta
« Vastaus #4 : 28.09.2002, 20:39:02 »
Huhti- Toukokuussa satoi Itä-Euroopassa melkein joka päivä, joten en edes halua arvailla minkälaista siellä on Helmikuussa.
Suosittelisin että pakkauslistassa lukee isolla villahousut ja pipo.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #5 : 30.09.2002, 09:54:39 »
Olen reilannut KAIKKI 5 kertaa toukokuussa. (Koivun siitepoly aiheuttaa melkoisia hankaluuksia ja hauska olla siksi muualla.)

Upeaa on ollut kun on junissa tilaa, mutta kesakelit prhaimmillaan. Esim. Italiassa on heina-elo kuussa monesti liiankin kuumaa, puhumattakaan siita kuinka tajuttomasti voi junissa olla silloin matkalaisia.

Kokemuksesta voin suositella toukokuuta, vaikka on totta etta sadekelejakin viela toukokuussakin on. Mutta  juuri siksi nurmi silloin vihreimmillaan ja kukat loistossa. Hotellitkin ainakin Italian Alpeilla viela toukokuussa
"low season" hinnaston mukaan. Halvinta mahdollista aikaa siis majoittua.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #6 : 30.09.2002, 11:57:06 »
Olin ite reilaamassa helmikuun lopussa ja mielestäni mun olis pitänyt valita ajankohta paremmin. Valitettiin kaverin kanssa säästä, varsinkin siitä kuinka kylmä meillä oli. Me ei oltu otettu paljon kamaa mukaan, koska haluttiin säästää tilaa tuliaisille..toinen huono juttu oli se, että säät oli epävakaat ja ne vaihteli paljon..kannattaa siis miettii tarkasti varusteet ennen kun lähtee tai parempi olis siirtää matkaa parilla kuukaudella eteenpäin. mulla on pelkkiä positiivisia kokemuksia kesäkuusta...!!!

Urho_Kekkonen

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Kuvia
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 02.10.2002, 10:51:16 »
Lainaus
Valitettiin kaverin kanssa säästä, varsinkin siitä kuinka kylmä meillä oli. Me ei oltu otettu paljon kamaa mukaan, koska haluttiin säästää tilaa tuliaisille..

Islantilaisilla on sanonta: "Ei ole huonoa säätä, on vain huonoja vaatteita". Pätee kaikkialla maailmassa kaikkina vuodenaikoina.

Joojoo, olen minäkin palellut ja kastunut kun en ole tyhmänä ottanut tarpeeksi lämmintä ja/tai vedenpitävää päälle.
ekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen. Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen.
-Ääntenlaskija 1956

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #8 : 02.10.2002, 19:59:50 »
Mieluiten olisinkin lähtenyt huhti-toukokuussa mutta valitettavasti se ei onnistu.. :( Ainoa toinen vaihtoehto olisi heinäkuu mutta silloin kun on niiiin kuuma enkä oikein tuu toimeen helteellä..pyörryttää, oksettaa ym... Ikävää jos reissu menisi pilalle kokonaisvaltaisen huonon olon takia josta sitten kokoajan valittaisin kaverille.. :P Saisin varmaan tulla yksin kotiin..!

Markus

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 02.10.2002, 21:21:03 »
Onko Interrail ainoa vaihtoehto. Tuohon ajankohtaan olisi paljon paremminkin sopivia matkakohteita. Vaikkapa Egypti.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #10 : 03.10.2002, 13:43:16 »
Millaiset fiilikset sinulla olisi sitten helmi-maaliskuussa?Etkö sitten valittaisi kylmyydestä ja sateista tms.?Kannattaisi tosiaan vielä harkita sitä heinäkuuta!!

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #11 : 06.10.2002, 18:37:02 »
Pidän sateesta ja vilpoisesta ilmasta, joten en usko että se niin kauheasti vaivaisi, ainakin vähemmän kuin paahtava helle...Ei se heinäkuu ihan poissuljettu kuitenkaan oo, kyllä siinäkin varmasti on hyviä puolia.  :) Toivoin vaan että ehkä jollain olisi jonkinlaisia hyviäkin kokemuksia maaliskuun reilistä...Silloin ei ainakaan oo niin hirmuista tungosta ja ruuhkaa joka paikassa kuin heinäkuussa.

Lars Stockholm

• Reissaaja
    • Yahoo Instant Messenger - late_l@luukku.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Kuinka lämmin huhti-toukokuussa..
« Vastaus #12 : 29.12.2003, 11:04:32 »
Tarkoitus olisi lähteä reissuun saksasta kreikkaan huhtikuun alussa ja mieleeni juolahti, että silloinhan ainakin pohjoisemmassa on vielä aika viileää..viime kesän reissu meni hikoillessa 30asteen lämmössä, joten kysyisinkin onko kellään kokemuksia ko. ajankohtana reilaamisessa.
=Mun pakko matkustaa on jonnekin, entisestä pois juna vie=-

Anonymous

• Vieras
Re: Kuinka lämmin huhti-toukokuussa..
« Vastaus #13 : 29.12.2003, 13:06:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Folke"
Tarkoitus olisi lähteä reissuun saksasta kreikkaan huhtikuun alussa ja mieleeni juolahti, että silloinhan ainakin pohjoisemmassa on vielä aika viileää]

Hopsan joo, ekan reissuni etelämmäksi tein Pariisiin, huhtikuussa. Olin uskotellut itselleni että "April in Paris" on leuto ja mannermainen. Kissan viikset, nahkapohjakengilläni luistelin hyhmäisessä kaatosateessa, lämpöä oli parhaimmillaan seitsemän astetta ja se olikin sitten juhlaa.

Tuo on tietysti säkäkysymys. Alppien pohjoispuolella voi huhtikuussa olla melkein millainen ilma vain. Kerrospukeutumista vain sitten, ja vettä pitävät jalkineet.

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #14 : 29.12.2003, 13:08:49 »
Olen asunut Saksassa ja voin sanoa, että ainakin silloin siellä olin t-paidassa ulkona jo huhtikuussa, tämä oli noin keskellä Saksaa. Ei mitään hellettä ollut, mutta sellanen Suomen kesäkuu -ilma. Varmaan jossain Alpeilla on kylmempää. Katselin tässä hiljattain vanhoja reissukuvia ja näköjään Pariisissakin oon ollut ilman takkia maaliskuussa. Varmaan tuo on aika sopiva aika matkustaa.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #15 : 29.12.2003, 23:23:19 »
Asuin vuoden Thessalonikissa ja siellä sää huhtikuussa saattaa vaihdella reilun 20 asteen auringonpaisteesta lumisateeseen. Viime keväänä satoi huhtikuun lopulla vielä yhtenä päivänä lunta mutta sitä ennen oli ollut aurinkoinen ja lämmin jakso. "Takuuaurinko" alkaa vasta kesäkuussa mutta toukokuussa voi olla jo rantasää.

Anonymous

• Vieras
Interrail vain kesällä?
« Vastaus #16 : 16.08.2004, 22:21:10 »
onko täällä jossain jo keskustelua mitkä on parhaat kuukaudet reilata? itse haluaisin lähteä lokakuussa ja selvittää onko säät sillonyleensä hyvät jne..

Ohaio

• Himoreissaaja
    • Profiili
lähtisinkö lokakuussa
« Vastaus #17 : 17.08.2004, 00:01:38 »
Täältä löydät ainakin gallupin aiheesta:

http://www.pallontallaajat.net/interrail/vanhatgallupit.php

Vastaus kysymykseesi riippuu niin monesta asiasta: mihin päin olet menossa? Ja tässä tapauksessa ehkä tärkein että mitä reissultasi odotat, siis kaupunkeja, vuoria, rantoja..? Miten ajattelit majoittautua, leirintäalueilla, hostelleissa, ystävillä...?

Anonymous

• Vieras
lähtisinkö lokakuussa
« Vastaus #18 : 17.08.2004, 11:33:08 »
heh, lokakuu oli gallupissa ei-suosituin  :?  noh..lähinnä etelä-europan kaupunkeja haluan nähä. mietin mikä sivu olisi kattava kertomaan sääennusteita sen verran että lokakuun lämpötiloista saisin jotain tolkkua..

Marie

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://metripping.blogspot.com
    • Sähköposti
lähtisinkö lokakuussa
« Vastaus #19 : 18.08.2004, 08:35:29 »
Lokakuussa tulee vetta ku saavista koko etelaeuroopassa. Sori.  :(